vele dode karpers in het lage bergse bos Rotterdam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

09-01-2011 21:58

karl van dam schreef:peter gaf al aan dat er stres kan ontstaan
ik zelf ben nog een koi boer over 2 mnd niet meer ivm de kleine man
maar met wakken slaan kan door trillingen van het ijs de zwemblaas knappen
alle info komt van nvn


Dan word het eens tijd dan men vuurwerk verbied :o
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-01-2011 21:58

kan me dat wel voorstellen in een vijver maar op een groter openbaar water?
Vis is vis
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

09-01-2011 22:07

ben scholten schreef:kan me dat wel voorstellen in een vijver maar op een groter openbaar water?

ook mijn gedachte!!!
en schaatsen ook zoiets
maar de oorzaak denk ik de ph waarde
de sneeuw brengt de ph waarde naar beneden!!!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

09-01-2011 22:13

Eric, Ricardo,

al ingevuld ?

http://www.schielandendekrimpenerwaard. ... ldingen_en

of

https://concern.ir.rotterdam.nl/pkr-for ... face=:1::::

of

http://www.groot-rotterdam.nl/index.php ... Itemid=110

Jullie hebben iets geconstateerd, dan horen jullie aktie te ondernemen. De tijd dat je hier een posting intoetst had je ook even een simpel formuliertje als hierboven kunnen invullen.

Succes.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-01-2011 22:15

Da's kut Karl, van jouw bedrijf...ga je nog doorstarten of gaat de stekker er definitief uit???

Voor zover ik weet is wakken slaan niet goed, tenzij ze groot genoeg zijn. Als ik het goed heb begrepen is het manko van een enkel klein wak slaan, dat je een overvloed aan vis op een te kleine oppervlakte krijgt, waardoor er een soort van stekgebonden overbemesting plaatsvindt..(teveel nitraat/ nitriet op een plaats, wel bekend in de koi wereld, hou ze zelf ook) Het enige wat ik dan niet begrijp is waarom deze stoffen dan niet verdund worden door de rest van het water?? Ik ben maar een leek maar ind dit toch een rare gebeurtenis..

1 van de weinige dingen die je wel kunt doen is het ijs sneeuwvrij houden, maar alleen als het ijs sterk genoeg is om een mens te kunnen dragen. In sommige overbezette, ondiepe putjes vrees ik dat het ergste leed al geleden is voordat men uberhaupt het ijs op kan.
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
karl van dam
Berichten: 142
Lid geworden op: 12-04-2008 14:59
Locatie: ede

09-01-2011 22:22

hahaah koi boer zie ik het zelfde als jouw :wink:
zoals jij ook al zei sneeuw is ook funest voor het water ivm met de uv voor de vis
en dat nitriet verhaal kan wel kloppen tenminste zoals jij zegt en er is geen stroming :roll:
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-01-2011 22:30

Michel Hollaar schreef:Eric, Ricardo,

al ingevuld ?

http://www.schielandendekrimpenerwaard. ... ldingen_en

of

https://concern.ir.rotterdam.nl/pkr-for ... face=:1::::

of

http://www.groot-rotterdam.nl/index.php ... Itemid=110

Jullie hebben iets geconstateerd, dan horen jullie aktie te ondernemen. De tijd dat je hier een posting intoetst had je ook even een simpel formuliertje als hierboven kunnen invullen.

Succes.

m.vr.gr.


heb het ingevuld michel bedankt !! alleen de gemeente rotterdam kon momenteel niet.maar die bel ik morgen op om het te melden.
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

09-01-2011 22:38

ha michiel ,

bedankt hier heb ik iets aan ga het direct invullen maar nogmaals lees mij orginele betoog wij betalen en de organisatie waaraan we betalen doen niet veel .
nogmaals denk niet dat dit het enige water in nederland is.
in de tussentijd ook de federatie zuidwest nederland waar dit water onder valt geinformeerd.
nogmaals bedankt voor de formulieren.

groetjes

eric
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Ruud Smit
Berichten: 5
Lid geworden op: 09-01-2011 23:02
Locatie: Rotterdam

09-01-2011 23:10

Ha Michiel ik zie jou mailtje en dat is teminste iets waar we wat aan hebben . Dus allemaal sturen
Groetjes
Ruud
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-01-2011 23:22

Ik hoop dat de goede intenties wat van de grond brengen, gebeurt vrij weinig in het belang voor de karpervisserij, in de regio! Maar hoop echt dat dit tot wat goeds leid.
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

09-01-2011 23:37

Ik snap gewoon niet dat Groot-Rotterdam niks onderneemd, we kunnen mooi wel allemaal onze vispas aan hun betalen en er gebeurt geen flikker mee. Qua onderhoud is het zwaar belabberd bijv.: de schoeingen, de bodem, de visstand, de controles en geen consequent reglement.
Als er een paar polen in het bos zitten die de vissen meenemen een rotzooi achterlaten en in een tent zittendan rijden ze er voorbij alsof hun neus bloedt. En als er iemand met een muskieten net over z'n plu zit te vissen omdat ie anders word lekgestoken door de muggen dan kunnen ze wel schrijven.
Sorry dat ik het zeg maar ik vind het zo een KUTVERENIGING, als er mensen bellen en vragen of ze een tent mogen gebruiken tijdens mijn wedstrijd, als ik hun dan zeg dat het allemaal kapot is gemaakt qua vrijheid die je KREEG dan staan ze verschrikkelijk raar te kijken en dan krijg ik als antwoord: "Ja dat is schandalig want bij ons mag je met een tent vissen en kan je het hele jaar nachtvissen en kan je een 3e hengelvergunning kopen".
En dan zitten de "serieuze vissers" waaronder iemand die hier ook berichten in dit topic heeft geplaats ( ik noem geen namen) met een tent te vissen in het bos, dus die verknalt het ook nog veel verder als het al is.
Ik baal hier zo verschrikkelijk van!

Mvg. Rick Snelders
Laatst gewijzigd door rick snelders op 09-01-2011 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Fieldtester BB Carp Products
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

09-01-2011 23:43

JAAAAAAAH, en die durft andere nog PEPPIE te noemen ook !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 00:05

Ricky, die ene schub heb jij dit jaar toch ook gevangen, wat woog hij ook alweer?
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 00:15

robert smith schreef:Ricky, die ene schub heb jij dit jaar toch ook gevangen, wat woog hij ook alweer?
ik had hem toen op 21 pond dus volgens mij is hij dan een loodriem verloren ofzo.

Gr. Rick Snelders
Fieldtester BB Carp Products
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 00:19

ik meen dat julie het over mijn vissen hebben ? wat een lulkoek zeg ! ricky volgens mij weet je niet wie ik ben,weet je nog dat je een boilie pijp van iemand kreeg.die jongen ben ik,ik vis altijd met rob hollander in het bos.dat een foto niet met een 24 mm lens word genoemen en in de lens gedrukt word wilt niet zeggen dat het gewicht niet klopt.

ik denk dat je nu ook wel weet dat ik vissen nauwkeurig genoeg afweeg ?

zo niet vraag je het maar aan rob hollander.die was overigens bij alle drie de vissen aanwezig
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 00:28

.
Laatst gewijzigd door rick snelders op 10-01-2011 00:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Fieldtester BB Carp Products
rick snelders
Berichten: 88
Lid geworden op: 11-08-2010 15:46
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 00:31

Dat zou vast waar zijn, maar die vis lijkt dan wel héél erg veel op die van mij.
Maar hoezo druk je een vis dan zo erg in de lens hij word er wel groter op maar je bereikt er niets mee, overigens krijg je alleen maar last van je armen als je met die "30-ers" loopt te strooien op internet.
Je weet zelf ook wel dat dit niet slim is en je nog meer "peppies" naar het bos trekt.
Over Rob Hollander ben ik ook niet erg te spreken, ik was eens bij hem op bezoek en toen ving hij een dikke vis. Hij had geen onthaakmat bij hem dus lag de vis in de blubber en vervolgens gebruikte hij de schoeïng als glijbaan voor de vis.


Gr. Rick Snelders
Fieldtester BB Carp Products
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 00:33

Rik,ik bedoel juist dat ik hem niet in de lens druk en dat hij daarom niet zo groot overkomt. mag ik vragen hoe jij die vis kan herkennen dan ? weet je hoeveel schubkarpers er zwemmen in het bos ? of robert hoe herken je zo makkelijk dat dit dezelfde schub is ? ben ik best benieuwd naar.gooi anders je foto er ook even op dan kunnen we hem vergelijken.ik neem aan dat je die foto wel heb anders had je hem ook niet kunnen vergelijken natuurlijk...

ben benieuwd zou leuk zijn.kunnen we meteen zien hoeveel pond die gegroeid is in een bepaald tijdsbestek.

by the way : over dat ik hiermee meer vissers uitlok zal best meevallen.dit topic gaat over dat het halve bestand naar de klote is weet je nog ?
klinkt niet echt lokkend he :)
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 00:49

Die gestrekte armpjesssssssssssss, spreken anders boekdelen. En als de kleine man van het bos, zegt dat hij die vis heeft gevangen op wat voor gewicht dan ook geloof ik dat wel!!!!! Aangezien ook regelmatig foto s voor hem maak in het LBHB. en zie hoe serieus hij met onze sport bezig is, heb ik geen reden te twijfelen aan wat hij te vertellen heeft!!!!! MAAKT OOK HEEL WAT MEER UREN IN HET BOS!

Is ook geen NIJD, VISTE AL IN HET BOS TOEN HAD JIJ NOG LUIERS AAN? BEN OOK NIET FOTOGEIL!!!!!!!!! BEN TE EGOISTISCH OM MIJN FOTO S TE LATEN ZIEN!!!!!!!!!!!
Laatst gewijzigd door robert smith op 10-01-2011 00:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 00:53

Nou had je wat te melden maar zodra ik online kom ben je weg!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 01:00

ik weet hoe serieus hij bezig is met vissen,en dat een hoop jongere karpervissers daar van leren kunen.
verder maakt het mij niet uit hoe zwaar julie denken dat deze vis is.ik was alleen reuze benieuwd hoe de vergelijking tot stand is gekomen.
dat ik gestrekte armen heb wil overigens niet zeggen dat de vis in de lens gedrukt word,zodra de camera op een bepaalde afstand staat heb je een in de lens gedrukte vis ja of te nee.
kijk anders maar naar de vingers op die foto,mocht de vis in de lens gedrukt staan zouden mijn vingers 2 keer zo dik worden en is duidelijk niet het geval in mijn ogen.
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 01:02

Bij voorgaande vissterftes in het bos is er ook weinig gebeurt om dit tegen te gaan , geloof niet dat het jaar anders gaat!
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 01:03

hoe bedoel je robert dat het dit jaar anders zal gaan ? met uitbaggeren neem ik aan ?
Gebruikersavatar
robert smith
Berichten: 725
Lid geworden op: 22-09-2009 23:06
Locatie: Rotterdam

10-01-2011 01:14

Oh ja, dat tent gebeuren verwijst naar degene voor wie jij in in je link reclame maakt, is gespot in het bos met tent,. 3 hengels. Is dat Serieus of VERKLOOT JE HET ZO VOOR DE PEPPIES???????????????????
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

10-01-2011 01:18

dat lijkt mij niet robert.eric is zelf controleur in de omgeving en vraag het hem anders zelf even hoe en wat,met een pb of email. eric heeft overigens dit hele jaar nog geen nacht gemaakt in het bos als ik het goed heb.ik denk dat je je vergist met een ander hoor.