Helden en Toppers!!

Plaats reactie
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-09-2006 23:12

Heb jij vroeger toen je klein was nooit iets gedaan waarvan je nu denkt :o

Ikke wel , en ik denk de meesten met mij.

Gr :wink:

Enne ; dat die kids niet luisteren naar jullie , dat ligt natuurlijk aan die kinderen he ??
Gebruikersavatar
remon van dusschoten
Berichten: 473
Lid geworden op: 31-08-2004 22:06
Locatie: Nijkerk

04-09-2006 23:22

Zware stof mannen waar draait het om jeetje dat is toch voor een ieder verschilend .De een beleeft het zo en een ander weer zo zo gaan die dingen.Als een ieder zich nauw aan de gedrags code van de KSN houd zijn we er.Mar ja hoe krijg je dat gedaan


Vaak al begint jeugd onbezone aan het vissen op karper ojee ik heb beet wat nu????????????????? Als je zoiets tegen komt aan de waterkant scheld niet mar bied hulp daar waar het nodig is.Of wisten wij het ook allemaal zo goed voor het eerst :roll: Maak ze nieuwschierig en ze willen leren alleen moet je ze wel de kans geven

zelf heb ik er al zat aan de waterkant gezien en geholpen zijn nu aardige vissers met een compleete uitrusting als het gaat om de veiligheid voor de KARPER.En nu is niet wat er op de rodpod licht
elke vangst telt hoe groot of klein dat je vangt daar gaat het om
behandel een karper zoals je zelf ook behandelt wilt worden met RESPECT

steun de KSN en wordt lid gewoon doen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2006 23:27

KSN jeugdkampen, karpergroep HSV met instructieavonden, Regionale CBB'en ...

Lastig om vrijwilligers te krijgen, maar...

Wie biedt zich aan voor een landelijk netwerk?

Groet, Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-09-2006 23:32

Denk dat ksn hier niks aan veranderd.

De meeste leden weten ook zonder code hoe t moet.

Alleen hoeveel % van t totale aantal karperaars is lid ??

Zullen we t redden met 1 % ???

Zal ook wel weer n reden aan hangen.

Gr :wink:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2006 23:35

Zegt alleen maar dat het over KSN lid grenzen heen moet. Maar kan wel vanuit de KSN kern.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-09-2006 23:36

Kees :

Denk dat de meesten gewoon willen vissen , zonder al die vinger tikkende instanties er omheen.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

04-09-2006 23:39

Enne ik zelf ben daar niet de juiste persoon voor.

Ik KAN anderen niet persoonlijk op hun gedrag wijzen in naam van wie dan ook.

Ben zelf iemand die de meeste regels ook aan zijn laars lapt.

Kost af en toe wat , maar de baten zijn er ook naar :P

Gr :wink:

jaja zo eerlijk zijn we wel.
Willem Barnas

04-09-2006 23:46

We could be heroes, just for one day...

Or am I part of the disease?

Zomaar wat zinnen uit nummers van David Bowie en Chris Martin.

Kreeg zo dat idee ook wat in dit topic...

Over en sluiten, roker en slapen.
van de week vissen.

En da's fijn, dat is Het.
Willem 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

04-09-2006 23:49

Ik beweer niet dat de weg makkelijk en zonder frustraties zal zijn, Menno.

We hebben natuurlijk wel karpervangers nodig en niet alleen schoolmeesters. :wink:

Groet, Kees
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-09-2006 00:03

Wederzijds respect Kees , daar gaat t vaak om.

Werkt beter als regeltjes.

Maar er word zovaak weer ge-mierenneukt om n incident , ook nu weer.

Voor de orde , wat moeten/zouden wij jongeren wijzen op hun handelen

terwijl Polen en Russen hier alle vis ( dus ook KARPER ) ter plaatse bqq,en.

Dit brengt t landelijk bestand veel meer schade toe dan hier en daar n vis

zonder lip of staart.

Dus graag de problemen in de goede volgorde aan pakken graag.

Nee we jagen die gasten weg met n prent , en jah ze verkassen gewoon

naar n ander stuk.

Gr :wink:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-09-2006 00:22

Al een controleurspas in uw portmonNEE ??? :o
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

05-09-2006 00:23

Douwe

WB had al lang door gehad waar ik heen wil.
Hopelijk geniet hij met jouw mee.

Wil

Welk boillie-merk ik er ook bij pak, ze adverteren altijd met grote vissen.
Zie bijvoorbeeld Proline (geef weer iemand de schuld zeker ?)

Een ander voorbeeld.

Als ik het goed gelezen heb, is Bart v/d Hurk een (vis)vriend van jouw.
Dan ken jij vast ook zijn twee-delige artikel: 'Oranje Parels'.
Bart schrijft in het eerste deel van zijn artikel dat vissen op het betreffende water niet is toegestaan.
Hij wordt ook eerst een aantal maal weggestuurd.
Tot het moment daar is, dat de controleur hem aantreft tijdens een foto-shoot.
De man ziet waar Bart het allemaal voor doet en gedoogd hem voortaan.

Twee editie's later komt dé Karperwereld met een rectificatie dat er op het betreffende water absoluut niet gevist mag worden.
De intocht was schijnbaar al begonnen....

Het laatste wat ik hier mee beweren wil is dat het Bart zijn schuld is, dat is het niet.
Het is inherent aan het moderne karpervissen waarbij alleen maar naar de plaatjes wordt gekeken en waarbij zelden het artikel wordt gelezen.
Het geschreven goed van Bart was dus lettelijk 'parels voor de zwijnen'.

Het lijkt er toch sterk op dat een flink aantal lieden alleen visueel bezig is met zijn hobby, en dat moet de karper-marketeers toch eens een keertje aan het denken zetten.
Het welzijn van de vissen mag wat mij betreft wel eens wat vaker naar de voorgrond gebracht worden tijdens deze commerciele activiteiten van de heren in kwestie, misschien dat dat enig effect sorteert...

Jij beweert tevens dat ik ergens heb gezegd of geschreven dat ik geen overbeviste wateren wil bevissen.
Het zij zo, maar kloppen doet het dan niet.
Ik heb in het verleden ook een aantal sessie's op de Zwaan gevist, zij het in 1e instantie op uitnodiging van John van Doorn.

Dat ik de laatste anderhalf jaar regelmatig op een zwaar overbevist water vis heeft in dit geval te maken met een stukje nostalgie uit het verleden.
Het betreffende water was in mijn witvis-jaren één van de eerste wateren die ik beviste.
Een aantal jaren later was dit zelfde water het toneel van mijn eerste boillie-viservaringen.
Er zat in die tijd een mooi bestand aan karper op en het was er toen goed toeven.

Dit water is in 1995 in handen gekomen van een HSV, omdat het voormalige viswater van deze vereniging in een natuur-project werd opgenomen.
Daarvoor in de plaats kregen zij deze put.
Met vijf man zijn wij toen naar de leden-vergadering gegaan om eens duidelijk te krijgen wat hun plannen waren.
Al meteen werd duidelijk dat zij het karperbestand van hun voormalige viswater op het nieuwe water gingen bijzetten.
Ondanks een negatief advies van de toemalige OVB.
De vereniging had daar niets me te maken, het zou in hun ogen kapitaal-vernietiging zijn.

Vorig jaar februari ben ik weer terug verhuist naar Ede en ik kwam nu wel heel dicht bij deze put te wonen.
Ik ben gelijk maar eens gaan kijken en het was er vrij rustig (winter-tijd).
Voor mij gelijk een reden om her en der maar eens wat rond te strooien, om later in de week eens een lijntje nat te maken.
De eerste twee vissen die ik er ving zagen er werkelijk waar niet uit.
Zwaar beschadigde schubbenkleden en totaal vernielde bekken.
Gelijk heb ik toen het besluit genomen om mijn pijlen voorlopig op dit water te richten.
En reken maar dat je er geheel nieuwe ervaringen opdoet.

Wat ik hier het afgelopen jaar allemaal aan karperleed ben tegen gekomen, daar is gewoon niet mee te leven.
Nu zou ik mijn rug naar het water toe kunnen keren en zeggen: 'bekijk het allemaal maar'.
Geen enkele karper waar dan ook verdient het om op zo'n manier te moeten leven als op deze put.
Dit kan niet en dit hoort niet !!!
Jullie mogen allemaal je ogen er voor sluiten, ik weiger in deze.

Ook het afgelopen jaar ben ik weer bij de HSV binnen gestapt met het verzoek tot het oprichten van een CBB in deze regio.
Na een tijdje email-verkeer met de secretaris, werd ons verteld geduld te hebben.
Dat het niet door ging kregen wij echter via via te horen.
Natuurlijk ben ik verhaal gaan halen bij de voorzitter.
Deze wist niks beter te verzinnen dan dat hij bang was dat wij zijn vereniging over wilden nemen.

Zelfs mijn verzoek om de boel te laten afvissen (1400 euro per dag) werd afgewezen.
Te duur, terwijl deze vereniging een eigen vermogen heeft van meer dan 30.000 euro.
De grootste kosten-post van deze HSV zijn de vergaderingen.
Deze vergaderingen zijn voor de heren een vrijbrief om zich vol te laten lopen met drank.
Dat zij nu denken van ons af te zijn is waarschijnlijk de grootste fout die ze in hun bestaan maken.
Dit wordt zeker vervolgd.

Martijn

Jij mag het een zwakke smoes vinden dat ik er niet heen ben gegaan, maar achteraf is het beter geweest dat ik dit niet van heel dichtbij heb gezien.
In dit soort gevallen kan ik niet meer voor me zelf instaan.
Dat weten mijn vismaten. maar ook de jongens in kwestie zijn inmiddels op de hoogte.

Jeugdige karpervissers

Ik weet heus wel dat het niet alleen de jongeren onder ons voor een hoop ellende zorgen aan de waterkant.
Bovengenoemde HSV heeft een bestuurslid karperzaken, blijf beter bij deze oudere persoon uit de buurt, het kan schade toebrengen aan uw schedeldak...of aan uw karpers.

met griezelige groeten

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-09-2006 00:43

Michel :

Wat moet ik daarmee ???

Zeggen dat bqq verboden is ??


gr :wink:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-09-2006 00:48

HAHAHA

alleen met wine :lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-09-2006 00:52

Ach wie weet zitten ze volgend jaar wel aan die brakke poel bij jullie.

Mag je je pasje laten zien :P :P
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-09-2006 00:53

HPE,

in die 1,5 jaar misschien 2 gemiste kansen ??. Driemaal scheepsrecht.???

Mijn zegen heb je. Alleen de verantwoording?? Die neem je ook op je schouders???

Niets is zo makkelijk om een bestaand HSV bestuur omver te kieperen.

50 leden mee naar de ALV is veelal genoeg, maar ja wat dan ???

Ik weet wel dat ik de enige ben uit een luidruchtig groepje die nog steeds
met een bestuursfunctie luidruchtig aanwezig is binnen onze HSV. De rest ????????
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-09-2006 00:57

menno laarmans schreef:Ach wie weet zitten ze volgend jaar wel aan die brakke poel bij jullie.

Mag je je pasje laten zien :P :P



Is goed Menno,

Niet te veel en vooral niet te lang zeiken want achter die poel ligt die Grote Plons.

Prentjes regelt de pas aangestelde BOA wel.

Fotootje mag je altijd komen schieten. :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-09-2006 01:02

Denk dat boa dan wel ff n kogelvrije pamper aan mot trekken.

Anders zit je weer met stank overlast ( milieu delict ) :P

Gr :P

Namens heel lb ; jullie mogen ze hebben .
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

05-09-2006 05:52

Kees.

Voor dat landelijke netwerk kan je op mijn hulp rekenen.

Menno en Michel.


Uit jullie Antwoorden blijkt maar weer dat jullie het liefst ook de andere
kant op kijken.
Voor mij hoeven de neuzen echt niet allemaal de zelfde kant op te staan.(Ik moet er niet aan denken)
Als ze maar de goede kant op staan.

En als je niet in n fraai stukje natuur zit te vissen ?
Is dat dan n vrijkaartje voor wangedrag ???
En karpermishandeling ! (vissen merken, foto's vergelijken is zo'n gedoe)

Als jullie soms denken dat ik constant mensen loop te corrigeren langs de waterkant, dan hebben jullie het goed mis !
Ik heb door de jaren heen al heel wat jongens opweg geholpen.
En doe dat nog steeds.

Alleen figuren die maar door blijven gaan met het moedwillig veroorzaken van overlast
visstekken blijven veranderen in vuilnisbelten, vissen merken , en constant vissen van put A naar put B brengen.
Deze mensen helpen onze hobby maar vooral de karper en zijn omgeving naar de klotuh !

En nee sorry voor dat soort figuren kan ik geen wederzijds respect opbrengen ! :x :x :x

Dirk.


Ps.
Kees.
Mijn aanmeldingsformulier voor de KSN is verstuurd
Frank de Beer, is niet meer.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2006 08:10

Alleen figuren die maar door blijven gaan met het moedwillig veroorzaken van overlast ....


Waar begint de overlast en waar moet het gedogen beginnen?

3 hengels? Overlast of gedogen
nachtvissen buiten j,j en A? Overlast/ gedogen?

Er ligt een bal voor open doel die een zekere griek zelfs niet kan missen.



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-09-2006 08:18

HPE, inderdaad ken ik Bart al langer als vandaag, kan je meegeven dat hoe hij met zijn vissen en zijn visserij omgaat nog vele iets van kunnen leren.
Dat hij fouten maakt en heeft gemaakt staat buiten kijf, jeugdige overmoed zullen we het maar noemen.
Wat betreft de Oranje Parels kan ik je meegeven dat het water niet door Bart bekend is geworden maar al veel langer bekend is, de grote intocht van vissers was al begonnen voordat Bart's verhaal gepubliceerd werd.
Is geen water hier in de buurt wat bekender is als deze put.
Trouwens de grote overlast op dit water en de reden dat het gesloten werd ligt ergens in de jaren 1996 t/m 1998.
Ruimschoots voor het verhaaltje Oranje Parels dus.

Waren trouwens toen alleen maar "oudere" karpervissers die het daar toen verziekt hebben.

Wat betreft invloed in de HSV hebben, dacht je werkelijk dat door 1 of 2 pogingen je even alles naar je hand kunt zetten ( ook al heb je het bij het rechte eind ).
Wij karpervissers mopperen op alles maar als puntje bij paaltje komt willen we er ook niet te veel energie insteken, stel je voor het kost vistijd.

Dat er mensen zijn die alle fatsoensregels aan hun laars lappen is me bekend, heeft niks met commercie of toppers en helden te maken maar met fatsoens regels, een stukje opvoeding waar iets mis is gegaan.

Dreigen met geweld heeft geen zin, werkt vaak averechts.
Als ik wat fout zou doen aan de waterkant zou je me daar gerust op mogen wijzen, ik ben niet alwetend en een tip of opmerking zal altijd overwogen worden, gaat die echter met geweld of op een dreigend toon ben je juist bij mij aan het verkeerde adres, op de een of andere manier ben ik daar allergisch voor.

Dirkx, ik kijk helemaal niet de andere kant uit, ben zelfs misschien wat te recht door zee wat betreft misstanden aan de waterkant.
Doe meer als jij denkt maar vind zelf dat ik daar geen verantwoording voor hoef af te leggen aan jouw of iemand anders op dit board.

Kom maar eens deze kant op en aanschouw hier de rotzooi en ellende aan de waterkant eens, het zijn helemaal geen karpervissers die deze overlast met zich mee brengen.

Michel, ik wil hier alleen een controleurs pas in mijn portemonee als daar ook een pistool bij geleverd word en een mede controleur.
Zitten hier werkelijk wat teveel idioten te "vissen" die meer op zak hebben dan een pakje haken en wat nylon,, niet voor niets zie je hier ieder jaar controleurs er de brui aan geven na dat ze een pistool onder hun neus of een mes hun kant werd op gewezen, zit behoorlijk wat uitschot onder de Oostblokkers hier.
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

05-09-2006 09:11

Dirkx,

andere kant opkijken ??

Doe veel meer en kijk veel verder dan jij vermoedelijk over mij denkt.

Beetje lezen kan ook geen kwaad. Ik ga met een hengel naar de waterkant om te vissen. Niks meer, niks minder.

Vissen, dat is mijn hobby namelijk.

En Dirkx, je aanmelding is inmiddels door mij ontvangen.

Wil,

ik weet dat de Federatie ZuidWest Nederland het liefst gewapende BOA's aan zou stellen. Ook hier zitten lieden die (het dreigen met) fsyiek geweld niet schuwen.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

05-09-2006 10:15

Afbeelding


Meneer Laarmans ! 3e stok indraaien !!!!!

Klinkt grappig maar op deze manier zouden ze n kans maken .

Op tv wat fam vissers pakken , jah dat kunnen ze wel.

Das alleen maar voor de fake .

Als t zo simpel was , jah dan was t allang opgelost.


Gr :wink:
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

05-09-2006 10:51

mooie met zo'n vispas is, dat er een centrale registratie komt. Ooit is dan te zien dat HV A je er heeft uitgetrapt dus zal ook B je weigeren.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-09-2006 11:16

Klaas van den Herik schreef:mooie met zo'n vispas is, dat er een centrale registratie komt. Ooit is dan te zien dat HV A je er heeft uitgetrapt dus zal ook B je weigeren.


Whisful thinking Klaas, mocht willen dat dit dan ook werkelijkheid word, zou heel mooi zijn.

Maar als je ziet dat hier verenigingen zijn die over de grens bij onze Oosterburen reklame maken in hengelsport zaken om maar zoveel mogelijk leden te krijgen ben ik bang dat zulke dingen in de praktijk niet zullen werken.

Trouwens vraag me af of een HV je wel kan weigeren als je er bij een andere HV eruit bent getrapt, volgens de Nederlandse wet mag je niet 2 keer straffen voor 1 feit, hij is al gestraft door uit de HV gezet te worden.
Maar dat is maar een gedachte gang die hopelijk fout is.