Elke daad heeft consequenties

Plaats reactie
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-12-2011 08:14

Jongelui,

Ik wil de discussie even wegtrekken bij 2 andere topics. Natuurlijk omdat het daar niet meer gaat waar het over ging en 2 ik denk, dat 1 en ander veel belangrijker is dan we beseffen.

Iedreen weet dat de mens geneigd is te koepeieren... klakkeloos. Dat is denk ik de sterkte van de mens. Films als die over dat treinsurfen staan garant voor extra doden. Die met die boodschappen wagentjes van 5 hoog naar beneden? Idem.

Zo ook de schrijfsels die her en der verschijnen. Natuurlijk is het spannend te lezen.

Even 2 recente voorbeelden.

De meren in de noordoostelijke departementen, mag je niet nachtvissen. De paar vissers die er visten deden dat soms toch. Volledig in de stelth modus en... min of meer gedoogd. 2 Artikelen in Duitse bladen en alle meren zitten bomvol. Men kijkt nergens naar. Tering herrie in het bos naast de woning van de burgemeester. Vuur op alu steiger. Hele dam vol met party tenten.

Je snapt dat dat niet lang goed kon gaan. Inderdaad razzia op razzia en vissen is niet meer te doen.

"Men" kan niet met de weelde omgaan.

Pas werd ik gevraagd ff te sms en hoe ze moesten zeggen dat ze niet wilden vissen maar wilde blijven overnachten en de andere dag vissen. Ook die hoek kende geen controles... na een pizzadoos en 10 tallen nitwits wel en goed ook.

Wat dan ook nog een keer gebeurd, is dat de sribent "er toch niet meer vist". Die moeten ze echt doodtrappen, jij vist er misschien nog wel en dat wil je misschien blijven doen?

Laters
It's okay 2 pay
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

16-12-2011 08:37

Het is net als met vreemd gaan. Als je het dan doet praat er dan niet over.
Gebruikersavatar
Lesley van Dinter
Berichten: 1642
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Twente

16-12-2011 09:48

Klopt Rob maar soms wint de ego het van het verstand..

Gr.
©
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

16-12-2011 10:04

is niet alleen gericht aan de jongelui toch klaas?
en probeer is wat meer begrijpelijke taal zodat ik het ook begrijp.
wat is koepeieren en sribent?
Vis is vis
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

16-12-2011 10:29

sorry kopieren en scribent. Ik zal een secretaresse aanschaffen. Zo moeilijk lijkt me het verhaal verder niet.

kopieren is nadoen in deze en scribent is de schrijver.

@Lesley... voila.

Kijk als ik er verder naast zit, hoor ik het graag.

Dan lijkt het me voor bijvoorbeeld Michel Hollaar en Rene Berger ook best handig. Die kunnen beter stoppen met hun inspanningen om het karpervissen vooruit te brengen.

Jongelui is bijna wel letterlijk. Ik schiet aardig op richting Abraham. Dit betekent dat ik met geluk nog 15 jaar fanatiek vis en dan nog wat jaren afbouw. Mijn tijd duurt het wel. Als alles goed blijft gaan, ga ik desnoods alleen nog 2 of 3 keer per jaar naar het buitenland. Beetje 60 ers tikken of zo.


MVG
klaas
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

16-12-2011 10:51

Nog 4 dagen om precies te zijn :wink: 8)
Krijg je extra vrije dag :wink: of is dat ook al in het kader "bezuinigingen" afgeschaft?.

Ps, langzaam typen Klaas :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-12-2011 12:47

Niets is de mensheid vreemd, grenzen opzoeken en verleggen is daar een onderdeel van. Klaas heeft hier echter zeker een punt waar je een stevige discussie op los kan laten. Of het help is wat anders maar geeft wel aan dat het bekende vingertje omhoog steken hier zeker niet op zijn plaats is.

Zij die de publiciteit opzoeken met verhalen en bv films mogen zich rustig afvragen of het algemeen belang van karpervissers er mee gediend is als het over dit onderdeel gaat. Een waarde oordeel zal ik deze keer maar niet uitspreken om al die hijgerige types weer uit mijn nek te houden. Maar toch aan de ene kant je nek uitsteken als organisaties en aan de andere kant dit werk weer teniet laten gaan lijkt me geen goede zaak. Dat verhalen een stuk aan kracht verliezen door dit al dan niet aan te roeren daar geloof ik ook niet in. Je verantwoording nemen, ook redacteuren van verschillende karperbladen kunnen hier eens over nadenken. Vergelijkt het wel eens met een trein die maar doordendert en niet meer te stoppen is.

Groet,
Peter
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

16-12-2011 13:05

Dit verhaal is toch al een jaar of 20-30 bezig ?
Toen ik begon met karpervissen (jaren 80) kon ik vrijwel overal, ongestoord mn ding doen..
Nu? verboden, passen, ect.
Vooral met de plaatjes, verhalen de publiciteit zoeken. Het lijkt tegenwoordig wel of men dáárvoor vist :roll:
Nog ff. en 'men' gaat mij een zuurpruim noemen :lol:
Wat mij vooral opvalt tov. van toen dat 'men' t normaal vind om teringzooi achter te laten :evil:
En nee, t is niet alleen de jeugd (helaas) :roll:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-12-2011 15:34

Consequenties van daden..
Bio brandstof gebruik leidt tot honger.

Natuurgebieden zijn bedacht vanachter een bureau, door iemand die alleen buiten komt wanneer het 20+ graden, zonnig en droog is.
Oostvaardersbeesten verhongeren door een hek..ook een consequentie.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

16-12-2011 15:46

Tip van mij voor Klaas al het getypte eerst even door Word heen trekken scheelt het onderhoud van een malle vrouw om je heen, mits ze erg mooi is en van alles voor je wilt doen. :wink:

Is het niet zo dat de hele wereld vanachter een bureau geregeld wordt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-12-2011 17:11

Zullen we alle regelgeving dan maar die we op onze aarde afgesproken hebben in de prullenbak gooien. Dat er veel niet klopt is juist, toch is het de enige manier om te overleven. Schijt hebben aan alles om dat het effe niet uitkomt ervaar ik als het begin van het einde.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-12-2011 21:39

Onzin Peter,
De regelgeving van wie dan en in welk of wiens belang?

Waar de regeltjesgeving begon kwam de natuur in de verdrukking.
De natuur was eerst, vervolgens kwam de mensch de boel naar zijne hand zetten en het werd er alleen maar beter van.
Maar beter in de ogen van wie?
De ogen van de baliekluiver, de bureaucraat?
De bedenker van de oostvaarderkillingfields?
De project ontwikkelaars en hun hekwerken per onderdeel en fases.

Peter, ik dacht dat je wel beter wist..juist de regelgeving was het begin van het einde.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

16-12-2011 21:54

Ben het niet vaak met Henk eens.......

Zo weet ik ook nog wel een voorbeeldje: heel mooi stukje natuur, mooi slingerend watertje er door heen, afijn je kent het wel. Heerlijk om zomaar onder je pluutje van te genieten, hengeltjes dr bij. Ik behoor(de) tot de weinige die er een pluutje uit klapte en er viste. Lekker rustig, geen rommel maken, hoef je het ook niet op te ruimen. Ik heb er nooit een vlieg kwaad gedaan, alleen maar intens genoten van de natuur, het voelde als wederzijds respect! Totdat... er iemand op het idee kwam (vanachter zijn bureau) om dit te gaan verbieden (beter voor de rust van het gebied)... gevolg: mijn respectvolle genieten kapot, maar nog veel erger: minimaal drie keer per week een tweetal debielen die s 'nachts zwaaiend met hun mobiele bouwlampen en een hoop kabaal het gebied uitkamden op zoek naar van die "rustverstoorders" met een paar hengels......... t zal wel aan mij liggen maar van mij kunnen ze in brand vliegen
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-12-2011 22:18

In brand vliegen hoeft ook weer niet Marcel, ze zijn immers ook maar bedacht door een bureau mannetje
wiens tegen wil en dank natuur koste wat kost beschermd moet worden.

Zou link zijn ook nog zo'n brandje wanneer je spoorslags 5 hengels moet bergen.. Woehaaaaaa!! :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

16-12-2011 22:35

Wat een topic over 5 hengels niet te weeg kan brengen.... heb er altijd netjes met twee gezeten Henk :wink:

Ach ja, laat het bureau dan maar afbranden, inclusief de cratie 8)
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-12-2011 22:37

Dan moeten wij het natuurgebied maar naar onze karpervissershand zetten lijkt mij. :-?

Hier het blog van een bureaucraat:

http://oostvaardersplassen.wordpress.com/

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-12-2011 22:57

Kees,
de inside info van SBB verschilt niet heel weinig met de berichten die naar de buitenwacht gebracht 'moeten' worden.. :oops:
Ook daar bepalen de bureau en baliekluivers het te volgen beleid, ook willens en wetens.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

16-12-2011 23:13

Ben nu nog bezig met mijn voorbereidingen voor morgen we gaan weer op de rivieren spiegels uitzetten. Doe dat liever dan hier een halfbakken discussie voeren met veel (gefrustreerde inconsequente niet in de spiegel durvende kijkende) karpervissers.

Ik groet u,
Peter
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-12-2011 00:30

Deze discussie gaat niet over mensen die zaken al dan niet achter een bureau regelen in ons land. Gaat over of publicerende karpervissers weten wat de eventuele consequenties zijn. Als zij vissen in water waar dan ook en bewust geldende regels overtreden en er over schrijven met alle gevolgen van dien.


Groeten,
Peter
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

17-12-2011 02:26

Ben ik met je eens Peter. Daarom zeg ik we weten allemaal dat het gebeurt en we doen allemaal wel eens iets wat niet mag. Maar beter praat je er niet over. Heeft dan voor mij ook geen toegevoegde waarde of het een verhaal dan wel of niet spannender maakt. Heb het in dit geval zelf niet gelezen dus weet ook niet hoe het gebracht wordt.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-12-2011 09:51

Spiegels uitzetten op de rivieren is een prima actie Peter.
Ook zo fijn voor beroepsvissers met een vergunning in SBB gebieden waar de sportvisser niet mag komen.
Immers grote oever gebieden zijn al aangekocht en gelden als natuurgebied waar schotse hooglanders rondhuppelen.

Maar het ging dus over vissers die op verboden grond lopen en verboden dingen doen, duurt niet lang meer Peter dan mag je sowieso niet meer aan de rivier komen, de baliekluivers werken daar al jaren aan..
De ruimte voor publicerende karper vissers word kleiner en kleiner.

Maar ga gerust door met voor bereiden hoor, je weet waar je het voor doet.
Ik ga even in de spiegel kijken om te zien of m'n ogen nog 'recht' staan. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

17-12-2011 11:26

Peter, zolang de overgrote meerderheid daarom vraagt, zal de commercie er op inspelen en dergelijke artikelen plaatsen, zolang auteurs daar een vergoeding voor krijgen, in welke vorm dan ook. Zodra het niet meer om de eurootjes gaat zal men afdruipen. En er zijn er altijd die van de regel afwijken, maar dat zijn er niet veel, want vrijwel iedereen is te koop.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
Marcel Tromp
Berichten: 460
Lid geworden op: 08-07-2011 12:16

17-12-2011 19:04

Dan moeten wij het natuurgebied maar naar onze karpervissershand zetten lijkt mij.


@Kees, als je hiermee doelt op mijn voorbeeldje: er was daar helemaal geen reden om iets naar wie dan ook zn hand te zetten. Ik kwam daar en paste me aan aan de natuur, heb nooit iets naar mn hand gezet daar.

Mijn inziens heeft een "lokale bureaucraat" daar de boel nu naar zn hand gezet want sinds zijn (hun) plannen uitgevoerd worden is er pas wat verandert in het gebied, namelijk: drie keer per week een soort razia met mobiele bouwlampen en een hoop kabaal waardoor geen vogel meer behoefte heeft er te broeden, geen kikker om te kwaken en geen rustzoeker om te vissen...!!!! Wie zet wat dan naar zijn hand en wat is er verbeterd??
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

17-12-2011 19:08

Nee, ik doel niet op jouw voorbeeld. Ik ken het niet en kan er niks over zeggen.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

19-12-2011 07:25

pj otte schreef:Deze discussie gaat niet over mensen die zaken al dan niet achter een bureau regelen in ons land. Gaat over of publicerende karpervissers weten wat de eventuele consequenties zijn. Als zij vissen in water waar dan ook en bewust geldende regels overtreden en er over schrijven met alle gevolgen van dien.


Groeten,
Peter


voila...

Echter: de schrijver is niet verantwoordelijk voor de daden van navolgers.

Maar wel handig om te weten is dat er altijd navolgers zijn.

Maar .... ik voorspel goede tijden voor Bas v K c.s.. :wink:
It's okay 2 pay
Plaats reactie