Boilies draaien -> Latex handschoenen???

Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

26-03-2003 16:59

En nog 6 dagen....
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

26-03-2003 19:36

Oke heren: men haalt een condoom uit zijn verpakking en de 'latexlucht' ontneemt je bij wijze van spreken al de lust. Als de eetlust van een karper op dezelfde wijze wordt beinvloed, laat dan maar zitten.
Uiteraard is dat hele latex-handschoenen-gedoe een tamelijk flauwe aprilmop, die ook nog eens zijn doel voorbijschiet vanwege slechte timing.
Vandaar mijn even flauwe toespeling.

Met latexloze groet,

Peter
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

26-03-2003 20:17

Van de hr H.G. jager van de gemeente Dronten
vernomen dat sinds hij zijn geweer laadt met latex handschoenen, hij aanmerkelijk meer
vossen schiet!
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

26-03-2003 23:05

doe gewoon een condoom met aardbeien smaak
om m'n haakaas.....ruik je die rubberlucht ook minder.

nog ff moeten we de haccp regels toe gaan passen op je boilie bereiding
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-03-2003 09:34

Ach een 1 april grap moet kunnen, ik vind hem alleen slecht getimed, makkelijk en heel flauw.

Bedenk wel dat dat soort mensen een voorbeeldfunctie hebben voor sommige mensen.( of zelfs bijna idolen zijn ). Die mensen geloven alles wat ze zeggen. Aan de ene kant heel flauw, want je leest zo'n blad ook vanuit het oogpunt dat je misschien nog wat kan leren. Aan de andere kant misschien wel goed, zo heb je die meelopertjes eens goed tuk.

Wel stom dat men hem half maart al door heeft

Sjoerd
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

27-03-2003 09:45

Ach er zou evt wel een logica inzitten.
Want proef maar de huid, Hoe niet lekker dit is.
maarja aan de andere kant is het ook wel zo dat de huis behoorlijk zuur is en kan ik best voorstellen dat dit niet echt goed is voor de boilie

Maarja de foto in de kw is ook best humoristisch.
Want je ziet alijn herwin en roelof een beetje vaag in de foto kijken.. dus dan zou je weer denken dat het een grap is.
Een flauwe grap, mar ben er wel ingeluisd

Groeten vanuit schoowl
frank
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-03-2003 15:17

Hm niet lekker? Een stevige zoen van -of op-een mooie dame is toch niet verkeerd hoor, maarja kwestie van smaak :wink:.

Ik zit hoe dan ook goed, ik gebruikte namelijk al handschoenen, omdat ik ingredienten door m'n mix gooi waarvan de lucht 2 dagen daarna nog aan je handen hangt.

Met geurende groet, Sjoerd
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-03-2003 16:05

Kunnen de mensen niet tegen een beetje humor... tsjonge jonge zeg. Stelletje norse geheelonthouders!! Wat vinden jullie in godsnaam dan van het VBK magazine..?
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-03-2003 16:14

Mee eens Laurens, vraag me soms toch af waarom mensen zo reageren. Een grap moet kunnen toch ???

Zeker geen humor onder de karpervissers..

foei!

mvg
stefan
HansPeter van Ee

27-03-2003 17:39

Heren

Humor ? Noemt men dit Humor ??
Mislukte humor dan, want koppel het los van 1 April en men merkt dat er lezers zijn die er in trappen, het geloven en er nu zelfs mee in de keuken staan.
Dat bewijst dus nogmaals dat dit soort ' voorbeeeld-figuren' gewoon moeet oppassen wat ze schrijven.
Niet iedereen weet hoe hij zijn hersens moet gebruiken, zie Alijn.

met hersenloze groet

HPE

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-03-27 17:40 ]</font>
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

27-03-2003 18:02

Hmz, ik ben het wel met je eens Hans P, behalve doe laatste zin, daar ben ik niet echt van op de hoogte.

Ook Stefan en Laurens snap ik wel. Een geintje moet inderdaad kunnen, maar als je een voorbeeldfunctie hebt -en reken maar dat die twee dat hebben- dan moet je daar ff over nadenken.

Met voor de rest neutrale groet,

Sjoerd
jan witter

27-03-2003 18:15

Ben ik ff blij dat ik geen voorbeeld nodig heb om mijn vissie te vangen alleen een beetje gezelligheid heb ik nodig of kan dat ook niet aan de waterkant :smile: :smile: :smile:
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

27-03-2003 19:46

Laurens,
Ik vind het VBK-magazine een ranzig blad; zelfbevlekking van Alijn en kornuiten, platvloerse humor op puber-niveau, af en toe een goed doorwrocht artikel.

Met het VBK-magazine opzeggende groet,

Peter
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

27-03-2003 23:53

Heb je per definitie een voorbeeldfunctie als je een artikel schrijft?

Dacht het niet, zou een mooie boel wezen...iemand die een artikel schrijft, schrijft zijn ondervindingen en belevenissen op niets meer, niets minder. Wat een lezer er mee doet, moet de lezer zelf weten toch?

Ik snap ook niet waarom velen anders naar bepaalde personen gaan kijken als ze af en toe een verhaaltje schrijven in een blad...het enige verschil is dat ze hun visserij ten dele delen met de lezers...maakt dat je een belangerijker persoon? Dacht het niet...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

28-03-2003 02:00

Henri, de ene muziekant heeft een voorbeeldfunctie, de andere niet. Maakt die ene dan beter muziek? Nee, dat hoeft niet, maar toch heeft hij die voorbeeldfunctie, alleen omdat hij bekend is.

Hoeveel karpervissers zijn er wel niet die achter de dingen die in de bladen staan lopen? Zogenaamd ongekend betere produkten e.d. Is dat goed? nee, maar ze doen het wel. Daarom zei ik ook dat 't wel eens leuk is dat dat afgestraft wordt, maar aan de andere kant zijn er ook mensen die erg leergierig zijn, en zo stuur je dus de 'welwillenden' met een kluitje het ontluikende riet in.

En even voor de duidelijkheid, ik snap dat ook niet hoor Henri :razz:

Groetjes, Sjoerd
jan witter

28-03-2003 07:52

Nee Henri

Volgens mij ook niet, maar ik begrijp dat indien er iemand is die vind dat je een voorbeeld functie heeft je ook geen humor meer mag hebben in ieder geval mag hij het niet tonen....

En ik snap wel waarom de mensen de artikelen lezen die commentaar hebben, dan kunnen ze daarna op diverse plaatsen weer een hun eigen ego opkrikken....
HansPeter van Ee

28-03-2003 18:42

Jan

Er zijn steeds minder karpervissers die zelf iets ondervinden.
De informatie ligt overal voor het grijpen.
De karperwereld is verworden tot 1 grote show waarin men elkaar zoveel mogelijk nadoet.
Dat soort zaken uit zich bijvoorbeeld bij het wegen.
Waar men vroeger sprak van een 28 ponder, spreeekt men nu van een 28,2 ponder.
Kan het absurder ?
De karper is geen vis meeer maar een gewicht met vinnen.

Zo zie je dat een bekende auteur een trend in gang kan zetten waarvan ik zeg dat het helemaal nergens opslaat.
Ja, op zelfprofilatie.
En natuurlijk ontkent de schrijver dit door te zeggen dat hij niet past in de wereld waarin hij leeft.
Hij had echter beter kunnen zeggen dat hij ze vrienden zelf uitzoekt en zich gewoon verrijkt aan iets wat een hobby behoort te zijn.
Dat is het voor zo'n man al helemaal niet meer, dus moet er telkens maar weer iets nieuws worden verzonnen.
Ook al is het onzinnig.

met zinnige groet

HPE

_________________
Het gewicht van een foto is vrij laag

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: HansPeter van Ee op 2003-03-28 18:43 ]</font>
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

29-03-2003 14:58

HPE,

Jouw eerste drie zinnen...

Buiten de humor - die ik er zeker inzie - vind ik dit nu exact de reden waarom die blinde volgelingen (inderdaad Jan) eens aan het denken moeten worden gezet.

Laurens
jan witter

29-03-2003 15:01

Hans Peter


Wat jij zegt over het punt dat de info voor het oprapen ligt.
Ook jij hebt je lectuur vroeger gelezen en aan die hand gevist en nog steeds vist, er is mijn inziens niets mis mee dat mensen informatie in winnen om zichzelf zo beter in staat te stellen om een vis te vangen waarvan zij dromen.

En dat jij vind dat de karperwereld 1 grote show is waarbij iedereen elkaar nadoet.
Ik vis sinds 1974 op karper en ik weeg al sind die tijd met een komma wat is daar dan in godsnaam verkeerd aan, ik zie daar het probleem niet.
Ik ben het met je eens dat veel van de huidige karpervissers het een stuk makkelijker hebben dan wij vroeger maar dat kun je hun toch zeker niet verwijten.
De tijd staat nu eenmaal niet stil...!!!

En wat jij zegt over een auteur, dat die in staat is om een trend in te zetten lijkt me duidelijk (zie Rini Groothuis)
Maar omdat JIJ iets onnodig vind hoeft het per definitie nog geen onzin te zijn als andere mensen er wel geloof in hebben, laat die mensen in hun waarde, waarbij ze een beter gevoel en vetrouwen hebben als ze zitten te vissen, wat is daar dan mis mee.


Jij zoekt toch ook gelukkig je eigen vrienden uit.

En wat is er mis aan geld verdienen dat een ieder dat op zijn of haar manier doet en als het op een eerlijke manier gaat so be it..

En wat jij vind van een heleboel mensen die hun nek uit steken is mij het afgelopen jaar sinds ik op het board en chat kom wel duidelijk geworden ik vind het alleen jammer, dat je dat doe zonder zelf een steentje bij te dragen en altijd maar kritiek heb op die mensen en soms zijn je argumenten wel redelijk. MAAR DE BESTE STUURLUI STAAN ALTIJD AAN WAL....

Voor de rest lijk je mij ook een aimabel mens die het goede van de sport voor heeft, maar ik zou je één ding nog willen zeggen, dat je in de toekomst niet op de man af moet reageren zonder de beweegredenen achter desbetreffend artikel of schrijven van de persoon weet en niet altijd moet uitgaan van geld of winstbejag....!!!

Met zeer vriendelijke groeten

_________________
Riggie say's he aint heavy he's my brother

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: jan witter op 2003-03-30 11:16 ]</font>
HansPeter van Ee

30-03-2003 11:11

Jan

Het enigste wat ik jouw zou willen opdragen is: lees eens iets beter.
Ik schrijf ondervinden en geen uitvinden.

met ongelezen groet

HPE
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

01-04-2003 01:15

Peter,
Dit zijn zaken die geen enkel weldenkend mens zal propageren. Alijn doet echter wel mee aan de spiraal 'groter en groter', waardoor met name jonge vissers denken: 'Dat wil en kan ik ook' en soms door roeien en ruiten gaan om dat doel te bereiken.
Begrijp me goed, ik heb ook mijn helden gehad als Yates, Groothuis, De Winter, Bailey. Die hebben echter wel het vermogen om alles in perspectief te plaatsen, te relativeren en konden om zichzelf lachen. Dat vreselijk prestatie- en doelgerichte, alsof er niets belangrijkers in de wereld bestaat dan het vangen van een grote vis, dat staat me zo tegen aan het belagen van 'targetvissen' op 'circuitwateren'.
Waar hebben we het over?
Een mens tracht te ontsnappen aan de dagelijkse beslommeringen door middel van een dag in de vrije natuur (voor zover nog aanwezig), wat te mijmeren, en plotseling de sensatie te ervaren van een wegschietende pen en de kromstaande hengel.
Het geluk dat een gave 10-ponder je verschaft is niet te vergelijken met de vangst van 'hazelip' de 30 pond wegende hangbuikspiegel die twee dagen geleden nog met een gewicht van 29,9995 pond op de mat van Henkie lag.

Met belerende groet,

Peter
Jeroen van den Berg
Berichten: 93
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Vuren

01-04-2003 13:43

Wassen jullie wel allemaal netjes je handen als je hebt staan pissen (in het water waar je in vist) Geld ook voor na het roken trouwens.
HansPeter van Ee

01-04-2003 19:30

Jeroen

Hangt ervan af welk water men bevist.
Zo weet ik een water daar zwemt een vis genaamd de Marlboro-vis.
Deze vis verkeerd altijd in het gezelschap van een andere vis genaamd de Pisvlek.
Hoe deze vissen te vangen zijn lijkt me wel duidelijk.

Peter

Pas nu op met wat je zegt want voordat je het weet plakken mensen je een stempel op :smile:

met aan-wal-staande groet

HPE
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-04-2003 20:15

Hans Peter,

Ik neem aan dat je de kritiek op de mensen uit deze discussie ook rechtstreeks naar de mensen zelf hebt geuit?

Gr. Laurens
HansPeter van Ee

01-04-2003 20:39

Laurens

Ze kunnen het hier toch lezen.
Reageren zullen ze vast niet doen maar daar hebben ze hun 'vriendjes' voor.

Neem echter maar van mij aan dat mocht ik dit soort 'mensen' irl tegenkomen ik mijn mond niet zal houden en ze onder uit de zak zal geven.
Zeker die geflipte belg.
Als hij al aan te spreken is voor ons gewone stervelingen.
Lees zijn boeken en artikelen er maar op na de man schijnt onbenaderbaar te zijn aan de waterkant.
Dat zullen we nog wel eens zien !!!

Menigen geeft op dit board openheid van zaken (zie vissen in Nederland).
Waarom zou ik dat hier dan niet mogen ?

Mocht iemand in de toekomst weten waar deze man op dat moment vist, tip mij dan zal ik hem een bezoekje vereren.

met bezoekende groet

HPE