vuurwerk 07/08

Gebruikersavatar
bas van der kloot
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-07-2007 16:47
Locatie: zundert

05-12-2007 16:25

Mathieu de Witte ik had het over belgie ookal woon ik in nederland ik woon tegen de grens
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

05-12-2007 16:27

bas van der kloot schreef:Mathieu de Witte ik had het over belgie ookal woon ik in nederland ik woon tegen de grens


Als je het over belgië had dan heb je nog iets fout, want daar mag in feestvuurwerk geen 500 gram. :lol:
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

05-12-2007 17:02

Ik heb die tijd net als Mathieu wel gehad...

De dag erop had ik altijd buikpijn...haha
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

05-12-2007 17:06

Even een algemene opmerking:

Het discussieren over illegaal vuurwerk is geen probleem. Daar is een ieder vrij in is niet de verantwoordelijkheid van carpboard. Het verkondigen van het in bezit zijn van illegaal vuurwerk op een openbare internetsite is ook op eigen risico.

Echter het aanbieden ervan is strict verboden. Daar is de wet heel streng op. Daar kunnen wij als carpboard niet achter staan. Laat het dan ook duidelijk zijn dat dit hier niet toegelaten kan worden. De aanbieders weten zelf prima wat legaal is en wat illegaal vuurwerk is.

Groet Rick
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

05-12-2007 17:21

Ook ik weet wie degene is die al dat (mooie) vuurwerk uit italie heeft gehaald, ( ik lees mee op AVP) maar ik denk idd niet dat ie zo gek is om dat hier te zeggen. @ mark : buikpijn ?

Mvg,

PJ 8)
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

05-12-2007 18:58

bas van der kloot schreef:Mathieu de Witte ik had het over belgie ookal woon ik in nederland ik woon tegen de grens


Ok dan klopt 75 gram sas per pijl wel :wink:
Maar de sierpotten zijn daar maximaal 250 gram met 20 gram per schot voor particulieren! :lol:

En Rick ik ben het zeker met je eens hoor! Praten over vuurwerk al dan niet illegaal mag en moet kunnen vind ik maar het handelen erin vind ik niet gepast op een karperforum. Dat moeten de handelaren maar lekker ergens anders doen!

Gegroet,
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

05-12-2007 20:40

pieter jan vd berg schreef:@ mark : buikpijn ?

Mvg,

PJ 8)


Dat ik er toch altijd voor veel geld doorhene klapte.
Soms nog wel ruim boven het bedrag van Mathieu, en dat ik er op 1 Januari toch altijd een soort van ziek van was, dat het toch veel geld was :P
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

05-12-2007 20:56

o oke :D
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

06-12-2007 12:18

http://video.google.nl/videoplay?docid= ... 5682158250

Ze lieten mij even een baby pijltje uit testen :roll:
Moore means moore!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

06-12-2007 12:44

Let maar op mannen dat je niet mee maakt net als ik, enkele jaren terug was ik boodschappen op 4 januari. Mijn zoon was thuis ik zei ben zo terug, nou dat was ik dus ook. Was net in de stad ging mijn gsm er belde een vreemde voor mij op, je moet vlug naar huis komen je zoon is gewond DOE MAAR RUSTIG MAAR HET IS ZEER ERNSTIG nou dat kan je dan wel overal door rood licht. En zag toen ik aan kwam rijden 3 politie wagens en een zieken wagen staan. Vloog de stoep op met mijn auto stond vol met mensen aan de deur. Werd gelijk opgevangen door een politie man en zei kom vlug binnen en schrik niet. Heel het huis vol ook zo iets met vreemde mensen, daar trof ik de 5 andere agenten aan en broeders van de ambulace. Mijn zoon lag op de bank echt alles zat onder het bloed van de keuken tot de kamer. Hij had overal ingezeten vol in paniek nou heel zijn gezicht was stuk lippen nog groter als Michel Reiziger die voetballer. Tand kwijt, stukje vinger kwijt oogletsel toen wist ik het ff niet meer. Nou Bjorn werd in de ziekewagen gelegd wij mee en daar begon de elende een maand in het ziekehuis eerst 3 dagen intensief care. De vinger hebben ze in de buik vast gezet 1 maand om aan te laten groeien en zo vlees proberen aan te maken op de vinger. Oog letsel is blijvend tand hebben ze een stift tand geplaatst en als ramp er zat kruit in zijn longen maar dat zou wel goed komen zei men. De vinger lukte niet vlees stierf af dus van rechterwijsvinger is stukje af ook lastig met schrijven nu. Wat bleek een kennis van Bjorn kwam aan de deur met een nitraatbom en Bjorn zei kom stook ik hem ff aan. Dat wat dus op 4 januari ( de nutraatbom had hij niet gevonden had hij nog over van oud op nieuw ). Dus mannen wees gewaarschuwd en let op met je vuurwerk.
Hoop dat je beseft wat je kan overkomen, er zat gewoon een lond aan het vuurwerk. En het mooiste van alles ik heb zelf nooit vuurwerk gekocht. En dan maak je dit mee, ook omroep brabant was er met camera ploeg eerst in ziekenhuis op intensiefcare maar heb ik weg gejaagd en zijn toen naar mijn huis gegaan. Daar alles gefilmd het huis en vuurwerk op straat wat ze in buurt hebben afgestookt. Daar was ik later ook niet echt blij mee. Laat dit een goeie waarschuwing zijn.
Vlekkie...
Tim van Anrooy
Berichten: 368
Lid geworden op: 25-08-2006 19:24
Locatie: Maastricht

06-12-2007 12:57

Ah das echt balen Mario en Bjorn mij kan dit jaar niks over komen, want ik steek niks meer af dit jaar.
Moore means moore!
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

06-12-2007 13:05

dat is indd klote als er zoiets gebeurd, en ik weet niet hoe het gebeurd is maar voor een heel groot gedeelte heb je het zelf in de hand.
Ik ken genoeg mensen waarbij iets gebeurd is en ja ook vuurwerk met lont. Maar dat ze er niet bij nadenken dat er bijv. beton/gips uit kan schieten.
Zet je zo'n stuk vuurwerk al rechtop dan ben je van het hele gesodemieter al af. Maarja ik weet niet hoe het is gelopen dus kan er ook niet over oordelen.
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

07-12-2007 17:07

wat vinden jullie van mijn scud instalatie :wink: ? :lol:
Afbeelding

Afbeelding

groete stefan
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

07-12-2007 17:31

Geniaal stefan!

Ik doe zelf kwa vuurwerk een beetje uit duitsland en wat normaals hier weg, maar niet zoveel

Groeten Jens
Marc Waber
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-06-2007 19:58
Locatie: limburg

07-12-2007 18:50

ey stefan volgens mij krijg je daar een volle fluiter op!!! :P :D
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

07-12-2007 19:11

ja zo vang ik ze wel hoor spartelen ze teminste niet op de foto :lol:
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-12-2007 20:59

Ha, die Jens,

dacht dat ze bij jullie alleen maar carbid afschoten??

met zo`n verbouwde giertank :D :D :D .


gr. Henk
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

08-12-2007 00:51

stefan andriessen schreef:wat vinden jullie van mijn scud instalatie :wink: ? :lol:
Afbeelding

Afbeelding

groete stefan


zijn leuke lawinepijltjes die je hebt hoor. zou ze alleen wel overdag afsteken want om 0.00 uur hoor je er niks meer van.
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

08-12-2007 02:14

Ik vind persoonlijk de zink 901 de beste ''lawine's''
Vroeger waren dat de Blitz, maar daar vind ik nu nog maar weinig aan!
Heb dit jaar voor het eerst in sinds jaren niks gekocht, en ben ik ook niet van plan!
Wat leuk ''speelgoed'' is zijn de 6''mortieren, en dan die van een paar kilo!
Wat geven die mooie VOLLE boeketten zeg!!!


Ga niet ''stoer lopen doen'' met vuurwerk, want het is serieus LEIP spul!
Ik heb opzich nog best wat mensen richting het ziekenhuis zien gaan, en die er niet al te knap van terugkwamen
Ik heb er zelf ook wel eens gezeten, maar ik had alleen mijn neus gebroken, en kon daarna dus weer gewoon ''vrolijk'' verder stoken...Maar voor hetzelfde geld, was het 3cm hoger geweest, en ik was waarschijnlijk een oog kwijt geweest...

dus jongens: LET OP

Iedereen alvast een fijn maar vooral VEILIG oud en nieuw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

08-12-2007 12:11

Rick Van Derks schreef:Ha, die Jens,

dacht dat ze bij jullie alleen maar carbid afschoten??

met zo`n verbouwde giertank :D :D :D .


gr. Henk


Hahah, ja er wordt inderdaad veel carbid geschoten :D maar een beetje vuurwerk erbij vind ik ook wel mooi! 8)


Groeten Jens
Gebruikersavatar
Mathieu de Witte
Berichten: 739
Lid geworden op: 25-02-2005 14:14
Locatie: 's-Gravenpolder

08-12-2007 19:03

Mark Uitenhoven schreef:Ik vind persoonlijk de zink 901 de beste ''lawine's''
Vroeger waren dat de Blitz, maar daar vind ik nu nog maar weinig aan!
Heb dit jaar voor het eerst in sinds jaren niks gekocht, en ben ik ook niet van plan!
Wat leuk ''speelgoed'' is zijn de 6''mortieren, en dan die van een paar kilo!
Wat geven die mooie VOLLE boeketten zeg!!!


Ga niet ''stoer lopen doen'' met vuurwerk, want het is serieus LEIP spul!
Ik heb opzich nog best wat mensen richting het ziekenhuis zien gaan, en die er niet al te knap van terugkwamen
Ik heb er zelf ook wel eens gezeten, maar ik had alleen mijn neus gebroken, en kon daarna dus weer gewoon ''vrolijk'' verder stoken...Maar voor hetzelfde geld, was het 3cm hoger geweest, en ik was waarschijnlijk een oog kwijt geweest...

dus jongens: LET OP

Iedereen alvast een fijn maar vooral VEILIG oud en nieuw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Geef mij maar de Zink 902 :) Heb je nog een titanium boeketje en dat vind ik zeer leuk! Helaas zijn ze dit jaar zonder de welkbekende zilverstaart maargoed de knal is nog hetzelfde gebleven en daar gaat het om!

6'' Shells oftewel mortieren in de volksmond is zeker geen speelgoed meer. Dit vuurwerk is bestemd voor proffesionele shows dus je kan zelf wel nagaan wat er gebeurd als iemand zonder kennis van deze dingen ze gaat afschieten.
Begin daar zeker niet aan als je er geen kennis over hebt. Doe je dit wel, schiet ze dan a.u.b. de lucht in waar je een zee van ruimte hebt. Dit doe ik namelijk ook :wink:
Gelukkig zal het merendeel hier nooit mee te maken krijgen.

Oja en Mark, krijg je toch geen kriebels als je dit topic leest en de knallen buiten hoort? Het zit vast nog wel ergenst in je :wink:

Gegroet
Volg The Carp Brothers Incorporated op facebook! --> Link

Carp Brothers Incorporated the movie! : http://youtu.be/paFsduV61_E
Gebruikersavatar
Mark Uitenhoven
Berichten: 359
Lid geworden op: 29-10-2006 14:26
Locatie: Helmond

08-12-2007 19:26

Mathieu de Witte schreef:
Mark Uitenhoven schreef:Ik vind persoonlijk de zink 901 de beste ''lawine's''
Vroeger waren dat de Blitz, maar daar vind ik nu nog maar weinig aan!
Heb dit jaar voor het eerst in sinds jaren niks gekocht, en ben ik ook niet van plan!
Wat leuk ''speelgoed'' is zijn de 6''mortieren, en dan die van een paar kilo!
Wat geven die mooie VOLLE boeketten zeg!!!


Ga niet ''stoer lopen doen'' met vuurwerk, want het is serieus LEIP spul!
Ik heb opzich nog best wat mensen richting het ziekenhuis zien gaan, en die er niet al te knap van terugkwamen
Ik heb er zelf ook wel eens gezeten, maar ik had alleen mijn neus gebroken, en kon daarna dus weer gewoon ''vrolijk'' verder stoken...Maar voor hetzelfde geld, was het 3cm hoger geweest, en ik was waarschijnlijk een oog kwijt geweest...

dus jongens: LET OP

Iedereen alvast een fijn maar vooral VEILIG oud en nieuw!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Geef mij maar de Zink 902 :) Heb je nog een titanium boeketje en dat vind ik zeer leuk! Helaas zijn ze dit jaar zonder de welkbekende zilverstaart maargoed de knal is nog hetzelfde gebleven en daar gaat het om!

6'' Shells oftewel mortieren in de volksmond is zeker geen speelgoed meer. Dit vuurwerk is bestemd voor proffesionele shows dus je kan zelf wel nagaan wat er gebeurd als iemand zonder kennis van deze dingen ze gaat afschieten.
Begin daar zeker niet aan als je er geen kennis over hebt. Doe je dit wel, schiet ze dan a.u.b. de lucht in waar je een zee van ruimte hebt.+ EEN GOEDE LANCEERBUIS!!!Dit doe ik namelijk ook :wink:
Gelukkig zal het merendeel hier nooit mee te maken krijgen.

Oja en Mark, krijg je toch geen kriebels als je dit topic leest en de knallen buiten hoort? Het zit vast nog wel ergenst in je :wink:

Gegroet


Beste Mathieu,

Natuurlijk kriebelt het wel een beetje, maar zeker niet als voorheen, dat ik in juli/ augustus al ging rijden cq. regelen. Maar wat niet is kan nog komen!

Inderdaad, je moet zeker de ruimte en ''verstand'' van die dingen hebben, want het is serieus echt gevaarlijk!
Maar ow zo gruwelijk mooi!!!!
Losers are allways whining about their best, winners go home and f.uck the promqueen!
Gebruikersavatar
bas van der kloot
Berichten: 186
Lid geworden op: 12-07-2007 16:47
Locatie: zundert

08-12-2007 19:52

het kriebelen begint zkr al hoe sneller hoe donker het wordt hoe meer het kriebelt

heel jmmr dat de staart weg is bij de 902 ja :cry:
Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

09-12-2007 18:23

Ik heb dit jaar een test granaat weten te bemachtigen, die gebruiken ze bij het leger. Zijn uber hard! Gooi ze ver weg in het water, echt een geweldig effect!