het weer over een maand

john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-02-2007 22:15

je eerste 2 regels zijn bullshit.

"Jaren kun je met elkaar vergelijken, als je dan het verschil bekijkt zie je dat het de laatste 50 jaar (bijvoorbeeld) iets oploopt door het broeikaseffect etc. "

50 jaar gelden was er nog geen broeikaseffect dat is van de afgelopen 5-10 jaar.
in de eerste 40 jaar zou je geen verschil aantreffen. Hoogstens achter de komma getallen.

verder moet je vergelijken dan met vorig jaar want de jaren er voor waren niet zo.
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

15-02-2007 22:24

Daarom zei ik ook bijvoorbeeld 50 jaar, maar wat jij zegt klopt niet.
Het broeikaseffect is voornamelijk veroorzaakt door de industriele revolutie eind 19e begin 20e eeuw, met uitvindingen zoals de stoomtrein etc. De gevolgen daarvan zijn pas later merkbaar, maar goed als je die jaren uitzet in een lijngrafiek dan zie je over de jaren heen een stijgende lijn. Ik ben het met je eens dat als jij wil zien wat het weer voor de komende maand moet zijn je moet kijken naar vorig jaar... dat is het betrouwbaarst, maar dan nog, elke dag is anders dus op de dag precies krijg je het niet op een maand. Je kunt wel een beeld krijgen van het algemene weerverloop in een maand, maar die zijn algemeen dus dat weet je zelf ook wel (wintermaanden, lentemaanden etc).

Groeten Jos
Hou ze strak he!
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

15-02-2007 22:41

jij spreekt jezelf echt tegen.

Het broeikaseffect is voornamelijk veroorzaakt door de industriele revolutie eind 19e begin 20e eeuw, met uitvindingen zoals de stoomtrein etc. De gevolgen daarvan zijn pas later merkbaar,

tevens was er op het moment 19e 20e eeuw niet veel uitstoot.
de meeste uitstoot is gekomen toen de zwaardere automotoren kwamen en ook steeds meer auto's.
dat begon wel een jaar of 10 geleden.

broeikast effect ontstaat door een tehoge co2 uitstoot.
auto's vliegtuigen en wat nog meer benzine/diesel/andere shit gebruikt stoten co2 uit.
die paar rot stoom treintjes kunnen niet een wereld klimaat veranderen.
tevens nemen bomen planten en alle andere delen die groen zijn van begroeing co2 op om zuurstof uittestoten dus kan co2 niet meer dan 100 jaar blijven hangen.

co2 zorgt voor een vernietigende ozon laag waardoor er meer zon is.
daarom is het warmer geworden.

volgens jou zou je dan al een steigende lijn zien waarneer de stoomtreinen er waren maar die is er niet begin 20e eeuw.

nou genoeg gelult ik wacht weer op een tegen antwoord of komt die niet...

met vriendelijke groenten john
Jos Lennips
Berichten: 102
Lid geworden op: 20-06-2005 22:12
Locatie: hardenberg

16-02-2007 18:24

Dat zou best allemaal waar kunnen zijn, ik denk dat we beiden deels gelijk hebben, maar goed daar gaat je vraag toch helemaal niet over en ik denk ook dat t broeikaseffect daar weinig mee te maken heeft... Ik haalde het aan als voorbeeld. Het ging over de temperatuurstijgingen door het broeikaseffect in 100 jaar tijd ofzo, dat is relatief simpel te berekenen.
Het weer over een maand is NIET te berekenen, je kunt slechts vergelijken maar dat had ik allemaal al gezegd en uitgelegd.

Groeten Jos
Hou ze strak he!