aktie slaapzakken voor leger des heils aktie

Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

02-12-2005 17:19

das wel waar hans in naam van een karpervereniging is wel leuker
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

04-12-2005 00:16

op enkele positieve reacties na valt het respons en het verder genomen initiatief me een beetje tegen voor een forum met meer dan 7000 geregitreerden. Zeker compassion fatique, door de overspoelde akties, van de tsunami, orkanen en aardbevingen. dierenmishandeling, aids en weet ik veel welke fondsen en donaties nog meer.

maar dez aktie was voor en door karpervissers in een goed daglicht te stellen, door eens aan liefdadigheid te doen.

Dus nog eenmaal een oproep. kom op zet wat op touw. kom op een bewuste dag en afgesproken dag met overtollige spullen op de proppen. Lever het in bij een vrijwilliger en die brengt het namens een karperclub of winkel naar een leger des heils of wat anders.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-12-2005 23:15

Beste Martijn,

Absoluut een goede actie van jou, wat ik wel bemerk is dat de mensen een beetje actiemoe beginnen te worden.
Verder denk ik dat je moet beseffen dat niet iedereen zomaar ff een slaapzak over heeft, het zijn toch wel grote dingen qua volume wat dan al gauw weggegooid wordt als het overbodig is. :wink:
Dus in wezen zoek jij mensen die op dit moment een slaapzak overbodig hebben...en dat zullen er nu eenmaal niet al teveel zijn.
Kortom...oordeel niet te snel en te hard.

Het toeval wil dat wij toevallig net van de zomer 4 nieuwe slaapzakken hebben gekocht, het is dat ik er twee van de 4 heb bewaard voor het vissen, anders waren deze net als die overige twee al lang weggegooid.
1 v.d twee zal ik binnenkort deponeren bij de konmar voor jou actie.
mvg
Hans Brinkel
kappijs vootmans
Berichten: 8
Lid geworden op: 10-11-2005 17:47
Locatie: DEN HAAG

06-12-2005 16:18

ik verbrand ze liever met out en nieuw
chemische aartbij bojlies blijven een killer
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2005 18:13

:-? ....te triest voor woorden!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-12-2005 18:31

Zijn andere berichten getuigen nu ook niet bepaald van een hoog gehalte.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

06-12-2005 19:07

Heren,

goed initatief, dat zeker!

Echter, geen deelname van mijn kant uit. Ik heb daar enkele redenen voor en zal er twee noemen...

- Ik werk regelmatig met daklozen (gedurende enkele maanden per jaar zelfs iedere dag) en ze krijgen genoeg kansen om hun leven beter op de rails te krijgen. Dat de wil of het doorzettingsvermogen daarbij ontbreekt is jammer. Het overgrote deel van de dakloze mensen gebruikt drugs. Als ze dat geld nu eens zouden spenderen in dingen als slaapzakken oid. dan zouden ze er al veel beter bij zitten.

- Als het te koud wordt melden veel daklozen zich toch vrijwillig op het politiebureau om hun opgelopen boetes uit te zitten gedurende de koudere maanden van het jaar. In dit geval zorgt justitie prima voor ze.

Met andere woorden, ik ga geen dingen uitgeven aan mensen die deze zelf KUNNEN verzorgen als ze van andere dingen afblijven.

Noem me maar kort door de bocht,maar het is de dagelijkse realiteit.

Mvg,
Frank Avezaat
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-12-2005 20:00

Frank,
Vind niet dat je kort door de bocht gaat, je hebt e rgoede argumenten voor.
Denk dat velen er net zo over denken.
In Nederland hoef je niet op straat te leven, dus ergens maak je die keuze zelf.
Maar goed...nietemin vind ik de gedachte achter deze slaapzakactie van Martijn niet verkeerd, en een ieder kan zelf beslissen wat ermee te doen.

Zelf las ik van de week de berichten hoe het er in Kasmir voor staat, dit met de komende winter voor de deur.
Als ik wist hoe..dan zou mijn slaapzak in eerste instantie toch eerder die kant op gaan , daar er daar geen sprake is van een keuze.

De reactie van kappijs vootmans (dan zal wel niet je echte naam zijn :roll: !) vindt ik daarentegen op z'n zachts gezegd wel vervelend.
Krijg bij het lezen van zijn berichten zelfs de indruk dat hij moedwillig vele taalfouten maakt :D
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

06-12-2005 23:36

de aktie lijkt ook richting pakistan te gaan in Enschede, of zelfs te stagneren. Er zijn maar weinig mensen die inhaken op het voorstel met een helpende hand. Helaas.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
jan van kranenburg

07-12-2005 02:49

Grunningse Tim, hr. Kappijs, en zelfs jij, Frank Avezaat, hebben weinig of zelfs wellicht geen enkel inzicht in de werkeljkheid.

Jammer en triest voor jullie :cry:

mvg

Jan
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-12-2005 12:01

Sorry mannen,

deze keer ga ik toch met Jan mee. Het is voor mij slechts een bevestiging dat de gezaghebbenden (zoals politie) absoluut niet weten wat er speelt in de maatschappij. Wanneer men de moeite zou nemen om eens met die mensen te praten, en dan écht praten, dan zul je zien dat 99% van die mensen eigenlijk helemaal geen keuze heeft gehad, en vanzelf op straat terecht is gekomen.

Je moet ook eens bij jezelf nagaan waarom die mensen allemaal drugs gebruiken. Denk je dat ze dat doen omdat ze hun geld niet beter kunnen besteden?

Maarja, die zwervers zijn natuurlijk alleen maar lastig, vies en irritant, en zorgen alleen maar voor overlast. In plaats van de oorzaken aan te pakken houdt de politie zich alleen maar bezig met de gevolgen. Water naar de zee dragen noemt men dat,

groet,
Stefan
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

07-12-2005 16:32

Het lijkt wel of ik sta te roepen in een woestijn. Je kan van alles vinden, maar met een kleine aktie en er zijn weer zoveel mensen een beetje geholpen.


even niet op je zelf gericht zijn
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-12-2005 17:26

Ik heb zo af en toe het idee dat er onterecht geen onderscheid wordt gemaakt tussen mensen die dakloos zijn en verslaafden.
Als ik weer eens wat junks voorbij zie slenteren denk ik ook van "pff,laat die maar verrekken",maar met iemand die buiten zijn schuld op straat is komen te staan,heb ik wel degelijk een gevoel van medeleven.


Ik heb evt. 2 slaapzakken liggen,verder niets mee aan de hand behoudens dat ze nogal "pikant" ruiken.
Enig idee of je bij het leger des heils oid ook "vuile" spullen kunt inleveren ?

Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 07-12-2005 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-12-2005 17:29

Stefan Slechten schreef:Wanneer men de moeite zou nemen om eens met die mensen te praten, en dan écht praten, dan zul je zien dat 99% van die mensen eigenlijk helemaal geen keuze heeft gehad, en vanzelf op straat terecht is gekomen.


Stefan,
geloof me als ik zeg dat ik genoeg "goede" gesprekken met daklozen gehad heb. Maar even op je antwoord, dat mensen dakloos geworden zijn is inderdaad meestal een reden voor waar zij niets aan kunnen doen.

Maar als kijk (en ik zie het gebeuren van heel dichtbij door mijn werk) dan valt het me op dat 90% van de daklozen geen stappen onderneemt om het beter te krijgen en puur maar in het slechte leven blijft hangen. Er worden vele kansen aangeboden etc, maar als mensen zelf weigeren kan je er niets mee.

Kijk eens naar de daklozenkrant, dat vind ik een bezigheid waarbij je duidelijk ziet wie het er WEL en wie het er NIET voor over hebben om iets te doen. Geloof me dat er genoeg mensen zijn die zeggen "nee dat is veel te veel werk". De mensen die die kans wel grijpen, daar heb ik respect voor.

Jan,
ik was van plan niet teveel op je antwoord in te gaan. Echter, het volgende wil ik wel kwijt:
Ik vind het knap dat je van afstand kan zien hoe mijn zicht op de werkelijkheid is, zonder me te kennen.

Een baan als die van mij brengt je dicht bij daklozen in de buurt en je hoort genoeg van de straat.

Discussie voeren hou ik wel van, maar als mijn eigen mening (welke gegeven mag worden) wordt bestempeld met...

"hebben weinig of zelfs wellicht geen enkel inzicht in de werkeljkheid.

Jammer en triest voor jullie"

Dan vraag ik me af wie inzicht in de werkelijkheid heeft.

Mvg,
Frank Avezaat
emil molzer
Berichten: 70
Lid geworden op: 05-03-2004 11:13
Locatie: enschede
Contacteer:

07-12-2005 23:37

hoi,Ben het al een tijdje aan het volgen MARTIJN bedoeld het goed en ja iedereen heeft een mening dat klopt FRANK maar om de puntjes zo op de i te zetten nee daar heb ik geen begrip voor,mijn mening.
En jij werk of bent dagelijks bezig met dit soort mensen,het zal maar ik denk dat je nog net iets te weinig praktijk ervaring hebt jongen.
Maar goed iedereen zijn mening
mvg,emil molzer...
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

08-12-2005 00:18

Jongens ik snap de hele discussie niet. Maak een onderwerp en ga in de discussie hoek zitten discusseren wie er gelijk heeft. Mijn bedoeling was aktie en nog eens aktie. denk eens na wat je zomaar kan missen. Iemand aan de ander kant van het land neemt ook het voortouw en plant een dag en plek om alles te verzamelen. Die geeft dat weer af bij het leger des heils namens een karpervereniging.
Ben je het daar niet mee eens heb ik geen boodschap aan, je beinvloed een ander alleen maar negatief is mijn mening.

dus kom op man zit er tussen al die 7000 leden dan niemand die het even aan kan pakken en andere leden die iets kunnen missen.
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers