Landelijke najaarsmeeting Leerdam

Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-11-2005 14:48

Paul,

Het lijkt me niet noodzakelijk het gesprek van Willem met één HSV voorzitter af te wachten, wie gisteren goed heeft opgelet weet precies hoe de vork in de steel zit.

Harnold,

Mag ik hem inkoppen? In dat geval neem ik contact op met het bestuur van mijn HSV en stel voor die lijst aan te passen. Maar mij kennende weet jij natuurlijk dat ik niet tot het laatste moment zal wachten en de lobby eerder zal starten.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

28-11-2005 14:54

Daarom ook houdt de regio noord van je Bob.

gr Harnold
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

28-11-2005 15:11

Beste Mark,

Geplaatst: 28-11-2005 15:48 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Paul,

Het lijkt me niet noodzakelijk het gesprek van Willem met één HSV voorzitter af te wachten, wie gisteren goed heeft opgelet weet precies hoe de vork in de steel zit.

==============================================
Na mijn beste weten is vandaag 28-11-2005 Dhr W.Peters samen met een voorzitter van een HSV bij een gemeente om het een en ander hieromtrent te vernemen.
===============================================


Mark,ik zette er bewust ook wat bij, dus niet alleen voorzitter lezen.

Dus even je eigen woorden gebruikend "mag ik hem even inkoppen" :lol:

Gr Paul
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-11-2005 15:12

Zeer leuke meeting dat zeker, voor herhaling vatbaar! Heb allen maar weinig mogelijkheden gehad om me naar de diazaal te begeven :wink:

Ingaande op de aanstaande veranderingen in de WOR;

Het is nu toch een feit dat we afhankelijk zijn van het gedoogbeleid en de gemoedstoestant van de contolerende ambtenaar? Tussen zonsondergang en -opgang is het opstellen van een nachtelijke verblijfplaats, in welke vorm dan ook verboden. Dat er nu een mogelijkheid komt om wettelijk te regelen dat we legaal mogen "kamperen" aan een water waar we volgens de wet nachtelijk mogen vissen is in mijn ogen een vooruitgang. Dat er eisen gesteld dienen te worden om excessen te voorkomen lijkt me logisch, waarbij het pasjessysteem de "ideale oplossing" lijkt. Je zit enkel geruster aan de waterkant, omdat je (wanneer alles goed geregeld wordt met de gemeente) nu niet bang hoeft te zijn om een "onzinnige" bekeuring te krijgen voor het illegaal kamperen aan een water.

De wateren waar je straks wel mag nachtvissen, maar waar het kamperen niet toegestaan is. Daar dienen de HSV'en samen met de karpervissers voor te strijden. Om deze toch legaal te krijgen. Anders val je daar terug op de oude situatie, waarbij je afhankelijk bent van gedoogbeleid en gemoedstoestand.

Op wateren waar je nu niet mag nachtvissen, daar is de kampeerwet geheel niet aan de orde. Je mag daar 's nachts gewoon niet vertoeven. Doe je dit toch, dan loop je het risico op een bekeuring...

Dat het legaal mogen kamperen ook een risico van "geen echte vissers" met zich meebrengt is logisch, om problemen te voorkomen is dan ook een stok nodig die achter de deur te steken is. Overtreding van opgestelde regels betekend een intrekking van je pas, waarbij nachtvissen dus niet meer toegestaan is. Als ze de boetes voor het autorijden kunnen verhogen, mogen ze van mij daar ook een lekker hoge boete op zetten wanneer je dan nog blijft vissen in de nachtelijke uren.

Als we de dupe zouden worden op wateren waar het nachtvissen door juist het toestaan van kamperen verboden zou worden, dan hebben we dat aan onszelf te danken. Bij het waarnemen van excessen is het namelijk ook gewoon mogelijk om zelf te corrigeren dan wel de controlerende instanties te waarschuwen. Dit om je eigen hachie te beschermen en het nachtvissen veilig te stellen. De een zal dit verlinken noemen, ik noem het zelfbescherming...

Oh, en ook ik ben geen heilig boontje hoor, maar dat wisten jullie al. Wanneer je in je eigen ogen dan toch de wet voor jezelf moet overtreden, zorg dan in ieder geval dat niemand daar iets van merkt. Daarmee voorkom je een heleboel problemen...
mvg

Bart van den Hurk
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-11-2005 15:19

Paul, wat Mark al aangeeft nu voor het eerst liggen er kansen die er in het verleden niet waren.
1 januari 2009 is er geen sprake meer van een overgangregeling die straks ingaat, maar zal de wet voor elke gemeente een feit zijn. Voor die wet die elke gemeente afzonderlijk maakt, zal je dus als HSV met die gemeente hier afspraken over moeten maken. Wat W. Peters samen met de plaatselijke voorzitter doet, daarvan is de uitkomst voor mij als HSV bestuurder niet belangrijk. Wel het gesprek wat ik met de gemeente zelf hier over aan ga, verhalen en resultaten van andere zijn in dit geval niet relevant. De opmerking van je: Dus voor een ieder die het beter denkt te weten zoals wel vaker hier gebeurd, is niet op zijn plaats en maakt elke vorm van discussie mond dood.
De KSN is bij mijn weten nooit tegen een pasjes regeling geweest, mist dit geen problemen geeft.
Dat elke karper visser hier over in gesprek moet gaan met zijn HSV en onderling met zijn collega’s visser mag duidelijk zijn

De brief Jos zal zeker niet eerder dan in de loop van volgend jaar gerealiseerd zijn. Als CBB komen we dit jaar niet meer bij elkaar. Hoe snel de nieuwe organisatie Sportvisserij Nederland is met overleg hierover is op dit moment niet in te schatten.

[/quote]

En als de gemeente nou niet de wateren aanwijst waar jij vist, wat dan Mark?

gr Harnold[/quote

Harnold, dan veranderd er niets aan de bestaande situatie.

Bob, het is niet de regio die invoering van een pasjes systeem bepaald, maar enkel kan voorstellen aan de visrechthebbende. Elke vorm van rechtsgeldigheid kan niemand er aan ontlenen op dit moment, ook de regio Noord niet dat is je ook bekend.

MVG,
Peter
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

28-11-2005 15:32

Goed Peter, ik wacht af.

Nou even voor de duidelijkheid:
Als een HSV een plas beheert, gaat die HSV straks richting gemeente om een vrijstelling voor tentjes te regelen. Oké, dat lijkt me duidelijk.

Nou wil ik vissen met een tentje in een vaart die niet door een HSV beheert wordt en over het grondgebied van de gemeente Lelystad loopt. Wie gaat regelen dat ik er met mijn tentje mag staan? Moet de waterbeheerder dat doen, of kan HSV OG uit Almere dat doen?
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-11-2005 15:34

Jos,

Wie is de visrechthebbende van het water? Met andere woorden, wie geeft de vergunning ervoor uit?

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

28-11-2005 15:38

Mark;

het water staat in de grote vergunning, het water is van de federatie .....
Gaat over de Hoge en de Lage Vaart in Flevoland, maar ook over bijvoorbeeld de Randmeren.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

28-11-2005 15:48

Jos,

In dat geval zal de federatie voor die wateren contact moeten zoeken met alle betreffende gemeenten. Dat zorgt er ook voor dat de NVVS dit niet landelijk kan aanpakken, per gemeente/provincie/whatever zal de situatie weer verschillend zijn. Jouw HSV is echter weer lid van die federatie en kan op die manier de zaak toch sturen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

28-11-2005 16:09

Oké, ik kan me niet voorstellen dat de Federatie zich daarmee bezig gaat houden, dus komt het bij de HSVen. Is misschien ook beter.

Ik kan me wel voorstellen dat het beter is als iedereen in zijn eigen gemeente blijft, anders krijg je dubbele aanvragen. Ik zal voor “mijn viswater” dus niet alleen bij mijn eigen HSV, maar ook bij HSV Lelystad moeten informeren welke stappen zij hierin gaan ondernemen.

En voor de Randmeren ……. Tja, dat wordt nog wat. Of???
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

28-11-2005 16:25

keek net en zag dat de topic in discussiehoek over o.a. het Groene boekje naar deze topic zou zijn verplaats dus voor de zekerheid ook hier mijn bericht:

Beste mensen,

Ik heb het 'Groene Boekje' zojuist besteld. Na het te hebben nagevraagd bij de Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG), bleek dat de boekjes in eerste instantie alleen zijn uitgereikt bij een viertal bijeenkomsten, waarvan de laatste op 24 november was.

Het boekje is echter al naar de Uitgeverij van de NVG en inmiddels op voorraad!

Ik heb het groene boekje in eerste instantie besteld als 'ambtenaar' werkzaam bij een recreatieschap, maar de vriendelijke dame aan de telefoon vertelde mij dat het boekje ook gewoon door iedere 'jan met de pet' kan worden aangevraagd.
Binnen een dag of vier zou je het dan moeten ontvangen...

Als je het Groene Boekje in bezit wilt krijgen, moet je even bellen naar de Uitgeverij van de VNG onder telefoonnummer: 070-3738888

Het algemene nummer van de VNG is 070-3738393
Met vriendelijke groet,
Robert.
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

28-11-2005 16:37

Bart,

jij zegt: "Op wateren waar je nu niet mag nachtvissen, daar is de kampeerwet geheel niet aan de orde. Je mag daar 's nachts gewoon niet vertoeven. Doe je dit toch, dan loop je het risico op een bekeuring... "

Ik neem aan dat je hier wateren bedoelt waar ook in de maanden juni, juli en augustus niet mag worden nachtgevist? Dan is het inderdaad in de meeste gevallen zo dat er eenvoudigweg een geheel verbod op nachtelijke aanwezigheid geldt, zoals nu het geval is op vrijwel alle recreatieterreinen in de Provincie Utrecht. Maar er zijn ook wateren waar het nachtvissen is afgeschaft om wat voor reden dan ook, en waar je gewoon 365 nachten (...) per jaar aanwezig kan zijn om te wandelen oid....... :roll:

Want er zijn talloze wateren waar nachtelijke aanwezigheid wel degelijk is toegestaan terwijl het nachtvissen is verboden, ook gedurende de drie zomermaanden......

De kampeerwet is altijd aan de orde, ook overdags....denk even aan openbaar toegankelijke dagcampings...

Je kan dus bijvoorbeeld de volgende situaties bedenken:

water 1: hele jaar door nachtvissen en hele jaar door 'snachts aanwezig zijn toegestaan

water 2: alleen in juni, juli en augustus nachtvissen en hele jaar door 's nachts aanwezig zijn toegestaan

water 3: helemaal niet nachtvissen en wel hele jaar 'snachts aanwezig zijn toegestaan

water 4: helemaal niet nachtvissen en ook hele jaar verboden toegang tussen zonsondergang en zonsopkomst

De één uur na zonsondergang tot één uur voor zonsopgang (en ook de uitzonderingen van twee uur, ik geloof zoals ook bij nieuwkoop nu) periode heeft alleen maar met het nachtvissen te maken, niet met overige vormen van recreatie

Maar nu dreigen er twee discussies door elkaar heen te lopen; het nachtvissen en het tentje.....twee losstaande onderwerpen....
Met vriendelijke groet,
Robert.
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

28-11-2005 16:53

Je hebt gelijk Robert, maar de wateren waar geheel 's nachts niet gevist mag worden zullen naar aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid :wink: ook niet in aanmerking komen voor een ontheffing van de tent. Want de WOR is er eigenlijk om juist het vrij kamperen tegen te gaan en heeft in eerste instantie niet zoveel betrekking op het vissen, pas toen het nachtvissen icm de tent een hype werd raakten de 2 elkaar. Ik verwacht dat er maar weinig instaties buiten de hengelsport zullen zijn die zullen strijden voor een locale ontheffing voor de tent.

Aangezien tegenwoordig het nachtelijk vissen op karper en het nachtelijk onderkomen naadloos in elkaar over gaan, zijn beide onderwerpen ook in dezelfde discussie van toepassing, zeker nu er dus mogelijkheden ontstaan via het opheffen van de WOR en het onderbrengen van deze wetgeving bij de gemeenten :P :wink:
mvg

Bart van den Hurk
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

28-11-2005 16:55

Robert,

Zo losstaand als iedereen denkt, is het in sommige gevallen helemaal niet.

Je moet het wel als 2 separate onderdelen zien, maar in de toekomst waar het hier in de discussie over gaat, is het de bedoeling dat deze 2 wel samenvloeien.

Althans als we het hebben over het te mogen nachtvissen met tent.

Maar zoals ik al eeder aangaf, is er meer aan de hand dan simpel er van uit te gaan, dat "WE"er wel uitkomen.

En zoals ik al eerder aangaf aan MARK wacht eerst de gesprekken van de Voorzitter af.

Gr Paul 8)
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

28-11-2005 17:04

Bart,

Dat wateren waar momenteel geheel 's nachts niet mag worden gevist én men niet aanwezig mag zijn, heeft ook te maken met het gelijkheidsbeginsel. Het zal nooit zo zijn dat er wel nachtgevist mag worden maar de overige recreant er snachts nog steeds niet mag komen, andersom wel als de situatie hierom vraagt.

Bussloo mocht eerst ook geheel niet 's nachts gevist worden en kijk nu maar: met het pasjessysteem mag er niet alleen het hele jaar door genachtvist worden, ook is het gebruik van 'eenvoudige kampeermiddelen' ( dus altijd beter dan alleen de plu) toegestaan/gedoogd....

Het strijden voor een ontheffing voor een tent (lokaal/regionaal) zal door hsv's moeten worden gedaan. het zou vreemd zijn als de gemiddelde ambtenaar belangenbehartiging gaat doen (alhoewel ik een uitzondering ben :p)

Het verschil is en blijft: nachtvissen is landelijk aan dezelfde voorwaarden verbonden (via lnv) en tenten wordt straks een lokaal verordeningen verhaaltje (dus groene boekje)...uiteraard zijn ze natuurlijk onlosmakelijk met elkaar verbonden, maar de weg om er te komen wordt straks dus totaal verschillend.......

En waarom denk jij dat wateren waar nu geheel niet snachts mag worden gevist straks ook niet zomaar in aanmerking komen voor een ontheffing van een tent? Ik denk namelijk dat dit probleem veel meer te maken heeft met ambtelijke onwetendheid. Ik merk bij mijn werk dat er over het algemeen geen idee is van de omvang en inhoud van onze hobby...en als je dit dan door uitleg verandert....onstaan er nu al lokale mogelijkheden...... :wink:
Met vriendelijke groet,
Robert.
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

28-11-2005 17:28

Paul, je doet net of dat het een rechtszaak is waar de jurisprudentie een rol kan gaan spelen in andere rechtszaken. Elke gemeente bepaalt hierin zijn eigenbeleid, omstandigheden kunnen binnen gemeentegrenzen zo verschillen dat elk water afzonderlijk bekeken moet worden, of werk dat bij jullie in het Noorden anders :lol:

Robbert, ook voor Busloo is er in feiten geen enkele wettige basis. Daar landelijke wetgeving nog steeds boven die van gemeente staan, Een ieder is er wel van overtuigd dat de oplossing waar voor gekozen is heel veel voordelen heeft en eigenlijk geen negatieve

mvg,
Peter
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

28-11-2005 17:36

Concluderend: er moet door ons karpervissers behoorlijk geanticipeerd worden in de hsv-en.
Ik vrees dat voor velen van ons dit uiteindelijk nog wel eens een bittere pil kan worden.
In sommige gevallen kan het een vooruitgang betekenen.

Ik ben bang dat er straks wateren buiten de boot vallen, waar ik 's nachts graag mag vissen, want worden deze niet opgenomen in de "nachtwateren", betekent dus dat ik er niet MAG vissen.

En dat vind ik een slechte ontwikkeling!

gr Harnold
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

28-11-2005 18:19

Peter,

Het is zeker geen rechtzaak, zoals jij wilt stellen.

Ik bedoelde dit dus alleen maar positief, mede omdat ik weet dat er een paar dingen spelen.

Het heeft ook geen zin om hier veel over uit te wijden, zoals Aart al eens aangaf geduld is voor velen moeilijk op te brengen.

Maar misschien, dat je er van uit moet gaan dat als er 1 schaap over de dam is er meerdere zullen volgen.

Meer wil ik er ook niet over vertellen.

Gr Paul 8)
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-11-2005 18:44

Harnold Kikkert schreef:Concluderend: er moet door ons karpervissers behoorlijk geanticipeerd worden in de hsv-en.
gr Harnold

Ik met mijn doofheid hebt natuurlijk niet alles kunnen volgen..maar inderdaad dat was volgens mij min of meer de strekking van het gehele verhaal....er ligt dus een kans, aan ons de karpervissers de kans om deze te grijpen.
:wink:
Pieter de Jongh

28-11-2005 20:29

Heb ik eindelijk bewijs dat ik geweest ben.
Mijn vrouw vond het vreemd dat ik zo vroeg thuis was.

Maarja, vandaag weer werken hè.

pieter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

29-11-2005 02:40

Wat een opwinding allemaal. Naar schatting (mijn schatting wel te verstaan) vist nu ca. 99% van alle karpervissers ook buiten de 3 wettelijk toegestane zomermaanden 's nachts op karper en al die vissers gebruiken nu daarbij ook een bivvy of ander onderkomen.

1 Even afgezien van de (landelijk gezien) beperkte gebieden/wateren waar het hele jaar door nachtvissen al is toegestaan houdt het merendeel van de vissers zich NU dus niet aan de hieromtrent geldende wettelijke bepalingen in de Visserijwet, simpelweg omdat het nachtvissen vanaf 1-9 t/m 31-5 op de MEESTE wateren NIET is toegestaan.

2 En iedereen die NU 's nachts een 'onderkomen' gebruikt tijdens het nachtvissen, ongeacht of dat nu in de 3 zomermaanden of daarbuiten is, houdt zich dus ook niet aan de bepalingen in de huidige WOR.

Het zal iedereen toch wel duidelijk zijn dat wateren waar je 's nachts niet het hele jaar door mag vissen (omdat daarvoor nog nooit een ontheffing van LNV is aangevraagd!) straks ook niet in aanmerking zullen KUNNEN komen om daarvoor bij de betreffende gemeenten een 'vistentje' via de APV of bestemmingsplan gerealiseerd te krijgen het hele jaar door. Op wateren waar alleen maar de 3 zomermaanden 's nachts gevist mag worden kan redelijkerwijs straks ook ALLEEN maar voor die 3 maanden bij de gemeente worden gevraagd om een 'vistentje' in de APV of bestemmingsplan op te nemen. Een ontheffing van LNV om op wateren ook vanaf 1-9 t/m 31-5 's nachts te mogen vissen kan ALLEEN maar door de VISRECHTHEBBENDE (dus meestal een HSV of een federatie) worden aangevraagd en wordt vrijwel altijd verleend mits natuur- of beroepsvissersbelangen zich niet daartegen verzetten.

Het is dus in eerste instantie NOODZAKELIJK dat iedere karpervisser zijn HSV (en via die HSV een federatie) zover krijgt om deze ontheffing voor de wateren waar je graag het hele jaar door 's nachts wilt vissen aan te vragen.
En zodra die ontheffing is verleend kan de HSV bij de gemeente aankloppen om in de APV of bestemmingsplan het gebruik van een 'vistentje' tijdens het nachtvissen op te nemen.

In heel veel plaatsen is de HSV de grootste vereniging qua aantal leden, een betere 'binnenkomer' is er niet bij de gemeente of bij de politieke partijen in die gemeente (leden zijn immers ook stemmers...).

Feitelijk moet er dus heel veel 'werk' verricht worden door alle karpervissers om zoveel mogelijk legaal nachtvissen met een 'vistentje' mogelijk te kunnen maken en dit MOET via de HSV gebeuren...

De huidige praktijk is echter dat SLECHTS ca. 1 % van alle karpervissers buiten hun eigen visserij actief is en ook de ALV-en van hun HSV bezoeken. Én...voor de ca. 1% die nu wel actief is is het gewoon onmogelijk om bovengenoemde zaken over het hele land voor elkaar te krijgen. DUIDELIJK moet wel zijn voor iedereen dat 'ANDEREN' de bovengenoemde zaken niet (overal) voor je zullen willen of kunnen regelen.

Er zijn straks dus VOLOP kansen om een 'vistentje' gelegaliseerd te kunnen krijgen via de gemeentelijke APV of bestemmingsplan, pakt 'men' die kansen niet dan blijft het gebruik van een 'vistentje' net zo illegaal als onder de huidige WOR, niet meer en niet minder.
In nogal wat gebieden en gemeenten wordt nu een 'vistentje' nog min of meer gedoogd, of dat na 1-1-2009 zo zal blijven mag betwijfeld worden...

Nog even voor alle duidelijkheid: de intrekking van de WOR is een initiatief van de betreffende minister en wordt gesteund door een meerderheid in de 2e en 1e Kamer en vloeit voort uit het streven dat de Rijksoverheid allengs meer bevoegdheden wil overhevelen naar de lagere Overheden.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

29-11-2005 12:42

Aart, hoe zie je dit: in Drenthe mag het hele jaar door 's nachts worden gevist.
In de vergunning staat expliciet vermeld op welke wateren dit niet mag.
Hoe zou dit volgens jou er moeten uit komen te zien?

gr Harnold
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

29-11-2005 14:21

Harnold,

Ik begrijp je vraag in z´n geheel gewoonweg niet. Wat heeft dat nu voor toegevoegde waarde. Help mij eens op weg als je wil?

Mvgr. Rene Berger
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

29-11-2005 15:15

Rene Berger schreef:Harnold,

Ik begrijp je vraag in z´n geheel gewoonweg niet. Wat heeft dat nu voor toegevoegde waarde. Help mij eens op weg als je wil?

Mvgr. Rene Berger



Om eerlijk te zijn : ik begrijp jou vraag ook niet.
Wat bedoel je met toegevoegde waarde?

Ik doel op het feit dat er straks een aantal wateren wordt aangewezen waar je mag nachtvissen, als de WOR wordt opgeheven en de gemeente in samenspraak met de hSV , de wateren in de APV opneemt, dan zou het kunnen zijn dat er dus op bepaalde wateren niet meer mag worden "genachtvist" wat dus nu wel mag, simpelweg omdat er in Drenthe een gedoogbeleid is voor het hele jaar.

Tevreden Rene?

gr Harnold
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

29-11-2005 16:00

Harnold,

Ik zag h´m denk al een beetje aankomen.

Je doelt op een aantal wateren waar je mag nachtvissen!! DAn plaats je een komma en ga je door met WOR. En dat gaat dus nu net niet. WOR en nachtvissen zijn 2 totaal verschillende dingen.

In het kort komt het er dus op neer dat... als er nu toestemming wordt gevraagd voor het nachtvissen voor een heel jaar op een bepaald water of deze toestemming is er al voor een bepaald water. Dan kan de WOR nachtvissen op een water nooit en te nimmer verbieden.

Wat Aart en vele andere bedoelen is dat we als karpervissers vanaf nu( niet morgen of overmorgen) dus via onze HSV waar wij allen bij zitten aangesloten. Toestemming aan het Ministerie van landbouw, natuur en ..... vragen, om op de wateren welke de HSV de visrechthebbende is, te nachtvissen.

De strekking is natuurlijk dat als je eenmaal een heel jaar mag nachtvissen Het natuurlijk een stuk makkelijker wordt om tenten t.b.v. nachtvissen te legaliseren wanneer de WOR door de lokale gemeentes worden bepaald.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger