hulp bij pinnacle

Plaats reactie
Pieter de Jongh

07-10-2005 18:00

Hallo,

welke wizzkid kan me helpen.

Ik ben in bezit van pinnacle.
Via mijn videocamera kan ik beelden importeren en bewerken.
Is het mogelijk om beelden van een dvd te gebruiken, via de dvd-brander?
Hij geeft elke keer alleen maar lees-bestanden aan?

Wie helpt mij


bvd, pieter
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

07-10-2005 21:05

Ja, als je van die dvd Mpeg files maakt
En soms...... is er karper
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

08-10-2005 08:54

DVD, is een read only bestandje.

Wellicht dat jij dit bestand eerst op je HD moet plaatsen en dan wel kunt bewerken?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Guido Rouss
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-06-2005 20:25
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

08-10-2005 09:36

Om files van een DVD te gebruiken zal je ze eerst moeten rippen. Ik gebruik zelf DVD Decrypter.

De .vob files zijn beveiligd dus daarom krijg je geen bruikbare files als je ze direct vanaf de DVD probeert te gebruiken.

DVD Decrypter

Als je nou een goede guide zoekt om het te gebruiken zou ik even op Doom9 kijken onder "Guides".
Pieter de Jongh

08-10-2005 11:04

hoi marc, op de HD zetten geeft hetzelfde : read only.
Ik denk dat guido bedoelt wat ik zoek, een programma om van het dvd bestand een avi/mpeg bestand te maken.
Guido zegt dat de . vob files beveiligd zijn, dit snap ik niet.

Ik heb nl een Dvd-recorder gekocht om mijn videobandjes op dvd te zetten.
De bedoeling is om indien ik pinnacle wil gebruiken ik een dvd in mijn lezer stop, en een geselecteerde scene van de dvd te importeren.
Ik denk dat dit stukken sneller gaat dan het importeren van mijn video-bandjes op de pc. Het zoeken van een dvd scene gaat nu eenmaal sneller dan het zoeken van een video-scene.

Dus ik heb een dvd-tje gemaakt met mijn dvd-rec, en dan komt dus het probleem dat ik daar niets mee kan.

Guido, wat bedoel je met een goede guide, is dat dan een software programma om dvd-bestanden om te zettten in avi. mpeg.
Want ik denk dat ik dat moet hebben.

dus wie me kan helpen, bedankt alvast.
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

08-10-2005 11:18

Hoi Pieter,

De bedoeling is dat je begint met een Mpeg file
Deze file kan je maken van een dvd. De manier waarop kan je hier vinden:

http://www.videohelp.com/guides.php?for ... h3=Search+

Eens je een mpeg hebt kun je deze bewerken in Pinnacle

Groeten
Bert
En soms...... is er karper
Pieter de Jongh

08-10-2005 11:56

Goh bert,

bedankt. Ik zal het vanavond eens proberen.
Mocht ik er niet aan uit komen, dan gooi ik het hier wel op het bord.
Mijn normale engels is goed, maar mijn pc engels niet.

Nog 1 vraagje, is het de bedoeling dat ik een programma download en op mijn pc zet, of moet ik elke keer een dvd via deze link omzetten.

En ik neem aan dat ik ook kan kiezen voor dvd/avi, is betere kwaliteiet dan dvd/mpeg.
Of snap ik er echt niets van, verbaast me niet anders.

nogmaals bedankt, pieter
Gebruikersavatar
Paeleman Bert
Berichten: 236
Lid geworden op: 05-01-2004 08:32
Locatie: Erpe-Mere

08-10-2005 12:04

Avi files zijn onhandelbaar.(=veel te groot) Voor het maken van Dvd's maakt men zowiezo gebruik van mpeg2 formaat. Het is dus veel beter de filmpjes direct in dit formaat te zetten (MPEG2 is veel beter van kwaliteit dan MPEG) Om dit te doen moet je een programma downloaden en op je computer installeren.

Groeten
Bert
En soms...... is er karper
Gebruikersavatar
Guido Rouss
Berichten: 60
Lid geworden op: 15-06-2005 20:25
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

08-10-2005 14:25

Met een guide bedoelde ik een uitleg hoe je het moet doen. Op de site doom9.org staan in het linker menu guides, allemaal pagina's die uitleggen hoe je bijv. een nieuwe DVD can maken. Maar het is allemaal in Engels dus ik zal het beknopt proberen uit te leggen.

Sommige programma's zoals TmpgEnc kunnen direct .vob files bewerken. Pinnacle dus niet en die moet een .mpeg2 file hebben ipv een .vob (Een .vob file is een ingepakte audio en video stream). Om nu die 2 streams "uit te pakken" moet je de video converten naar mpeg2.

Vervolgens kan je in Pinacle die files bewerken. Als je eenmaal klaar bent met bewerken dan maak je er opnieuw een DVD van dus .vob files.

Ik gebruikte eerst Intervideo WinDVD creator maar ben later overgestapt naar TmpgEnc dus ik weet niks van Pinnacle en kan je daar dus niet verder mee helpen.
Pieter de Jongh

09-10-2005 16:56

mannen,

alvast bedankt.

Ik denk dat ik genoeg weet.
Als ik het niet red, hoop ik dat mijn kennissen hiermee wel uit de voeten kunnen.
Het lijkt me dat het duidelijk is uitgelegd.

Nogmaals bedankt.

pieter
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

09-10-2005 21:33

Wie weet waar ik trouwens pinnacle kan downloaden?
Ben al een keertje bezig geweest, maar dit lukte niet.
Wie o wie kan me helpen?
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

10-10-2005 08:45

Waarom zijn avi files onhandig omdat ze groot zijn. Gewoon een grote schijf aanschaffen als je met videobewerking bezig bent. Als je iets captured met pinnacle studio zet hij het ook op je schijf als .avi

Pieter, ik heb op mn pc thuis wel een handig programma waarmee je dvd's kunt omzetten naar avi files. Als je die daarna in pinnacle laad en automatische sceneherkenning aanzet haal je zo je stukjes eruit wat je nodig hebt. Het enige nadeel is dat het programma niet al te snel is. Het duurt dus wel een tijdje voordat je .avi bestandje klaar is. Als ik het je moet mailen moet je het maar zeggen.
Pieter de Jongh

10-10-2005 19:51

Hoi kevin,
ik heb een speciale 2de schijf aangeschaft voor videobewerking.
120 gb.
Is genoeg.
Mijn intern geheugen heb ik ook opgewaardeerd naar 512+256

Hetgeen wat ik tot nu toe gemaakt heb, staat in avi bestand, de beste kwaliteit. En dat bevalt goed, gewoon tv kwaliteit.
Ik weet dat ik wel kan kiezen uit mpeg, maar mpeg 2 staat er niet bij.

Misschien is het niet onverstandig om jou bestand te mailen.
Je kunt middels een pb-tje mijn adres krijgen.
Kan ik het na mijn visvakantie eens proberen.

Groeten, pieter
Plaats reactie