het begin

Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick kappen
Berichten: 58
Lid geworden op: 31-07-2005 16:10
Locatie: enschede

27-09-2005 07:27

Hoe is elke boarder begonnen met het kapervissen?
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

27-09-2005 08:23

Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-09-2005 09:13

Toen ik een jaar of 5 was ging ik voor het eerst met m'n opa mee te vissen. Hij viste volgens mij op alles wat los en vast zat. Erg veel heb ik niet van hem geleerd, want toen ik vroeg hoe de wormen aan de haak moesten zei die: Als je dat niet eens weet kan je beter direct kappen :D .

Toen ik wat ouder was heb ik heel veel met de vaste stok en en winckle picker op brasen en witvis gevist. Ik had eigenlijk altijd diep respect voor de mannen die weleens een karper vingen op de plas waar ik toen veel kwam. Ik dacht eigenlijk dat zoiets voor mij niet weggelegd was omdat je dan wel heeeeeeeel goed moest zijn :wink: Toen heb ik van m'n vriendin een karperhengel gekregen en zo is het begonnen. Meteen mijn eerste sessie een mooie vis gevangen en sindsdien zit het in 't bloed.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-09-2005 10:41

Ik viste vanaf mijn 5e ongeveer. Begonnen met een prachtige bamboehengel. Ben langzaamaan met steeds meer vissoorten bezig geweest, onder andere met mijn vader mee. Daar heb ik het vissen van overgenomen. Ik viste toen op witvis met de vaste stok, op paling met de werphengel, 's winters snoeken met levend aas en later (helaas) met kunstaas. Ook maakte we af en toe een uitstapje naar de forellenvijver. Toen ik een jaar of 10-12 was, viste ik al veel fanatieker dan mijn vader zelf en ging vaak op mezelf of met vismaatjes vissen. We viste toen op een mooie vijver met veel witvis, zeelt, snoeken ik wist dat er ook karper en graskarper zat. Het begon daar allemaal met een 2e hengel op karper naast de vaste stok op witvis. Dat was mijn eerste karperhengel. Ik was toen een jaar of 12. Ik wist dat er karper zat op het water en dan probeer je met een bijleghengeltje ze toch maar eens te vangen. Toen ik daar zomaar opeens een graskarper van 83 cm op ving ga je het opeens heel interessant vinden en wordt de vaste hengel op den duur de bijleghengel. Een tijdje later begon het festijn van optonics, rod pod en 2 karperstokken.
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

27-09-2005 11:02

Met een hengel? :-?

Groeten,

Bart :D
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

27-09-2005 11:24

bij ons in de familie vist er eigenlijk helemaal niemand ik ben dus ook gaan vissen door vriendjes !!

ik ben begonnen met een snoertje aan mijn vinger hangend over een muurtje met een vlindernetje in het water.

langs dat muurtje zwommen veel stekelbaarsjes en met een piertje aan het snoertje lokte we de visjes voor het netje en dan wham !!, sheppen maar.

later ging ik wel met vrienden mee nachtvissen op de ijsel ik ving toennooit wat en had ook geen goede spullen..
helemaal niet om te nachten we prikten altijd een stuk of 5 plutjes in de grond en trokken daar een groot stuk zijl overheen zo hadden we een groote tent waar we met zen allen in konden zitten.
hier is mijn liefde voor het nachtvissen ontstaan.

ik ging af en toe wel eens snoeken en begon ook wel eens wat te vangen

maar ik vond die karpervissers met die hele uitrustingen toch wel heel erg gaaf ik geloof dat ik in 2000 naar de karperbeurs ben gegaan en daar heb ik toen een tent en 2 strechers gekocht.
ik had ooit wel 1 karper van een pondje of 12 gevangen maar daar bleef het bij.

ik ging toen vissen met een maatje hij ving een mooi spiegeltje die spiegel heeft mij aangestoken met het karpervirus ik ben direct het weekend er op met een andere vriend gaan vissen de eerste nacht ving ik gelijk twee karpers de zwaarste woog 22 pond en die vis heefd mij de klap van de molenwiek gegeven.

nu 5 jaar later is het voor mij niet meerweg te denken uit mijn leven ik vis gemiddeld 2 nachten per week doordat ik eigen baas ben kan ik namelijk makkelijk schuiven met mijn werk en dat maakt het mogelijk om zo vaak te vissen als ik wil

mijn vrouw is ook al aangestoken met het virus zij heefd vorige week haar eigen stokken enz. gekregen dus hopelijk leven we nog lang en gelukkig !!!

groetjes barry
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-09-2005 12:08

Barry, kan je mij ook leren hoe ik mijn vriendin aansteek? :wink:
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

27-09-2005 14:03

Gewoon met een aansteker! :lol: :wink:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

27-09-2005 14:29

8) 8) Waarom wist ik dat die reactie zou komen :) Het was niet bedoeld als inkoppertje, denk niet dat het in dank afgenomen zou worden door m'n vriendin :wink:
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

27-09-2005 15:13

ik bedon op voorntjes te vissen met een vaste staak. daarna een paar jaar met de picker gevist en ook af en toe op snoek.
toen wilde ik toch een keer een 'grote' karper vangen en toen ben ik op karper gaan vissen.
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

27-09-2005 15:32

Arjen Dijkstra schreef:8) 8) Waarom wist ik dat die reactie zou komen :) Het was niet bedoeld als inkoppertje, denk niet dat het in dank afgenomen zou worden door m'n vriendin :wink:


:lol:
Arjen,

Ik denk dat je zoiets als 'aansteken' met het karpervirus niet kunt forceren. Het enige wat je kunt doen is haar vrij laten om een keer mee te gaan en haar dan tzt zelf een vis te laten drillen. Als het erin zit dan zal bij haar op dat moment ook het karpervirus toeslaan. Anders kun je het vergeten. Zoiets valt natuurlijk niet te sturen.

Succes :wink:

Gr.
E.
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

28-09-2005 02:31

Zat op de brasem en ving een karper toen begon de liefde of is het toch verslaving :oops:

Mvg....
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

28-09-2005 22:59

Mijn eerste vis was op een camping met een bamboe hengel. Op 7 jarige leeftijd ving ik mijn eerste vis, en jawel een brasem! Vanaf toen heb ik geen brasemloze sessie gehad. Ik van ALTIJD een brasem.

Na die brasem begon het, vast hengeltje, wat voorn. Toen kwam het karperen (nou ja, karperen) met een bijleggertje met mais. van vangen kwam het niet....

Tot mijn oom kwam met zijn broer. Hun zouden mij een karper laten vangen. Hun de hengels op de steunen, boilies, vastlood, Wat was het in hemels naam.....

HEt was een graad of 30, en de piepers zwegen. Ik was zeer ongeduldig en begon wat te lopen. Mijn oom zei dat je rustig moest wachten op de vis, en niet bewegen. Uiteindelijk gaf hij me een hengel met een dobber en een worm. ik liep een eind door, zie ik daar een 10 tal karpers liggen zonnen. Ik gooi mijn dobber midden in de groep, en na 10 seconden dril ik mijn eerste karper.

Resultaat, karper van 8 pond en een karperverslaving
http://img142.imageshack.us/my.php?imag ... ags7jc.png
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

07-10-2005 18:42

Barry, kan je mij ook leren hoe ik mijn vriendin aansteek?


ja wij hebben het gewoon heel erg leuk samen en dan wil ze graag bij je zijn he ik moet zeggen dat het nu met dit weer wel minder word.

maar je vroeg om een goede tip geef haar een run en een ..... :wink:

dan krijg je er 2 vissen voor terug hahaha :lol:
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
Plaats reactie