Gewapende mannen beroven vissers

Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-05-2005 16:32

Stefan van der Graaf,

Klopt Een bepaalde groep scoort 3-4 keer beter dan de Inboorlingen, maar ....... of dit ook opgaat voor de diefjes aan de waterkant weten we niet. Het nadeel van vooroordelen is dat jij je niet baseerd op feiten maar op gevoelens, dit vind ik een kwalijke zaak!

Stel we doe een onderzoek naar de kleur ogen van de boefjes, en we ontdekken dat het de grijsogigen zijn wat doen we dan? Of de rood harigen of of of .......

Ik ben nog niet in aanraking gekomen met criminaliteit enz door "buitenlanders" en alleen nog maar door inboorlingen. Wat moet ik dan denken als jij spontaan eens een keertje komt kijken als ik te vissen ben? Voor de zekerheid maar met een bankstick je voor je knar slaan?

NOgmaals je hebt goede mensen en slechte mensen in ALLE geledingen van de samenleving en ook tussen de mensen van allerlei komaf.

Maar wat je ook bent, je bent een rund als je denkt dat je tegen iemand op kunt met een wapen!

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

10-05-2005 17:59

Marc ik snap niet dat jij hier nog woorden aan vuil maakt. Deze discussies lopen toch telkens op niets uit want ze denken er nog steeds zo over.
Lekker laten gaan....
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

10-05-2005 18:12

Als je zelf echt overvallen word heb je weinig te vertellen of je moet ergens een kans zien om in te grijpen maar de meeste staan te trille op hun benen als het gebeurt en weten niet meer wat ze moeten doen.
En om nu te zeggen dat "allochtonen" visspullen stelen durf ik rond uit nee te zeggen, dat deze mensen sneller de wetovertreden is zo'n beetje wel bewezen maar visspullen stelen ze niet omdat ze de waarde ervan niet weten en de spullen ook niet kunnen onderscheiden. Ik ken zelf zat "allochtonen" die niet altijd even aardig zijn maar visspullen "NEE".
Zij gaan meer voor het tankstation,of een auto. Ik denk dat eerder nederlanders visser overvallen die zelf ook vertand hebben van de spullen.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

10-05-2005 18:16

oei dat zal dan wat worden als ze leren lezen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

10-05-2005 18:51

weet welk welke vijver je bedoelt in Haaksbergen.
Valt volgens mij wel mee.
Vis der nou al zo'n 10 jaar en nog nooit ergens last van gehad.
Het klopt wel dat er daar een tijdje wat gedonder is geweest maar sindsdien is er veel meer controle door de politie.
Volgens mij heb je gewoon pech gehad en dat dat overal wel een keer voorkomt.

groeten joris
John Pannekoek
Berichten: 2757
Lid geworden op: 18-02-2002 01:00
Locatie: Leidschendam

10-05-2005 22:39

Douwe toch,

Snap je dan echt niet dat ze het daar veel te druk voor hebben met hun dagelijkse (nachtelijke) drukke werkzaamheden.
Heb ik niet eens over hoe ze hun eventuele winst dan moeten gaan uitrekenen.
Groet,

John
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

10-05-2005 22:43

Nou normaal schrik ik ook lekker af ben niet een van de kleinste en aardig breed door het sporten(bodybuilding) en met een kaal geschoren kop... Maar ja dat zien ze niet als ik in de tent zit......
Maar daarna wel :evil:
En een andere vismaat is al eens iemand weer tegen gekomen die een poging bij hem heeft gedaan.......en die jongen was niet al te blij daar mee, een avondje op de SEH en daarna een nachtje cel....
:D
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

11-05-2005 00:21

Volgende keer maar men gasdrukpistool mee, komt allemaal wel erg dichtbij (15 km). Maar het is niet meer normaal dat je je hobby niet normaal kunt uitoefenen. Ik ga echt niet meer ongewapend vissen (het is maar voor de zekerheid). Ik heb hard moeten werken voor die spullen, en desnoods sterf ik in het harnas.



mvg Maik van de Camp
Carpe Diem...!
jan van kranenburg

11-05-2005 02:42

Maik,

Hoop voor je dat 't ergens anders dan in het harnas plaatsvindt.

En dan nog in de heel verre toekomst.

Bezin je nog maar es; voor visspullen mag je je leven niet riskeren.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-05-2005 06:47

Stefan Sand schreef:Marc ik snap niet dat jij hier nog woorden aan vuil maakt. Deze discussies lopen toch telkens op niets uit want ze denken er nog steeds zo over.
Lekker laten gaan....


Helemaal waar ....... I rest my case :lol:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

11-05-2005 07:54

Inderdaad Marc en naamgenoot,

jammerlijk dat dit soort topics altijd op zo'n onderwerpen eindigen..

Wat ik wel niet snap, als je bang bent om beroofd te worden aan een water, waar hebben we het dan over, ga dan verdomme ergens anders vissen! Als je weet dat ergens in een weiland een hoop mijnen liggen ga je er toch ook niet voetballen met z'n allen? Of zwemt er dikke vis/makkelijk te vangen vis, waardoor je het maar voor lief neemt.

En mijn visspullen mogen ze hebben hoor, dan spaar ik wel voor nieuwe spullen. Voor een nieuw leven valt niet te sparen..

Groetjes,
Stefan
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

11-05-2005 08:41

Stefan,
ergens anders gaan vissen heeft tegenwoordig geen zin meer.
Als ze je willen pakken, pakken ze je toch wel. Waar je ook zit. Of dit nu in een onbewoond, afgelegen gebied of in een woonwijk vist, het maakt allemaal geen reet uit.

Ik vind het wel logisch dat deze topics worden geopend. Is tegenwoordig ook belangrijk binnen de karpervisserij. Niet iedereen laat zomaar zijn spullen meenemen, sommige mensen staan dichter bij hun spullen en verdedigen deze ook met man en macht.

Denny

(500-ste berichtje :P )
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

17-05-2005 12:59

hallo
je loopt tegenwoordig op elk water risico
heb het 1x meegemaakt 3 gasten wouden myn rodpod meenemen
dan denk ik maar of ik of 1 van hun
zoek de grootste uit en trek hem mee het water in dan verdwynen de anderen vanzelf
en het heeft gewerkt
had wel een flinke toeter eraan over gehouden maar heb myn spulletjes toch nog by elkaar gehouden
tegenwoordig vis ik alleen nog maar met boilies en traangas
neem wat mee want als ze het willen jatten doen ze het toch
schrik ze zelf af wil wel eens helpen
daarom tip
ik neem als ik op een water ga en je weet daar kan wat gebeuren neem geen dure dingen mee kyk voor paar goedkope hengels en dergelyke
of blyf er gewoon weg
ik vind het alleen jammer dat je je hobby niet meer ongewapent kunt uitvoeren met nachtvissen
wens iedereen succes en wees voorzichtig zeg nooit my gebeurt dat niet overal kan dat gebeuren
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

17-05-2005 15:45

Hm... ik woon dus zelf in Dordt. Voor de mensen die niet weten wat dat inhoudt, Dordrecht staat nogal bekend om de hoge criminaliteit. Toch heb ik nog nooit problemen gehad met enge figuren (tijdens het vissen dan). Mocht er wat gebeuren, dan maak ik dat ik wegkom en bel zo snel mogelijk de politie. De kans dat je het er tegenwoordig niet zo gezond vanaf brengt bij dergelijke figuren is gewoon heel groot, vooral als jij ergens aan een 'verlaten' waterkant zit te vissen.
Bovendien ga ik volgend jaar studeren, dus om het mooie leven dat ik nu heb en wellicht in de toekomst ga krijgen op het spel te zetten voor die paar honderd euro van mijn uitrusting gaat me behoorlijk wat te ver. Wel vind ik het tekenend voor de samenleving dat dergelijke dingen gebeuren en baart het feit dat er hier mensen zijn die daarom 'echte' wapens bij zich gaan dragen mij ernstige zorgen. Dit crëeert alleen maar meer angst, waardoor we straks allemaal een Magnum 4.1 onder onze stretcher gaan leggen. Mijns inziens nou niet echt iets waar wij als karpervissers er deze sfeer met dergelijke reacties, hoe begrijpelijk wellicht ook, naar moeten scheppen...
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-05-2005 17:01

Jan, op sommige punten ben ik het dus niet met je eens.

Ten eerst: bespaar je je beltegoed om de politie te bellen. Die kl**tz*kk*n komen toch niet voor een vissertje aan de waterkant die wordt lastiggevallen (geloof me).

Er zijn sommige mensen die hun visspullen niet zomaar laten jatten, omdat ze er hard voor hebben gewerkt. Ik heb voor die duizenden euro's uitrusting zelf ook jaren gewerkt, en dan alleen van mijn zaterdagbaantje. Dan laat je het niet zomaar onder je neus weghalen.

Waarom maak jij je ernstige zorgen als vissers wapens bij zich dragen. Geef jij hier toe ook zelf weleens vissers te beroven. Als je dit niet doet, dan gebeurd jouw toch ook niets.
Moeten wij als vissers ons dan zomaar laten afraggen en onze spullen onder ons neus zien wegvoeren? Dacht het niet.

Wat wil je er tegen gaan doen dan? Hier doe je gewoon niets tegen, behalve je niet zomaar te laten pakken.
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

17-05-2005 17:06

danny
ben volkomen met je eens
voor paar honderd euro doe ik niet moeilyk
maar heb zelf wel voor een aantal duizendjes by me dat laat ik me dus door niemand afpakken
zou er jaren krom voor werken dat iemand me effe het zooitje zou meenemen
ik zeg maar zo dan is het erop of eronder
politie hahahahah die komen alleeen als het telaat is
op dat moment kun je maar 2 dingen doen
wegrennen of vechten om je spullen
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

17-05-2005 17:15

Inderdaad Johnny.
Paar honderd euro zou ik niet leuk vinden, maar daar lig ik niet echt wakker van. Alles wat ik nu heb kost me een aantal jaren voor ik het weer allemaal heb, dan wordt het wel vechten.

Politie kan je niets positiefs over zeggen, daarom maak ik er geen woorden meer aan vuil.
Gebruikersavatar
johnny greveling
Berichten: 431
Lid geworden op: 19-05-2004 14:23
Locatie: gigantica

17-05-2005 17:21

danny je weet ook wel wat alles kost
dus vechten zal ik of je moet al een loop voor je neus hebben maar zoniet dan maar raken wat je raken kan
maar zo ik al aangaf boilies en traangas kunnen op dat moment wel helpen
nee dan laat de meeste mar rennnen ik zal ervoor vechten waar ik jaren voor gewerkt heb
dus als het vrouwtje es meegaat moet je die dan ook maaar achterlaten hahahahahah
oke ieder zyn mening wat en hoe hy erover denkt
wat heb je op zoon moment teverliezen probeer ze anders gewoon teover bluffen is het minste wat je kunt doen
Jan de Heer
Berichten: 120
Lid geworden op: 28-04-2005 21:48
Locatie: Leiden

18-05-2005 17:36

Denny Verdoold schreef:Jan, op sommige punten ben ik het dus niet met je eens.

Ten eerst: bespaar je je beltegoed om de politie te bellen. Die kl**tz*kk*n komen toch niet voor een vissertje aan de waterkant die wordt lastiggevallen (geloof me).

Er zijn sommige mensen die hun visspullen niet zomaar laten jatten, omdat ze er hard voor hebben gewerkt. Ik heb voor die duizenden euro's uitrusting zelf ook jaren gewerkt, en dan alleen van mijn zaterdagbaantje. Dan laat je het niet zomaar onder je neus weghalen.

Waarom maak jij je ernstige zorgen als vissers wapens bij zich dragen. Geef jij hier toe ook zelf weleens vissers te beroven. Als je dit niet doet, dan gebeurd jouw toch ook niets.
Moeten wij als vissers ons dan zomaar laten afraggen en onze spullen onder ons neus zien wegvoeren? Dacht het niet.

Wat wil je er tegen gaan doen dan? Hier doe je gewoon niets tegen, behalve je niet zomaar te laten pakken.


Je hebt op enkele punten duidelijk mijn diepere gedachte gemist. Het ging mij bij het dragen van die wapens om de sfeer die op deze manier wordt geschept. Kijk maar eens goed naar Amerika wat er gebeurd als je iedereen een wapen laat dragen. Of wat vind je van het voorbeeld van Israël, daar is in de loop van de tijd zo'n geweldadige sfeer gecrëeerd, dat het op dit moment vrijwel onmogelijk is om beide partijen in dialoog te krijgen om de vicieuze cirkel te doorbreken.
Mijns inziens moet je andere oplossingen zoeken dan: 'ik schop ze helemaal de k*nk#rt#f#s in' en 'wacht maar tot ze bij mij komen, dan zal ik eens laten zien wat een stoere vent ik ben'. Het enige waar dit toe leidt is: meer angst bij de vissers en meer agressie van de mensen die ons zouden willen beroven. Want hoe je het ook wendt of keert, als jij een mes onder je kussen legt, dan komen ze je met een vuurwapen beroven en als jij een pistool kiest, dan komen ze vanzelf met wat zwaarders of met een nog grotere groep.
Het enige waar je hier dus mee bezig bent is het vermijden van de consequenties van het probleem, ipv. het oplossen van dit probleem.
Bovendien kies je dan, met geweld, ook nog voor de naar mijn idee slechtste manier van het voorkomen van deze consequenties. Er zijn immers zat andere, effectievere en plezierigere manieren om dergelijke problemen te voorkomen, die bovendien niet de door mij genoemde negatieve 'bijwerkingen' hebben en zelfs preventief zijn.
Denk er trouwens eens aan wat er gebeurd als zo'n dief door een karpervisser wordt neergestoken/schoten/doodgeslagen. Denk jij dat dit positief is voor het imago van het karpervissen? Dat het nachtvissen dan niet voor zeker op de helling gaat? Geloof me, ik zou het verschrikkelijk vinden en in alle staten zijn wanneer me zoiets zou overkomen, maar als ik jou was dan zou ik toch nadenken voordat ik zou handelen, anders hebben we over een paar jaar allemaal onze spullen niet meer nodig...
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

18-05-2005 21:27

Ja, als je het zo bedoeld is het wat anders. Maar ik heb zo mijn twijfels bij de situaties die jij schetst.
Ik hoop voor niemand dat hij (of zij) ooit wordt beroofd, maar ik denk dat er wel zeker sommigen bij zijn die hun spullen tot vechtens toe zullen beschermen.
Ligt er ook aan hoe groot de groep is (alleen durven ze niet, net buitenlanders) en of ze wapens hebben.

Het is alleen in en in triest dat deze dingen gebeuren. Ze kunnen ook mensen gaan beroven, hebben ze in 1x meer geld in handen, want daar gaat het om. Niet dat ik ze hiermee op ideeen breng, maa ik vind het zeer trieste personen.

Ik denk dat Nederland in de toekomst toch steeds meer op de situaties als Amerika gaat lijken. De regering/overheid doet geen reet aan de zaken die in Nederland spelen, dus gaan mensen zelf het recht in eigen handen nemen (en ik an ze geen ongelijk geven).

We kunnen er alleen maar het beste van hopen.
Denny
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

18-05-2005 22:04

Ik heb gelukkig nog nooit zoiets meegemaakt en hou dat graag ook zo.

Maar als het gebeurd geef ik de hele zooi zo mee.
het kost je dan heel veel geld en weer jaren om alles bij elkaar te krijgen maar dat is dan maar zo

Mijn leven is voor mij een stuk meer waard dan mijn visspullen

wat heb je aan visspullen als je straks alleen nog door een rietje kan ademen?

Wel een poging doen om even een kenteken te achterhalen ofzo of ze even op de foto(flitsen is in zo een situatie niet handig valt erg op)
maar vinden zal ik ze

Iedereen flipt als zijn spullen worden gepikt is heel begrijpelijk.
Maar liever vrolijk opnieuw spullen bij elkaar verzamelen dan dood en alsnog je visspullen kwijt.

Hoop dat alle ''helden'' hetzelfde doenik denk dat jullie vriendin,vrouw,kinderen en ouders liever jullie zelf hebben dan jullie visspullen
Delano Mitchell van Dijk
Berichten: 46
Lid geworden op: 02-02-2003 01:00
Locatie: den Haag
Contacteer:

18-05-2005 22:47

Ik zelf zal me spullen ook niet zo sel uit handen geven ik heb me eigen 5 slagen in de rondte gewerkt en zelfs spullen verkocht om me huigie viss arsoritment te kunnen kopen. Nu heb ik een vaste baan en krijg ik goed betaald dus nu zal ik waarschijnlijk ook voor me leven kiezen maar ze krijgen me spullen niet zomaar mee. Ik heb goed moeten bloeden om deze dingen te kunnen komen (scooter verkocht e.d)

gr. Delano
Delano van Dijk@ http://www.karperhoek.tk
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

19-05-2005 13:05

Ik werk zelf in een hengelsportzaak, dus als de mijn e gajat worden koop ik alles tegen flinke korting weer terug.
Maar het is niet zo dat ik het daarom maar toelaat.
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

19-05-2005 14:29

niet fijn als je moet gaan vissen met het gevoel dat het nog maar eens zou gebeuren

maarja wat doe je eraan

ik zie mezelf geen pistool menemen naar het vissen

gr33tz M
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-05-2005 18:26

Pistolen / Traangas mee ..... eigenlijk hebben we maar een leuke hobby nietwaar?

Ik heb een idee, we introduceren het bowfishing hier gewoon, niet al te veel dure spullen mee, is echt jagen en het allerhandigst hieraan, je hebt meteen je zelfverdediging geregeld!!

Succes met de hobby mannen!

M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)