afschieten die amerikanen

Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

29-04-2004 11:31

cursusje gerijpend lezen sem?? :roll:
Gebruikersavatar
Sem v Wijk
Berichten: 349
Lid geworden op: 07-11-2003 01:00
Locatie: Barneveld

29-04-2004 11:39

Tja dat is waar,

Maar als ik een bericht plaats vergeet ik vaak stukjes die er wel in MOETEN staan.. :lol: :-?
MVG SVW
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

29-04-2004 11:52

Nu doe je het weer !!!!!!!!!!!! :evil:
kristiaan oerlemans
Berichten: 16
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: essen
Contacteer:

10-05-2004 20:41

afschiete die amerikanen :evil: :( :( :( :( :( :( :( :(
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

10-05-2004 21:15

Wat een verschrikkelijk geneuzel over dat afschieten van Amerikanen omdat zij karpers afschieten.
Het spijt me ontzettend maar er is een wezenlijk verschil tussen een mens en een dier,ook al is het in dit geval onze onderwater vriend.
De omstandigheden in Amerika en ook in Australie zijn geheel anders als in ons land,zetten wij hier karpers uit, in deze landen is het een plaag en bedreigen ze inheemse vissoorten.

Ik moet er persoonlijk niet aan denken dat ze deze methodes ook in Nederland gaan toepassen maar je moet het een en ander ook in de juiste context zien.

Nogmaals wat in een land normaal is word in een ander land zwaar veroordeelt,ieder land heeft zo zijn waarden en normen.
Hier is het normaal dat we koeien slachten in een land als India moet je hier echt niet mee aankomen.

Dat er diervriendelijkere manieren zijn geef ik toe maar doe je niet beter voor dan je bent,het is behoorlijk schijnheilig dat iemand die een stuk metaal in een dier slaat iemand anders veroordeelt voor het niet diervriendelijk behandelen.

Wil.

Verder ga ik hier niet meer op reageren en mag wat mij betreft deze topic gesloten worden want het gaat echt helemaal nergens meer over.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

10-05-2004 21:28

Heb wel schik om R.d. Wilt "nu doe je het weer" :lol: :lol:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-05-2004 20:04

Ok, laatste keer dat ik reageer op een topic over bowfishing :roll:
Om te beginnen wordt hier wel heeeeeeel erg gegeneraliseerd. Het is natuurlijk erg makkelijk om te roepen dat je ze allemaal moet afschieten, wat doe je als je een shotgun in je handen hebt en er staat een rijtje amerikanen voor je aan de rand van een grote kuil???
Misschien hebben we toch niet zoveel geleerd van WOII.
Het gaat hier om normen en waarden. Begrijp me niet verkeerd, ik ben het absoluut niet eens met dergelijke praktijken, maaaaaaaaar, je zal mijn niet snel een opmerking horen maken als "allemaal afschieten".
Dit soort dingen komen voort uit de gedachten die deze mensen over karpers hebben. In amerika en Australië is karper een plaag. Als het een sportvis zou zijn betwijfel ik of er iemand op dit idee zou komen...
Wij kennen deze situatie niet, hier is geen vis die zo'n plaag is dat we hem moeten afmaken, dus ik denk dat wij niet genoeg ervaring hebben in dit soort situaties om hierover te kunnen oordelen. Waarschijnlijk vinden de amerikanen het zelf een humane methode, de vis is immers vrijwel direct dood, hij hoeft niet te lijden aan 10 keer per jaar een haak in zijn lip...
.Om nog even terug te komen op het "plaag" gedeelte, ik heb zelf een paar australiërs in mijn MSN lijst. Ik heb vaak als schermafbeelding een karper en zo kwamen we een keer op een discussie hierover. Zij hebben me de situatie daar eens uitgelegd en ik moet zeggen dat ik me goed kan voorstellen dat ze daar elke karper afmaken. Sterker nog, als ik daar op vakantie zou zijn zou ik waarschijnlijk hetzelfde doen. En niet alleen omdat je het risico loopt op 200 dollar boete bij het terugzetten van een karper...
Zoals ik al zei, wij kennen deze situatie niet. Probeer je eens voor te stellen dat de zeelten of brasems, of wat voor vis dan ook, in zulke groten getale zouden voorkomen, dat ze de karpers verdrijven. De karpers worden met uitsterven bedreigd, doordat ze weggedrukt worden door die andere vissen. Zijn jullie dan nog steeds zo respectvol voor die vissen???
Of moeten ze dan ook dood? Wordt bowfishing misschien opeens toch interessant? Denk hier eens over na mannen, voordat je de volgende keer weer roept "afschieten die amerikanen".
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl