met Noorde wind vissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
benjamin Mazereeuw
Berichten: 1141
Lid geworden op: 09-09-2002 02:00
Locatie: Enkhuizen NH
Contacteer:

27-08-2003 12:58

met Noorde wind zeggen ze dat je niks of minder vangt en met West is het het best
wie heeft hier ervaring mee of weet er iets over alvast bedankt
Meer is beter
Beer van een meter
-------------------------------
Rookworst zonder R is ook worst
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

27-08-2003 13:04

Met Zuidwester-wind wordt er over het algemeen het beste gevangen.

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

27-08-2003 15:13

Ik vang normaal wel meer met wind, maar ik heb nooit verschil kunnen merken tussen verschillende windrichting. Misschien heeft het er mee te maken dat de vissen op mijn thuiswateren niet echt fanatiek de wind volgen.
Meestal hoor je dat er met zuidwestenwind het beste wordt gevangen.
groeten,
Daaf
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

27-08-2003 15:39

Hangt ook van de grootte van het water af denk ik. ik denk dat niet alleen de luchtstroom van belang is namenlijk. Niet op ieder water is het van belang om de wind te volgen, en in de wind te vissen. Ik denk zelf dat het op wateren die pal in de wind liggen en die wat groter van oppervlakte zijn meer windgevoelig op vangstgebied zijn als de kleine putjes her er der versprijd
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

27-08-2003 16:42

"Fishing with the West is the Best"
"Fishing with the East is the Least"
"Fishing with the South drives the bait in the Mouth"
"Fishing with the North is not fishing Worth"

Nee hoor, het is niet van mezelf ooit is ergens gelezen, of het rijmpje precies klopt weet ik ook niet. Maar laat ik me er d'r weerhouden om te gaan vissen? NOPE!!
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

27-08-2003 19:04

Ik weet het niet hoor maar k ben maandag wezen vissen en toen was de wind hier NNO bijna noord dus resultaat: 9 runs in 4 uur.
helaas heb k daar maar 1 van kunnen vangen dus abnormaal veel lossers iets aan het de rig doen dus maar dat terzijde;
Het aantal runs was hoger dan het gemiddelde maar of dat alleen aan de wind lag weet k niet alhoewel ik geen andere factoren heb kunnen bedenken voor deze vraatpartij van de vissen. Wat k wel weet is dat k in ieder geval gewoon ga vissen waarvandaan de wind ook komt.

mvg henny

_________________
'Karpers, om ze te vangen moet je van ze houden!'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henny van Roomen op 2003-08-27 19:05 ]</font>
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

27-08-2003 20:24

Hey mensen
Ik ben vandaag nog wezen vissen. Omdat de laatste aantal sessies niet veel soeps waren hebben we een paar dagen met mais gevoerd. Resultaat: 2 runs waarvan een karper de takken in zwom :sad: Was al meer dan de afgelopen week toen hadden we op een dag nog geen beet. Dus of de Noordewind invloed heeft???...daar denk ik niet veel. Maar zoals al is aangehaald, dit kan per water verschillen.

MVG Bart
Jeroen Brouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: Lelytad

27-08-2003 21:52

Hoi mannen,

Volgens mij is het met zuidwestenwind over het algemeen het beste vissen omdat dit in Nederland de meest voorkomende windrichting is. Vaak brengt een andere windrichting ook andere temperaturen en luchtvochtigheid mee en dan maakt volgens mij het verschil. De karper heeft een paar dagen nodig om aan een bepaald weertype te wennen. Als het al de hele week gewaaid heeft uit ZW richting en het is de volgende dag noord of oost zullen de vangsten minder zijn, dit werkt natuurlijk vice versa. Weet niet wat de rest voor ervaringen heeft maar dit is mijn ervaring.

Grtjs Jeroen
Gebruikersavatar
Aart-Jan de Jong
Berichten: 103
Lid geworden op: 27-01-2002 01:00
Locatie: Harfsen (tussen Deventer&Zutphen)

28-08-2003 18:22

volgens mij verschilt het echt per water.
ik heb al zoveel verschillen geconstateerd!
iedere vis reageert op zijn/haar eigen manier op de wind denk ik, dus lijkt het me heel raar als mensen zich echt opde wind gaan vastpinnen. natuurlijk zijn er wateren waar is gebleken dat je met een bepaalde wind beter vangt en ook ik zou daar dan waarschijnlijk opaf gaan, of iets heel anders proberen wat aasaanbieding oid betreft maar dat terzijde...

de wind blijft een raadselachtige factor in onze visserij, maar ik denk dat je de invloed van wind best kunt omzeilen door een andere startegie te gebruiken. natuurlijk: als de vis niet vreet dan vang je niet, maar je moet het zeker niet te snel aan de wind toeschrijven...

Aart-Jan
..Caugt by Carphunting..
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

28-08-2003 18:37

op sommige wateren is het zo dat je goed vangt als de wint op je kant staat, vooral hard. Zo is het ook bij een water bij ons zo. Aangezien het meestal zuid-westen wind is word het meest gevist op die kant. Als echter de wind anders staat is die kant dus veel minder omdat er geen voedsel heen geblazen word. Maar dit betekent niet dat je slechter vangt, maar enkel andere stekken moet zoeken. Karpervissen is veel aanpassen en je vangt echt top als je weet hoe aan te passen aan de omstandigheden. Al moet ik er wel bij zeggen dat hardere wind meestal beter vangt en als het hard waait is het zo goed als altijd zuid-west west. Dus dit heeft er ook mee te maken denk ik

vr gr
Niels
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

28-08-2003 19:24

Niels,

Is het niet zo dat als de wind zuid-westen is dat de wind daar dan vandaan komt dat wil dus zeg dat je dan aan de noord-oosten kant moet gaan zitten zodat de wind op de kant staat, en niet zoals jij zegt in het zuid-westen van het water want dan heb je toch de wind in je rug?
of lees ik verkeerd?

mvg henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

28-08-2003 22:21

het gaat niet om de richting maar of de wind wamre lucht aanvoerd noorden wind zorgt vaak voor koude lucht en is dus vaak slecht, en omdat we vaak zuidwesten wind/storm hebben in nederland is de noordoost hoekk van een water vaak goed omdat de bodem daar wat dieper en schoner is

mvg martijn
Mike van Antwerpen
Berichten: 88
Lid geworden op: 10-05-2003 02:00
Locatie: vught

01-09-2003 13:02

sluit me aan bij jeroen..


Martijn:
gaat het vuil dan ook niet die kant op?? als de wind op die kant staat.. lijkt me juist dan de bodem dan vuiler is en dat dat ook gunstige invloeden heeft op de aanwezigheid van de karper...
Takken, bladeren etc. drijven daar dan toch heen..

kan me vergissen mja..

Met vr. gr. Mike
Met stijgende adrenaline in de aderen vechten ze hun eenzame strijd met één van onze sterkste zoetwatervissen....

De karpervisser
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

01-09-2003 23:55

zuid westen is bij ons water ook toppie!, 18 runs en 5 lossers
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Plaats reactie