Tips? Iemand?


Plaats reactie
Jose gerrits
Berichten: 15
Lid geworden op: 30-06-2017 02:49

03-09-2017 23:24

In oktober doe ik voor het eerst mee met een karperwedstrijd, op Borgmeren/Schalmerplas in Groningen. Of wedstrijden een loterij zijn of niet laat ik liever in het midden. Maar ik heb echt geen idee hoe ik dat aan moet pakken, niet voorvoeren, geen karper spotten maar een aangewezen plek, factoren als windrichting en omgeving vallen ook af......

Bovendien ben ik de enige vrouw in de wedstrijd en ik voel die druk nu al. Wie heeft tips? Niet direct om te winnen, maar om mezelf een afgang te besparen. Het is een heel groot water, beetje richting het najaar. Tips over alle aspecten zijn welkom.
Arno van Beek
Berichten: 810
Lid geworden op: 30-11-2014 19:04
Locatie: Drenthe

03-09-2017 23:48

Met dit soort "wedstrijden" weet je met de loting al of je kans maakt (loting = loterij!)
Om je kansen te vergroten zou je al een keer een dag kunnen uittrekken en de stekken van het water in kaart brengen.

Je kan hiervoor het water op google maps opzoeken en uitprinten en hierop per stek aantekenen waar je moet liggen en wat de afstand is. (binnen het "wedstrijd" reglement)

Of je wint of niet wordt voor 90% bepaald door de loting (stek) als je zelf goed voorwerk doet en je trekt een slechte stek dan kun je hier niets aan doen, je kunt je hier wel druk om maken maar dat heeft helemaal geen zin.
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

04-09-2017 07:13

Hoe minder je doet hoe beter. Pva zakje eraan met een lekker hapje. Probeer gewoon 1 vis te vangen. Het heeft helemaal geen zin om in z'n situatie te gaan voeren. Probeer zover als dat nog lukt rust in jou zone te creëren. Dus niet met de boot erop, peilen, voerbombarmenten, tig x ingooien ed. Succes!
Let op slagboom !
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

04-09-2017 07:19

Wat ik zal doen is met 1 hengel actief vissen, daarmee wil ik zeggen alsof je aan het feederen bent. Ingooien, pvatje eraan met daarin goedkoop lokvoer, is het na 30min a 60 min niks dan opnieuw ingooien weet met pva en lokvoer enzovoorts enzovoorts. Tussentijds nog een keer een extra bal lokvoer erop.

Dit doen wij op de Franse rivieren en dit blijken de hengels te zijn met de meeste activiteit..

Succes
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Daniels Benny
Berichten: 165
Lid geworden op: 27-06-2007 11:41

04-09-2017 20:41

Ik vis zelf ook wedstrijden en een goede loting kan helpen ,anderzijds is er maar 1 koppel bij ons die ge moet verslaan om eerste te kunnen worden ,helaas lukt dat niet :-) , het betere aas ,het bestaat!
Klopt het dat deze put 20hectare groot is waar deze wedstrijd op door gaat? Dieptes tot 23 meter heb ik gelezen? Dan vooral goed uitpeilen en de betere plekken afvissen en zeker een kantstek niet vergeten! Afgaan bij een wedstrijd bestaat niet ,het is stukken moeilijker om een vis te vangen tijdens een wedstrijd dan een dikke karper te vangen op een openbaar water! Waarom laten vele gesponserde vissers een wedstrijd links liggen denk ge?
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

05-09-2017 09:43

De beste stek............of de theoretisch beste stek.

We hebben hier al met wedstrijdjes de beste stek naar huis gevist op een stek midden in het parcours.
De beste stek met de loting is wordt nog altijd bepaald bij de prijsuitreiking.

Zeker met de korte wedstrijdjes 24/48 uur moet je niet gaan proberen om vis op je stek te houden.
Iedere vis telt en vaak maakt 1 vis al het verschil.

Hennep/boekweit en een pop-upje doen het hier iig nagenoeg altijd goed.
3 a 4 kleine spodjes op de stek en je pop-upje.
geen rare trucjes met dik gesoakt aas enz.

hier valt iig op dat zeker wanneer er veel aas te water gaat(zoals met wedstrijden) de smaakbommen enkel nog door de brasem wordt gepakt..

Maar ja......wie ben ik haha
Plaats reactie