Eigen visplek/stek maken


Plaats reactie
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

14-08-2017 12:45

Hallo medeforumers,

Ik heb een paar vragen en daar komt wellicht een advies uit.

Onlangs was ik lekker aan t vissen en kreeg bezoek van medevissers van de andere kant van t land. Die gaven aan dat het taai was en niks konden vangen maar dat hij een oplossing had.

Hij had nogal last van wier etc en modderige bodem. Ik had hem al aangegeven dat er makkelijk met waadpak planten weg gehaald konden worden en met een chod of heli rig (volgens mij t zelfde) gevist kon worden. Hij kwam met een verhaal een 60x60 grind tegel zorgvuldig af te laten zinken en daarop te gaan voeren.

Nu was mijn interesse deels gewekt. Een eigen visplaat waar mogelijk mosseltjes op zouden kunnen groeien en met structureel voeren hoop gevangen zou kunnen worden. Aan de andere kant heel appart, er komen meteen gedachten op die in mijn ogen dingen tegenspreken. Je gooit toch niet zo maar op een willekeurige plek een tegel neer, op den duur zal de karper die plek niet associeren met gevangen worden? Knolletjes?

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Zo hoorde ik ook al over zakken grind ik verbaas me er aardig over.
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

14-08-2017 13:35

In het verleden, toen ik nog een beginneling was, heb ik dit ook wel eens geprobeerd op een water met een hele zachte blubber bodem. Ik denk omdat ik destijds niet begreep hoe ik een onderlijn moest aanpassen aan de bodemgesteldheid, dus probeerde ik de bodemgesteldheid maar aan te passen.

Om een lang verhaal kort te maken. Dingen in het water flikkeren zegt meer iets over het niveau van de visser in kwestie. Een beetje visser beschikt wel over aanpassingsvermogen(aanpassen aan de situatie).

Eén klein truukje die ik wel toepas als de situatie wat betreft wier te gortig wordt om je presentatie erop aan te passen. Een tijd lang blijven voeren met hennep! Ze vreten naar verloop van tijd een mooie plek voor je schoon.
Stop wishing... Go fishing!
Gaby Winter
Berichten: 52
Lid geworden op: 06-07-2014 15:38

14-08-2017 16:42

Daarom verbaast mij dit ook precies wat je zegt... aanpassen op je omgeving. Echter werd dit verteld door iemand die met grote regelmaat bakken pakt! Ik noem geen namen en zit al zeker niet op gezeur te wachten.

Daarnaast ik denk dat het ook nog eens dressuur gevoelig is op gegeven moment gaan ze het associeren met "gevangen worden" En dan krijg je in mijn ogen alleen kleine knolletjes etc
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

18-08-2017 09:02

Een karper is van nature heel nieuwsgierig dus je zult op die stoeptegel waarschijnlijk best wel een bak kunnen vangen. Maar ze hebben jouw trucje natuurlijk wel snel door (negatieve conditionering) en vaak is dergelijk succes maar van korte duur.
Stop wishing... Go fishing!
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

18-08-2017 10:29

viewtopic.php?f=35&t=57279

Ik moest aan de oude dakpan methode denken :wink:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

20-08-2017 16:25

Ik heb nog geen stratemaker kunnen vinden die voor mij 25m wou aanleggen onder water.
Plaats reactie