Vissen vlakbij fuiken


Plaats reactie
Stephan van beveren
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-08-2012 14:35

25-04-2017 18:47

Hallo allemaal. Vandaag ging ik ff een rondje om het water, en zag een fuik staan precies op de plek waar ik weleens vis. Nu was mijn vraag: kan ik gewoon op deze plek blijven vissen, of kan ik de stek beter eventjes mijden? Mvg Stephan.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-04-2017 21:55

Je hebt net zo goed recht er te vissen. Je hebt het over een fuik, en niet alleen stokken, dus je zal het wel zien staan. Of je daarmee uit kan vinden hoe het fuik staat en de vissen er in geleid worden, dat lijkt me wel handig m.b.t. het wel niet vast komen te zitten met je rig en/of het uitdrillen van vis.

Succes.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

26-04-2017 08:20

Het geeft mij zo het gevoel dat ik voor ... zit te vissen dat ik zulke stekken maar oversla. De uitdrukking achter het net vissen komt hier goed van toepassing.
Let op slagboom !
Michael Lintvelt
Berichten: 197
Lid geworden op: 10-11-2010 11:55

26-04-2017 08:28

Ding uit t water trekken en in stukken knippen. Dom gestroop van die paar binnen vissers.
Torsten Mackenzie
Berichten: 266
Lid geworden op: 30-04-2014 11:26

26-04-2017 09:20

Michael Lintvelt schreef:Ding uit t water trekken en in stukken knippen. Dom gestroop van die paar binnen vissers.


dit :D
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

26-04-2017 09:21

Ik zou er ook niet gaan vissen. Buiten het feit of je vangt of niet, als je voert lok je mogelijk meer vis het net in.

Of het stropen is weet ik niet, er zijn er genoeg die het legaal doen dus pas op met kapot knippen.
Ik weet niet of het effect heeft maar de enige legale manier is om er melding van te maken..


Maar kapot knippen wel de meest effectieve manier natuurlijk :evil: :D
sjaak dekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-04-2010 08:20

26-04-2017 09:33

Goedemorgen mannen ( ik ken stephan en het water waar het over gaat )

Het gaat niet om het stuk knippen is een legale fuikenboer die er al jaren zit , en hiermee zou er alleen maar ellende van kunnen komen ( eigenlijk geen optie )

Gaat echt om de vraag ; ofwel zijn karpers slim genoeg om de fuiken te ontwijken of zwemt er genoeg in

Mvg
karpers 2015 : 19
Peter van zanten
Berichten: 270
Lid geworden op: 17-03-2017 20:51
Locatie: 's-Gravendeel

26-04-2017 09:38

Karpervissers denken soms dat een karper superslim is maar het is gewoon een vis, net als alle andere. Doordat sommige oud worden en ervaring krijgen trappen ze soms niet meer in dingen / gaan ze sommige dingen met gevaar associëren .

Antwoord op je vraag: Ze zwemmen er gewoon in :(
Nando Van Der Heide
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-04-2017 19:05
Locatie: Gouda , Zuid - Holland

26-04-2017 13:06

toch snap ik sommige regels in NL niet hoor ..
een karpervisser zonder goede papieren word op de bon geslingerd en zelfs al heb je alles voor elkaar maar ben je vergeten je onderzeil te verwijderen ( wildkamperen) krijgen wij een dikke prent ..
maar zulke beroepsvissers mogen ongestoord hun fuiken overal maar plaatsen of met sleepnetten de boel leeg halen ..

ondertussen betalen wij steeds meer voor de passen (vispas, nachtpas , 3e hengel) om het bestand weer aan te vullen .
maar zwemt dan ook weer zo hun fuik in. :-?
en onze verenigingen maar vis kopen in het buiten land om ons mooie vangsten te kunnen geven.

volgens mij is de sportvisserij er tegenwoordig alleen nog om de beroeps vissers te onderhouden tenminste zo begint het te lijken. :evil:

een karpervisser bouwt een mooie stek op in verloop van tijd en dan komt er zoon lulhannes die zijn fuik er snel neer gooit om alles weg te vissen waar de sportvisser zo hard voor heeft gewerkt en geld aan heeft besteed. :x

WALGELIJK is het enige goede woord wat ik voor zulke lui over heb en als ze mij dat flikken zou ik het in de gaten houden en zeker meneer eens aanspreken als ik hem de fuiken weg zie halen ..
GONE ... LikE A fArT iN ThE WiNd .. !!
Stephan van beveren
Berichten: 21
Lid geworden op: 12-08-2012 14:35

27-04-2017 10:37

Bedankt voor jullie antwoorden, heb gister ff en middagje gevist op de desbetreffende stek, helaas zonder resultaat. Of het aan de fuiken ligt of aan de nogal koude watertemperatuur weet ik niet. Eind mei nog maar eens proberen. Tot die tijd zoek ik wel wat andere stekjes. Mvg Stephan.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-05-2017 21:03

een karpervisser zonder goede papieren word op de bon geslingerd en zelfs al heb je alles voor elkaar maar ben je vergeten je onderzeil te verwijderen ( wildkamperen)
Nando, hoe kom jij - of die BOA - erbij dat een grondzeil niet mag? Ik ben naar het politiebureau geweest, die verwezen me uit onwetendheid door naar dé BOA in m'n gemeente welke er veel van scheen te weten, en het gaat om het slapen in het schuilmiddel. Je mag er niet in/onder slapen! Grondzeil deed er niet toe vertelde hij. Al zit/lig je in je auto. Niet slapen!

Een schuilmiddel mag verder tot een maximaal bepaalde afmeting gewoon gebruikt worden, waar toegestaan. Heb het een weekje terug in een topic nog toegelicht. Dacht in het BOA Maasplassen topic o.i.d...

:wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Nando Van Der Heide
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-04-2017 19:05
Locatie: Gouda , Zuid - Holland

02-05-2017 14:57

Marco Mostert schreef: Nando, hoe kom jij - of die BOA - erbij dat een grondzeil niet mag? Ik ben naar het politiebureau geweest, die verwezen me uit onwetendheid door naar dé BOA in m'n gemeente welke er veel van scheen te weten, en het gaat om het slapen in het schuilmiddel. Je mag er niet in/onder slapen! Grondzeil deed er niet toe vertelde hij. Al zit/lig je in je auto. Niet slapen!

Een schuilmiddel mag verder tot een maximaal bepaalde afmeting gewoon gebruikt worden, waar toegestaan. Heb het een weekje terug in een topic nog toegelicht. Dacht in het BOA Maasplassen topic o.i.d...

:wink:


Zodra je er in slaapt ben je dan aan het wildkamperen en dat mocht niet in Nederland..
Als je je grondzeil eruit haalt is het namelijk geen tent meer en is het een schuil plaats en word dat niet gezien als wildkamperen.

Meerdere malen hier over discussies gehad maar wou je een boete voorkomen dan beter eruit halen .
Meeste bivy's hebben ook gewoon een rits eraan zitten om dus deze ongein te voorkomen.

Dit was hoe het eerder altijd ging en is mij dus ook altijd bij gebleven ..
Heb het net even ingekeken en in Nederland mocht je NIET zomaar je tent ergens neer zetten en gaan kamperen tot 2008 .
Regels omtrent wildkamperen zijn toen veranderd.

ik heb het volgende gevonden op een site over het wildkamperen gebeuren..

"Tot 2008 had je in Nederland de kampeerwet en was wildkamperen overal in Nederland verboden. Maar sinds die tijd is de kampeerwet komen te vervallen. Helaas betekent dit niet automatisch dat wildkamperen nu legaal is geworden. Het is namelijk de bedoeling dat gemeenten kamperen zelfstandig reguleren middels een eigen plaatselijk verordening, de zogenaamde APV. De regels omtrent kamperen verschillen per gemeente. Zo kan het zijn dat er in jouw gemeente geen verbod opgenomen is, of dat je alleen een boete krijgt wanneer je slapend gesnapt wordt. Als je wilt weten hoe het in jouw gemeente geregeld is dan kun je de APV opvragen. Maar je kunt natuurlijk ook gewoon gelijk op avontuur gaan door de rugzak uit de kast te halen en op pad te gaan."


Dacht dat het dus nog gewoon verboden was en was niet op de hoogte van het veranderen van deze regels.

het word dus nu per gemeente anders geregeld en het is dus wel verstandig om te kijken of het WEL /Niet mag in uw gemeente

check deze link voor alle benodigde info omtrent het "Wildkamperen"
http://wildkamperen.nl/wiki/Nederland

Gr Nando
GONE ... LikE A fArT iN ThE WiNd .. !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

03-05-2017 13:09

Zodra je er in slaapt ben je dan aan het wildkamperen en dat mocht niet in Nederland..
Als je je grondzeil eruit haalt is het namelijk geen tent meer en is het een schuil plaats en word dat niet gezien als wildkamperen.
Je geeft het antwoord - net als ik ook schreef - in die eerste zin. En slapen kan je ook heel goed zonder grondzeil :wink:.

Dat een visser over het algemeen geen trek heeft om het tot een proefproces te laten komen lijkt me het meest relevante verhaal.

..Op CB is m.b.t. wildkamperen een (of meer?) topic te vinden.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Plaats reactie