Welke maand frankrijk ?


Welke maand frankrijk ?

Januari
0
Geen stemmen
Februari
0
Geen stemmen
Maart
1
1%
April
10
15%
Mei
14
21%
Juni
3
4%
Juli
1
1%
Augustus
2
3%
September
17
25%
Oktober
17
25%
November
3
4%
December
0
Geen stemmen
 
Totaal aantal stemmen: 68
mark bres
Berichten: 847
Lid geworden op: 29-09-2009 17:21

01-02-2017 00:34

Voor mijn rivier visserij zeg ik dan het najaar en dan het liefst eind oktober/ begin November.
Ging altijd eind Mei later begin Mei in de hoop de paai voor te zijn maar de laatste 4 jaar steeds de pech toch midden in de paai terecht te komen..(die vissen paaien volgens mij wel 4 keer)
Na de eindelijk er achter te zijn gekomen waar de vissen zich rond de paai bevinden gaan we het dit jaar maar eens halverwege April proberen.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-02-2017 06:20

Ja blijft altijd moeilijk Mark. Zelfs in eigen land verschillende paai tijden, mooiste is een local en altijd vrij om te kunnen gaan en staan zonder werk of iets :p ik ben ook een keer op de marne geweest precies in de paai. Man wat had ik toen een buffel van dik in de 20 kilo onder me boot door zwemmen! 3 kleine spiegels er tegen aan, vergeet ik nooit meer!
Gebruikersavatar
David Janssen
Berichten: 231
Lid geworden op: 22-06-2016 11:12

01-02-2017 08:43

Jep, de paai blijft een lastige periode.

Ik ben ook heel vaak van een koude kermis thuis gekomen. Visjes hadden geen honger.

Eénmaal heb ik het geluk gehad dat ik echt tijdens de laatste hongerige periode voor de paai zat. Serie bakken gevangen op topgewicht man man man, droom er nu nog van weg.

De paai kan overigens wel een hele interessante periode zijn om naar Frankrijk rijden als het vangen van vis niet direct je hoofddoel is. Een beetje kanaalvisser zal mij hierin herkennen. Je vraagt jezelf continu af wat er nou op bepaalde sluisdelen vangen. De paai is dus zo`n periode dat de kans groot is dat je vis gaat zien en dus kunt zien of je nog bepaalde zwaargewichten mist op een specifiek sluisdeel.

Maargoed, zo rij ik ook rustig naar Frankrijk zonder hengels als ik weet dat het 30graden of warmer wordt met een dikke zon. Eventjes kijken welke ruggen er aan het oppervlakte liggen op bepaalde stukken.
Stop wishing... Go fishing!