voorjaarskarper


Plaats reactie
julian pijffers
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-03-2016 19:14

08-03-2016 19:20

hallo allemaal,

ik wil dit voorjaar graag karpers vangen (wie niet :wink: ) alleen ik weet niet hoe ik het aan moet pakken qua diepte, voorvoeren, haakaas en tijden. is er misschien iemand die hier veel verstand van heeft en mij op weg kan helpen?

alvast bedankt :D
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

08-03-2016 19:31

Overdag lekker ondiep vissen, tegen het riet ( mocht het er zijn ).
In de avond je hengels verplaatsen naar 1,5m, 2m, 3+ meter.
Overdag opvallend vissen met je haakaas.
'S nachts lekker een aasje pakken wat zeer attractief is en goed uitgebalanceerd voor een snelle prik.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-03-2016 19:52

Exact. En voor voeren beter niet, je verzadigd de vis vrij snel, vlak voor de paai kun je wel beginnen met voeren.
Als je paai plekken weet kun je hier best een paar handen aas op kwijt, liefst vet aas, eiwitrijk, pinda's vismeel bollen etc.
Gebruikersavatar
Thomas v Hastenberg
Berichten: 104
Lid geworden op: 21-12-2014 19:46
Locatie: Een of ander dorpje in Brabant

12-03-2016 19:25

De vis begint nu al steeds meer te zwemmen. De vis wordt actiever en het water warmt op, de zon staat deze dagen smiddags veel op het water. Dat wil zeggen dat de ondiepere zones van een water sneller zullen opwarmen. De vis heeft het nog koud van de winter, en zal zich hier overdag dus vaak bevinden. Opvallend haakaas werkt inderdaad, attractiever haakaas nog beter! Laatst zag ik een filmpje waarbij iemand een vis ving op een pop-up, alleen het enige was dat hij nieteens ogen had. Hij had het haakaas dus puur op geur en trillingen gevonden. Probeer hier dus ook op in te spelen! Het is veelal proberen waar de vis zit. Veel vissen en elk uur een hengel verplaatsen en dan ga je uiteindelijk die plaatsen vinden. Soms kan een 5 meter echt het verschil maken tussen vangen en blanken. Gebruik bijvoorbeeld een kleine snowman met wat goo eroverheen, kort onderlijntje en nog een klein handje gecrushte boilies/pellets op basis van alcohol. En ga je zo eens over de hotspots van het water verplaatsen. Denk logisch na, op welke hoek staat smiddags de zon? Wat zijn de harde plekken? Waar liggen obstakels zoals overhangende takken/riet bij een ondiep stuk?
Succes! Zoek en gij zult vinden.
Gewoon genieten van t leven, Enjoy!

PB Schub: 26 pond
PB Gras: 17 pond

Snoek: 78 cm riviersnoek
Baars: 30 cm
Brasem: 60 cm
Zeelt: 54 cm
Plaats reactie