Vastleggen van de sessies


Plaats reactie
roy dijksman
Berichten: 2
Lid geworden op: 03-06-2015 23:17

11-06-2015 10:05

Hallo Iedereen,

Ik ben sinds kort begonnen met het filmen van mijn karpersessies.
Nou probeer ik het natuurlijk zo goed mogelijk vast te leggen maar toch lukt het nog niet helemaal.
Heb sinds kort ook een filmpje op youtube gezet puur zodat mensen mij tips kunnen geven.
Als jullie tijd hebben, kunnen jullie dan misschien wat tips zetten onder het filmpje?

www.youtube.com/royallrounder

Alvast Bedankt!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

11-06-2015 14:19

Roy,

Wat ik in ieder geval zou proberen is om de camera op een statief te plaatsen.
Het trillen van het beeld voorkom je hier voor een groot deel mee.
En persoonlijk vindt ik het rustiger kijken als je een vast shot neemt van een x aantal seconden ipv met de camera gaat draaien om meer tergelijk op je beeld te krijgen.(intro stukje van het water bijvoorbeeld)

Mooie filmpjes maken is echt iets waar je in moet groeien.
Veel proberen en het wordt vanzelf steeds weer wat beter.

Veel succes
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

11-06-2015 14:25

Roy,

Allereerst vind ik dat je hele mooie vissen vangt. Duidelijk een succesvolle visser die (ik denk) alles nog met de fiets of brommer moet doen.

Als ik jou was zou ik een programma gebruiken zoals Sony Vegas. Erg duur maar the pitatebay brengt uitkomst. Daarin kan je heel makkelijk zelf je beelden stabiliseren. Nu zijn ze soms schokkig waardoor het kijkplezier een beetje minder wordt.

Kijk uit dat je niet het zelfde maakt zoals velen dat doen. Dat bedoel ik goed maar meestal is een filmpje over karpervissen zo opgebouwd:
overview water - sfeer beeldje (met zon) - close-up van de opset - Dan snel wat foto's van vangsten - dan filmpjes van drillen en scheppen - en dan nog een keer poseren. Dit alles met een housemuziekje. Ik denk dat jij meer kan!

Misschien leuk om van te voren te bedenken wat je wilt laten zien.
- is het filmpje voor je eigen herinnering bedoeld of voor anderen om van te genieten
- Wil ik veel vangsten laten zien of niet
- wil ik de sfeer laten zien (misschien leuk om wat gesprekken op te nemen die je voert over vissen). Je zou zelfs kunnen gaan vloggen.
- Hoe pak jij het aan, hoe ziet jouw voorbereiding er uit. Bespaar je de rigs is mijn advies.
- enzovoorts

Nogmaals, ik vind dat je het goed doet en als kijker zou ik het interessant vinden om meer te zien hoe jij je vissessies voorbereid en beleeft. Een mooi voorbeeld is het nieuwe filmpje van Boudewijn Margadant. Hij gaat met een vriend op avontuur en laat heel goed zien wat ze allemaal meemaken. Dat ze steeds verkassen en waarom. Hoe ze dan voeren en wat ze eten. Misschien op het eerste beeld niet interessant maar het maakt het plaatje wel voor mij in ieder geval completer.
Hier is dat filmpje:


Succes
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Plaats reactie