Een nieuwtje voor karperverklotend Nederland....


Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 13:30

Lopen zelf dagen achtereen moeite te doen om een haak bij een vis door de lip te rammen om hem vervolgens naar binnen te sleuren. Nog ff een nacht in een zak opsluiten omdat anders de foto niet zo mooi is.
En dan gaan lopen janken omdat een halve zool er nog even een ringetje doorheen jast.
Lekker kortzichtig volk, die karpervissers!
Vang regelmatig een vis waar nog een complete montage aanhangt, alleen de hengel en molen ontbreken bij wijze van spreken nog.
Dat is nog een stuk gevaarlijk voor die vis dan zo'n ringetje.
Ik keur dit absoluut niet goed, maar hang ajb niet de idealist uit, of stop met vissen!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-09-2014 13:49

Ga jij lekker als automobilist tegen het verkeer inrijden. Lijkt me ook zeker niet de bedoeling en even nutteloos als een ring door een vissenbek rammen.

Haakt bovendien ook aardig slecht in de onderlip (ja, hebzucht is het probleem. Not!)...

Ach, een voorstander van zulke zaken voelt zich misschien aangesproken?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 14:39

Tegen het verkeer inrijden is verboden!

Maar ik zie je punt al, door die ring maak jij minder kans op die vis, hij wordt lastiger te haken.
Het is niet erg voor die vis, het is erg voor jou......
Als je het zo bekijkt helpt deze jostie de vissen door er een ring door heen te jassen.
Eigenlijk zou hij beide lippen compleet moeten piercen.

Mijn inziens zijn alle karpervissers (mijzelf inclusief) dierenbeulen.
Deze gast is net een fractie erger.....

Ik heb als hobby dat ik graag puppies met een stuk prikkeldraad om de nek rondjes laat rennen over een veldje.
Mijn buurman doet hetzelfde, alleen chipt hij die puppies achteraf.
Ik vind dat chippen echt niet kunnen, wat is mijn buurman toch een idioot!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-09-2014 14:51

verbeter de wereld, begin bij jezelf.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2014 15:10

Dus jij Vind jezelf een dierenbeul Robert?
Ik zie mijzelf niet als een dierenbeul en kan me ook helemaal niet vinden in jou bevindingen gelukkig.
Vind het zelfs een beetje verontrustend dat als jij het ziet als dierenbeulerij en je er dan bewust mee doorgaat.
Vis is vis
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 15:53

Dat mag je vinden Ben, net zoals ik mag vinden dat jij als karpervisser een dierenbeul bent.
Al die vissen met een papagaaienbek of andere verminkingen zijn grotendeels slachtoffer van een karpervisser.
Tuurlijk heb jij nooit een vis vals gehaakt of op een andere manier beschadigd, dat zijn alleen anderen die dat doen.
Ben je nooit eens je lijn verloren met een vastzwemmer of door een andere oorzaak?
Zelfs al zouden dit soort dingen niet gebeuren, wat denk je dat het met zo'n vis doet, het keer op keer gevangen worden door zo'n malloot in camokleding?
Denk je dat ie ervan geniet en tegen zijn onderwatervrienden verteld hoe leuk hij het vond om bij jouw op de mat te mogen liggen en daarna nog ff lekker in die zak.
Dat hij ook nog ff lekker in je smerige handen mag rusten om op de foto te gaan.
En dat eventuele wondje, ach, daar doe je wat druppeltjes uit zo'n flesje op en daar heeft ie geen last meer van.
Jij vindt het raar dat ik vis terwijl ik me bewust ben van het feit dat ik deze vissen wat aan doe.
Ik vind het raar dat jij iets doet terwijl jij blijkbaar niet beseft wat je doet.


Twee dezelfde plassen, met hetzelfde bestand en voldoende natuurlijk voedsel.
Vijver 1 wordt bevist vijver 2 niet.
Waar zou jij het liefst zwemmen?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-09-2014 16:02

dan zal snoeken wel als een horrorfilm voor je zijn zeker ?

3 dreggen bijv.

iig ik blijf lekker vissen, ongeacht wat jij er van vindt of zelfs als het verboden zou worden.

ik blijf lekker vissen en niemand die mij ervan kan weerhouden en wat jij of wie dan ook er van vindt is ondergeschikt.

Jij vindt het raar dat ik vis terwijl ik me bewust ben van het feit dat ik deze vissen wat aan doe


zware tekst voor zo een licht vergrijp, dagen of zelfs weken voeren,keurig gehaakt in de onderlip en snel weer terug en even later vang je em weer terwijl er zat natuurlijk voedsel ligt.
zal wel heel dom zijn zo een vis dan denk je niet? of misschien vinden ze het aas zo lekker en het de moeite waard omdat het allemaal wel meevalt.

misschien moet je naar metersnoeken.nl daar kan je met betere argumenten de boel op stelten zetten :lol: :lol:

buiten langs het water staan trouwens ook hele mooie wilgen,probeer er eens een :wink:

Afbeelding
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 16:21

Tja,
Zeg ik ergens dat je moet stoppen met vissen?
Ik zeg alleen dat je je bewust moet zijn van de gevolgen.
Ik vis zelf ook lekker door.
En kan mij het schelen of er door mijn onkunde zo nu en dan een vis zijn oog verliest, er zijn er toch zat van.
Haters?
Volgens mij zijn het juist de haters waar ik hier op reageer.
Ik haat niemand, en wens niemand iets ergs toe omdat hij bij een visje een ringetje door zn lip prikt.
Zware teksten voor zo'n licht vergrijp?
En jullie voorgestelde straffen voor die halve gare die een licht vergrijp pleegt zijn niet zwaar?

Als je niet ziet dat karpervissen (indirect) een vorm van dierenmishandeling is ben je gewoon kortzichtig of enorm dom!
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 16:30

En Tja,
Heb je serieus nooit een vis vals gehaakt, verspeeld of eens je lijn verloren?
Ook niet toen je net begon met vissen?

Blijkbaar gebeuren dat soort dingen nooit, zouden die papegaaien bekken misschien komen doordat die vissen stiekem roken onderwater?
En wanneer ik een vis vang waar al een onderlijn in zn bek zit, heeft deze vis dit dan als een sieraad laten plaatsen bij de onderwater piercingshop? Dan moet ik die dus eigenlijk laten zitten...

Maar goed, ik snap dat er weinig mensen op dit forum zijn die het met mij eens zijn.
Je moet ook sterk in je schoenen staan om hier voor uit te durven komen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-09-2014 16:34

Volgens mij heb jij ze niet allemaal op een rijtje :o
Duidelijk een preek uit eigen parochie.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-09-2014 16:45

Maar ik zie je punt al, door die ring maak jij minder kans op die vis, hij wordt lastiger te haken.
Het is niet erg voor die vis, het is erg voor jou......
Als je het zo bekijkt helpt deze jostie de vissen door er een ring door heen te jassen.
Eigenlijk zou hij beide lippen compleet moeten piercen.


Nee, je zag het punt niet. Sarcasme begrijpen blijft lastig, zelfs wanneer ik het toelicht :wink:
Haakt bovendien ook aardig slecht in de onderlip. (ja, hebzucht is het probleem. Not!)


Snij de vinnen er dan ook maar af, buikje ook leeghalen en opdienen...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 23-09-2014 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-09-2014 16:46

je Komt nogal hatelijk over ja.
men mag geen idealist zijn of anders moet men stoppen met vissen van jou.Dat zei je in je eerste post.

Vissen kan je voor de handel doen, dan ben je een handelaar en vis je om geld te verdienen.
vissen kan je voor de pot doen en dan vis je om te kunnen eten.
wij zijn sportvissers alhoewel ik ook oefen om voor de pot te vissen mocht het ooit nodig zijn.
iig elke sport heeft zo zn eigen spelregels.
Een van deze spelregels is niet de vis onnodig te laten lijden.ja ik zei lijden.
dit onderwerp gaat precies daarover.
en ik vind het erg triest dat dit gebeurt.en daar mag ik mij ook over uitspreken.
persoonlijk vind ik karpervissen een van de vis vriendelijkste manieren die er bestaat om te vissen indien het goed gebeurt en goed gaat natuurlijk.

Tuurlijk heb ik wel eens lijnbreuk gehad en ook heb ik daarvan geleerd.daarom zorg ik altijd dat ik op een zo veilig mogelijke manier vis. Rigs van 10 a 15 lb gebruiken bijv.
ook vis ik graag op de rivier en niet op putjes.

Vraag me af of deze vis nog normaal kan eten trouwens.beetje jammer
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-09-2014 16:50

Je hebt nogal een hoge dunk van jezelf.
Waar ik mijn mening deel kies jij ervoor om te gaan beledigen.
Jammer weer.
Je zou een goede zijn voor de pvdd of ook juist weer niet want je hecht volgens mij weinig waarde aan het dierenleven.
Vis is vis
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-09-2014 16:56

michel Tja schreef:Vraag me af of deze vis nog normaal kan eten trouwens.beetje jammer

dat vraag ik me niet af want het is vrij duidelijk dat dat niet meer op een normale manier kan.
Beest sterft gewoon van de honger, zie hem zo geen muggen ziften of een mosseltje ergens vanaf plukken.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-09-2014 16:59

Dat mag je vinden Ben, net zoals ik mag vinden dat jij als karpervisser een dierenbeul bent.
Al die vissen met een papagaaienbek of andere verminkingen zijn grotendeels slachtoffer van een karpervisser. Tuurlijk heb jij nooit een vis vals gehaakt of op een andere manier beschadigd, dat zijn alleen anderen die dat doen. Ben je nooit eens je lijn verloren met een vastzwemmer of door een andere oorzaak

Kom ik weer bij die automobilist. Een ongelukje, tijdens iets waarvoor je gemachtigd bent, kan gebeuren. Maar jij vindt bewust tegen het verkeer inrijden normaal!?

Dan spoor je dus niet (verkeerde weghelft) en draag je die sterke schoenen van je vast andersom, want je weet niet waar de rem zit..!

Snoek, baars, hap, prik.
Karper, slak, mossel.., hap, krak, prik.
Karper, boilie, haak, prik, weerstand, instinct 'duhh' andere kant op, net, droogje en natje...

Ja, zei de karper. Doe mij dan ook nog maar meteen maar een ring door m'n muil. Vast :roll: ???
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-09-2014 17:08

Misschien wordt het tijd om een mountainbike aan te schaffen :wink:
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 17:17

Marco,
Jij loopt van je werk naar huis.
Of je loopt van je werk naar huis en krijgt onderweg een trap onder je kloten omdat iemand daar lol van heeft.
Maakt jouw dat niks uit?
En nu loop je van je werk naar huis, krijgt een trap onder je kloten en nog een knal voor je kop.
Vind je dan die eerste keer dat je alleen een trap onder je kloten krijgt opeens wel fijn?
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 17:21

Cees v Opstal schreef:Misschien wordt het tijd om een mountainbike aan te schaffen :wink:


Heb serieus toevallig net een nieuwe.
Nadeel is dat ik onderweg naar het bos langs het water kom.
Dan gaat het toch weer kriebelen, omkeren en de hengel halen.
Mijn nieuwe fiets is al een paar keer riching het bos gegaan, alleen heeft ie nog weinig bomen gezien :wink:
Moet toch een andere manier vinden om die extra kilootjes kwijt te raken...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-09-2014 17:23

Marco, Jij loopt van je werk naar huis.

Ik werk niet en m'n knie is naar de kloten...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 23-09-2014 17:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

23-09-2014 17:25

Iedereen is dierenbeul, maar maakt ook gebruik van kinderslaven, iedereen verpest het milieu, we maken de aarde kapot. houden armoede in stand, gaan over lijken en dat over de rug van de meest hulpbehoevenden, we weten wat we doen met zn allen en niemand kan er wat aan doen tot we op een bepaald moment niet meer als een hoopje stof zijn.

Robbert..

Welkom in de wereld van de mens :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-09-2014 17:37

Marco, Jij loopt van je werk naar huis.
Of je loopt van je werk naar huis en krijgt onderweg een trap onder je kloten omdat iemand daar lol van heeft. Maakt jouw dat niks uit?
En nu loop je van je werk naar huis, krijgt een trap onder je kloten en nog een knal voor je kop.
Vind je dan die eerste keer dat je alleen een trap onder je kloten krijgt opeens wel fijn?


Nee, maar die tweede een stuk minder erg dan de derde!

Bovendien doe ik het niet voor mijn lol, maar is het noodzaak omdat ik anders niet te harden ben. Hebben ze thuis geen lol. Toch iets belangrijker...

Robbert, 't beestje heeft geen menselijk besef. Wij mensen wel.., mag ik hopen (heb 't alleen soms mis).

Zelfs het rode kruis en allerhande organisaties die voor behoud van leven zijn, werken het behoud van leven en de aarde in de toekomst tegen. 'T wordt namelijk steeds drukker mensen.., en evenredig aan de waterkant met idioten :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
robbert bosman
Berichten: 120
Lid geworden op: 19-09-2007 22:50

23-09-2014 20:19

Marco,
Ik ben het natuurlijk grotendeels wel met je eens.
Wil alleen nog even reageren op het gedeelte waarin je schrijft over het feit dat een vis geen menselijk besef heeft.
Als je dit een argument vindt om een vis te mogen prikken met je haak, binnenslepen etc, kan je dit ook als argument geven om hem een ring door de lip te drukken.

Ik vind dat we de vissen "kwaad" doen met onze hobby.
Maar ik vind ook dat het plezier wat wij eraan beleven groter is dan het "kwaad" dat we deze vissen aandoen.
Maar waar ligt de grens?

Ik keek zojuist nog eens naar die foto, en kreeg een fantastisch idee.
Als we nu eens alle vissen afvangen met grote netten, en deze vissen allemaal van zo'n ring voorzien.
Dan kunnen we met een magneet op het eind van de lijn die vissen vangen.
Nooit meer vals haken, geen uitgescheurde bekken.
Geen haak meer door je vinger of in je jas.
Geen eend meer met een halve montage in zijn bek.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

23-09-2014 21:50

Mensen die paard rijden vallen helaas weleens met zo'n beest.
Maar om dan moedwillig na een ritje een honkbalknuppel in z'n achterste te stoppen vind ik een beetje te ver gaan.
Paardrijders vind ik geen dierenbeulen die tweede groep hoort toch wel bij de 'ringers'.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-09-2014 22:16

het feit dat een vis geen menselijk besef heeft. Als je dit een argument vindt om een vis te mogen prikken met je haak,
Neheej...
Bovendien doe ik het niet voor mijn lol, maar is het noodzaak omdat ik anders niet te harden ben. Hebben ze thuis geen lol. Toch iets belangrijker...
Bovendien; als een vis hoger besef zou hebben, dan was 'ie geen vis, 'voelde' hij zich ook geen vis op 't droge en zou ik niet op 'm vissen.., maar met 'm (heeft vast goede tips).

Nogmaals;
Snoek, baars, hap, prik.
Karper, slak, mossel.., hap, krak, prik.
Karper, boilie, hap, haak, prik, weerstand, instinct 'duhh' andere kant op, net, droogje en natje.
Prik is prik.

Visgerei is blijft noodzaak voor het vangen van de vis, een ring door z'n bek niet. Met een net die beesten vangen kan me niet bekoren, dus met een haak. En dan aanschouw ik dit mooie stuk natuur, en soms bewonder ik ze daadwerkelijk...

MAAR NOOIT VERMINK IK ZE MET OPZET DOOR EEN RING DOOR DE MUIL TE RAMMEN!

Daar is je meteen je grens Robbert; Bewust verminken!

Ik vind dat we de vissen "kwaad" doen met onze hobby.

Vissen kwaad doen? Zonder de strijdbaarheid over de jaren heen van bepaalde personen binnen de hengelsport was een groot deel van de vis verdwenen. Dan was er niets te vissen. Neem die dadelijk even mee je nachtrust in...

Ps; Ga jij lekker magneetvissen op WOII granaten :D, blijven wij ons best op die beestjes doen :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

23-09-2014 23:01

Ps; Ga jij lekker magneetvissen op WOII granaten :D,


Wat zijn we weer vriendelijk tegen anders denkenden....
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen