Foto's, dia's of bestanden...


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-03-2002 14:54

Wat heeft jullie voorkeur?
Dia's zijn goedkoop, en je kan er nog foto's van laten maken. Van een foto kan je geen mooie dia maken.

Zelf maak ik foto's met een APS camera, je kan hier geen diarolletje insteken, dus ik kan ook geen dia's maken. Wel scan ik mijn foto's in in JPEG formaat, die ik dan gebruik in Powerpoint.

Als ik trouwens een foto inscan aan een zeer goede kwaliteit, JPEG formaat en 300 dpi, heb ik dan een bestand dat qua kwaliteit naast een dia staat wanneer ik hem projecteer?

Ik had graag dia's gemaakt, maar achteraf bekeken, vind ik een Powerpointpresentatie beter dan een diapresentatie.

MVG, Mark
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-03-2002 16:12

Mark,

Mijn voorkeur gaat uit naar dia's. Inderdaad goedkoop en de kwaliteit is heel erg goed. Zelfs uitvergrotingen van 30*45 cm zijn nog haarscherp. Volgens mij gebruiken de hengelsportbladen ook het liefste dia's bij hun artikelen.

Groeten,

OokeenMark
Gebruikersavatar
Michiel Pilaar
Berichten: 962
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Kapelle
Contacteer:

08-03-2002 18:12

Ik maak nu foto's, maar volgens mij is dit wel goedkoper hoor.

Hier lever ik een filmrolletje van 24 stuks in bij de Filmpost en dat koste me 9.95 gulden... Niet echt duur. Da's ontwikkelen en afdrukken.

Zijn dia's echt zo goedkoop, en als je een foto maakt met een dia, zijn ze dan ook veel scherper, of ligt dat aan de camera.

Zelf heb ik een compact camera... Kunnen daar diarolletjes in?

Mzzl,

Michiel
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

08-03-2002 18:52

Normaal gezien kunnen in een compactcamera diarolletjes. Mijn camera is APS, dat wil zeggen dat je je formaat foto kan kiezen, classic, breed en landschapsformaat. Dit zijn speciale fotorolletjes, en er zijn geen diarolletjes voor verkrijgbaar.

Best wel jammer, maar ik denk dat als ik een foto inscan, de kwaliteit van de projectie van de scan gelijk is dan de projectie van een dia. Of heb ik het mis? Heeft iemand hier ervaring mee?

Gr., Mark
Plaats reactie