lid van hengelsport vereniging groot rotterdam


Plaats reactie
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

08-12-2012 18:02

Ik vraag mij af met al de verandereringen in de karpervisserrij zoals de nachtvispas , derde hengelvergunning enz. waarvoor ik wederom niks heb gezien en gehoort van deze naar hun eigen zeggen grootste vereniging van nederland.
het is niet de bedoelling deze vereniging te schaden maar ik vraag mij hardop af wat een karpervisser hier te zoeken heeft , skp`s zijn er nog nooit geweest ( wel vele plannen ingediend door welwillende mensen ), nachtvissen is niet geregeld , derde hengelvergunning ?
hebben jullie hier een mening over zie ik het verkeerd heb ik iets gemist ?
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

08-12-2012 20:10

Ik zocht die info ook op de website van "mijn" vereniging maar kwam ook op niets uit. Op de website van sportvisserij nederland wordt alles duidelijk uitgelegd, daar koop je immers vanaf 1 januari de nachtpas stikker, 3de hengel stikker en onderkomen stikker. Maar hoezo niets geregeld qua nachtvissen in Rotterdam? Er zijn toch wat GZH wateren in Rotterdam, waar nu voor 10 euro snachts kan worden gevist. Tevens geld dat tientje voor het gehele land, mits er bij het water een icoontje van een maantje staat. Zelf vis ik niet in Rotterdam, maar er is in een ander topic al de landelijke lijst 2013-2015 te downloaden in pdf formaat. De nieuwe lijst van de 3 grote waar GR onder valt is ook al uit en valt in ieder geval te downloaden op de website van de SVBD. Betreft die 3de hengelmogenlijkheden, zijn er niet veel wateren waar je nu met 3 hengels mag vissen vanaf 2013. Maar gezien de hengeldruk in onze regio lijkt me dat alles behalve verantwoord en slim. Niet voor het welzijn voor de vis en niet voor de vangsten. Grote open wateren zijn wel veel open gesteld voor 3 hengels, daar het een stuk meer verantwoord is.

Owja even opgezocht, de lijst is hier te downloaden: http://www.groot-rotterdam.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=130&Itemid=54

Citaat uit het boekje:

20. Nachtvissen volgens deze vergunning mag het gehele jaar door
in de nacht worden gevist, mits dit geschiedt vanaf de openbare
wegen, kaden of voerpaden en voorts met inachtneming van de
bijzondere voorwaarden ten aanzien van nachtvissen geldend
voor enkele wateren (voor sommige wateren is het
nachtvissen dus expliciet niet toegestaan of is een
bijzondere toestemming vereist). Het betreden van agrarisch
land gehuurd van boeren, zoals weilanden, zonder toestemming
gedurende de nachtperiode blijft verboden
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
eric verhiest
Berichten: 83
Lid geworden op: 30-04-2008 19:54
Locatie: rotterdam
Contacteer:

08-12-2012 20:58

de wateren waar het wel mag in de omgeving van rotterdam vallen onde de federatie zwn en niet onder deze vereniging
als kwaliteit en karpervissen je passie is http://www.carp-supplies.nl
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-12-2012 23:39

Volgens mij hebben ze daar dikke schijt aan karpervissers, ik begrijp niet dat jullie niet eens met z'n allen een ledenvergadering bezoeken en dan eens opbouwend kritiek uiten op de gang van zaken. Zo'n grote vereniging met zoveel leden en dus geld en dan SKP Nederrijn en Lek afschepen met 250 euro, terwijl men zeker 10 kilometer rivier heeft.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

09-12-2012 08:39

Juist Kees, want alleen maar 'zeuren' op dit board zal in ieder geval niets oplossen...
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

09-12-2012 08:47

eric verhiest schreef:de wateren waar het wel mag in de omgeving van rotterdam vallen onde de federatie zwn en niet onder deze vereniging


Als lid van GR ben je toch indirect lid van sportvisserij zuidwest nederland? En ik heb het boekje gister zitten doorspitten maar er zijn bijster weinig wateren waar bij staat dat je er absoluut niet mag nachtvissen, de rest mag wel. Als GR lid mag je ook gewoon in de wateren van SVBD en de GHV vissen. Vroeger moest je daarvoor een extra vergunning halen. De GZH wateren die dit jaar nog 40 euro waren is nu gereduceert tot 10 euro EN je mag die "vergunningsstikker" voor heel NL gebruiken. Zijn toch wel al wat verbeteringen toch? En laten we nou eerlijk zijn, een derde hengelvergunning hier in de regio is toch geen goed idee? Er zijn trouwens wel wateren waar met 3 hengels gevist mag worden in onze regio. Check de gezamelijke lijst maar.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-12-2012 12:41

Groot rotterdam is gewoon een vereniging voor snoek,en witvissers.
er zijn meerdere karpergroepen die niks voor elkaar kregen geweest bij groot rotterdam.
ik heb daar zelf ook in gezeten en eric ook,maar het was en is gewoon hopeloos.
arend ternorshuizen,david keller,jan willem ooms,robert smith,ruud gosselink,wilco strijdhorst,jeroen van engelenburg,eric verhiest,ricardo koster,dave staal,lean van kooten

allemal gasten die weten hoe de vork bij Groot Rotterdam in de steel zit,en er een hoop werk in gestoken hebben om de belangen van ons karpervissers te ondersteunen,90 zoniet 99 procent is hierbij afgedropen omdat men niks voor elkaar kreeg.

even een copy paste van de website van Groot rotterdam.

water- en visstandbeheer



Groot Rotterdam heeft als doelstelling de hengelsport in Rotterdam en omstreken te bevorderen. In eerste instantie wordt dan ook veel aandacht geschonken aan het vergaren en behouden van visrechten in en om Rotterdam.
(voor een compleet overzicht van de wateren waar je als lid mag vissen: klik hier)

Met alleen het hebben van vis- en looprechten ben je er echter nog niet. Er moet ook nog gevist kunnen worden. En dan willen we dat niet alleen graag in een veilige en schone omgeving doen, maar willen we nog vis vangen ook .

Het behouden en verbeteren van onder andere de bereikbaarheid van het verenigingswater, de visstand en het leefmilieu van de vissen en een controle op veilgheid en misstanden aan de waterkant anderzijds is (helaas) noodzakelijk.

Via een breed scala aan vrijwilligers en een beroep op diverse overheidsinstanties, kunnen we het grootste gedeelte hiervan realiseren. Dat Groot Rotterdam het daar goed in doet blijkt wel uit het feit dat we door steeds meer organisaties en overheidsinstanties benaderd worden om kennis en ervaring te leveren voor het opstellen van beleidsplannen voor allerlei onderwerpen die met de sportvisserij te maken hebben

Via de commissie Water- en Visstandbeheer worden een groot deel van deze zaken gerealiseerd.

Binnen deze commissie zijnde volgende activiteiten ontwikkeld:
het opstellen van regels voor het vissen in onze wateren
voor een overzicht klik hier

het instellen van een uitgebreid controle apparaat
voor nadere informatie: klik hier

het bieden van een mogelijkheid om misstanden aan en in het water van Groot Rotterdam te melden met de zekerheid dat daar aandacht aan besteed wordt
klik hier om direkt naar het meldingsformulier te gaan

het deelnemen aan Visstand Beheer Commisies (VBC):
voor een algemeen beeld wat een VBC doet en welke VBC er zijn: klik hier

ik lach me rot,want in alle jaren dat ik hier woon,heb ik nog nooit een vis uitzetting gezien !!
en er zijn wateren waarbij dat echt wel kan,maar of Groot rotterdam daar ooit een bemonstering gedaan heeft ????
tevens heeft Groot rotterdam bijna geen water onder eigen beheer of pachten ze dit,geven ondanks de nieuwe wetgeving niks door aan sportvisserij nederland omtrend nachtvissen dogen of niet.
door dit niet te doen kan er nu zelfs in krimpen aan den ijssel niet meer genacht worden,en na een telefoontje van een kennis van mij naar groot rotterdam toe,werd er vertelt door groot rotterdam dat ze daar niets van afwisten en ze niet beter wisten dat je daar wel mocht nachtvissen.

kortom ben ik helemaal klaar met die witvis/snoek vereniging,want ze doen geen klote voor hun karpervissende leden !!
kees verheij heeft 2 weken nodig gehad om toestemming proberen te krijgen om een skp op de lek te houden in een stuk van groot rotterdam.
geen telefoon opnemen en emailtjes zonder reactie.
de skp is dus verplaatst naar een ander stuk,omdat groot rotterdam geen eens bereikbaar was.

als je de grootste vereniging van nederland bent,zou je als vereniging dingen voor elkaar moeten krijgen voor alle leden,maar naar mijn inziens is het maar een amateur clubje,vergeleken met andere hsven die wel van alles voor elkaar kunnen krijgen !

kortom ik word daar nooit geen lid meer van,en zal dat ook nooit gaan missen ook.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

09-12-2012 12:58

Uitzettingen of een visstandbeheer is hier ook ver te zoeken Rik. Ik overdrijf echt niet als ik bijna de helft van de wateren waar de svbd visrecht heeft door kan strepen op de lijst omdat er gewoon praktisch geen vis meer zit. Bijvoorbeeld de gemeentewateren in Delft, daar leerde ik in mijn kinderjaren vissen en veel slootjes en singels zaten bomvol vis. Nu zijn het gros van de slootjes dichtgeslibt. In de lijst wordt bij verschillende wateren zelfs nog ijskoud neergezet dat er niet gevist mag worden.....De betreffende sloten kun je letterlijk niet eens meer bevissen omdat er nog maar 10 cm water staat. Dan vraag ik me af of er uberhaubt wel eens checkt of er ergens nog wel vis aanwezig is etc.

Maar ik ben me wel bewust dat de verenigingen niet de enige zijn die beslissen over uitzettingen. Er kunnen verschillende kinken in de kabels komen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
robertino smith

09-12-2012 12:58

Check van de site van Groot Rotterdam! Zeg erbij dat ik wel een van de laatste ben die hun wil steunen, heb mijn lidmaatschap al opgezegt!!! Maar dit viel mij toch weer mee van hun!!!


persberichten
Verruiming Visserijmogelijkheden
Per 1 oktober 2012 is een aantal belangrijke wijzigingen in werking getreden die de mogelijkheden voor sportvissers flink verruimen. Het gaat om wijzigingen in het Reglement voor de binnenvisserij 1985 en in het Reglement minimummaten en gesloten tijden 1985.

Voor het nachtvissen geldt dat dit vanaf 1 oktober in principe het hele jaar is toegestaan. In de huidige voorwaarden bij de vergunning van Groot Rotterdam, geldig tot eind 2012, is echter opnomen dat nachtvissen alleen is toegestaan in maanden juni, juli en augustus. In overleg met Sportvisserijbelangen Delfland en ’s-Gravenhaagse Hengelsportvereniging heeft het bestuur van Groot Rotterdam besloten de verruiming voor de sportvisserijmogelijkheden in de wet te volgen. Dit betekent dat Groot Rotterdam vanaf 1 januari 2013 voor haar viswateren geen apart aanvullend toestemmingsdocument zal invoeren voor het nachtvissen. Het staat elk lid van Groot Rotterdam vrij om gebruik te maken van deze verruiming zonder dat hiervoor extra kosten hoeven te worden gemaakt. Het bestuur kan dit beleid alleen volhouden als een ieder met verstand gebruik maakt van de mogelijkheden die vanaf 1 oktober worden geboden ten aanzien van het nachtvissen.

Om ook de komende maanden nog gebruik te kunnen maken van de veruimde mogelijkheden om ’s nachts te vissen kunt u hier een aanvulling op de vergunningsvoorwaarden 2010-2012 downloaden.

Belangrijk om hierbij op te merken is dat het gebruik van een tentje of ander schuil- of kampeermiddel met deze wijziging niet wordt vrijgegeven. Dit is en blijft de bevoegdheid van de gemeente.

Let ook op dat er ook nog steeds viswateren zijn waar het gehele jaar ’s nachts niet mag worden gevist. Ook na 1 oktober is het niet toegestaan om in deze wateren ’s nachts te vissen. Welke wateren dit betreft is al aangegeven in de verenigingslijst van viswateren, waarin bij de desbetreffende wateren een aanvullende voorwaarde ten aanzien van het nachtvissen is opgenomen.

Voor de federatieve wateren in onze regio wordt door Sportvisserij Nederland vanaf 1 januari 2013 een Nachtvispas ingevoerd. Dit betekent dat in deze wateren nachtvissen alleen is toegestaan als u in het bezit bent van deze nachtvispas. De nachtvispas kunt u vanaf 1 januari aanschaffen via de website van Sportvisserij Zuidwest Nederland of Sportvisserij Nederland.

mvg.
robertino smith

09-12-2012 13:40

Tevens was deze te downloaden.

Afbeelding

mvg.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-12-2012 13:08

Ik heb nog wel ergens een 100 emails Aart.

Ik heb al eigenwijze mensen meegemaakt, maar bij Groot rotterdam slaat alles.

Geldt trouwens voor de leden ook een beetje. 8)

Verdeel en Heers

Dat gaat heel goed.
It's okay 2 pay
Kees Ouwendijk
Berichten: 487
Lid geworden op: 19-11-2007 19:20

10-12-2012 18:11

Er is toch al eens een discussie geweest over groot rotterdam ?? Ik ben er klaar mee !
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-12-2012 19:24

Missie geslaagd
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

11-12-2012 00:30

Haha,zegt het voort :)
Plaats reactie