visstekken


Plaats reactie
wendy tims
Berichten: 1
Lid geworden op: 22-06-2012 19:48

22-06-2012 19:51

Beste mensen ,

Ik zoek visstekken ( waar karpers zitten ). Woon zelf in oosterwolde friesland. Als iemand visstekken weet waar karpers zit
zijn die tips graag welkom.

Groetjes
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

22-06-2012 20:16

Op het gevaar af: zoek Karpervissers. Tentjes betekent karper
It's okay 2 pay
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

22-06-2012 21:24

Bjorn Schoemacher schreef:Dag Marvin,

Begin eens bij Google maps of duik eens in je lijst van wateren die je hebt gekregen bij je vergunning. Daar staat meestal al zeer bruikbare info in. Spring eens op de fiets of in de auto en ga eens rondrijden in de buurt. Kijk waar andere vissers zitten en waar niet. Zoek een mooie vaart of kanaal met wat bruggen, verbredingen of zijtakken.

Als je eenmaal een water hebt gevonden, tik de naam ervan eens in Google en doe een beetje research. Op deze manier heb ik ook erg veel mooie stekken gevonden en heeft mij er vaak ook van belet om op kansloze plassen te gaan vissen die bijvoorbeeld volgestort worden met bagger.

Een goede stek vinden en onderhouden hoeft echt niet veel tijd te kosten maar je moet er gewoon op uit gaan. Spring eens in het water met mooi weer en bekijk hoe de bodem er uit ziet. Koop een roeibootje bij de Intertoys en ga een beetje peilen. Verplaats jezelf eens in de vis en probeer te bedenken waar jij je zou ophouden.

Als je eenmaal een mooi water gevonden hebt. ga er dan wat korte sessies maken van niet langer als 12 uur. Probeer te vissen op verschillende dieptes, met verschillend aas, rigs e.d. en kijk wat het beste loopt! Geloof je me dat je op deze manier veeeeeeel meer voldoening krijgt in het vissen dan wat stekken van een forum af te plukken.

Veel succes en ga er op uit!
sido de jong
Berichten: 82
Lid geworden op: 09-10-2009 21:01
Locatie: oudehaske (fr)

23-06-2012 10:00

Om te beginnen kun je op het kanaal bij oosterwolde beginnen, zoek een geschikte plek , niet gelijk een opstakelplek, en ga een paar dagen een beetje voeren mais en of boilies,er zit daar zat karper.

gr sido
Gebruikersavatar
Bas Timmermans
Berichten: 604
Lid geworden op: 02-06-2011 11:16
Locatie: Stadskanaal

23-06-2012 10:30

Probeer dit eens, http://www.visplanner.nl/.

Vooral als je in de buurten (vaak bekendere plekken) naar viswater zoekt. Of vraag de lokale vissers naar uitzonderlijke plekken. Vaak wateren van verenigingen. Zijn de betere wateren.

Hoop dat je zo een beetje op weg komt.

Groet Bas
The art of fishing..... Keep your wife at home!

Friends call met The Carp whisperer :lol:
Plaats reactie