Gewoon slecht seizoen of …..?


Plaats reactie
Gast

26-02-2002 13:50

Jullie mening aub over het onderstaande:


Na een zeer goed seizoen in 2000 aan een kanaal waar het nooit echt druk was besloot ik er eind maart 2001 terug te keren. Tot mijn grote verbazing zat men er tent aan tent, 365 dagen nachtvissen en er mag met 3 hengels worden gevist. Daar mij die topdrukte niet echt trekt ben ik er ook niet meer geweest. Wel weet ik dat er onzettend slecht gevangen is geworden.

Kun je hier al van dressuur spreken? Of valt dit te wijten aan een slecht karperseizoen? Is het misschien zo dat vanwege het gebarbecue en de daarbij veroorzaakte geluidsoverlast de karper heeft verjaagd naar andere delen?

Wat denken jullie???

Ik wil er weer heel graag vissen maar ik vermoed dat op dat stuk alweer een topdrukte zal heersen. Er zijn rustigere stukken maar hier zijn de vangsten altijd minder gweeest. Nu, zou het zo kunnen zijn dat vanwege die drukte herrie en hengeldruk de karper juist op die rustige stukken zal verblijven?

Wat is jullie mening???

Groetjes Tim
Tom Boer

26-02-2002 16:53

Hallo Tim,

Echt jammer zeg dat jij je mooie rustige stek kwijt bent.

Naar alle waarschijnlijkheid komen de slechte vangsten door de grote hengeldruk en de vele lijnen die door het water lopen.

De karpers hebben dit zo door en zullen zeker weten de rustige stukken opzoeken.

Ik zou zeggen probeer het gewoon eens op een aantal plekken.
Gewoon een paar keer voeren en dan 1 of 2 testsessies vissen, vang je niks dan ga je naar de volgende stek.
Wedden dat jij snel tegen de vis aanloopt op deze manier.

Groeten,

Tom
Gast

26-02-2002 17:38

Ik had dezelfde gedachte maar ik dacht dat het wat voorbarig was om na een maand al te spreken van hengeldruk.

En dat ik die karpers daar weer zal vangen daar ben ik ook bijna van overtuigd.

Was enkel nieuwsschierig naar de mening van anderen
Gebruikersavatar
William Crommentuijn
Berichten: 504
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: grubbenvorst

26-02-2002 19:47

Maak anders eens positief gebruik van de situatie. De gemiddelde bivyboy is op zondagavond weg. En laat een vrij interesante stek achter voor de maandag(eerste dag weer scheepvaart) bij mij heeft het al verschillende keren gewerkt om daar dan te vissen (en nee ik vindt dat ik dan geen stekkenpees ben ofzo want het staat ook daar tent aan tent, en iemand die dan dingen gaat opeisen is zowiezo raar bezig). probeer het eens mischien? Je kunt natuurlijk ook een stuk stroomop/afwaarts gaan vissen zelf kies ik hier ook liever voor eigenlijk.
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

27-02-2002 18:04

Gebarbeque en geluidsoverlast? Op openbaar water?

Ik voel wat kots opkomen... triestig.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

12-03-2002 14:16

bakje?
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

12-03-2002 20:10

9/10 is er in 2000 in jouw topjaar ook niet zoveel gevoerd als in 2001.Wie weet hoeveel kilo's karperaas is gevoerd en dan misschien ook nog 20 verschillende boilies op de zelfde plaats gevoerd.Ik denk dat die vis gewoon overvoerd is geweest en wantrouwig tegenover zoveel voer.Zoals een collega al meld s'maandags zal het al veel rustiger zijn daar aan de waterkant en dan begint die vis misschien pas te azen.Heb wel een vraagje voor je.HOE komt het dat 2000 zo kalm was en 2001 zo druk bevist,is er soms een groot exemplaar gevangen of heeft er iemand gewoon gezegd dat er super veel vis zit.Als ik er moest zitten in 2000 zal ik tegen iedereen zeggen dat het er oerslecht is begrijp je concurrentie elemineren nog voor ze komen. GROETEN GINGINO en hopelijk een beter jaar dan 2001
Plaats reactie