boete gekregen, maar kan dat wel?


Plaats reactie
Willem jongen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-09-2009 11:45

25-05-2012 10:20

mannen,

laatst zaten een maat van mij en ik een ochtendje te vissen. rond half 11 s'ochtends kregen we een bezoekje van 2 agenten. we kregen een boete van 120,- p.p. omdat we op een weiland van een boer zaten waar we blijkbaar niet mochten zitten. hij had de politie gebeld (had ook gewoon even naar ons toe kunnen lopen en vriendelijk kunnen vragen of wij weg wilde gaan omdat dit zijn land was, maargoed) in onze vergunning staat dat we rond heel het water mogen vissen, is het niet zo dat de hsv rond heel het viswater de oever 'pacht' zodat we er kunnen vissen? weet iemand hoe dit precies zit?

mvg
Niet gevist is altijd geblankt
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2012 10:38

Nee, als er geen looprechten zijn kan de HSV het visrecht wel bezitten, maar mag je niet vanaf de oever vissen. Dit is geen uitzonderlijke situatie. Je kunt dus niet zo maar het land van een boer op als er geen looprechten zijn. Die boer zal wel vaak genoeg vissers op zijn land weggestuurd hebben, met alle trammelant/commentaar van dien, zodat hij inmiddels direct de politie belt. Meestal moet je een hek of een sloot over zodat het toch wel duidelijk is dat je je niet op openbaar terrein begeeft. In een dergelijk geval moet er in de vergunning vermeld staan dat er looprechten zijn. Zo niet, dan ben je in overtreding.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Willem jongen
Berichten: 6
Lid geworden op: 23-09-2009 11:45

25-05-2012 11:00

Bedankt dat is duidelijk.
Het stomme is alleen dat wij er al jarenlang vissen omdat we toestemming hebben van de eigenaar, alleen is het land sinds een paar maanden van een andere boer. Dit wisten wij niet dus vandaar was het voor ons allemaal niet zo duidelijk.
Niet gevist is altijd geblankt
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-05-2012 13:03

als je dit kan aantonen dat je niet wist dat er een andere boer(enlummel) is komen wonen dan kan je misschien een zaak beginnen..
want ik vermeen dat ze zoiets moeten aangeven..

zo en zo zou ik als ik jou was wel eerst de boete betalen anders krijg je verhogingen en die liegen er niet om.

En wat betreft kees aangaf klopt helemaal ;)
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2012 13:09

Ik betwijfel het. Dergelijke mondelinge afspraken hebben geen rechtsgeldigheid.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gerrit Hees

25-05-2012 16:47

Wat is de feitcode en wat staat er omschreven waarvoor je een boete heb gehad? Als je een bekeuring heb gehad voor Art 461 SR moet er een bordje staan waar dit op staat.
Dennie J

25-05-2012 17:32

Voor art. 461 moet inderdaad een bordje van hangen. Het lullige hiervan is dat er maar 1 bordje hoeft te hangen en dat zal waarschijnlijk ergens hangen waar men nooit komt.

Ik heb in Zwolle ook een boer zitten met een machtig mooi stuk water op zijn erf.
Ik ga elk jaar 2 a 3 keer per jaar naar die boer toe en geef hem een flesje Berenburger.
Machtig sympathieke vent opeens en mag het gehele jaar daar gaan vissen. (Dit staat zelfs zwart op wit)

Ik zou als ik jou was naar die boer lopen en hem om toestemming vragen.
Nee heb je, ja kan je altijd krijgen. (ondanks deze bekeuring)
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

25-05-2012 18:26

Je kan het altijd proberen toch kees niet gevist is ook niks gevangen was het toch ;)

maar misschien heb je nog contact met de oude boer en misschien kan hij snel een brief opstellen met een oude datum dat het van hem wel mocht.
Geef je hem een berenburger of iets misschien lukt het..

en zo niet ja uhm dan weet ik het ook niet.

Succes in ieder geval!
Oja joh!!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

25-05-2012 18:48

Het is een weiland, neem dus aan afgesloten terrein (hek/sloot) en dan bord niet nodig.

Feitcode is goed om overtreding en boetebedrag vast te stellen. Er staat geen boete op artikel 461, maar er kan een waarschuwingsboete gegeven worden (feit D537 tot september). Boete bedrag 70 euro, meen ik. Die zal het dan niet zijn...
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
erwin kimmann
Berichten: 19
Lid geworden op: 05-08-2008 11:19

10-06-2012 17:35

Hallo . Ik begrijp jullie standpunt,maar even het volgende. Meestal hebben boeren en landbouwers alleen maar last van de vissers en nepvissers(dagje uitvissers met bb en bier). Ze laten vaak hekken open en maken er een rotzooi van,waar ze dus totaal geen belang bij hebben . En zoals gewoonlijk verpesten de slechten het voor de goeien.En zoals jullie een bekeuring krijgen,en dan gaan vragen of dat wel mag,jullie zitten op zijn grond,niet omgekeerd. Ga gewoon informeren van wie de grond is en ga even praten met de desbetreffende man en meestal is er dan een boel mogelijk.En je weet ten allertijde waar je aan toe bent. En mensen lees toch a.u.b eens in de bijlagen die je bij de vergunning
krijgt ,staat alles in. Ik ben zelf van boeren afkomst ,en al een boel ellende meegemaakt met mensen die maar denken dat alles zo maar kan. mvrgr ekimmann
Gebruikersavatar
Patrick lamers
Berichten: 855
Lid geworden op: 02-01-2011 19:52
Locatie: Toldijk

10-06-2012 19:23

Hier ook een boere visser,
Wij hebben zelf een stuk land aan de IJssel, recht tegen over de "oprit" over de dijk.
Nou hebben ze een mooie parkeerplaats gemaakt, en een pad, die ook nog regelmatig gemaait word.
Toch gewoon door het land rijden, meeste gelukkig wel kort langs de kant,
Gevolg is dat wij een mooi spoor kunnen zien :lol: :lol: :lol:
Draad weg gehaald aan de voorkant, omdat er nooit vee liep,
Reden er nog meer auto's door, vaker er ook midden door :o
Draad weer terug gezet, reden ze er gewoon door heen,
Moeten een paar mooie strepen zijn geweest op de motorkap :lol: :lol:
Boeren kun je best mee overleggen, maar sommige mensen maken misbruik van het feit dat je niet 24/7 op kunt letten wie er rijd.

Gr. Patrick
Boeruhhhhhhhhhhh
Plaats reactie