nachtvissen wetenswaardigheden


Plaats reactie
jan velzen
Berichten: 59
Lid geworden op: 08-01-2012 14:49
Locatie: zoetermeer

31-12-2013 15:52

leuk he dat hele jaar nacht vissen , nu is er hierdoor een verbod in heel zoetermeer het hele jaar door een verbod op het gebruik van alle schuilmiddelen , dankje wel ksn en de troepmakers . ik had dit vorig jaar voorspeld dat dit zou gaan gebeuren..
een vrije visser.

een eigenstek heb je alleen op je graf [tenzij je een eigen meer hebt]
Gebruikersavatar
jannes hooijer
Berichten: 450
Lid geworden op: 13-02-2008 19:28

31-12-2013 16:31

de vraag is door wie komt dit???
lijkt me sterk dat dit aan de ksn ligt (let wel ik ben geen lid , dus geen belang in welke vorm dan ook)
lijkt me meer ,dat het weer eens aan de zich zelf visser noemende mensen ligt
wat niet weg neemt dat deze kwestie voor jou en andere vissers zwaar kloten is
neem eens contact op met diegene die er over gaan bij jou in de gemeente
meestal kom je met een goed gesprek verder

wens je succes man
carp greats jannes
carp greats jannes


carp fishing a way of live
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

31-12-2013 17:05

De gemeente Zoetermeer geeft al jaren geen schriftelijke toestemmingen voor het sportvissen meer uit.

Officieel mag je dus in Zoetermeer behalve een paar wateren van de GHV en een paar federatieve wateren helemaal nergens vissen, laat staan nachtvissen.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

31-12-2013 17:15

Meen mij te herinneren dat issues met Zoetermeer jaren terug al gepasseerd zijn ten tijde dat Hans Brinkel hier nog volop actief was. Met protestactie en al. Ik kan het topic zo snel niet terugvinden, maar staat mij ook bij dat je er helemaal niet meer mag vissen. Dus?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

31-12-2013 17:16

jan velzen schreef:leuk he dat hele jaar nacht vissen , nu is er hierdoor een verbod in heel zoetermeer het hele jaar door een verbod op het gebruik van alle schuilmiddelen , dankje wel ksn en de troepmakers . ik had dit vorig jaar voorspeld dat dit zou gaan gebeuren..
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

22-04-2015 08:46

In Utrecht word het contract tussen de gemeente Utrecht en de Algemene Utrechtse hengelaars vereniging herzien!!!

Dit doordat er meerdere klachten over nachtvissende gasten in woonwijken is geweest. Controleurs, karpercommissie e.d. wisten nergens vanaf. En nu gaan de goede onder de slechte leiden. Er komt waarschijnlijk een verbod op nachtvissen in de gemeente (gedeelte) Utrecht. AUHV gaat nu met tegenvoorstel komen om op bepaalde wateren nachtviszones te maken. Maar het kwaad is al geschiet.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

22-04-2015 09:19

Blijft ten alle tijden om contacten tussen je HSV ambtenaren van sportzaken en de verantwoordelijke wethouder zo optimaal mogelijk te houden! Zo voorkom je veel ongemakken.

Groet,
Peter
Walter vd Kamp
Berichten: 442
Lid geworden op: 14-01-2014 10:51

22-04-2015 09:34

Het kwam op de ALV uit de lucht vallen, niemand behalve bestuur wist hier van. De controleurs niet, de karpercommissie niet, niemand.

Het was ineens 5 voor 12, maar nu is het al 1 voor 12. En het erge is dat het nu zwaar onzeker wordt of we nog mogen nachten (per 2016) in de gemeente Utrecht. Het enige wat de AUHV nu kan doen is een voorstel tot verandering indienen.

Er werden wel goede argumenten opgegeven tijdens de ALV, met vispassen innemen en sancties. Maar gezien het nu schijnbaar al te laat is........
Gebruikersavatar
Mark Hofman
Berichten: 160
Lid geworden op: 04-10-2004 21:21

29-03-2017 09:58

Test test
Elke dag de leukste filmpjes: www.karperfilmpjes.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-03-2017 15:46

Ja, je doet 't nog...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Ron Barneveld
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-03-2018 10:46

22-03-2018 11:06

Kees Ouwehand schreef:Meen mij te herinneren dat issues met Zoetermeer jaren terug al gepasseerd zijn ten tijde dat Hans Brinkel hier nog volop actief was. Met protestactie en al. Ik kan het topic zo snel niet terugvinden, maar staat mij ook bij dat je er helemaal niet meer mag vissen. Dus?

Groet, Kees


Het grote Noord-AA is wel toegestaan op Nachtvissen.
Dan heb je de sloten om het Noord-AA waar je ook mag vissen.

Op de Benthuizerplas en Noordhovense plas mag je helaas niet meer vissen omdat hier te veel overlast was van de omwonende huizen. Toen heeft de gemeente besloten om het helemaal te verbieden, ook alle aangrenzende wateren van dit water zijn verboden geworden.... En dat terwijl het prachtige plekken waren.
Johan van Beers
Berichten: 63
Lid geworden op: 03-08-2006 12:31
Locatie: Oirschot

22-03-2018 11:43

Best wel heftig om te lezen. Is dit een (zonder vooroordelen) boven-de-rivieren trend die jullie vaker zien? Ik herken het hier in het Zuiden in ieder geval (gelukkig) niet dat er complete wateren afgesloten worden.
Ron Barneveld
Berichten: 10
Lid geworden op: 22-03-2018 10:46

22-03-2018 11:48

Het komt in mijn ogen doordat het water te dicht op de woningen zit. De plassen zijn ontstaan doordat het zand gewonnen is uit dit gebied. Vervolgens is er een hele woonwijk tegenaan gekomen.

Wat ik gehoord heb, is dat bewoners s 'nachts wakker werden door de piepers, gek werden van de rotzooi die achtergelaten werd en dat er vele scheld partijen zijn geweest. Het is een klein water waar soms bootjes over gaan die mogelijk lijnen raken, dit hebben voor vele scheldpartijen geleid waardoor de woners zich bedreigt voelde. Vervolgens is er een aanvraag gedaan namens de bewoners van dat gebied en is dat erdoor gekomen.

In het zuiden heb je toch minder een hele woonwijk die tegen een plas aanligt en heeft een veel opener en natuurlijkere opzet. Zoals het Noord AA dus wat ernaast ligt.

Zo, dat is weer even een stukje geschiedenis van het zoetermeerse water, haha.
Gebruikersavatar
R de Winter
Berichten: 3066
Lid geworden op: 15-07-2010 15:05
Locatie: JRC Extreme Brolly
Contacteer:

22-03-2018 12:55

Tijden veranderen wel eens ron net als wet en regelgeving op wateren, zie datum van de topic berichten..

Cheers.
Oja joh!!!