Imago karpervissers


Plaats reactie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

12-10-2011 19:58

Beste Omar, ik ben het niet helemaal met je eens m.b.t. jouw gezegde: enige dat wijzigt is dat het Ministerie geen ontheffing voor het permanent nachtvissen meer hoeft te verlenen. Uiteraard hebben watereigenaren (gemeentes en terreinbeheerders) en vaak ook waterschappen het laatste woord. Ook zullen HSV's steeds een afweging maken of het hele jaar nachtvissen op een aantal wateren wel wenselijk is (denk b.v. aan wateren binnen de bebouwde kom).
Dries Jacke schreef:Nog een paar maandjes, dan hoeven we ons niet meer te verstoppen :D

Het enige dat wijzigt is dat het Ministerie geen ontheffing voor het permanent nachtvissen meer hoeft te verlenen. Uiteraard hebben watereigenaren (gemeentes en terreinbeheerders) en vaak ook waterschappen het laatste woord. Ook zullen HSV's steeds een afweging maken of het hele jaar nachtvissen op een aantal wateren wel wenselijk is (denk b.v. aan wateren binnen de bebouwde kom).
'
Feitelijk is het enige dat wijzigt door de AMvB dat het straks wettelijk is toegestaan het hele jaar door 's nachts te vissen en dit niet meer beperkt is tot de huidige 3 zomermaanden. Dat hierdoor het ministerie geen ontheffingen meer hoeft te verlenen is nagal wiedes...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-10-2011 08:47

vond het al stil... hahahaha
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

13-10-2011 10:09

Aart, ik weet dat het jou niet hoef uit te leggen. Waar het mij om gaat is het automatisme bij (karper)vissers om zich meteen rijk te rekenen. Ik ga ervan uit dat er komend jaar niet heel erg veel permanent nachtvisrecht bij zal komen.
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

13-10-2011 11:17

Daar ga ik wel vanuit aangezien er veel bombarie aan besteed is (TV, magazines). Of wordt er weer een worst voor je neus gehouden.

Zoals het naar buiten kwam, kun je in 2012 het hele jaar nachtvissen.
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

13-10-2011 14:36

Dries Jacke schreef:Daar ga ik wel vanuit aangezien er veel bombarie aan besteed is (TV, magazines). Of wordt er weer een worst voor je neus gehouden.
Zoals het naar buiten kwam, kun je in 2012 het hele jaar nachtvissen.

Natuurlijk, net als de reclame voor de vispas door Sportvisserij Nederland waardoor sommigen denken dat zij overal met de vispas mogen vissen! :roll:
Ik zou zeggen: droom rustig verder! :wink:
Geloven is mooi, controleren is beter.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

13-10-2011 16:06

Mannen,

Niet zo pessimistisch, viswater waar nu de drie maanden regeling van kracht is komt per definitie in aanmerking voor de 12 maanden regeling. Bezwaren als natura 2000 gebied zijn daar immers niet van toepassing. Andere overwegingen kunnen zijn om het totaal te verbieden is om dat karpervissers of andere er terplaatsen een rotzooitje van gemaakt hebben.

Op dit moment is het naar mijn bescheiden mening al mogelijk om hier over inlichtingen te vragen bij de visstandbeheerder.

Ik groet u,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

13-10-2011 16:09

Her eerste jaar is er waarschijnlijk op veel plaatsen nachtvismogelijkheid bij gekomen, nu is het aan ons allen om dat zo te houden en niet met lede ogen toe te zien hoe e.e.a. meer en meer wordt beperkt doordat een aantal lieden de weelde niet kunnen dragen...
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
mark berk
Berichten: 514
Lid geworden op: 23-03-2010 10:33

13-10-2011 17:29

@ Sven: zoiets ja, al valt het op jou foto nog mee tov. wat ik aantrof.
Nog ff. mannen en wij 'hollanders' worden nog meer met de nek aangekeken dan die Engelsen in het land van stokbrood en wijn.. :cry:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

14-10-2011 11:59

Tis maar net waar je naartoe gaat in Frankrijk.
We zijn meer dan 10 jaar geleden al eens in zo’n populair gebied gaan vissen. Toen al een teringzooi, drukte en platgetrapte stekken. Never ever again, hoe groot die vissen daar ook mogen zijn!!!

Afgelopen mei/juni ook 2 weken op Franse rivieren gevist. Iets verder rijden, maar geen zooi, geen kampvuurresten, geen platgetrapte stekken en in die 2 weken waarin we regelmatig verkast zijn, geen ene karpervissert gezien. Honderden kilometers unspoiled nachtviszones, veelal op beide oevers. We konden er op google vrijwel niks over vinden als het op karpervissen aankwam, dus zijn we juist daarheen gegaan.

De Fransen waren ook heel aardig tegen ons en toonden enkel interesse. Babbeltje met een sluiswachter gemaakt en we mochten gewoon even met de auto het jaagpad op om de spullen en de boot op de stek te droppen. Kan me voorstellen dat na een aantal negatieve ervaringen met Hollanders, de Fransen wat afhoudend worden jah. Vice versa werkt het daarentegen net zo. Doe jij gewoon normaal en weet je jezelf te gedragen, heb je van de Fransen echt geen last. Een beetje Frans spreken is trouwens goud waard, maar zeker niet noodzakelijk om daar lekker te kunnen vissen en te genieten van je vakantie.

Lullige is dat het in veel gebieden al verneukt is en hoe goedwillend je ook bent, je toch te maken krijgt met vooroordelen. Tis eigenlijk net Nederland.

Volgend jaar weer verder met ontdekken daar. Kan niet wachten.
En ja, er zwemt zat karper.

Succes Mark
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2011 10:49

ben scholten schreef:Klaas , Kees
waarom verbaast het me niet dat Jullie weer iets negatiefs maken van mijn post.
Was gewoon grappig bedoeld niks negatiefs aan.
Ik ben zelf buschauffeur en kom maar bar weinig mensen tegen die goedemorgen zeg ook al groet ik wel iedereen( op meerendeel schooljeugd na)
ik kan wel vriendelijk vragen aan die man hoe het vroeger was maar hè daar geen interesse in en vraag ook niet om contact.
Tuurlijk ben ik niet zo dat ik iedereen die langsloopt en iets vraagt afsnauw maar soms( en dat ligt ook aan de toon) schiet het in de verkeerde keelgat.
Maar het wordt al weer veels te serieus hier.
On topic maar weer.


Haha, wou ik toch even op terugkomen Ben. Ik zit namelijk dagelijks in de bus en zie daarom veel passagiers instappen. Wonderlijk hoe mensen de chauffeur volledig negeren, terwijl ze wel heel geanimeerd tegen een iPhone aan kunnen praten. Kennelijk onbewust van de onbeschoftheid van hun gedrag. Ik sluit zelfs niet uit dat ze heel vrolijk bellen met de vriendin dat ze eraan komen en thuisgekomen uit frustratie direct ruzie krijgen en de vriendin in een hoek meppen. Maar dat terzijde. Was trouwens niet negatief bedoeld. Hoewel ik beken dat ik bewust de buschauffeur koos. Ik leer nog steeds bij hoor, maar herken inmiddels wanneer ik in de fout ga.

De manier waarop je reageert is van belang voor de directe beeldvorming, niet of je een regeltje overtreedt. Die statistiek van de politie over het aantal overtredingen wordt amper gelezen. Maar als er een beeld is, dan wordt die er wel door bevestigd.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

24-10-2011 21:51

ok kees :wink:
maar kan jij van altijd van te voren bedenken hoe je op een bepaalde situatie gaat reageren?
Vis is vis
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

31-10-2011 01:59

Dit jaar amper op karper gevist, want ik was het wel een beetje beu.

Het hele wereldje vind ik ook geen reet meer aan, wat dat betreft is dit forum een prima afspiegeling van de karpervisserij in Nederland. Wat een egoistische, zure, patserige wereld zeg.

Dit jaar dus op de roofvis gegaan. Met een licht hengeltje op baars en snoek jagen. Nu zal ik hierover niet ter ver uitwijden, maar het volgende wil ik toch met jullie delen.

Ik werd dus lid van een roofvis forum. Want ja, 15 jaar op karper, ik kan wel wat verse info gebruiken. Ook leuk om eens te lezen hoe de sfeer in het roofviswereldtje is.........

En ik zit gewoon met verbazing deel te nemen aan een gezelligheid die ik in al die jaren hier op het forum nog nooit heb gezien.

Leden helpen elkaar, niet die afzeikcultuur, niet dat gejank om ponden, stekken, onthaakmatten en materiaalkeuzes. Geen zuigende irritante mensen, ja die zitten er wel, maar die worden geband.

Talloze onderwerpen die over vissen gaan, itt hier waar alleen topics goed lopen als iemand in Alphen aan de rein overhoop schiet.

Een zeer levendige martkplaats, visdagen worden georganiseerd door leden onderling. Veel mensen die hun verhalen weg gooien, met hierop leuke reacties. Tips en adviezen worden gedeeld. Niuewe joeugdge leden worden behandeld zoals ieder jong nieuw lid behandeld wil worden. Ga zo maar door.

Whooo! Dat is wel eens iets anders dan de afzeik cultuur in de karperwereld.

Eindelijk weer eens gewoon over vissen ouwehoeren ipv dat eeuwige gezeik.

Maar goed, 1 seizoen verder, en heb in jaren niet zo lekker gevist.


Als jullie je echt zo zorgen maken over het imago van de karperwereld, kijk dan eerst eens hoe het er hier aan toe gaat vergeleken met andere sportvisfora die niet specifiek over karper gaat. Dan zul je zien dat de karperwereld zo rot en zuur is als maar kan.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-10-2011 07:38

Je zult ook ervaren dat dergelijke sites een hoog kleutergehalte bevat zodra je kritisch wordt op bepaalde meningen.
Ook worden andere dan visgerelateerde items verwijderd.

Verder heb je gelijk.

En je hoeft niet in te loggen onder je eigen naam scheelt ook weer.
Vissen is een hobby, geen religie!
Steintje Verheggen
Berichten: 289
Lid geworden op: 25-01-2008 18:12
Locatie: Hilvarenbeek

31-10-2011 08:20

Over het nachtvissen het hele jaar. Er komt wel degelijk veel water bij. De kanalen, rivieren en grotere wateren die in de vispas staan komen er bij waar je het gehele jaar kan nachtvissen. Als er een visrechthebbende hebt zal deze dit wel tegengaan maar desondanks gruwelijk veelwater voor het hele jaar
Langs het kanaal komen niet alleen vissers maar ook de shoarmaboer
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

31-10-2011 08:52

Op riviervissen.be is dat toch ook zo Joost? :wink:

En het "wereldje" wat jij beu bent kom je aan de Waal ook niet tegen hoor, dus wat let je? Je bent trouwens bij deze uitgenodigd voor een gezamenlijke sessie daar! Op voorwaarde dat je er op ons forum een verslag over schrijft dan he! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

01-11-2011 22:48

Douwe Bijlsma schreef:Je zult ook ervaren dat dergelijke sites een hoog kleutergehalte bevat zodra je kritisch wordt op bepaalde meningen.
Ook worden andere dan visgerelateerde items verwijderd.

Verder heb je gelijk.

En je hoeft niet in te loggen onder je eigen naam scheelt ook weer.



Dat zou kunnen hoor Kees, heb het zelf alleen nog niet ervaren. Bovendien, als ik dat forum lees, dan is er helemaal geen sprake van.

En het laatste wat je zegt, zal best per site verschillen, de sites die ik bezoek wordt ook verzocht je eigen naam te gebruiken.

Andere niet-vis gerelateerde onderwerpen worden niet verwjderd. Maar worden op normale en fatsoenlijke wijze bediscussierd.

Echt, het scheelt gewoon met hier. Maar ook rivierenwereld. Maar ook de hele scene, van bedreigingen, vechtpartijen, ruzie om stekken, ruzie om vissen, rotzooi, polen en ga zo maar door.

Dat zie ik toch echt minder of helemaal niet in andere takken van de hengelsport.

Dat valt mij op. Ik denk dat de karperscene toch wel heel apart is.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-11-2011 07:48

Hmmmmmmm, Kees????
Vissen is een hobby, geen religie!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

02-11-2011 08:03

Douwe,

Ik denk dat Joost van S. nog nooit op een drukke zaterdagmorgen zijn boot van de trailerhelling heeft gelaten. Anders zou J. van Stallen beter weten en weten dat er veel meer niet deugd.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

02-11-2011 08:47

Tsja Joost zal het weten.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen v Engelenburg
Berichten: 670
Lid geworden op: 02-12-2007 18:09

02-11-2011 11:38

Er is eigenlijk helemaal niet zo'n groot verschil tussen de echte snoek en echte karpervissers.
denk zelfs dat zelfs dat bij beide het percentage echte vissers niet hoger ligt dan 15%( hoog ingezet)

kijk maar eens hoeveel er aan karpervissers overblijft in het najaar....
Kijk dat ook maar eens hoeveel snoekvissers er overblijven na november tot het gesloten seizoen....
is bij allebei net zo'n groot percentage denk ik.
Verschil is wel dat de groep snoekvissers in Nederland vele malen kleiner is dan de groep die ergens in de kast een paar karperstokken heeft staan en zich op de mooie dagen Koning van zijn water heeft benoemd.
Vergis je er ook niet in dat het karpervissen vele malen makkelijker is (gemaakt) dan een (LEES)behoorlijke snoek te vangen.
MVG Jeroen
________________________________________________

Hoe hoger je de lat legt, des te eerder ga je er onderdoor.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

03-11-2011 16:05

Klaas vd Herik schreef:Douwe,

Ik denk dat Joost van S. nog nooit op een drukke zaterdagmorgen zijn boot van de trailerhelling heeft gelaten. Anders zou J. van Stallen beter weten en weten dat er veel meer niet deugd.


Ik neem aan dat je mij bedoelt......

Dat klopt Klaas.

Ik zeg ook niet dat ik de waarheid verkondig, ik kan natuurlijk alleen over mijn ervaringen spreken. En idd, ik heb geen boot, en kan dus ook niet oordelen over oa geruzie bij trailerhellingen.


Maar goed, het zegt al genoeg dat jullie wel commentaar hebben op mijn positieve verhaal over de ''roofviswereld'', maar dat ik zo negatief ben over de sfeer hier en in de ''karperwereld'', daar wordt dan niet op ingegaan.

Zal dan toch wel een kern van waarheid in zitten.

Of vinden jullie de sfeer hier en in de ''karperwereld'' aangenaam?

(in dat geval is dit dus een overbodig topic)
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-11-2011 18:15

Joost ik ben met je eens dat de karpervisser, door een behoorlijk aantal rotte appels, een slechte naam heeft.

Dit topic is echter wel overbodig iedereen hier weet het maar zal het direct erkennen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

03-11-2011 19:26

Loop eens een daagje mee in een call center en je weet dat het imago van de gehele mensheid behoorlijk triest is :wink:
De één is blij dat je morgen al spullen komt leveren, de ander vervloekt je dat je morgen pas komt :-?

Een ervaring van een huisgenoot zegmaar.
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

03-11-2011 19:43

Verzin eerst maar eens een definitie van een karpervisser. Dan kan je daarna aan het imago beginnen.......
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

03-11-2011 19:53

Karpervisser> iemand die op karper vist<.
Hoe moeilijk kan het zijn.
Vissen is een hobby, geen religie!