Wat zou dit zijn..? (Karper)
-
Goedenavond vissers!
Ik heb vandaag een mooie karper gevangen van ongeveer 12 pond met een wel vreemde kleur voor een karper..
Dus ik vroeg me af of iemand 100% zeker is van wat voor soort dit is?
Ik heb mensen gehoord die dit een "Euro-Koi" of een "Goudkarper" noemen of gewoon een "afgedankte Koi die iemand zat was"
Wat is jullie oordeel over deze vis?
met vriendelijke groet, Yoran.
Ik heb vandaag een mooie karper gevangen van ongeveer 12 pond met een wel vreemde kleur voor een karper..
Dus ik vroeg me af of iemand 100% zeker is van wat voor soort dit is?
Ik heb mensen gehoord die dit een "Euro-Koi" of een "Goudkarper" noemen of gewoon een "afgedankte Koi die iemand zat was"
Wat is jullie oordeel over deze vis?
met vriendelijke groet, Yoran.
Laatst gewijzigd door Yoran van Haren op 18-08-2011 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- Jarno Kastermans
Dat is een mooie ghost-koi die iemand zat was en maar in dat water heeft gezet....
Mooie vangst kerel!!!
Welkom op het forum trouwens!
Mooie vangst kerel!!!
Welkom op het forum trouwens!
Laatst gewijzigd door Jarno Kastermans op 18-08-2011 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thijs Mielekamp
Hey Yoran,
Gefeliciteerd met je vangst, een aparte.
De kleur komt wel vaker voor, maar zo licht zie je ze inderdaad zelden. Ik zie ook rond zijn kop een zwarte gloed, wel wat weg van een eurokoi inderdaad.
Ik zou niet meteen zeggen dat het een eurokoi is. Hij heeft vast genen ervan, maar naar mijn mening zie je daarvoor teveel 'normale' kenmerken van de gewone schubkarper.
Gefeliciteerd met je vangst, een aparte.
De kleur komt wel vaker voor, maar zo licht zie je ze inderdaad zelden. Ik zie ook rond zijn kop een zwarte gloed, wel wat weg van een eurokoi inderdaad.
Ik zou niet meteen zeggen dat het een eurokoi is. Hij heeft vast genen ervan, maar naar mijn mening zie je daarvoor teveel 'normale' kenmerken van de gewone schubkarper.
The passion of the carp
TT Carpteam
TT Carpteam
hoezo ongeveer 21 pond? Hoe kom je op dat gewicht dan?
- leen goudappel
Mooie vissie inderdaad!
Tja gewicht klopt niet nee,maar wat maakt het uit.
.
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
- Jarno Kastermans
paul vonk schreef:hoezo ongeveer 21 pond? Hoe kom je op dat gewicht dan?
Lekker boeiend, gewoon een mooi vissie, ook al zou hij maar 12pond wezen... gewicht is niet belangrijk....
leen goudappel schreef:Mooie vissie inderdaad!
Maakt mij ook niet uit, was alleen benieuwd hoe je op ongeveer 21 pond uitkomt haha.
-
Bedankt voor het antwoord!
En het gewicht was geen 21 maar 12 pond.. ging ietwat te snel met die nummers sorry!
En het gewicht was geen 21 maar 12 pond.. ging ietwat te snel met die nummers sorry!
- Thijs Mielekamp
Jarno Kastermans schreef:Dat is een mooie ghost-koi die iemand zat was en maar in dat water heeft gezet....
Hij heeft inderdaad wat weg van een ghost, een goede ghost zou het niet zijn, daarvoor mist hij teveel temperament.
The passion of the carp
TT Carpteam
TT Carpteam
- Jarno Kastermans
tja dat klopt, tis een beetje een twijfelgeval wel donders apart vissie
- Thijs Mielekamp
Daar ben ik het mee eens.
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 18-08-2011 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Overbodige quote verwijderd
Reden: Overbodige quote verwijderd
The passion of the carp
TT Carpteam
TT Carpteam
- Kenny Willems
- Contacteer:
Wel een heel erge mislukte Matsuba hahaha, maar hou het op een ghost-koi worden vaker gevonden in openbare wateren.
Is een heel sterk ras kwa gekleurde karpers deze kunnen veel meer waterschommelingen aan dan andere soorten.
ook lijkt dit ras snel te groeien en veel meer een "normale" karper model te krijgen.
Zijn makkelijk in de kweek en daarom goedkoop bij een Intratuin of ander tuincentrum.
kunnen ook erg makelijk tam worden met een beetje geduld.
Ben nu nog aan het denken er één in de koi vijver te zetten maar een goudzeelt is ook leuk.
Is een heel sterk ras kwa gekleurde karpers deze kunnen veel meer waterschommelingen aan dan andere soorten.
ook lijkt dit ras snel te groeien en veel meer een "normale" karper model te krijgen.
Zijn makkelijk in de kweek en daarom goedkoop bij een Intratuin of ander tuincentrum.
kunnen ook erg makelijk tam worden met een beetje geduld.
Ben nu nog aan het denken er één in de koi vijver te zetten maar een goudzeelt is ook leuk.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
- Eus Molewijk
- Contacteer:
Vind je het heel belangrijk wat voor soort koi het is? Het is een mooie beestje om te zien iig.
Ik zou me meer zorgen maken over je duim die hij eraf heeft gebeten!
Luc de Baets:"A little knowledge is a useless and often even a dangerous thing."
-
Eus Molewijk schreef:Vind je het heel belangrijk wat voor soort koi het is? Het is een mooie beestje om te zien iig.
Hahaha, jaa was erg benieuwd naar wat voor een karper het was en me vismaat ook dus nu is er een einde gekomen aan onze discussie!!
en wat me duim betreft.. die zat er niet helemaal in, ik buig me duim en dan zet ik hem in ze bek en hij had nog zat ruimte persoonlijk vind ik dat ze dan rustiger zijn dan de andere methodes want dit was op de kant wel een vechtertje maar in het water niet
- Thijs Mielekamp
Dat doen een aantal van mijn Achterhoekse vismaten ook, ze zeggen dat het helpt
Persoonlijk vind ik het voor een foto mooier als je de hele karper toont zonder duim in de bek.
Persoonlijk vind ik het voor een foto mooier als je de hele karper toont zonder duim in de bek.
The passion of the carp
TT Carpteam
TT Carpteam
- Peter de Jonge
een schub met geelzucht??? Nee, dit lijkt me echt een duidelijke ghost
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!
http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!
http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
- Jeroen Neef
- Contacteer:
Het is heel simpel, als hij boe zei is het een ghost
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
-
Je moet naar de "snorharen" kijken http://www.youtube.com/watch?v=ZqqAcW9E ... re=related
(quote:)
(en wat me duim betreft.. die zat er niet helemaal in, ik buig me duim en dan zet ik hem in ze bek en hij had nog zat ruimte persoonlijk vind ik dat ze dan rustiger zijn dan de andere methodes want dit was op de kant wel een vechtertje maar in het water niet
nee logisch.....
als je ze de kant opsleurt ....dan vecht ie inderdaad niet in het water....ennuhhhhh dan is ie ook niet rustig op de kant!!!
Beetje uitdrillen doet wonderen !!!
(en wat me duim betreft.. die zat er niet helemaal in, ik buig me duim en dan zet ik hem in ze bek en hij had nog zat ruimte persoonlijk vind ik dat ze dan rustiger zijn dan de andere methodes want dit was op de kant wel een vechtertje maar in het water niet
nee logisch.....
als je ze de kant opsleurt ....dan vecht ie inderdaad niet in het water....ennuhhhhh dan is ie ook niet rustig op de kant!!!
Laatst gewijzigd door ray dek op 22-08-2011 14:29, 3 keer totaal gewijzigd.
"wind op de kant is karper op het land"
- Sebastian Huvenaars
-
nee logisch.....
Ik sleur ze de kant niet op, vis al wel wat langer dan een maandje of wat..
Want ik kom niet echt uit een ei
Voor de rest bedankt voor alle reacties!!