karpers op afslagen


Plaats reactie
michel schouten
Berichten: 9
Lid geworden op: 06-03-2005 13:56
Locatie: den helder

11-03-2011 19:37

elke week weer honderden kilo,s op de afslag
zonde van diverse projecten
Laatst gewijzigd door michel schouten op 12-03-2011 07:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ron lemmens3
Berichten: 282
Lid geworden op: 15-06-2008 13:14
Locatie: bergeijk

11-03-2011 19:41

ik vat hem niet? :roll:
wie ut klein niet eert, ist groot niet weerd ;)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-03-2011 19:44

Wellicht visafslag?

Zojah....Er zijn culturen die karpers vreten.
Is niet anders. Moet ook gevreten worden
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-03-2011 20:28

michel schouten schreef:elke week weer honderden kilo,s op de afslag
zonde van diverse projecten


Goed onderbouwd man, duidelijk en volledig.. Misschien eens een linkje met foto's? Een duidelijk statement?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

11-03-2011 20:48

Dagelijks honderden doden door verschillende ziektes
zonde van al het onderzoek naar geneesmiddelen
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-03-2011 21:19

Meeste wordt aangevoerd van de wateren waar het beroep de schubvisrechten heeft zoals het IJsselmeer. Als er aangevoerd wordt van wateren waar het beroep geen schubvisrechten heeft is dat een overtreding die gemeld moet bij de controlerende instanties. In dit geval de AID.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-03-2011 21:58

Wat maak je er nu weer van Bob?

Ik zeg dat het beroep met schubvisrechten legaal karper op de markt aanvoert.

Ga jij dan eerst maar aantonen welke karper op de markt illegaal is.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
niels hurkmans

11-03-2011 22:16

leen goudappel schreef:Wellicht visafslag?

Zojah....Er zijn culturen die karpers vreten.
Is niet anders. Moet ook gevreten worden


Ja, in Polen en Tjechie is het een traditie om bij Kerst een karper te eten.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-03-2011 22:32

Blijkt dat wat de topicstarter meldt kennelijk open is voor vrije interpretatie?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

11-03-2011 22:34

Niels

Ook in Nederland word er genoeg karper gegeten,heeft niks verder met Oostblok te maken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
niels hurkmans

11-03-2011 22:41

leen goudappel schreef:Niels

Ook in Nederland word er genoeg karper gegeten,heeft niks verder met Oostblok te maken.


Ik heb eigenlijk nog nooit in mijn directe omgeving gehoord dat iemand karper at.
Wel ooit eens een snoek of snoekbaars maar nooit karper.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-03-2011 22:48

Ter info voor jou dan Bob. Ik heb al een tijd niks met de KSN van doen.

Laat ik het dan anders formuleren. Voor de topicstarter: waaruit blijkt dat het project karpers zijn die elke week aangevoerd worden?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

12-03-2011 04:18

Er wordt vanuit Duitsland regelmatig gedurende het hele jaar spiegelkarper aangevoerd richting visafslagen. In die periode werd er in de omgeving van Utrecht geen SKP gehouden. Dat er in die jaren daar karpers uitgezet werden heeft dan ook niets met een spiegelkarper project te maken.

Groet,
Peter
K. van den Herik

13-03-2011 14:28

maar goed dat er zoveel zijn in gepleurd anders waren ze nu allang op. :oops:

De meeste karpers verdwijnen btw door en voor "prive" projecten. Zo zwemmen linge spiegels in arkel in de put. Dat vind ik kwalijker dan een beroepsvisser die karpers mee neemt terwijl het mag. De walgelijke paardenlul die die vissen heeft meegenomen mag van mij aan de eeuwige jeuk en een paar lamme klauwen om te jeuken. Nu zal ik wel een levenslange ban krijgen net als een ander die er praat van heeft gemaakt

Dat door een vereniging die niet mee wilde betalen... brrrrrrr
dave staal

13-03-2011 15:16

K. van den Herik schreef:Nu zal ik wel een levenslange ban krijgen net als een ander die er praat van heeft gemaakt


Van wie? en waarvoor?
K. van den Herik

14-03-2011 07:28

vertellen aan bestuur en bewijzen met foto's dat de aanwezige spiegelkarpers in de trutput er door leden ingezet zijn en het vissen betreft die in de linge zijn uitgezet.

O ja dat hij 5 keer meer ving zat er ook wel een ebetje tussen, maar dat is jaloezie en dat bestaat niet....



Ik heb er een nachtje over geslapen en over nagedacht.

Het is de schuld van Joris CS. Die hebben de eerste aanzet gegeven om spiegelkarpers uit te zetten.

Hoewel dat niet waar is want in 1899 en en half werd er ook al vis uitgezet
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2011 11:07

Weer zo'n oneliner topic. Welke afslagen en hoeveel kg per afslag?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-03-2011 11:17

Honderden kg's per week, dus toch al snel 10.000 kg per jaar. Dan hoop ik maar dat dit niet op 1 afslag is Aart.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
K. van den Herik

14-03-2011 11:19

schubkarpers uit zetten
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

14-03-2011 16:53

Kees, op zich is natuurlijk 10.000 kg per jaar niet veel, is afgerond 'maar' 200 kg per week en dat zal best best in totaal verkocht worden op alle, wat grotere, Nederlandse markten waar karper wordt verkocht.
Maar dat zijn voor een deel ook schubs en bovendien ook import uit met name Duitsland van consumptiespiegeltjes.
En het doen voorkomen of het beroep een groot deel van de in het kader van SKP's uitgezette spiegeltjes weer wegvangt is lariekoek!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-03-2011 20:28

Aart,

Ik heb geen idee hoor. Maar het genoemde aantal leek mij op jaarbasis nogal veel voor de SKP'en onder leiding van het COS. Maar ik kan er naast zitten. Neemt niet weg dat er vast wel eens een projectspiegel bij kan zitten. Maar dat is niet eenvoudig aan te tonen omdat er kweekspiegels in de ons omringende landen voor consumptiedoeleinden worden gekweekt en ook hier aangeboden worden. Dat wegvangen van projectspiegels eerder de regel dan een incident is lijkt mij overdreven.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

16-03-2011 19:24

Juist Kees, dat laatste is gewoon niet waar.
joris weitjens
Berichten: 31
Lid geworden op: 13-10-2009 00:05

20-03-2011 00:22

Het is inderdaad jammer dat dit soort berichten vaak niet erg concreet zijn. Neem vooral eens foto's. Klaas noemt een prachtig voorbeeld van niet blijven steken in vaagheden en aannames maar concrete feiten: projectvis zwemt in afgesloten vijver.
Als je ze op de markt ziet liggen (spiegels) ook graag fotograferen. Dan wil ik wel uitpluizen waar die vis vandaan komt. De visjes van 2 tot 3 kg met een buitenlands uiterlijk zullen in bijna alle gevallen direct afkomstig zijn van kwekers. Ooit hebben we er 1 van de visboer herkend als een projectvis.
Natuurlijk wordt er vaker een projectspiegel afgevoerd en dat is niet leuk. Het hoort wel gewoon bij de risico's op openbaar water. Dat risico is ingecalculeerd al proberen we (de een wat meer dan de ander) het risico zo klein mogelijk te houden. Als je geen juridische basis hebt om een beroepsvisser aan te pakken, neem je het best je toevlucht tot diplomatie, lobbyen, paaien, stalken en ruilen. Hier op het Amsterdam-Rijnkanaal zit een nieuwe beroepsvisser met volledig visrecht. Bovendien de grootste handelaar in levende vis in Nederland. Reken maar dat die karpers kan gebruiken. Zeker onze projectspiegels. Hij had er twee weken geleden 3 in z'n zegen tussen de 19 en 28 pond. Hij had ze bewaard voor me: ik heb ze gefotografeerd en ze zwemmen weer. Een week later viste dezelfde beroepsvisser op ons verzoek circa 10 ton brasem van een veenplas. (Ruil?)
Daar gaat het dus goed maar aan de buitenkant (Ijmeer) is dat nog wat lastiger. Daar wordt nog steeds gevist op een IJsselmeervergunning. Afgelopen week kwam er een Volendammer langs met een paar kilometer staand wand. Menig karper was de klos. De spiegels liet ie zwemmen, zei-die tegen die irritante vent met die rare haardos die alles fotografeerde , die waren van de sport.... Ik geloofde 'm niet echt maar het geeft misschien wel aan dat er wel degelijk iets te bereiken valt al hebben we geen stevige poot om op te staan.

Weet iemand waar de afslag van Volendammers is en of je daar zomaar kan gaan kijken?
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-03-2011 13:39

Omdat beroepsvissers wel eens een SKP vangen en enkele onverlaten er wel eens 1 jatten tbv een (prive) put moeten we daarom maar niks meer uitzetten? Dan stoppen zij met karpers vangen? Geloof me, een beroepsvisser kan niet effectief karpers vangen, het is voor hem echt wat bijvangst. Dat het gebeurt en we af en toe wat karpers kwijtraken is jammer, maar helaas. Geef de man eens ongelijk, het is z'n brood. Ik ben er voor om de beroepsvisserij uit te bannen van het binnenwater en ze desnoods uit te kopen, maar kom nu niet aan met sppokverhalen alsof onze rivieren en kanalen door die gasten worden leeggevist. Op de Lek en ook het AR kanaal worden heel veel mooie SKP vissen teruggevangen, die goed groeien en de broepsvisser kennelijk te slim af zijn. Overigens zwemmen ze bijna nooit een fuik in, hooguit verdwijnen er in de winter wat als er met een zegen of kuil over de overwinteringsplekken geraust wordt, en dat is inderdaad kudt.

Houd er wel rekening mee dat door het vangstverbod van de aal de beroepsvisserij zich kan gaan focussen op witvis/roofvis/karper. Ik snap ook niet dat sommige karperaars er zo blij mee zijn. Dat ben ik pas als de beroepsvissers daadwerkelijk failliet gaan of om andere redenen de pijp aan Maarten geven.

En Bob, ik kom je persoonlijk nog even op je kop geven, want ook een Villedon vang ik graag en de KSN heeft er vaak weinig mee te maken.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Plaats reactie