frankrijk : boete 22.500 euro !


Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

03-04-2010 17:14

kan zijn, maar zonder controle is het hek snel van de dam denk ik...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-04-2010 17:18

Alsof meer en strengere controle fijn gaat worden?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

03-04-2010 17:33

nee absoluut niet, maar als jij gewoon doet wat kan en mag zal er geen probleem mogen ontstaan..
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

03-04-2010 17:41

Klopt,maar elke nieuwe en strengere regel die weer ontstaat en in de wet wordt geplaatst maakt het er ook niet makkelijker op.

Ik ga voor het eerst op een BTW vissen,als ik de regels zo eens hoor op de des betreffende put,tja mag je eigenlijk weinig je eigen ding doen,en meest de regels volgen,wat dus al ergens eerder aangehaald is,gaat het er wel overal meer op lijken met de zogemaande betaalwater regels. Tot je helemaal je ding niet meer kan doen,en volgens de regels leeft/vist.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

04-04-2010 14:06

Jullie weten wel hoop ik wat hier aan vooraf is gegaan toch?

Dat slepen met die vis zoals dat in Frankrijk gebeurt moet gewoon afgelopen zijn.

Is zakken van vis wel ECHT nodig?

Hoeveel mensen zijn er wel niet die midden in de zomer tot 12:00 in hun Tent liggen en dan besluiten eens een kijkje te gaan nemen bij de vis.

Nee die regel mogen ze voor mij overal aanhouden.
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

04-04-2010 22:36

ja ron je heb vissers,en mensen die een weekje rust nemen,ik kan je vertellen dat ik na een weekje vissen kapot ben en 2 weken rust nodig heb daarna.niet iedereen let op hoe en waar ze vissen zakken.als ik om 3 uur in de nacht een super mooie vis heb dan zak ik die en bij de eerste straaltjes licht word die eruit gehaald voor de foto"s.het liefste zak ik niet maar er zijn voor mij uitzonderingen.en ook voor jouw neem ik aan dat je wel eens een visje zakt op de manier zoals het moet zo nu en dan toch ? of zak je echt nooit een topper ?
regels zijn inderdaad goed.maar ik neem aan dat ze wel zien daar in frankrijk of je het met goede bedoelingen heb,of kwade.maar goed volgens mijn schoonpa lopen bijna alle runs op het water overdags,dus dat zou mooi zijn. in de nacht voeren en 5 uur de wekker om stappen te ondernemen ;)
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

07-04-2010 13:35

Rik,
Persoonlijk denk ik dat een rechter de boete zou terugschroeven tot normale proporties.
Zolang er echter geen jurisprudentie is op dit punt, zou ik het zekere voor het onzekere nemen en niet zakken.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

07-04-2010 17:03

sorry... 30 kilo of lichter... Zakken doe je gewoon niet!!

Iedereen heeft gvd tegenwoordig toch een digitale camera? Kan je meteen kijken of je foto's goed gelukt zijn. Wat een bullshit om een vis te zakken en in het licht te moeten fotograferen!! Flitser erop, hoofdlamp op de vis richten en klaar. Damn he

Als je in het donker niet kan fotograferen, vis dan alleen overdag! Maar ga een vis van 30 kilo toch niet zakken :s En nee bijdehandjes, ook een va n 10 kilo niet! Je aamt zo over veiligheid van aas rik.. Wees dan ook wat verantwoordelijker met je zakken van vis! :S beetje tegenstrijdig dit van je!

:o
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

07-04-2010 17:08

blijkt wel dat je veel verstand heb van fotografie. hoofdlamp op de vis :roll:
en wat lul je nou slap man,een vis verantwoord zakken is helemaal niks mis mee.als er maar goed op de vinnen gelet word tijdens het uit het water halen.en dat dat beest niet heel de ochtend in de zak zit,een paar uurtjes kan heus geen kwaad hoor,en dat die niet in te ondiep water zit uiteraard,maar goed jij heb natuurlijk nog nooit een vis gezakt.ennuh. we zullen het nog wel eens zien wanneer jij in het hulst van de nacht een vis van 25 kg pakt mischien ooit.kijken of je anders praat op het moment.visveilig ben ik en handel ik zeker.betrap mij er maar eens op van niet.
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

07-04-2010 17:41

Rik koster schreef:blijkt wel dat je veel verstand heb van fotografie. hoofdlamp op de vis :roll:


Hmmf, ff met je lamp op de vis, focussen, lamp wegdraaien en je hebt de mooiste foto's. Als je maar focust met je lampje aan, en afknipt met het lampje weg. Probeer het maar..

Deze foto is met statief gemaakt, gefocust op een witte emmer met hoofdlamp erop gericht. Afknippen, 15 seconden de tijd om de vis te pakken, emmer wegduwen en hoppa. Vrij lastig...

Afbeelding

Wil je nu echt overal je gelijk halen en je gedachtengang goed proberen te praten? Kerel, doe gewoon wat jou goed lijkt.. De mening van anderen lijkt je toch weinig te deren, dus waarom nog vragen naar? Boete van 22.500, je koopt een lootje als je je niet aan de regels houdt, wordt jouw nummer getrokken en krijg je de hoofdprijs, ook niet zeiken.. Geen discussie over mogelijk, hoe vaak er hier ook mensen zijn bij wie bepaalde dingen wel gedoogd werden. Dat biedt totaal geen garantie voor eventuele toekomstige gevallen

Zakken kan wel degelijk kwaad, maar jij weet alles er al over, dus is uitleg overbodig van mijn kant. Ben benieuwd wat je volgende topic wordt.. Maybe een poll??

Uit een ander topic
Rik koster schreef:schandalig,er zouden net als in frankrijk gewoon wetten moeten komen voor dit soort situaties.geen onthaakmat.hop 50 euro boete en opruimen. als voorbeeldje dan. geen schepnet is ook dodelijk.hoe ga je dat doen met een karper ? het lijntje beet houden en hopen dat die niet weg zwemt.zwemt die weg gewoon vasthouden zeker ? zonder enige rek de lip er pardon afrukkend ?

nederland wilt toch geld verdienen altijd ? met dit soort regeltjes kunnen ze dat.en is nog goed voor de vis ook.


Je moet eens voor jezelf bepalen of je ze wel allemaal op een rijtje hebt, man. Je antwoorden op dit forum barsten van de contradicties. Heb je dit zelf eigenlijk wel in de gaten? Kom maar met de goedpratertjes, ik wacht..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-04-2010 20:12

Johan, jurisprudentie is niet nodig op dit punt. De € 22.500,00 staat letterlijk genoemd als boetebedrag in het betreffende stukje Franse wetgeving (en daar hebben we destijds genoeg ons best voor gedaan...).
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

07-04-2010 20:13

Rik,

blijkbaar weet je dus ook al alles af van fotografie.. Leg mij is ff uit dan.. Bij fotografie schijnt belichting erg belangrijk te zijn. Hoe moet ik dit doen? Als ik snachts nou een vis vang, is mijn interne flitser op mijn d90 dan goed genoeg? Kan dat kwaad? Want volgens mij is het zo dat ke de boel dood flitst met een interne flitser. Moet je dan niet een softbox gebruiken? Je weet wel, die verzacht het licht en zorgt ervoor dat zowel het onderwerp als erachter goed belicht wordt!? en wat als je dan een extra lamp gebruikt om te zorgen dat je geen lelijke schaduwen en donkere plekken krijgt. Dat is ook wel handig om te weten.. Ach, ik fotografeer nog niet zo lang, dus weet er niks van..

Sven, door gebruik te maken van en je lamp en je flitser met een softbox, krijg je een zachter lcht over je foto heen en wordt t geheel nog mooier.

fotografie: http://www.jw-hilverts.nl , http://www.janwillemhilverts.zoom.nl Ik weet wel degelijk waar ik over lul Rik.

Lamp op de vis, scherpstellen, hoofdlamp uit, klaar. Moet je wel een maat hebben. Maargoed, je gaat met 5 man dacht ik, dus dat is dan geen probleem. Dus verder kijken dan je neus lang is. Dus is vos zakken al uitgesloten met deze tips ;)

Je bent een beste kerel, maar je begint echt steeds krommer en krommer en krommer te lullen! Nu is het A, over 5 minuten B, en morgen weer Z. Ik sluit me volledig aan bij Sven.
Ik heb meerdere discussies met je gehad, je weet veel, maar je lult teveel dat je soms niet eens meer weet waar je over praat. Niet negatief bedoelt, maar ik zou je reacties eerst nog is na moeten lezen eer je ze post. Je wilt overal je gelijk hebben, of is het de manier van schrijven waardoor wij het verkeerd anticiperen?

En verantwoord zakken.. Nee, zakken is niet verantwoord. Bezortgt ook nog is een hoop stress en andere zaken. En ja, ik heb met een dikke big in de nacht gestaan. Ik had geen camera bij me, nmaar nog leuker, ook geen bewaarzak! Heb ik niet eens, nooit gehad ook! Was me pr nog wel, maar wat dan nog.. Jammer dan, geen foto, maar de vis zit in mijn hart en in mijn geheugen. Ik weet dat ik hem gevangen heb, wat kan mij het verder nog schelen dan? Is het geen bewijs voor een ander? Jammer dan, dan blijft mijn pr voor die persoon 15 kilo. Want die staat immers wel op de foto en kan ik laten zien.
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-04-2010 01:51

vraag het anders aan eric verhiest over fotografie,die heeft jarenlang alle foto"s geschoten op wcc.hij heeft het me toen tijdens een belgische karpersessie in geur en kleur aan me vertelt.maar goed als mijn praatjes nergens over gaan wat beweert word,dan hou ik wijzelijk mijn mond dicht.
groeten rk
K. van den Herik

08-04-2010 07:16

JW,

Zakken of niet? Maak ik fijn zelf uit. IK moet me met MEZELF eens zijn of ik het risico wil nemen en dat is dan niet het risico voor de boete.
bas van dooren
Berichten: 219
Lid geworden op: 19-09-2009 15:18

08-04-2010 07:32

jw wa.....jan willem weet alles :lol:
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

08-04-2010 09:19

Bas,

hoor je mij dat zeggen? Nee! Toevallig doe ik zelf aan fotografie en weet daarom een hoop op het gebied van belichting. Daarom zak ik ook nooit. Ook laat Sven duidelijk zien hoe je een foto maakt in het donker ;)

En Rik, jij beweert stellig dat in het donker je niet kan fotograferen.. Een lamp gebruiken, snap je het wel.. Je eigen woorden.. Maakt niet uit hoor.. Maar licht is het belangrijkste in fotografie ;)

En Eric Verhiest.. Leuk dat hij de plaatjes geschoten heeft. Wat boeit mij dat verder. Houdt hij zich alleen bezig met fotografie voor de WCC, of ook ruim eromheen? Dan moet je het hem is vragen.. Tegenwoordig is zoveel mogelijk in het donker met fotografie. Maargoed, jij wist het al.. Daarom zak je..

Dus geef nog is een reden waarom je moet zakken als je ook in het donker dan je foto kan maken?

Zal je een handje helpen.. Heb je misschien nog wat aan.. En dan je eigen post nog is lezen.. Over een lamp kan niet.. http://www.cameranu.nl/artikel/13723/Fl ... Blue_.html
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

08-04-2010 10:01

joh doe wat je doet..vang ik een vis van 20 kg plus.gaat die gewoon de zak in..


Jan Willem Hilverts schreef:En Rik, jij beweert stellig dat in het donker je niet kan fotograferen.. Een lamp gebruiken, snap je het wel.. Je eigen woorden.. Maakt niet uit hoor.. Maar licht is het belangrijkste in fotografie


sja,mijn camera weigert in het donker..

Jan Willem Hilverts schreef:En Eric Verhiest.. Leuk dat hij de plaatjes geschoten heeft. Wat boeit mij dat verder. Houdt hij zich alleen bezig met fotografie voor de WCC, of ook ruim eromheen


je mag zomaar jaren alle foto"s schieten op het wcc zeker ?? mwwah groetjus !!
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

08-04-2010 12:26

Jan Willem Hilverts schreef:Als je in het donker niet kan fotograferen, vis dan alleen overdag! Maar ga een vis van 30 kilo toch niet zakken :s En nee bijdehandjes, ook een va n 10 kilo niet! :o


Hi Jan willem,
Ik vis altijd alleen. Zakken van een vis doe ik nooit en bij een nachtelijke vangst, maak ik altijd direkt een fotootje met het statief. Dit is mij bij vissen tot 18kg probleemloos gelukt. Denk echter dat dit igv een 30kg-vis niet zo makkelijk met de zelfontspanner gaat.
Het lijkt mij juist in zo'n geval met het oog op visveiligheid en juiste behandeling, raadzaam om zo' dikke vis verantwoord te zakken om even iemand te bellen die wil helpen met het fotograferen, zodat jijzelf niet met 2 dingen tegelijk bezig bent en je volledig kunt richten op die bak die op de mat ligt. Tevens kan die 2e man/vrouw jou helpen met het nat houden van de vis e.d.

Let wel, heb nog nooit een zestiger gevangen hoor (peppie, ik weet het :oops: :oops: ), maar lijkt me een heel lastig verhaal met zo'n kaliber vis.

Mvg,
Sjoerd
Gebruikersavatar
joachim stelma
Berichten: 434
Lid geworden op: 09-02-2003 01:00
Locatie: Leiden
Contacteer:

08-04-2010 12:38

Een paar uurtjes zakken kan heus geen kwaad. 10 minuten vanaf 200 meter naar de kant gesleurd worden aan een haak bezorgt denk ik meer stress. Als je het echt zo goed voor hebt met onze geliefde karpers kun je ze beter gewoon laten zwemmen.. :wink:
Johan Brijde
Berichten: 40
Lid geworden op: 09-08-2004 14:56
Locatie: Purmerend

08-04-2010 13:25

Aart,
De grote lijnen zijn in een (formele ??)wet vastgelegd. Jurisprudentie bepaalt de verdere invulling. De rechters doen onderzoek naar wat de wetgever heeft beoogd.
In dit geval is dat mogelijk: het tegengaan van het stelen van vissen. Mogelijk valt het even zakken voor een foto daar niet onder.

Kortom, jurisprudentie is een bron van recht en gaat om redelijkheid/billijkheid.

Dat neemt niet weg dat de kans groot is dat de boete door de rechter niet wordt gematigd en dan heb je ook jurisprudentie.
Laatst gewijzigd door Johan Brijde op 12-04-2010 07:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

08-04-2010 13:51

Jan Willem Hilverts schreef:Als je in het donker niet kan fotograferen, vis dan alleen overdag! Maar ga een vis van 30 kilo toch niet zakken :s En nee bijdehandjes, ook een va n 10 kilo niet! :o


Hi Jan willem,
Ik vis altijd alleen. Zakken van een vis doe ik nooit en bij een nachtelijke vangst, maak ik altijd direkt een fotootje met het statief. Dit is mij bij vissen tot 18kg probleemloos gelukt. Denk echter dat dit igv een 30kg-vis niet zo makkelijk met de zelfontspanner gaat.
Het lijkt mij juist in zo'n geval met het oog op visveiligheid en juiste behandeling, raadzaam om zo' dikke vis verantwoord te zakken om even iemand te bellen die wil helpen met het fotograferen, zodat jijzelf niet met 2 dingen tegelijk bezig bent en je volledig kunt richten op die bak die op de mat ligt. Tevens kan die 2e man/vrouw jou helpen met het nat houden van de vis e.d.

Let wel, heb nog nooit een zestiger gevangen hoor (peppie, ik weet het :oops: :oops: ), maar lijkt me een heel lastig verhaal met zo'n kaliber vis.

Mvg,
Sjoerd[/quote]

Owjah geen 60er ben je idd peppie :lol: :lol: :lol: Was ik idd even vergeten. hahaaha,veel peppies dan zeg :wink:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

08-04-2010 14:18

Thanks for confirmation Leen!! :lol:
Was ook enkel hypothetisch gesteld, mocht het ooit gebeuren.
Jan Willem Hilverts
Berichten: 1180
Lid geworden op: 10-09-2008 15:27
Contacteer:

09-04-2010 11:21

Rik,

Als je camera weigert, koop je een nieuwe ;) Is geen excuss voor mij! Je begint een beetje kort door de bocht te raken. Uitgeluld, geen weerwoord meer? :lol:

En tja, misschien heeft Eric geluk ermee gehad? I dont know.. Maar als hij zo goed is, weet hij ook hoe je kan fotograferen in de nacht om niet te hoeven zakken. Dus beetje dom gelul dit door nu andere namen te noemen. Blijkbaar weet je weinig tot niks van fotografie af..

Sjoerd,

Bij mij is het zo dat ik het kan instellen dat er 10 foto's genomen worden met de zelfontspanner. Tussen elke foto zit 2 tot 10 seconden. Tijd zat dus om te rennen naar de vis vastpakke nen op de foto.

En anders... Bij elke spiegelreflex kan je een remote control kopen en gebruiken. Doen er ook veel hier!

Dus ja.. Nog steeds geen argument om te zakken..
--- Toedeledokie ---

Jan Willem

http://www.jw-hilverts.nl
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

09-04-2010 11:53

jw volgens mij weet je totaal niet wie eric is of wel ? die man regelt dus ook carp zwolle ! ook geluk zeker ? heeft het agentschap van allerlei merken.wat een geluk he.. :roll:

ik snap heus wel hoe je moet fotograferen hoor.maar jij zei over de hoofdlamp even op de vis schijnen en daar was ik het overduidelijk niet mee eens.en neem aan dat je ook geen foto schiet met de hoofdlamp op de vis gericht.anders heb je inderdaad totaal geen verstand van fotografie.
dat jij je visje niet zakt moet je zelf weten,ieder voor zich.ik zak met verstand en is nog nooit mis gegaan.zodra het niet mis gaat zal ik dit dus ook gewoon blijven doen bij een vis waarvan ik er een foto in het licht van wil hebben.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

09-04-2010 12:00

Jan Willem Hilverts schreef:Sjoerd,

Bij mij is het zo dat ik het kan instellen dat er 10 foto's genomen worden met de zelfontspanner. Tussen elke foto zit 2 tot 10 seconden. Tijd zat dus om te rennen naar de vis vastpakke nen op de foto.



Beste Jan Willem,
Kan ik ook instellen . Zo maak ik ook altijd mijn foto's.
Je haalde echter een (voor mij nog steeds hypothetische) situatie aan igv een 30 kilo-vis.
Ben van mening dat je als vanger van zo'n apparaat 100% je aandacht bij die vis moet houden. Dat houdt voor mij in dat ik niet heen en weer ga rennen tussen mat en statief, maar constant bovenop die vis wil zitten met het oog op klapperen e.d.

Daar komt voor mij nog eens bij dat 30 kilo bewegend en glad vissenvlees een stuk minder makkelijk omhoog te houden is voor een foto dan een vis van 15 kilo. Houdt dus in dat je die vis vaker even (onbeheerd!) moet neerleggen en opnieuw naar je statief moet rennen om te kijken of je fot's gelukt zijn voor een eventuele nieuwe serie foto's. Met een fotograaf zal dit allemaal veel gesmeerder verlopen en zal de vis dus minder lang op de kant zijn. Tevens kan een goede fotograaf vanuit verschillende posities de plaatjes schieten en hij/zij kan je ook aansturen met het oog op de fotocompositie.

Die zestiger zal ik dus (zo kort mogelijk) zakken. In geval van vissen met een gangbaar formaat, zie eerdere posting.

Mvg,
Sjoerd