voerplek maken met marker,


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2010 16:50

hallo luitjes nog maar tip van mijn kant af,
wil je een voerplek maken (compact of verspreid) heb ik een goede tip voor je,ik ga je niet vertellen hoe je moet voeren en met wat en de hoeveelheid,maar ik leg je wel uit hoe ik soort dingen aanpak op groot water,
men neemt een flesje ( extran ? ) en vult dit voor de helft met water en knoopt boven de dop een amnesia lijn 13 kg als voorbeeld. dit moet iets langer zijn als de diepte daadwerkelijk,zeg het is 2,10m diep? maak dan je amnesia 2,30m lang, dit is nu je marker voor de komende weken/maanden ?
als volgt pakt men een nylon en die knoop je vervolgens met een lus om de amnesia heen,(zodra de marker op de juiste plek staat).
nu de nylon vastzit aan het flesje varen we terug naar de kant.en laten de nylon spoel afrollen,we trekken vanaf de kant nu aan de nylon om vervolgens het flesje onder water te trekken,en je prikt met een haring in de zijkant van de kant de nylon vast.nu heb je dus altijd als je aankomt de precieze plek die je heb aangevoerd terug.mensen trekken je marker er ook niet uit,ik heb op deze manier een voerstek echt lang kunnen onderhouden,als ik eenmaal erop ging vissen zette ik een pvc marker neer,om het feit als dat je vis heb,de marker omvalt en terugbuigt en je jee stek niet kwijt bent bij een vis.

Succes en probeer het ook eens.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

12-01-2010 19:20

Hey Rik ja dat is idd een hele goede tip!
als ik een voerplek begon gooide ik altijd een baksteen met wat touw en een stukje hout eraan te water en op de dag dat ik viste gooide ik de staafmarker erin met een houtje markeerde ik mijn stek dan onopvallend want staafmarkers worden meegejat en zelfs als ik mijn houtje met de boot zocht was hij verdwenen of mensen hadden hem meegenomen of waren er toevallig ingevaren met als gevolg je overnieuw kon beginne dus deze tip is een goeie voor mij Thnx
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2010 19:40

no problemo !

geen dank
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

12-01-2010 20:05

Knap zeg! Daar was nog niemand op gekomen die op groot water heeft gevist.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2010 20:42

er zijn ook mensen die beginnend karpervisser zijn en er een heleboel aan hebben,maar goed jij weet alles natuurlijk vanaf de dag dat je een hengel in je handen kreeg,en heb dit soort dingen allemaal zelf uitgevonden,nooit tips van anderen gehad ?
je kan ook niks zeggen,hebben we allemaal net zo veel aan,waarschijnlijk nog meer,

er zijn ook mensen die dit waarderen,en niet zo bekend zijn op groot water.
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

12-01-2010 21:35

Rik,goeie tip.Gebruikers neem hem aub ook eventjes weer mee als je klaar bent daar.
Mvg
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

12-01-2010 21:45

hey frank bedankt,dat van dat meenemen dat lijkt me een logisch verhaal,
had niet gedacht dat erbij te hoeven zetten,alhoewel je het nooit weet met sommige vissers
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

12-01-2010 21:54

Rik,helaas wel.
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-01-2010 07:41

Je hebt gelijk Rik, was flauw van me.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-01-2010 12:06

bedankt dat je het toegeeft rc. tof.

goed jaar en dat ook jij een hoop gaat vange ;)
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-01-2010 12:46

Gaat lukken Rik!

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

13-01-2010 16:57

Dit is makkelijker op te lossen:
Men neme een flesje die je makkelijk onderwater kunt trekken.
men neme een zware steen (baksteen ofzo) men monteerd er een oog op.
steen op de bodem plaatsen (2-3m diep is nog wel te duiken om hem goed te plaatsen)
lijn door het oog aan de fles.
lijn terug nemen naar de kant.
en je kunt de marker (flesje) vanuit de kant omhoog laten komen en naar de bodem trekken.

als je gaat vissen trek je de marker omlaag. de vis kan er niet omheen zwemmen.
Het is ook slim om de marker 10m achter je voerstek te zetten zodat de vis er ook niet echt van schrikt.


is hetzelfde systeem als met de markerhengel.
Gebruikersavatar
Erwin van Capelle
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-11-2005 20:01
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

14-01-2010 22:13

Allemaal goede oplossingen, toch wil ik u allen niet onderstaande reactie onthouden die uit mijn gastenboek komt. Voor info kunt u mij mailen.

Hoi Erwin,
Ook wij hebben een waanzinnige test gedaan. Zoals je weet waren wij van plan om de markers een hele zomer op de plas te laten staan en alleen dan de lichtkopjes er in te plaatsen wanneer we een paar dagen of een week gingen vissen. Dat hebben we inderdaad gedaan en ik moet zeggen dat het helemaal goed is gegaan. Afgelopen zondag hebben we de markers eruit gehaald. Na 6 !!! maanden geen druppel water in de buizen, alleen een beetje aanslag wat ik er gisteren afgehaald heb met een schuursponsje. Dat we ook nog eens zeer goed gevangen hebben deze zomer heeft ook zeker met de markers te maken, je plekje terug vinden op 12 hectare wanneer je 3 weken niet geweest bent valt niet mee en dat ging nu super.
Groet, Steven en Roy
PS: we moesten wel af en toe het buisje legen waar de lichtkop in gaat want wanneer we een week niet geweest waren en het heeft geregend dan zit daar wel wat water in natuurlijk. De laatste 2 maanden hebben we dat opgelost met een boterhammen zakje over de kop.
Karper vissen ..... m`n lust en m`n leven.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

15-01-2010 16:36

op de betere manier die jij bedoelt kunnen toch evegoed de boten toch nog in je lijn varen
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-01-2010 17:14

als je even op zijn website kijkt zie je hoe het werkt.

http://markerworld.come2me.nl/

best leuk idee, maar als je vast komt te zitten met je marker moet je nog het water op of in.
Gebruikersavatar
Erwin van Capelle
Berichten: 13
Lid geworden op: 05-11-2005 20:01
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

15-01-2010 22:15

De heren van de eerder genoemde reactie hebben helemaal geen lijnen of wat dan ook gebruikt. Zij hebben 3 staafmarkers in April 2009 op de plas uitgezet. Zij zorgde ervoor dat er nog een centimeter of 10 boven water bleef staan. Wanneer ze gingen vissen draaide ze de automatische lichtkop erop. Wanneer er niet gevist werd maar wel gevoerd moest worden wisten ze wel ongeveer waar de markers stonden en wanneer in de buurt vonden ze de 10cm stukjes boven water altijd terug. Deze mannen hebben hun markers ruim 6 maanden laten staan, zijn niet gestolen en hebben een pracht zomer gedraaid.
Ik heb hun reactie geplaatst omdat bij de opening van het topic er gesproken werd over het langdurig onderhouden en precies terug kunnen vinden van je voerplek. Het voorkomt m.i. wat gerommel met lijntjes, flesjes en stenen.....hoe goed het ook allemaal werkt, de oplossing van hier boven lijkt mij de fijnste.
MVG Erwin :wink:
Karper vissen ..... m`n lust en m`n leven.
Gebruikersavatar
Richard Mol
Berichten: 436
Lid geworden op: 17-12-2009 21:17
Locatie: Westfriese carp scene
Contacteer:

19-01-2010 18:10

Erwin

ik heb het dus al 3 x verschillende keren gedaan zoals hun beschrijven je marker net aan boven water laten steken maar alle 3 x waren ze weg dus het is niet de beste manier bij ons varen heel veel boten aangezien er een camping en een bungalow park aanvast zitten
en er is altijd wel weer een leukerd die denkt hey wat is dat voor rare stok even kijken en weg marker dus daar ben ik mee gestopt
Gebruikersavatar
Erwin Krijgsman
Berichten: 575
Lid geworden op: 20-02-2008 23:24
Locatie: Capelle ad IJssel
Contacteer:

19-01-2010 20:07

Hallo Richard,
Tjaaa......in zo`n geval houdt het op. Wanneer er druk gevaren wordt valt zelfs zo`n stokje van 10cm boven water op een gegeven moment op. In dat geval ga ik voor de oplossing van Remco, deze heeft m.i. aardig wat voordelen.
MVG Erwin :wink:
http://markerworld.nl/ Your Carp Tackle Store
Plaats reactie