ziek of niet?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

09-06-2008 14:53

hey mannen,
ik heb een vraagje de laatste tijd vangen we op een water hier in de buurt een hoop vissen die heel erg beschadigt zijn in het begin dacht ik aan paaiwonden. maar daar lijkt het mij veel te erg voor, de vissen hebben schubben eraf en allemaal rode zweren.
ik zal hier even een foto als voorbeeld plaatsen (dit was de beste kant van de vis) de slechte kant hebben we jammer genoeg niet op de foto gezet.
aan deze kant zat hij helemaal onder die rode zweren en hij had zelfs een rood oog.
en de brasems hebben het ook.
Afbeelding
Afbeelding
onderop zn koppie vooral.

Afbeelding
Afbeelding
zijn staart is ook omlijst met een rode rand.
iemand een idee of het hier om een ziekte gaat?
M.v.g Stef Jansens
Gebruikersavatar
Stephan van Went
Berichten: 430
Lid geworden op: 26-07-2006 10:40
Locatie: Noord Holland

09-06-2008 15:14

Het lijkt wel de witte-stipziekte als je zo de staart bekijkt, kan overigens ook paringsuitslag zijn.
Mvg,
Stephan van Went
Harald van der Graaf
Berichten: 2465
Lid geworden op: 30-06-2007 09:25
Locatie: arnhem

09-06-2008 17:33

ik weet niet wat het is maar gezond is het niet .vooral die rode uitslag ziet er niet goed uit voor de vis .het lijkt me niet waarschijnlijk dat als een vis ziek is nog zal eten .ligt er ook aan welk stadium ze zitten ivm de ziekte dat heb ik 1 keer meegemaakt in mijn aqarium met spiegels werden ze net zo rood bij mij aten ze niet meer heb er 5 gered met medicijnen de rest is dood gegaan een stuk of 3 .ze hadden precies het zelfde als wat ik hier op de foto zie .en ze staken elkaar allemaal aan .ik hoop niet dat het zelfde is wat er bij mij destijds is gebeurd want dan vrees ik het ergste zullen ze bijna allemaal dood gaan . ik heb 1 vraag stef is het water vervuilt gr harald
Ik ben Harald uit Arnhem, ik heb een dochter van 7 jaar(Demi).
Als ik tijd heb ga ik graag vissen.
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

10-06-2008 14:19

lijkt mij indd. gewoon paring wondjes en uitslag

hou het water ff in de gaten. kijk het een tijdje aan en ga niet vissen hier gun ze ff rust en ruimte

greetz paul
vis zwemt
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

10-06-2008 15:58

het water is niet vervuild. en eten doen ze nog gewoon goed :wink:
M.v.g Stef Jansens
Plaats reactie