lui


mark hofman.

13-02-2003 15:10

Veel mensen vragen info over waters, maar kunnen ze dat niet zelf uitzoeken?!

Ik ben nu vast weer aan het 'zeiken', want je moet behulpzaam zijn naar anderen en helpen.

De mensen zijn gewoon te lui. Ze leggen volgens mij een kaart voor hun neer prikken er blind op, ze komen op een water en vragen er op het board info over.

Ik zou zeggen zoek het lekker zelf uit! Je moet gewoon moeite doen voor je vissen en als je dat niet wilt doen, dan kan je net zo goed stoppen.

Als je een nieuw water heb, rijdt er dan heen en praat met de locals, dan weet je vast meer en dan komen er tenminste niet zoveel wateren op het board.

Ben ik de enige die er zo over denkt?!

mark

p.s. vaak zijn het dezelfde mensen.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-02-2003 16:13

Beste mark,

Ik denk dat je een heet onderwerp hebt aangesneden!!!

Ik vind het een onlogische mening, maar ja wie ben ik.. ik ben ook eigenwijs.

Het is weldegenlijk handig om info te vragen aan mensen op dit board over wateren in binnen en buitenland. Het is namenlijk zo dat veel mensen hier op dit board niet nog steeds op school zitten, en minder tijd hebben om te vissen als jou. Deze mensen en ook andere willen graag na bijv 1200 km te hebben gereden alvast weten hoe of wat hen te wachten staat.
Ook voor de thuis blijvers is het handig om het een en ander te weten. Niet iedeeen geeft zijn geheimen prijs, maar degene die dit wel doen heb ik respect voor. Een klein beetje helpen onderling vind ik echt heel erg goed.

De Karperwereld is toch al een beetje een wereldje voor onszelf maar als wij onszelf ook nogmaals op deze manier van elkaar afsluiten waar gaat dit dan heen???

Ik vind wel dat er natuurlijk locals zijn op bepaalde wateren die hun put van beren niet willen prijsgeven en daar is ook niets mis mee. Maar de meeste wateren hebben al lang en breed in 100den karper magazines gestaan, op covers en op boiliemerken enz.. wat maakt het dan uit als er iemand is die alvast wilt weten of hij harde boilies moet meenemen of zachte?? zijn er dwergmeervalletjes of is de bodem hard of zacht, wat is de beste periode en mag je er met een boot op?? en zo ja electro of benzine motor??

NOu ik zou zeggen ga jij zonder rijbewijs maar op je fiets overal heen en laat degene die info willen omtrent wat viswater rustig met rust, er zijn namenlijk al genoeg mensen geweest die discussies hebben verziek puur uit eigen mening.

Nieuwe motto als we niets meer aan iemand mogen vragen op dit board.... beheerders stop er dan maar mee!!!!!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

13-02-2003 16:21

A Men, helemaal mee eens.
MVG Robert.
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

13-02-2003 16:49

jordy, zonder morren ofzo, maar toen ik op school zat had ik zeker de laatste jaren van mijn opleiding meer tijd van vissen dan nu. dit vind ik een zwak argument.

wat betreft info. ik vind het prima dat mensen informatie vragen over regelgeving op een water, en wellicht ook nog hoe men er moet komen (met name in frankrijk dan) verdere stekinfo mag ieder van mij zelf uitzoeken. dat is toch de essentie van het vissen?? je eigen ding doen en dan hopelijk een MOOIE beloning. bestand?? hoe liever je mond dicht, met die smokkelpraktijken in het achterhoofd.
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-02-2003 17:12

Als men elkaar niet meer mag helpen nou ja uuhm wat is jouw aandeel op dit DB dan??

Sorry hoor als ik er meteen van moet uitgaan dat een ieder maar meteen vissen gaat lopen jatten, ja dan is het eind ver zoek!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

13-02-2003 17:27

jordy,

spijtig genoeg is het zo ja. Tegenwoordig valt er niemand meer te vertrouwen. :evil:

MVG
Piotr
Siegfried Noet
Berichten: 53
Lid geworden op: 02-01-2003 01:00
Locatie: Moerbeke-Waas België

13-02-2003 17:27

Mark !

Op een ander board weet je te vertellen dat andere je niet appreciëren als je hen raad heeft, zeker niet als het oudere zijn !

Hier op dit board ga je nu zeggen dat anderen te lui zijn om iets zelf uit te zoeken !

raar niet ??
see ya

sieg
mark hofman.

13-02-2003 17:30

jordy,

ik zeg dat je niet iemand meer mag helpen. wel goed lezen he.

ik vind alleen dat mensen te snel dingen gaan vragen over waters. er zijn al zat waters kapot gegaan door het verschijn op het net of in de media.

de mensen vragen te vaak te snel dingen. ze zijn gewoon lui. b.v. ik rijdt langs de A7 en zag een putje. zit daar dikke vis? als voorbeeld.

dit is mijn probleem. het is goed als mensen dingen kunnen vragen over b.v. aas, rigs enz. en discussieren.

mark
mark hofman.

13-02-2003 17:32

siegfried,

ik vat hem niet helemaal. nogmaals je mag natuurlijk over alles en nog wat info vragen, maar ik vind dat mensen te snel iets over waters willen weten.

mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-02-2003 17:32

Dat zal best zo zijn en ik zal de laatste zijn aan wie ik snel iemand mijn rug zal toedraaien maar ik denk toch echt dat de meeste collega's op dit board het beste met de visjes voorheeft.

ENUH ja sigfried als dit echt zo is...dan hebben wel er waarschijnlijk weer zo'n fucker bij die het board probeert te verzieken.

Bannen dus
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-02-2003 17:38

Goh ben ik dan een van de weinige die snapt wat Mark bedoelt?

Jullie moeten maar eens bij de rubriek vissen in nederland kijken. Er worden teveel wateren genoemd. En hoe gaan die postings?:

Wie kent dit water en wat zwemt. Weet iemand hoe diep het is en welke boilie de voorkeur heeft?

Kijk bijv. eens bij de topics die de surfplas en de foppeplas gaan maar eens!

Als men idd hier om info gaat lopen zeuren zonder zelf bij het water te gaan kijken of zonder zelf moeite te (willen) doen is men idd lui en gemakzuchtig.

Zeg nou zelf, het geeft toch veel meer voldoening als je alles (zoveel mogelijk)zelf hebt uitgezocht.

Groet,
Kiron

Ps je ken best info van mij krijge, maar dan wel langs de waterkant, waar ik kan zien dat je moeite wilt doen voor je vis.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-02-2003 17:40

Siegfried,

Dat raad geven (van Mark) op het andere board ging volgens mij niet over wateren maar het vissen opzich. Lijkt mij een groot verschil!

Jordy,

Lees bovenstaande verklaring maar....... dus geen fucker.....
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-02-2003 17:47

Ok misschien niet maar ik kan de mening niet delen. Info geven vind ik OK op de manier zoals ik het heb aangegeven. Toch zonde als je denkt alles voor mekaar te hebben als je weg gaat, en dat dit dan daar aangekomen behoorlijk tegenvalt als de boot het water niet op mag, je er helemaal niet mag nachtvissen enzzzzzzzzzz

En ja gelukkig ben ik op de juiste manier ontwikkeld Mark dus of ik kan lezen... wat denk je zelf.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

13-02-2003 18:17

Jordy,

De info betreffende bijv. het nachtvissen en wel of geen boot kan iedereen van me krijgen, maar (te) vaak wordt er gevraagd wat er zwemt, hoe er te vissen, welk aas, welke stek enz. Dit is naar mijn mening informatie die je langs de waterkant moet krijgen en niet hier op het board.

Groeten,
Kiron
mark hofman.

13-02-2003 18:22

maar schijnbaar niet echt goed, want jij beweerde dat je helemaal geen info meer mocht vragen.

mij lijkt het dat je niet als je voor het eerst naar een water gaat je niet gelijk gaat vissen. je gaat het eerst onderzoeken en peilen enz.en dat is juist het punt, veel mensen vinden dat teveel moeite. ze hebben liever alle info van anderen. dat bedoel ik metluiheid

mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

13-02-2003 18:50

Sorry aan dit welles nietis spelletje ga ik mij niet mengen.

Succes en vangse,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-02-2003 18:51

Op 2003-02-13 17:38, schreef Kiron Zaal:
Goh ben ik dan een van de weinige die snapt wat Mark bedoelt?

Jullie moeten maar eens bij de rubriek vissen in nederland kijken. Er worden teveel wateren genoemd. En hoe gaan die postings?:

Wie kent dit water en wat zwemt. Weet iemand hoe diep het is en welke boilie de voorkeur heeft?

Kijk bijv. eens bij de topics die de surfplas en de foppeplas gaan maar eens!

Als men idd hier om info gaat lopen zeuren zonder zelf bij het water te gaan kijken of zonder zelf moeite te (willen) doen is men idd lui en gemakzuchtig.

Zeg nou zelf, het geeft toch veel meer voldoening als je alles (zoveel mogelijk)zelf hebt uitgezocht.

Groet,
Kiron

Ps je ken best info van mij krijge, maar dan wel langs de waterkant, waar ik kan zien dat je moeite wilt doen voor je vis.



Niks aan toe te voegen...

Sjoerd
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

13-02-2003 20:14

als je een water op het oog hebt, dan ben je gek als je niet op alle manieren zoveel informatie mogelijk erover probeert te krijgen. Wat voor nut heeft het immers om tientallen sessies wat aan te pruttelen. Degenen die er gevist hebben, bepalen dan hoe ver ze iemand willen helpen, als ze dan gaan zeggen dat ze bij die en die boom op die en die afstand met die en die rig en dat aas zo goed vangen is dat hun keus. Maar ja zo verkracht je je eigen water.

TIP: wil je iemand helpen, gebruik dan de privebericht optie, weet je tenminste een beetje met wie je te maken hebt en bezorg je de mensen die nog nooit van het water gehoord hadden ook niet het id om daar te gaan vissen.

Volgens mij worden wateren niet druk door de informatiezoekenden, maar door de genen die geven. Wil je je water rustig houden, doe dan zelf ook rustig.

Niels
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

13-02-2003 21:35

Lorenzo,

in die topic over de schaapskuil werd er enkel aan Tim de tip gegeven om het er nu nog niet te proberen. Hij werd daar helemaal niet "Afgezeken". Iedereen weet dat dit water geen gemakkelijk is, daarom gaven we Tim ook de raad om eerst andere waters aan te pakken en zich niet direct op dat water te gooien.

En zoals er daar al werd gezegt: "tim, op dat water kom je jezelf tegen." en in mijn ogen is dit helemaal niet bedoeld om hem af te zeiken, maar gewoon om hem een gouden raad te geven!

MVG
Piotr
Donald Stevens
Berichten: 425
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00

14-02-2003 01:38

mark je wou zeggen dat je op je thuis watertje ook alles zelf uitgezocht hebt????
(zie foto in je profile)
daar wist jij het bestand ook van..anders had je er waarschijnlijk niet eens gevist
en dat water heeft ook al in een hengelsport blad gestaan...waarbij de schrijver niet het betreffende water heeft genoemd en de foto's redelijk onherkenbaar heeft gemaakt....oftewel zo kan het dus ook.


en nog iets ...zijn er nog wateren geheim in nl.....dacht het niet...tuurlijk zijn er wateren waar je weinig tot niks over weet.
maar ga ergens vissen in een ander deel van het land...en er is altijd wel iemand die je het een en ander verteld over het betreffende water en eventueel water in de buurt....en je kan mij niet wijsmaken als je op een totaal onbekend water vist dat je niet gaat rondvragen of er intresante vissen zitten...waar het met de bekende vraag begind van is het nog wat!?

het alles voorgeschoteld krijgen ben ik het dus ook niet mee eens met bijv. wat is de zwaarste vis welke boilies en welke rig.
want dan geef ik niet eens antwoord.
dan heb ik dus ook zoek het lekker zelf uit
ben best bereid wat te vertellen over een water...maar geef niet alles prijs
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

14-02-2003 07:10

Donald, ik ken mark persoonlijk........ (jouw ken ik ook trouwens) en de informatie over het bestand heeft hij gekregen door veel aan het water te zijn en niet door op het internet rond te vragen. Ik heb zelfs enige tijd met Mark gevist en hem eigenlijk altijd aan zijn lot overgelaten omdat ik vond dat ie dingen zelf moest uitproberen, man wat heb ik hem zien stuntelen..... én zien groeien binnen het vissen! En zo vind ik dat het hoort..........

Dat verhaal in dat blad, was dat niet geschreven door Ed? en ging oa over toplood icm lossers?

Met wetende groet,
Kiron
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

14-02-2003 07:45

heuh?

vast een andere Ed ;o)

Overigs ben ik geheel eens met Mark, en och, dat mensen zijn woorden maar meteen verkeerd gaan lezen, zegt mij meer dan genoeg. To the point, WAT hij in zijn eerste berichtje schrijft, klopt heel erg behoorlijk voor dit forum. En zij die dit ontkennen en trachten te ontkrachten, zijn allen vast vissers die liever vragen dan proberen.

En Tim, och Tim.
lama

Beste Lorenzo, weet je wat boardvervuilers ook zijn? Mensen die slechts anti reageren, het liefst niet ingaan op de stellingname, ik bedoel waar reageer jij eigenlijk op Mark zijn stelling dat sommigen wel erg lui zijn? Nergens, slechts een reaktie hoe mensen erop reageren. Waar heeft Mark het over betaalwateren? Nergens, maar jij wilt er toch graag een anti-stemming aan geven, zodat daarmee in jou denken meteen de topic ter plekke ontkracht is....

Een forum is mijns inzien een discussie plaats. een discussie is praten over onderwerpen die vragen oproepen. Wat is een bananen-rig? Wat eet een karper? Hoe leeft hij in de winter? etc etc.

De helft wat ik lees is slechts Waar moet ik vissen, wat mag ik vangen. Ontken het maar, who cares. Het staat namelijk allemaal gewoon opgeslagen. Ga maar eens een dagje of twee alle berichten lezen.

Vertel mij eerst maar eens waarom een forum een plaats is geworden waar je info mag op halen over wateren? En je bent dan kennelijk een asosiale lul als je zwijgt?

zwijgen is goud.
Ed
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

14-02-2003 08:59

Tja, de mensheid is nou eenmaal lui. Als sommige niet inzien dat, als ze zelf iets uitzoeken, ze veel meer leren! Ik vind het niet erg als iemand dergelijke info vraagt of ik antwoord geef is dan nog altijd mijn eigen keus natuurlijk. Ik vind het alleen een vorm van je zelf te kort doen.

Dus, ik begrijp Mark wel.

Groet
Bart
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-02-2003 10:58

het feit dat veel mesnen het normaal vinden dat er info gegeven word zegt al genoeg...
als iemand ....kilometer heeft gereden is het wel handig om te weten wat hem te wachten staat las ik ergens, misschien moet dat persoon eerst maar es nadenken waarom hij zover wil rijden en als je zover weg wil vissen heeft dat consequenties ja! tuurlijk een beetje standaard info over nachtvissen en vergunningen ok! maar de rest? zoek het ff lekker zelf uit! Het is tekenend voor de huidige mentalieteit dat iedereen zo erg verwend is dat het als normaal word gezien dat alles open word gegooid! nou ik ben niet zo gek!

mvg martijn nederpel

ps kijk eens bij mijn nieuwe topic: zucht....
Gebruikersavatar
Rene Velthuis
Berichten: 55
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

14-02-2003 15:02

Op 2003-02-13 17:38, schreef Kiron Zaal:
Goh ben ik dan een van de weinige die snapt wat Mark bedoelt?

Jullie moeten maar eens bij de rubriek vissen in nederland kijken. Er worden teveel wateren genoemd. En hoe gaan die postings?:

Wie kent dit water en wat zwemt. Weet iemand hoe diep het is en welke boilie de voorkeur heeft?

Kijk bijv. eens bij de topics die de surfplas en de foppeplas gaan maar eens!

Als men idd hier om info gaat lopen zeuren zonder zelf bij het water te gaan kijken of zonder zelf moeite te (willen) doen is men idd lui en gemakzuchtig.

Zeg nou zelf, het geeft toch veel meer voldoening als je alles (zoveel mogelijk)zelf hebt uitgezocht.

Groet,
Kiron

Ps je ken best info van mij krijge, maar dan wel langs de waterkant, waar ik kan zien dat je moeite wilt doen voor je vis.


wat maakt het uit dat mensen over allerlei wateren wat willen weten? als je t ze niet wilt vertellen doe je het toch gewoon niet?!
stoor je eens inet zoveel aan alles wat je niet bevalt en zet het van je af, dan heb je er ook geen last van. daarbij heeft iedereen het recht om te vragen over dit soort dingen, en iedereen mag info weggeven als hij/zij dat wil. Ga je druk maken over die "illegale" transporten ofzo, maar niet over vissers die toevallig wat willen weten.
trouwens, er zitten hier 2000 vissers op t board, en daarvan hebben er ongeveer, ruim aangehouden, 50 wat over een bepaald water gevraagd. is dat veel?