Penvissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

04-02-2002 15:18

Kevin, net als op vele vraagjes van jou, gewoon proberen.
Wel in de gaten houden of het verantwoord is om tegen die palen te vissen.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

18-02-2002 23:19

Beste Kevin,
Ik mag erg graag met de pen vissen op kanalen. Ik doe dit al etterlijke jaren, maar ik moet zeggen, het ene kanaal is het andere kanaal niet. Ik vis zelf altijd met kleine particles, bestaande uit sierduivenvoer, hennep, tauge, kekererwten, maples en capucijers. Het laatste uit blik, welke ik ook als haak aas gebruik. Mijn ervaring is dat die aanlegplaatsen vaak niet de beste plekken zijn als deze vaak gebruikt worden door de beroepsvaart, maar nogmaals het ene kanaal is het andere niet, dus zoals Douwe al zei, proberen is de beste manier om erachter te komen. Mijn voorkeur gaat uit naar zijvaarten en bruggen. Afhankelijk van de brug kan het in het midden van de brug (bij de palen) danwel aan de zijkant van de brug het beste zijn. Vaak vind je bij bruggen ook harde platen op de bodem die bedekt zijn met mosselen, een hotspodje! Echter kleeft er ook een nadeel bij het vissen bij bruggen, nl. het grote aantal fietsen wat er vaak vanaf word gedumpt, dus dreggen kan soms noodzakelijk zijn. Verder heb ik het advies aan je om voornamelijk op zondag te gaan pennen, daar er dan geen scheepvaart is (op de meeste kanalen). Soms kan het op kanalen erg diep zijn, 4 a 5 meter, waardoor je met een pennetje met stuitje zal moeten vissen, maar ik denk dat elke penvisser al op deze manier vist, daar je aanbeten dan scherper zijn. Ook moet je weten dat het op kanalen erg hard kan stromen, waar je bij het maken van voerplekjes rekening mee moet houden, anders zal het erg moeilijk vissen worden. Beste Kevin, tenslotte nog een tipje, maak op diversen plaatsen ca. twee a drie uur voor je gaat vissen een voerplekje ( een volle hand of tien per plek) zorg dat deze plekken een stuk uit elkaar liggen, bijvoorbeeld bij verschillende bruggen op het kanaal en vis deze dan systematisch af, blijf op elke plek niet te lang hangen, en vis elke plek 2 a 3 keer af. Heel veel succes en plezier, penvissen rules!! met de groeten van Ed van Peppen.
Plaats reactie