ik zou wel eens.


Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

05-07-2007 23:19

Robert.

I like your style.
Bijna een verademing zelfs.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-07-2007 01:11

Wat alle mensen die regels bedenken over hoe ik wel of niet op een karper mag vissen ervan vinden, boeit mij niet en zal mij nooit boeien…


Ik heb dus niet overal lak aan, wel aan de regels voor het vissen, MAAR ZONDER DAT IEMAND DAT MERKT.




Robert, Fuck your stile! Je geeft niet echt het goede voorbeeld zo. :wink:
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
jan van kranenburg
Berichten: 429
Lid geworden op: 04-03-2007 03:07
Locatie: Den Haag

06-07-2007 02:30

Klaas,

Ik ben dus in jouw optie bijna de de ideale Karpervisser; zij het dan
dat ik WEL een katapult gebruik, omdat ik de techniek van een voerboot
te ingewikkeld vind.

Het evt. voordeel van het vissen met 3 hengels heb ik overigens nooit
begrepen.
Vind/vond het al met 2 hengels moeilijk genoeg.
Door misverstandje ruim 3500 van mijn posts sinds 2002, zoek.
Steun KSN!
K. van den Herik

06-07-2007 08:32

ooooh als je respect hebt voor karper dan mag alles? Zeker als je niet betrapt wordt.

Sorry je hebt gelijk.

Maar:

Sociale pietje zit te vissen, zijn tentje van 2,98 bij 2,98 staat al keurig op. Al zijn papiertjes zijn in orde. Gelukkig heeft zijn vereniging op bijna alle stukken van zijn water voorelkaar dat de leden mogen vissen en wel in de nacht en wel met een vistentje.

asociale jopie zit 500 meter verderop lekker in de bosjes gehakt uit het zicht keurig netjes op een plek waar je nu net niet mocht zitten.

Beide hebben stikrespect voor de karper.

Freedom man!

MVG

Klaas


PS Ik heb altijd eentelefoon bij. :P
ron bouman
Berichten: 389
Lid geworden op: 14-02-2007 18:51

06-07-2007 11:32

lekker bezig jongens, iedereen vist toch op zijn eigen manier?
jammer dat er dan toch mensen zijn die het voor de rest moeten verpesten, maarja die kom je hier op het forum natuurlijk niet tegen...
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-07-2007 11:38

Rick, ik ben ook niet iemand om een voorbeeld aan te nemen, alstublieft niet :lol: wie van ons twee het goede voorbeeld geeft, is afhankelijk van in wiens belang dat ‘goed’ is.

Jij (en de rest) spreken over het belang van de karpervisser/ karpervisserij/hengelsport.

Dan geef ik inderdaad niet het goede voorbeeld.

Ik vind dat ook geen prioriteiten. (het begint bij mij bij de karper, de rest is bijzaak, niet anders om, waar het begint ligt mijn prioriteit)

Meningen verschillen, gelukkig maar, veel succes met het veilig stellen van het nachtvissen daar, ook al ben ik er niet dankbaar voor als het lukt, vind ik het altijd wel bewonderenswaardig als mensen zonder er geld voor te krijgen zich inzetten voor hun idealen,(dus puur omdat het hun idealen zijn) ook al zijn het dus niet de mijne.

Nou later 8)
8)
K. van den Herik

06-07-2007 12:21

Robert,

been there, done that...


Totdat...

Rob Schneiders noemde eens iets van "voortschrijdend inzicht"

Soms kom je er achter dat iets niet meer is te stoppen. Kan je 2 dingen doen, zelf stuur dan liever een beetje mee een kant op die het minst slechte is/lijkt.


MVG

Klaas
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-07-2007 12:26

K. van den Herik schreef:Sociale pietje zit te vissen, zijn tentje van 2,98 bij 2,98 staat al keurig op. Al zijn papiertjes zijn in orde. Gelukkig heeft zijn vereniging op bijna alle stukken van zijn water voorelkaar dat de leden mogen vissen en wel in de nacht en wel met een vistentje.

asociale jopie zit 500 meter verderop lekker in de bosjes gehakt uit het zicht keurig netjes op een plek waar je nu net niet mocht zitten.

Beide hebben stikrespect voor de karper.

Freedom man!

MVG

Klaas


Dit zie ik als gevolg:

Helemaal perfect zo inderdaad, maar weet je nog, die ophangjongeren, komen die bij mij in de bosjes liggen onder hun camouflagenetje of liggen die in hun 2.98 bij 2.98 dome ( drie mee natuurlijk, ons ben niet dom, we pitte in 1, we chille in de ander, en in nummer drie nemen we de breezerslet, we visse ook met 6 stokke met ons tweeën want de breezerslet hep ook un vispas ouwe) 20 meter naast jouw tentje? (“hee KlaasSN, ( :lol: ) heppie al wat man, we komme naas ju zittu, vet releks man dat we nou weer moge zitte met onze domes man. FREEDOM OUWE! FREEDOM!! weetjenogwel. Biertju?!”)

Groeten uit de bosjes 8)

p.s. als er van de week smeris bij mijn plu staat weet ik dat jij hebt gebeld :lol:
8)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-07-2007 12:35

K. van den Herik schreef:Robert,

been there, done that...


Totdat...

Rob Schneiders noemde eens iets van "voortschrijdend inzicht"

Soms kom je er achter dat iets niet meer is te stoppen. Kan je 2 dingen doen, zelf stuur dan liever een beetje mee een kant op die het minst slechte is/lijkt.


MVG

Klaas




Dit klinkt zo logisch (vooral natuurlijk door 8) Rob Schneider, dat hoofdstuk achterin 'het grote karperboek' , dat is nou vissen zo als het moet zijn :D )dat ik het wel kan volgen, maar ik identificeer me met zo een klein percentage van de 1.500.000 (!) mensen die in ons land op karper mogen vissen, dat ik me waarschijnlijk niet kan motiveren om me voor hen in te zetten.

groeten, hij die noten kookt en in de bosjes gaat overnachten 8)
8)
K. van den Herik

06-07-2007 13:39

Weet je. Die relexte hufters uit de 60 er jaren maken er nu zelf een teringzooi van.
K. van den Herik

06-07-2007 13:41

o hij die bijna naar de waterkant vertrekt met aanhanger omdat hij zijn spullen niet meer in de auto krijgt...
:o

MVG

Klaas


Not, maar loopt wel makkelijker het jaagpad uit.
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

06-07-2007 13:50

Vang ze Klaas, in de recordsloot 8)

Dat van die hufters uit de jaren 60 snapte ik niet helemaal :)

De groeten van iemand die over 8 dagen voor twee weken met een afgeladen auto + afgeladen skibox + overvolle aanhanger+stinkende vismaat, met een portaboot in zijn nek naar frankrijk vertrekt.

Naar daar, waar je niet mag nachtvissen :lol:
8)
K. van den Herik

06-07-2007 14:13

Afbeelding

Die riepen ook allemaal om vrijheid.

De meeste zijn nu ook directeur, sturen mensen naar oorlogen, zijn minster of... boa.

Ken toevallig 1 geiten wollensok die. ach laat maar.

BTW er zijn ook andere sloten met jaagpaden, alwaar geen voertuig mag rijden.

BTWII Ik wacht op een aanbieding om vanaf 8 nov nog ergens te vissen. hihihi.
MVG

Klaas
wiebrand dragt

06-07-2007 22:41

Rick Van Derks schreef:
Wat alle mensen die regels bedenken over hoe ik wel of niet op een karper mag vissen ervan vinden, boeit mij niet en zal mij nooit boeien…


Ik heb dus niet overal lak aan, wel aan de regels voor het vissen, MAAR ZONDER DAT IEMAND DAT MERKT.




Robert, Fuck your stile! Je geeft niet echt het goede voorbeeld zo. :wink:



het vissen op wateren waar je niet mag vissen is ook geen mooi voorbeeld heren
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

07-07-2007 09:29

:o

:-?

Als de reactie hierboven op waarheid berust en betrekking heeft op de mensen die mij er hier op aanspreken dat ik overal lak aan heb, wat slecht is voor het imago, mag ik die mensen dan even hartelijk uitlachen…

:lol: :lol: :lol:
8)
Gebruikersavatar
Rene Kwadijk
Berichten: 190
Lid geworden op: 17-11-2003 01:00
Locatie: Tiel
Contacteer:

07-07-2007 13:53

[quote="Josef Stalscu"]Is mij ook opgevallen. Durf hier eens te zeggen dat je geen onthaakmat hebt, dan krijg je van alles over je heen.

Terwijl er tientallen hier zitten met 3 hengels. Of nog wel meer.

Als je zo kien bent op een onthaakmat, die op veel plaatsen niet eens verplicht is, houd je zelf dan ook aan andere regels die wel verplicht zijn.

Want geloof mij maar, die batterij-stellingen die ik hier af en toe voorbij zie komen, juist die dingen geven de karpervisserij een zeer negatieve uitstraling.


3 hengels? tsja, ik zie het nut er niet van in, ik vind het zelfs asociaal.

Deze hobby heet vissen, niet vangen.[/quote]

3 hengels heeft toch niks met een onthaakmat te maken!!
3 hengels vind ik best,zonder mat is pas aso!!!
Als ze me missen. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-07-2007 01:35

Is inderdaad beetje kansloos om 3 hengels te vergelijken met een onthaakmat.
Om de simpele reden dat ik van een onthaakmat het nut van in zie,en van geen 3e hengel vaak niet.
Al gebeurt het bij mij persoonlijk nog maar zelden dat ik een 3e er bij leg waar het niet mag van de heren bestuursleden van desbetreffende hsv.

En voor de heren die posten dat ze het voordeel van een 3e hengel nooit hebben begrepen.
Dat begrijp ik dan weer niet dat jullie dat voordeel niet begrijpen.
Persoonlijk gebruik een evt 3e hengel bijna altijd als een soort "experimenten stok",en alle experimenten hebben me informatie opgeleverd.
Uit die informatie haal ik heel veel voordeel,en dat is dan wel weer een voordeel,,,begrijp je??
Mzzl Bart
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

08-07-2007 13:56

snap jullie redenatie wel, maar waar het mij nu om ging; wanneer er problemen ontstaan door karpervissers, en een hsv. maatregelen gaan nemen om dit tegen te gaan, is het dan niet beter om je gewoon maar aan de regels te houden.
er zijn voorbeelden te over in Nederland waar na een waarschuwing van een instantie de visserij aan banden is gelegd, puur omdat vissers toch deden waar ze zelf zin in hadden.

kijk, als dat bij jullie( nog )niet speelt, ZUL JE TEGEN MIJN TOPIC WEL WAT ANDERS AANKIJKEN, shit, klote capslock :( , maar aan de andere kant kun je het ook wat landelijk zien, en gewoon het goede voorbeeld geven. bij controle aan de waterkant hoor ik zo vaak' iedereen doet het',
dus waar maak je je druk om', kijk zo komen we er nooit natuurlijk.

zo, even weer een reactie,

en Robert, rustig aan doen, en toch succes daar in Frankrijk, ondanks je alle regels overschrijdende visserij :wink: .

gr.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-07-2007 15:50

[quote="bart grandia"]Is inderdaad beetje kansloos om 3 hengels te vergelijken met een onthaakmat.
quote]

Zijn jullie nu allemaal zo blind geworden omdat je nu eenmaal iets in je hoofd hebt of zo?

Het topic gaat over het gezeik door mensen over BIJVOORBEELD onthaakmatten, terwijl de topicstarter aangeeft, dat hij dit opvallend vind, omdat ie veel foto's met 3 hengels tegen komt.

BEGRIJP JE ? ?
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-07-2007 15:56

Beste Henk.

Snap jouw redenatie ook helemaal en denk ook dat je helemaal gelijk hebt.
In het verleden heb ik heel vaak lak aan alle in mijn ogen onredelijke regeltjes gehad,wat me dan ook de nodige duiten heeft gekost.
Ben vaak in conclaaf gegaan met bestuursleden van desbetreffende hsv's,
ben daar even mee gestopt omdat ik geen steek verder kwam in al die jaren.
Houd me nu op de geijkte stekken waar de kans groot is dat ik een collega karpervisser tref me netjes aan de regeltjes.
Op die plaatsen netjes met 2 hengels en niet nachtvissen buiten de maanden dat het toegestaan is.
Ben gelukkig ook lid van een hengelaarsbond waar wel met 3 hengels en het hele jaar nacht mag worden gevist.
En de rivieren in nederland mag zover ik weet overal het hele jaar s'nachts gevist worden,ik maak daar dan ook dankbaar gebruik van.
Daarbij natuurlijk altijd een onthaakmat.
pppfffttttt.word zowaar nog een modelvisser,lijkt dat het rebelse er een beetje af aan het gaan is.

Of misschien toch niet,op plaatsen waar ik bijna nooit iemand zie(zowel geen controle als collega vissers)gelden dan opeens weer mijn eigen wetten.
En die zijn soms net iets anders dan al die regeltjes en vooral ook de vergeten regeltjes die door de wetgevers verzonnen zijn.
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-07-2007 16:03

Beste Josef.

Leg jij mij dan is uit waarom je een onthaakmat en 3 hengels met elkaar vergelijkt?

misschien begrijp ik het dan,snap je?
Mzzl Bart
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

08-07-2007 16:29

Lees jij de topicstart nog maar eens.

Dan snap je misschien waar dit topic over gaat.

Het gaat over de schijnheiligheid die hier op het forum te zien en te lezen is.

Ik geef daar het voorbeeld onthaakmatten aan. Om te laten zien dat als je dat woord onthaakmat alleen al zegt, je door velen wordt aangevallen. Voornamelijk door mensen die helemaal niet weten waar het over gaat. Maar dat woord zien en blind reageren. En iets helemaal verkeerd interpreteren.

En dat blijkt nu weer maar eens.



ON TOPIC

Sommige regels, zijn heeeeel belangrijk, en daar dienen anderen zich ook aan te houden, want anders is het schandalig. maar andere regels die mij niet boeien, ach tsja, heb ik schijt aan.


Dat vind ik schijnheilig, en de topic starter verbaasd zich hierover.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

08-07-2007 17:09

Nogmaals josef,met 3 hengels vissen heeft totaal niks te maken met het gebruik van een onthaakmat ja of nee.
Als je nou een onthaakmat zou gaan vergelijken met het gebruik van een bewaarzak zou ik je nog enigzins kunnen volgen.
Iemand die altijd een onthaakmat gebruikt doet dat uit het oogpunt dat hij of zij de vis zo min mogelijk wil beschadigen.
Als zo iemand dus de vis onthaakt op een mooie dikke onthaakmat,om de vis daarna doodleuk zonder eerst goed gekeken te hebben of het wel zonder risico's kan in een bewaarzak propt.
Dat vind ik ook tegenstrijdig en enigzins schijnheilig.
Waar het mogelijk is om een vis op een goede manier te unnen zakken vind ik persoonlijk dat het moet kunnen in geval van een paar uur.

Dus de reden dat ik een onthaakmat gebruik is omdat ik de vis zo min mogelijk wil beschadigen.
Heeft totaal niks met een wet te maken,doe ik omdat ik dat zelf nuttig vind.
Nu kun je zeggen "met een vis vangen beschadig je hem ook".
Dat is helaas inderdaad het geval,haak maakt een wondje in de bek van de vis.
Maar dat zou dan betekenen dat we maar helemaal niet meer moeten gaan vissen?

Met een evt 3e hengel gebruiken beschadig je de vis niet meer of minder,heb alleen de onthaakmat iets vaker nodig .:wink:
Dit is dus op veel plaatsen bij de wet verboden.
Op plaatsen waar ik dat persoonlijk echt beetje onzin vind en er echt geen mens ziet dat ik met 3 hengels vis,daar word een 3e hengel ook door mij ingezet.

Ben ik dan misschien schijnheilig omdat ik op drukkere plaatsen wel gewoon met 2 hengels vis tegenwoordig?
Misschien wel,zeg jij het maar Josef.
Mzzl Bart
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

08-07-2007 19:00

bart grandia schreef:Nogmaals josef,met 3 hengels vissen heeft totaal niks te maken met het gebruik van een onthaakmat ja of nee.
Als je nou een onthaakmat zou gaan vergelijken met het gebruik van een bewaarzak zou ik je nog enigzins kunnen volgen.
Iemand die altijd een onthaakmat gebruikt doet dat uit het oogpunt dat hij of zij de vis zo min mogelijk wil beschadigen.
Als zo iemand dus de vis onthaakt op een mooie dikke onthaakmat,om de vis daarna doodleuk zonder eerst goed gekeken te hebben of het wel zonder risico's kan in een bewaarzak propt.
Dat vind ik ook tegenstrijdig en enigzins schijnheilig.
Waar het mogelijk is om een vis op een goede manier te unnen zakken vind ik persoonlijk dat het moet kunnen in geval van een paar uur.

Dus de reden dat ik een onthaakmat gebruik is omdat ik de vis zo min mogelijk wil beschadigen.
Heeft totaal niks met een wet te maken,doe ik omdat ik dat zelf nuttig vind.
Nu kun je zeggen "met een vis vangen beschadig je hem ook".
Dat is helaas inderdaad het geval,haak maakt een wondje in de bek van de vis.
Maar dat zou dan betekenen dat we maar helemaal niet meer moeten gaan vissen?

Met een evt 3e hengel gebruiken beschadig je de vis niet meer of minder,heb alleen de onthaakmat iets vaker nodig .:wink:
Dit is dus op veel plaatsen bij de wet verboden.
Op plaatsen waar ik dat persoonlijk echt beetje onzin vind en er echt geen mens ziet dat ik met 3 hengels vis,daar word een 3e hengel ook door mij ingezet.

Ben ik dan misschien schijnheilig omdat ik op drukkere plaatsen wel gewoon met 2 hengels vis tegenwoordig?
Misschien wel,zeg jij het maar Josef.

Ben echt blij met zulke mensen als bart hier op het board,die kunnen alles zo mooi beschrijven.
Ik denk dus idd net zo bart
gegroet
gradus
....................