ik zou wel eens.


Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

12-07-2007 15:27

You'r right: waar gaat 't over?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-07-2007 15:31

Je kunt het topic overal neerzetten, maar als je op dezelfde manier blijft reageren op de persoon waar je je discussie mee meent te moeten voeren, zal het inderdaad uiteindelijk een monoloog worden...

Kom op, een paar woorden anders schrijven en we weten weer dat we allemaal dezelfde hobby hebben...

(Persoonlijk had ik die woordkeuze van jou liever in de praktijk gehoord op het moment dat een paar van die in het groen gehulde uniformzieke, thuis niets te vertellen hebbende controlefreaks, menen de vrije avond van iedereen die denkt te kunnen genieten van zijn/haar welverdiende rust door zich naar de bepalingen in hun papieren te gedragen, met beschuldigingen en hoongelach, of als dat niet helpt met duw en trekwerk, te vergallen)(ik begin de schrijfwijze van de meesten onder jullie al onder de knie te krijgen, of niet?)

Laat de heilige huisjes maar zitten, die zijn bezig in Den Haag een heilige oorlog tegen elke prijs (zelfs mensenlevens) goed te praten: "Als we ze daar niet pakken, komen ze hiernaartoe..." (whaahaaahaaa :lol: ) Alle heilige koetjes in Nederland knikken instemmend naar J.P. Inderdaad, voordat je het weet lopen ze met hun pakezels vol zakken papaver en stingers bij ons over de snelweg... En dat willen we niet, toch?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

12-07-2007 21:34

Klaas je hebt een pb.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

13-07-2007 09:46

Gisteravond 22.00 uur eindelijk weer prijs. De 3 hengel vergunning voor deze stek is voor het AR kanaal en ik zat aan de andere kant van de duiker waar het AR water doorheen stroomt.
Geografisch gezien zat ik echter tussen de aangeduide hectometerpaaltjes. *******Opmerking verwijderd: strijdig met huisregels*******

By the way: 30 seconden na het verbaal stuurden ze de auto via fietspad en berm de provinciale weg weer op (de weg loopt dood dus waarom zou je keren?). Inderdaad, regels zijn er voor de imbiciele visser.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

13-07-2007 10:46

Dat méén je niet!!!

Ik krijg ineens een déjà vu...

Wij kregen dan wel geen verbaal omdat wij overduidelijk niets fout deden (heeft wel een uur tegen mekaar aandrammen gekost),
maar die gasten hebben bij hun aftocht ook met hun auto een heel stuk grasweide lopen omploegen met spinnende wielen i.p.v. normaal op het pad te blijven rijden. Een jaar later kon je nog zien waar ze gereden hadden...

Is dat soms een gewoonte?

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

13-07-2007 11:23

René,

Indien jij niet in staat bent om het Amsterdam-Rijnkanaal van het Inundatiekanaal langs het 2e Veld te onderscheiden, dan raad ik je van harte aan om je lijst van viswateren (van de POS) te raadplegen.
Dus wees maar niet bang, die prent gaat gewoon door.

N.B. De politie heeft volledige ontheffing i.z. de Wegenverkeerswet.

Groet, Omar.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

13-07-2007 12:10

Thats hardly the point bijgoochem. Punt is dat die 5 meter naar links of naar rechts het verschil maakt. En die visser op z'n luie reet is een easy target. Terwijl bij bureau Hengeveld er iedere week 30 zwarte apen voorbij komen die 2 kilometer verderop oude vrouwtjes beroofd hebben, pompstations overvallen of weet niet wat maar daar hebben ze effe geen tijd voor. Bovenaan 't prioriteiten lijstje staat immers die criminele kutvisser.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2007 14:15

Rene erg begrijpelijk dat je het zo voelt toch heeft het één niets met het ander te maken.
Nog eventjes dan mag je iemand gerust neersteken of doodschieten omdat ze ergens anders een bomaanslag plegen.
Vissen is een hobby, geen religie!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-07-2007 15:02

Omar Maxim Bogerd schreef:René,



N.B. De politie heeft volledige ontheffing i.z. de Wegenverkeerswet.

Groet, Omar.

En daar maken ze te pas en te onpas gebruik van,jammer,de poltitie is er voor jou zeggen ze dan,echt niet hoor!!
grt gradus
....................
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

13-07-2007 15:24

Douwe,

Nederland word nu eenmaal geregeerd door de bijzaken. Hoofdzaken worden alleen in verkiezingstijd GEROEPEN.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2007 15:44

Rene Schouten schreef:Douwe,

Nederland word nu eenmaal geregeerd door de bijzaken. Hoofdzaken worden alleen in verkiezingstijd GEROEPEN.


Zie je wel wij worden het wel eens. :D :D
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

13-07-2007 15:46

gradus scholtens schreef:
Omar Maxim Bogerd schreef:René,



N.B. De politie heeft volledige ontheffing i.z. de Wegenverkeerswet.

Groet, Omar.

En daar maken ze te pas en te onpas gebruik van,jammer,de poltitie is er voor jou zeggen ze dan,echt niet hoor!!
grt gradus


Gradus ben jij vanaf de kant in staat om te zien of iemand van de politie te onpas gebruikt maakt van bepaalde bevoegdheden?
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

13-07-2007 16:27

Ik schrik ervan Douwe..... nog even en we zitten gezellig te borrelen. :D
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

13-07-2007 17:14

Henk Derks schreef:%$^$%%&^, crisis nog aan toe, wat kunnen sommigen toch &*^*** zijn.

waarom heb ik nu nog geen een keer het antwoord gehoort dat ik zo graag wil, nl
natuurlijk Henk heb je gelijk, wanneer door klachten e.d. een hsv. genoodzaakt wordt maatregelen te nemen, moeten wij, als serieuze karpervissers zeker het goede voorbeeld geven en proberen het tij te keren, door het goede voorbeeld te geven aan de "andere"karpervissers, zodat we ,ook in de toekomst verzekert zijn van voldoende viswater.evt. met regels die garant staan voor een goede visserij waar wij ons allemaal in kunnen vinden. en niet een toekomst met gesloten viswater e.d..
zucht, :cry: :cry: ,
dat gezeur over kinderen die overreden worden, waar slaat dat nou op?
waarom alles en iedereen er weer bij halen, we hebben het toch over onze visserij??

zo, nu eerst koffie :D .

gr


Henk ik kan me hier helemaal in vinden.

Wat ik hier in de buurt bij vele HSV's zie is dat het bestuur bestaat uit witvissers. En ik ken zelfs een vereniging waar het bestuur geen karpervisser meer wil zien op een vergadering. Helaas wordt er heel vaak voor de karpervisser beslist zonder dat wij er zelf inspraak op hebben. Helaas zijn er maar weinig karpervissers die aankloppen bij de HSV en daar opkomen voor hun recht. Als je maar met genoeg vissers bent heb je heel veel te zeggen binnen de vereniging..

Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik eens moet aankloppen bij de HSV. Het grootste nadeel is dat je er vaak alleen voor staat aangezien de meeste karpervissers te lui zijn om iets voor hun eigen visserij te doen.

Ik hou altijd gemengde gevoelens aan over. Als ik al die 'peppie en cockie' vissers zo zie is het misschien maar eens goed dat er een strenger en beter gecontroleerd beleid komt. Maar het is Nederland...

Gr. Pascal
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

13-07-2007 18:12

Douwe Bijlsma schreef:
gradus scholtens schreef:
Omar Maxim Bogerd schreef:René,



N.B. De politie heeft volledige ontheffing i.z. de Wegenverkeerswet.

Groet, Omar.

En daar maken ze te pas en te onpas gebruik van,jammer,de poltitie is er voor jou zeggen ze dan,echt niet hoor!!
grt gradus


Gradus ben jij vanaf de kant in staat om te zien of iemand van de politie te onpas gebruikt maakt van bepaalde bevoegdheden?

Ja kijk daar heb je het dus,dat gaat dus niet,maar het voorbeeld zoals hierboven geschreven zegt meer da genoeg denk ik,maar bewijzen kunnen we het nooit,(tot dat er weer een boek over wordt geschreven)


grt gradus
....................
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

13-07-2007 21:04

pascal kik schreef:
Henk Derks schreef:%$^$%%&^, crisis nog aan toe, wat kunnen sommigen toch &*^*** zijn.

waarom heb ik nu nog geen een keer het antwoord gehoort dat ik zo graag wil, nl
natuurlijk Henk heb je gelijk, wanneer door klachten e.d. een hsv. genoodzaakt wordt maatregelen te nemen, moeten wij, als serieuze karpervissers zeker het goede voorbeeld geven en proberen het tij te keren, door het goede voorbeeld te geven aan de "andere"karpervissers, zodat we ,ook in de toekomst verzekert zijn van voldoende viswater.evt. met regels die garant staan voor een goede visserij waar wij ons allemaal in kunnen vinden. en niet een toekomst met gesloten viswater e.d..
zucht, :cry: :cry: ,
dat gezeur over kinderen die overreden worden, waar slaat dat nou op?
waarom alles en iedereen er weer bij halen, we hebben het toch over onze visserij??

zo, nu eerst koffie :D .

gr


Henk ik kan me hier helemaal in vinden.

Wat ik hier in de buurt bij vele HSV's zie is dat het bestuur bestaat uit witvissers. En ik ken zelfs een vereniging waar het bestuur geen karpervisser meer wil zien op een vergadering. Helaas wordt er heel vaak voor de karpervisser beslist zonder dat wij er zelf inspraak op hebben. Helaas zijn er maar weinig karpervissers die aankloppen bij de HSV en daar opkomen voor hun recht. Als je maar met genoeg vissers bent heb je heel veel te zeggen binnen de vereniging..

Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik eens moet aankloppen bij de HSV. Het grootste nadeel is dat je er vaak alleen voor staat aangezien de meeste karpervissers te lui zijn om iets voor hun eigen visserij te doen.

Ik hou altijd gemengde gevoelens aan over. Als ik al die 'peppie en cockie' vissers zo zie is het misschien maar eens goed dat er een strenger en beter gecontroleerd beleid komt. Maar het is Nederland...

Gr. Pascal


dat aankloppen zou je misschien wel moeten doen Pascal, alhoewel,
lees de laatste berichten van de Hoogeveense topic maar eens na, soms weet ik het ook niet meer :( na maanden van bezig zijn is dit het resultaat tot nu toe, nou fijn hoor. :-? .
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

14-07-2007 18:10

Rene Schouten schreef:Thats hardly the point bijgoochem. Punt is dat die 5 meter naar links of naar rechts het verschil maakt. En die visser op z'n luie reet is een easy target. Terwijl bij bureau Hengeveld er iedere week 30 zwarte apen voorbij komen die 2 kilometer verderop oude vrouwtjes beroofd hebben, pompstations overvallen of weet niet wat maar daar hebben ze effe geen tijd voor. Bovenaan 't prioriteiten lijstje staat immers die criminele kutvisser.


Je moest je verrot schamen dat je in dat kleine prutwatertje nog niet genoeg denkt te hebben aan 2 hengels, zelfs al zit je daar alleen. En ja, ik ben daar bekend!

By the way, was jij in het bezit van een derde hengelvergunning voor het AR kanaal geldig voor dit jaar? Mijn info is anders!

Groet,
Kees

PS ga eens in de overvolle gevangenissen kijken hoeveel zogenaamde criminele vissers daar zitten. Kortom, ik vind dat je de plank nu volledig misslaat Rene.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

16-07-2007 09:06

'Kom kom',zei de gek.'Stel je niet aan en doe als wij.'
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
paco de kruif
Berichten: 22
Lid geworden op: 28-05-2007 22:12
Locatie: hilversum
Contacteer:

17-07-2007 19:36

heb je wel eens gedacht aan prive water of frankrijk ???
en ik heb een 3 hengelvergunning en ik wet genoeg wateren waar je gewoon mag nachtvissen ook met vast grondzeil !!! maar jah even denken voor dat je wat uitkraamt zit er ook niet bij je bent zeker een controleur !!!! en als mensen werkelijk met 3 hengels vissen zonder een vergunning daarvoor dan kost dat vast en zeker genoeg geld want er is controlle genoeg !!! en het punt van een onthakingsmat geef ik je wel gelijk in !
the best the fish can get !!!
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

17-07-2007 20:24

En de karper ploegt voort...

Inderdaad niet boeiend, onthaakmat versus derde hengel.

Het goed omgaan met flora en fauna in het algemeen, en in ons geval, de karper in het bijzonder, komt voor mij altijd op de eerste plaats.
Regels, wetten, collega-karpervissers en andere recreanten zijn in deze gewoon minder belangrijk.
Karpervissen, staat voor mij nog steeds voor vrijheid.
Gaan en staan waar jij wil.
En weten dat het zo goed is.

met vissende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!