ik zou wel eens.


Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-07-2007 19:59

Onthaakmatten, ik ben er wel klaar mee dacht ik, 3e hengel vergelijken met een onthaakmat. :roll: :roll:

Het meest leuke antwoord bij een controle waarom vis je met een derde hengel terwijl het niet toegestaan is was de volgende: Ik vis met die derde hengel op een hotspot, toen ik vroeg waarom vis je er dan niet met de twee toegestane hengels op dan heb je nog meer kans, schudde hij heel wijs met het jonge hoofd en begreep niet dat ik niet meer van karpervissen begreep. 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
jurgen heintjes
Berichten: 682
Lid geworden op: 28-08-2006 12:53
Locatie: JRC twin skin

08-07-2007 21:03

Ik vind het niet eens erg dat je niet met 3 hengels mag vissen.
Blijf je maar bezig :D

Vis zelf graag met 1 hengel statisch.
Lekker simpel en effectief 8)
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-07-2007 13:14

Nederland wil wel een Verenigd Europa maar als het om de hengelsport gaat staan we of in de kantlijn of compleet achteraan.
En de regelgeving hieromtrent word 9 van de 10 keer bepaald door iemand die denkt dat een bollie een stripfiguurtje is......

Dezelfde bijdehandjes die roepen dat 3 hengels a-sociaal is zijn dezelfde figuren die via het fietspad hun auto naar de waterkant sturen.
Dat splintertje in andermans oog hebben we zo gevonden maar de balk in ons eigen oog niet.

Als iedereen zich eens met zichzelf zou bemoeien in plaats van met een ander zou Nederland al een heel en vooruit gaan.
Dit board ook trouwens.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 15:33

Is dat zo Rene? volgens mij wordt Nederland dan een heel grote wild west movie, sociale controle is een sleutelwoord in een democratie.

Wat is er geworden? mijn vrouw viel zaterdag keihard met de fiets ze heeft een kwartier tegen een hekje aan gelegen, diverse mensen liepen en fietsten voorbij zonder een vinger uit te steken, A SOCIAAL gelukkig viel het mee een gescheurde knieband.
Lekker vind je niet dat iedereen zich met zichzelf bemoeid.
Die splinter had ik graag met een balk op het hoofd beloond.

Ik ben het dus ABSOLUUT niet met jou eens, maar dat was je al duidelijk naar ik aanneem.
Vissen is een hobby, geen religie!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-07-2007 15:47

Rene Schouten schreef:
Dezelfde bijdehandjes die roepen dat 3 hengels a-sociaal is zijn dezelfde figuren die via het fietspad hun auto naar de waterkant sturen.


.


je weet het nogal goed he?

Ik zeg het nog 1 keer, en dan trek ik me terug uit deze discussie die alleen maar vervuild wordt door mensen die niet willen lezen.

3 hengels is asociaal omdat het niet mag. (tenzij je een vergunning er voor hebt). Dat is ook de enige reden die ik tegen het vissen met 3 hengels heb.

Moeilijk he?
Zit hier wel vis?
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-07-2007 16:22

Josef Stalscu schreef:
Rene Schouten schreef:
Dezelfde bijdehandjes die roepen dat 3 hengels a-sociaal is zijn dezelfde figuren die via het fietspad hun auto naar de waterkant sturen.


.


je weet het nogal goed he?

Ik zeg het nog 1 keer, en dan trek ik me terug uit deze discussie die alleen maar vervuild wordt door mensen die niet willen lezen.

3 hengels is asociaal omdat het niet mag. (tenzij je een vergunning er voor hebt). Dat is ook de enige reden die ik tegen het vissen met 3 hengels heb.

Moeilijk he?




Stel je zit ergens te vissen met drie hengels,er komen wandelaars langs bijvoorbeeld,de volgende dag komen dezelfe wandelaars langs,alles is opgeruimd,denk je dat deze wandelaars het erg vinden dat jij daar met drie hengels hebt gezeten?


Stel ik zit met 2 hengels,bbq aan,lekker bier te drinken,blowen,luidruchtig zijn,wandelaars komen weer langs,als jij bent vertokken liggen er allemaal lege flesse bier,op de plek waar de bbq gestaan heeft is een enorme schroei plek te zien,zouden de wandelaars dit erger vinden,of mischien toch dat ik met 3 hengels hebt gevist???/


En ik wil echt WEL lezen,maar mischien wil jij wel niet dat een ander persoon er een andere mening als jou op naar houd!!!

m.v.g. gradus
....................
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

09-07-2007 16:32

Gradus jammer voor jou is dat je met drie hengels een cadeautje mee kunt krijgen van € 160,00 ongeacht wat die wandelaar daar van vindt.
Vissen is een hobby, geen religie!
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

09-07-2007 16:36

Douwe Bijlsma schreef:Gradus jammer voor jou is dat je met drie hengels een cadeautje mee kunt krijgen van € 160,00 ongeacht wat die wandelaar daar van vindt.

Ja dat weet ik ook wel douwe,maar het gaat mij om de overlast die karpervissers zouden veroorzaken,en dat doe je dus niet met 3 hengels!!
grt gradus
....................
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-07-2007 16:46

gradus scholtens schreef:
Josef Stalscu schreef:
Rene Schouten schreef:
Dezelfde bijdehandjes die roepen dat 3 hengels a-sociaal is zijn dezelfde figuren die via het fietspad hun auto naar de waterkant sturen.


.


je weet het nogal goed he?

Ik zeg het nog 1 keer, en dan trek ik me terug uit deze discussie die alleen maar vervuild wordt door mensen die niet willen lezen.

3 hengels is asociaal omdat het niet mag. (tenzij je een vergunning er voor hebt). Dat is ook de enige reden die ik tegen het vissen met 3 hengels heb.

Moeilijk he?




Stel je zit ergens te vissen met drie hengels,er komen wandelaars langs bijvoorbeeld,de volgende dag komen dezelfe wandelaars langs,alles is opgeruimd,denk je dat deze wandelaars het erg vinden dat jij daar met drie hengels hebt gezeten?


Stel ik zit met 2 hengels,bbq aan,lekker bier te drinken,blowen,luidruchtig zijn,wandelaars komen weer langs,als jij bent vertokken liggen er allemaal lege flesse bier,op de plek waar de bbq gestaan heeft is een enorme schroei plek te zien,zouden de wandelaars dit erger vinden,of mischien toch dat ik met 3 hengels hebt gevist???/


En ik wil echt WEL lezen,maar mischien wil jij wel niet dat een ander persoon er een andere mening als jou op naar houd!!!

m.v.g. gradus



Het gaat toch niet over mijn mening? Het is tcoh bij wet vastgelegd dat je niet met 3 hengels mag vissen? Dat heeft niks met een mening te maken, niet met die van jou, en niet met die van mij.

De wet is de wet, ik zag alleen dat het zo is.

Kan je wel allemaal andere nutteloze voorbeelden geven, maar dat veranderd er niks aan.

Kan ik toch ook niks aan doen of wel?

----
Die voorbeelden die je geeft, die zijn een beetje flauw, maar ik ben het wel helemaal met je eens.

Ik vind het ook maar vreemd dat het niet mag. Maar dat wil niet zeggen dat ik het dan ook maar doe. Nee want ik weet dat dit mijn hobby op lange termijn schaad.

En ook dus die van anderen zoals jou.

Als straks niks meer mag, dan zitten wij allemaal met de gebakken peren.

Ik vis dus niet met 3 hengels omdat het niet mag, niet omdat ik het niet zou willen.

En als anderen dat wel doen, maw risceren dat hijzelf en iedereen die van vissen houdt, dit straks niet meer mogen. Ja, vind ik asociaal, maar misschien is egoistisch een beter woord.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-07-2007 17:02

Douwe Bijlsma schreef:Gradus jammer voor jou is dat je met drie hengels een cadeautje mee kunt krijgen van € 160,00 ongeacht wat die wandelaar daar van vindt.
-

Jammer dat je voor de vergrijpen die Gradus aanhaalt geen "kadootje" van 1000,00 euro mee kunt krijgen,plus inname vis vergunningen.


Josef Stalscu schreef:Kan je wel allemaal andere nutteloze voorbeelden geven, maar dat veranderd er niks aan.


Josef,was jij het niet zelf die met allerlei nutteloze voorbeelden en vergelijkingen kwam?
Mzzl Bart
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

09-07-2007 18:16

't Feit dat er verenigingen gewoon een 3de hengel leveren geeft wel aan dat het ASOCIALE van zo'n 3de hengel nogal meevalt.
Dat deze verboden is wanneer deze vergunning niet in 't bezit van de visser in questie is of wanneer er gevist word in water waar deze vergunning niet geldig is een feit maar op mijn lijstje van nutteloos verbaliseren staat deze nog onder "scheuren met 50 op een woonerf vol met spelende kinderen waar je 30 mag". En daar moet de eerste bon in Nederland nog voor geschreven worden.
ABO's zijn toch niet meer dan over het hoofd geziene NSB-ers.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

09-07-2007 22:14

[/quote]

Josef,was jij het niet zelf die met allerlei nutteloze voorbeelden en vergelijkingen kwam?[/quote]

nee, dat was de topicstarter, maar ja, als je dat niet leest. Dan houdt het op he.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

09-07-2007 23:02

Josef Stalscu schreef:Is mij ook opgevallen. Durf hier eens te zeggen dat je geen onthaakmat hebt, dan krijg je van alles over je heen.

Terwijl er tientallen hier zitten met 3 hengels. Of nog wel meer.

Als je zo kien bent op een onthaakmat, die op veel plaatsen niet eens verplicht is, houd je zelf dan ook aan andere regels die wel verplicht zijn.

Deze hobby heet vissen, niet vangen.



Dit is toch echt jouw tekst Josef,tekst van topicstarter vind ik geen nutteloze vergelijkingen.
Topicstarter schrijft over 3 hengels en vis tenten.
Hebben beide met de wet of speciale vergunning te maken,onthaakmatten daar in tegen totaal niets.
Wat lees ik steeds verkeerd of helemaal niet volgens jouw?
Mzzl Bart
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-07-2007 01:47

Nou, ik ga mijn best doen om nog eens uit te leggen wat ik bedoel met mijn 1ste post in dit topic.

Ik denk dat we het eens zijn als ik zeg dat het punt is wat de topicstarter bedoelt, is dat hij het vreemd vind dat hij hier op het forum foto's verhalen etc leest over 3hengels en tentjes..

Terwijl volgens de wet dit verboden is.

Tot zover kan je me mij wel volgen denk ik.



Nou, ok.

Ik reageer daar op. Dat ik dat dus ook erg vreemd vind dat er idd die 3 hengels foto's en tenten etc zie.

Dan geef ik het voorbeeld. ''als iemand over onthaakmatten begint, krijgt ie van alles over zich heen''

dan zeg ik.

terwijl al die 3hengelfoto's WEL toegestaan worden. Door de forumbeheerders , maar ook door veel leden.

Daar bedoel ik dus mee. Dat ik het vreemd vind dat het ene wel toegestaan is, en het andere niet.



Dus resume:

ik vind het raar dat mensen die over BIJVOORBEELD onthaakmatten beginnen. Die mensen dan voor van alles worden uitgemaakt.

Terwijl op ditzelfde forum, vaak door 1 en dezelfde mensen, foto's worden geplaatste met 3 hengels en tenten.

En hun krijgen niet 1 reactie in de trent van, '' je mag niet met 3 hengels vissen, of je mag daar niet kamperen''

maw, de ene regel telt wel voor hun, en de andere regel hebben ze schijt aan.


Dus.......

het gaat niet over onthaakmaaten, tenten en of 3 hengels. Het gaat erom dat sommige dingen op dit forum wel worden toegestaan en sommige dingen niet.

Terwijl eigenlijk al deze punten hier niet toegestaan zouden mogen worden.

In mijn ogen dan. Puur en alleen omdat het simpelweg niet mag.

Dat is mijn punt.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

10-07-2007 01:58

Josef, over onthaken maten enzo hou ik mij buiten is ieder zijn keuze (ja ja beter van wel)

Over 3 hengels en tenten, tja je zou het niet geloven maar is waar, er zijn in nederland zowaar wateren waar het wel mag :D
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-07-2007 02:19

Kenny Willems schreef:
Over 3 hengels en tenten, tja je zou het niet geloven maar is waar, er zijn in nederland zowaar wateren waar het wel mag :D


tsja, dat klopt. Maar op veel plaatsen niet. En daar zie je ook foto's van.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

10-07-2007 02:43

Achja beschadig je een vis meer met een derde hengel beschadig je een vis met tent, nee toch..

Bekijk het maar als een nuchtere hollander en het komt goed.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Josef Stalscu
Berichten: 1003
Lid geworden op: 21-04-2007 17:38
Locatie: BREDA
Contacteer:

10-07-2007 02:47

Kenny Willems schreef:Achja beschadig je een vis meer met een derde hengel beschadig je een vis met tent, nee toch..

.


Als het niet mag, en het gebeurd wel, nee idd, dat schaadt de vis niet.

Maar het imago van ons, karpervissers, wel.
Zit hier wel vis?
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

10-07-2007 02:55

Geloof dat de imago karpervisser hier wel op andere manieren beschadigt worden...

Zal maar niet over foto's beginen en vooral onzin topics...
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
K. van den Herik

10-07-2007 07:45

noem 1 water waar je officieel met een tent mag vissen. ( buiten camping he)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-07-2007 12:27

Er is niemand die zo'n water kan noemen Klaas, simpelweg omdat dit volgens de huidige WOR niet is toegestaan buiten de daarvoor speciaal aangewezen kampeerterreinen. Officieel dus niet mogelijk maar officieus op een heleboel plaatsen toegestaan of gedoogd, temeer daar een groot aantal Boa's en ook Politieagenten onvoldoende of totaal niet weten wat er dienaangaande exact in de WOR staat.
De 3e hengel is een overtreding van de Visserijwet en de Visserijwet kennen de meeste Boa's en Politieagenten wel op dit punt. Vanaf januari dit jaar mag iedere visrechthebbende (dus HSV of Federatie) ZELF bepalen met hoeveel hengels er op hun water(en) gevist mag worden (is dus in principe onbeperkt d.w.z. vanaf 0 tot oneindig...). Om trammelant te voorkomen zouden veel meer karpervissers bij hun HSV of Federatie die 3e hengelvergunning aan de orde moeten stellen en dat voor alle wateren waar dat zonder overlast mogelijk is, helaas zijn karpervissers weinig actief wat dit soort zaken betreft en doet men gewoon waar men zin in heeft.
Persoonlijk kan ik het gebruik van een klein vistentje of overwrap tijdens het nachtvissen niet zien als een wetsovertreding. Destijds (in 1985) is de wetgever feitelijk vergeten om bij het nachtvissen ook een 'bescheiden onderkomen' toe te staan anderzijds is het verbod in de WOR door de wetgever destijds niet bedoeld tegen het gebruik van een 'bescheiden onderkomen' tijdens het nachtvissen, maar puur om het wildkamperen in het algemeen buiten de daarvoor aangewezen terreinen (campings e.d.) tegen te gaan.
K. van den Herik

10-07-2007 12:50

:lol:

Niet voorzeggen he Aart.

Aan de andere kant: kan niet vaak genoeg voorgezegd worden.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-07-2007 12:53

Gedoogbeleid is schemerzone :-(

geldt het gedogen dan voor alle wateren? En zo ja, waarom dan niet gewoon vastleggen?

Volgens mij komen wij juist door gedoogbeleid in de problemen, niemand weet meer waar hij aan toe is. Dit valt ook niet na te lezen, waardoor je dus overgeleverd bent aan de goede bui van de controlerende org.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Enkelaar richard
Berichten: 163
Lid geworden op: 21-08-2006 11:02
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-07-2007 13:03

Aart even een vraag tussen door ??? Stuur je wel even een PB makkelijker.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-07-2007 23:04

Marc, per 1 januari 2008 houdt de WOR op te bestaan. Het is dan aan de gemeenten om hier invulling aan te geven middels hun APV / bestemmingsplannen.
Om toch even op jouw vraag terug te komen: het gedogen geldt niet voor alle wateren. En wat er gedoogd wordt is soms per regio ook nog weer verschillend (soms vistentje, ergens anders weer alleen een plu etc.).
Soms is de situatie wel heel idioot, er is b.v. een Federatie die de bij haar (als vrijwilligers) in dienst zijnde Boa's geinstrueerd heeft dat een vistentje gedoogd moet worden. Als echter dezelfde Boa's soms meedoen aan een controle samen met het regio Politiekorps op de Visserijwet geldt vanuit dat korps weer de opdracht om voor een vistentje (of ander bescheiden onderkomen) wel weer een PV te schrijven, dit gezien de WOR bepalingen.