ik zou wel eens.


mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

10-07-2007 23:13

Als ik met niet vergis staat er op de vergunning van HSV Helmond dat je mag nachtvissen en ook gebruik mag maken van en tent :-? .Hoop dat ik het goed heb kan die helaas niet nakijken ben niet in bezit van een vergunning van Nederland dat hebben de leden daar speciaal in laten vermelden zo was het teminste zo was dat altijd.....Vlekkie
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

10-07-2007 23:29

Mario, de HSV Helmond kan wel op haar vergunningen vermelden dat er tijdens het nachtvissen een vistentje gebruikt mag worden, alleen is dat niet RECHTSGELDIG daar geen enkele visrechthebbende gerechtigd is het gebruik van een vistentje toe te staan, gezien de bepalingen in de WOR.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

11-07-2007 08:29

't Geeft maar weer eens aan hoe de prioriteiten liggen in Nederland.
Je kinderen mogen ze doodrijden als je maar geen tent neerzet.
Flikker toch op met je BOA's Aart.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
K. van den Herik

11-07-2007 08:35

Rene,

Ik kan kort door de bocht maar...

EEn Boa doet wat in de wet staat en jij als simpel ziel hebt nu de mogelijkheid de wet een beetje aan te passen.

Zo mag je nu met 239 hengels 's nachts, met een bungalowtent van 12 bij 12 en een bbq en weet ik veel vissen.

Moet je alleen ff iets voor doen en een paar mensen overtuigen van het nut.

Hierbij wordt je al geholpen door de NVVS. Zie brochure.

De rest is allemaal leuk, maar niet terzake doende.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-07-2007 14:22

NVVS????????????????????????????????
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-07-2007 14:41

De nachtvisbrochure is nog door de NVVS gefrabiceerd en uitgegeven !

http://www.karperstudiegroep.nl/images/ ... vissen.pdf

NVVS helpt je dus nog altijd.

( Daarbij als je Sportvisserij Nederland zegt en er staat NVVS op de brochure is het bij een enkeling nog maar zeer de vraag of die doorheeft de juiste brochure voor zijn snufferd te hebben :o )
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-07-2007 18:00

Ohhhhhhhhhhhhhh die.
Vissen is een hobby, geen religie!
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

11-07-2007 20:09

%$^$%%&^, crisis nog aan toe, wat kunnen sommigen toch &*^*** zijn.

waarom heb ik nu nog geen een keer het antwoord gehoort dat ik zo graag wil, nl
natuurlijk Henk heb je gelijk, wanneer door klachten e.d. een hsv. genoodzaakt wordt maatregelen te nemen, moeten wij, als serieuze karpervissers zeker het goede voorbeeld geven en proberen het tij te keren, door het goede voorbeeld te geven aan de "andere"karpervissers, zodat we ,ook in de toekomst verzekert zijn van voldoende viswater.evt. met regels die garant staan voor een goede visserij waar wij ons allemaal in kunnen vinden. en niet een toekomst met gesloten viswater e.d..
zucht, :cry: :cry: ,
dat gezeur over kinderen die overreden worden, waar slaat dat nou op?
waarom alles en iedereen er weer bij halen, we hebben het toch over onze visserij??

zo, nu eerst koffie :D .

gr
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

11-07-2007 20:16

Henk Derks schreef:%$^$%%&^, crisis nog aan toe, wat kunnen sommigen toch &*^*** zijn.

waarom heb ik nu nog geen een keer het antwoord gehoort dat ik zo graag wil, nl
natuurlijk Henk heb je gelijk, wanneer door klachten e.d. een hsv. genoodzaakt wordt maatregelen te nemen, moeten wij, als serieuze karpervissers zeker het goede voorbeeld geven en proberen het tij te keren, door het goede voorbeeld te geven aan de "andere"karpervissers, zodat we ,ook in de toekomst verzekert zijn van voldoende viswater.evt. met regels die garant staan voor een goede visserij waar wij ons allemaal in kunnen vinden. en niet een toekomst met gesloten viswater e.d..
zucht, :cry: :cry: ,
dat gezeur over kinderen die overreden worden, waar slaat dat nou op?
waarom alles en iedereen er weer bij halen, we hebben het toch over onze visserij??

zo, nu eerst koffie :D .

gr


Dat komt denk ik omdat zoveel mensen dat zo voelen,er is in deze maatschappij heel erg veel mis,en de gewone belastingbetaler voelt zich echt gebruikt en misbruikt,en nogmaals de gewone mens stoort zich niet aan het feit of je nu met 2 of 3 hengels vist,het zal ze worst wezen,als je de natuur maar respecteerd,en dat ontbreekt er bij heel veel mensen aan.


grt gradus
....................
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

11-07-2007 20:29

bart grandia schreef:Beste Henk.

Snap jouw redenatie ook helemaal en denk ook dat je helemaal gelijk hebt.

Houd me nu op de geijkte stekken waar de kans groot is dat ik een collega karpervisser tref me netjes aan de regeltjes.
Op die plaatsen netjes met 2 hengels en niet nachtvissen buiten de maanden dat het toegestaan is.



Henk.

Geef me volgende keer dan ook even een PM in welke bewoordingen ik je gelijk moet geven.
Waarschijnlijk was het nu nog net een beetje te dunnetjes.

Als je beetje tussen de regels door kunt lezen begrijp je dat de tweede alinea ook bedoeld is als goed voorbeeld naar andere vissers.
Mzzl Bart
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

11-07-2007 20:40

, sorry Bart, was iets te voorbarig, gelukkig zijn er wel boarders die dit wel inzien, maar naar mijn inzien veeeeeel te weinig. en dat vind ik jammer. :oops:

gr
Gebruikersavatar
bart grandia
Berichten: 354
Lid geworden op: 04-05-2003 02:00

11-07-2007 20:47

is oke Henk..

Zijn er denk ik nog best wel wat meer,ook in deze discussie aanwezig.

Koffie gesmaakt? :wink:
Mzzl Bart
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

11-07-2007 20:53

senseo EXTRA dark met TWEE suiker :D :D ,, en we rammelen weer over het board. :wink:

gr, toch wel een leuke topic vind ik. 8) .

gr
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

11-07-2007 20:58

Henk Derks schreef:senseo EXTRA dark met TWEE suiker :D :D ,, en we rammelen weer over het board. :wink:

gr, toch wel een leuke topic vind ik. 8) .

gr

Doe mij er maar 2 klonten suiker in dan :lol:
grt gradus
....................
Henk Derks
Berichten: 217
Lid geworden op: 26-11-2006 21:02
Locatie: Hoogeveen

11-07-2007 21:02

tis dat je zo ver weg woont...

gr
Arjen Lans

12-07-2007 00:37

Rene Schouten schreef:Flikker toch op met je BOA's Aart.


ongelofelijk dat iemand zulk taalgebruik durft te gebruiken. En dan ook nog eens naar iemand wie continu een lans breekt voor karpervissend Nederland.

Wat mij betreft mag jij opflikkeren en gebanned worden. WALGELIJK!
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

12-07-2007 01:07

Leuke opmerking van Rene....


Flikker toch op met je Rene Karperwereld.
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

12-07-2007 11:44

Een Arjen Lans wellicht?
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

12-07-2007 12:31

Rene, ik vind wel dat je op z'n minst een excuus richting Aart schuldig bent. Dat jij gefrustreerd raakt van de regeltjes moet je dan maar vooral in je stemgedrag bij de verkiezingen laten blijken, maar ga geen mensen hier afzeiken die zich inspannen voor de belangen van de karpervisserij.

Die drie hengels kunnen zeker wel asociaal zijn, namelijk op een klein prutje met meerdere vissers. Je ligt dan al snel in de weg en meer lijnen betekend meer stress bij de vis op die kleine putjes.
Voor andere (groterre) wateren zou je dus zelf wat kunnen regelen via de visrechthebende, maar zeiken op het board is gemakkelijker dan vergaderen en goodwill kweken bij HSV bestuurders.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-07-2007 13:08

Kees Verheij schreef:Zo Jacob, voor het eerst sinds ik dit topic wel eens bekijk een reactie die zeer de moeite waard was hoor! En dat meen ik echt!

Groet,
Kees 8)


Bij deze krijg je 'm terug, Kees

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

12-07-2007 13:49

Flikker op zeggen is 't zelfde als afzeiken? Ik heb absoluut niets tegen de mens Aart. Waar ik 't niet mee eens ben is zijn zwart/wit afspiegeling.
En als Aart zich daardoor geraakt voelt: EXCUUS.

Verder heeft 't in de weg liggen met lijnen weinig te maken met 3 hengels, dat doen d'r zat met 2 ook. Zelfs met 1.

En 't kan toch niet zo zijn dat je uitsluitend ja-en amen knikt naar de topic starter? Ik hou me aan de regels; mag ik een schouderklopje aub?

Dat excuus over het stemmen hoor je tegenwoordig zelfs als je de belastingdienst aan de lijn hebt. Staat zeker in 't ambtenaren handboek.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

12-07-2007 14:06

René,

Ik heb ook niet zo'n hoge pet op van de (meeste) controlerende instanties.

Ik houd mij ook aan de regeltjes.
En dan heb ik nog last van ze, of ik zie om me heen dat ze, om het maar zacht uit te drukken, "werk laten liggen"...

Het is alleen zo dat Aart de zaken altijd van alle kanten bekijkt en belicht, terwijl wij (ik voorop) altijd geneigd zijn alleen onze zienswijze voor juist te houden. Omdat wij (ook mede daardoor) heel veel respect hebben voor Aart, vinden wij je woordkeuze niet echt geslaagd...

Het is mooi dat je je excuus maakt, maar je doet het, denk ik aan de verkeerde personen;

Aart is daardoor niet geraakt...
(hij heeft wel voor hetere vuren gestaan, hoor).

Wij zijn daardoor geraakt!!!

Groet,
Jacob
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

12-07-2007 15:02

Heilige huisjes? Zet 't topic dan niet onder DISCUSSIE maar onder MONOLOOG.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Arjen Lans

12-07-2007 15:14

@ Rene:

take a chill pill