Welke vis?


Plaats reactie
Bianca Venema
Berichten: 93
Lid geworden op: 04-09-2002 02:00
Locatie: Borne
Contacteer:

30-09-2002 14:54

Hallo allemaal,

Wat me gisteren toch overkomen is.....

Op een 18mm boilie kreeg ik een aanbeet in de vorm van een zakker. Ik viste met voorslag Amnesia 6.8 Kg. lijn vanwege obstakels aldaar in het water. Bij het drillen van de vis brak de Amnesia lijn doormidden, niet op de voorslagknoop, maar midden op de lijn.

Hoe kan dit? Ik heb de vis niet kunnen zien en weet uit verhalen dat in die put een 120 cm. meerval rondzwemt. Zou een dergelijke meerval zo´n lijn kunnen breken? Of is een karper ook in staat om dit te doen?

Graag jullie reacties!
Tight Lines!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

30-09-2002 15:10

Ik heb ooit eens een klosje 6,8 kg amnesia gekocht, maar dat bleek al heel oud te zijn, en dat knaptje ook midden op de onderlijn, zonder dat er extreme druk op komt.

Knoop eens een stuk aan twee wartels o.i.d en probeer het eens kapot te trekken. Als dat lukt, dan heb je een klosje wat te oud is.

Groetjes, Sjoerd
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

30-09-2002 20:04

Misschien was het wel een karpetje van 5kg die langs een scherp stukje in het water zwom, kortom, kan een hele hoop zijn.

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Dirk Sahner
Berichten: 258
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: landgraaf

30-09-2002 22:34

amnesia is misschien in trekkracht zeer geschikt als voorslag maar het nadeel is dat het niet erg schuur vast is. pak maar eens een stuk en dan schuur je die eens langs een steen en dan kijk je wat er van de trekkracht over
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

10-10-2002 13:34

hey dirk

alles jod jong!

ik ben het niet eens dat amnesia niet schuurbestendig is!!
een monofile lijn is schuurbestediger als dynema of andee gevlochten soorten!!

denk dat je al zwakke plekken in de amnesia gehad hebt waardoor hij kapot ging!

groeten rob
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-10-2002 13:56

Mij is wel eens een klosje verkocht da achteraf al jaren oud bleek te zijn, dat knapte al als ik de onderlijn met mijn handen op spanning bracht! ( Nee! zo sterk ben ik nou ook weer niet! :razz: ) En dat terwijl er geen enkele beschadiging te zien was!

Verder vind ik amnesia wel schuurbestendig hoor. Ja je merkt wel de 'rafeltjes' op ( de lijn voelt niet helemaal glad aan ) maar dat is alleen maar een goed teken, dat betekent dat de onderlijn het tijdens de dril wel mooi gehouden heeft. daarna heb ik er helemaal geen probleem mee om de onderlijn te vervangen. Hij hoeft niet 10 drils mee. Trouwens, beschadigingen aan amnesia zijn makkelijker te ontdekken dan bij gevlochten lijn.

Even nog een ander vraagje: Welke amnesia gebruiken jullie het liefst, zwart (donkerblauw eigenlijk) of wit???

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

10-10-2002 14:09

hoy sjoerd,

ik gebruik zelf altijd fluo carbon of andere speciale stiff rig.
maar voorheen gebruikte ik altijd de witte voor onderlijnen en als voorslag lag het er maar net aan welke ik had dus!
ik vond de witte persoonlijk pretiger.

groeten rob
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

10-10-2002 14:17

Ik heb het idee dat de donkere iets dunner van diameter is bij dezelfde trekkracht.

's nachts maakt het niet veel uit denk ik,e n ik vis oo vaak op 'prutbodems'en dan is die donkere alleen maar handig volgens mij, maar idd, de witte vist ook goed.

Ik hoor veel goede verhalen ove rfluocarbon, ik dnek dat ik dat binnenkort maar een ga proberen. Maakt dat echt zo'n wezenlijk verschil dan?

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Rob Borjans
Berichten: 857
Lid geworden op: 29-08-2002 02:00
Locatie: Landgraaf

10-10-2002 14:23

hoy sjoerd,

ik weet niet of het echt verschild, ze zeggen van wel en ik heb er goede ervaringen mee dus!!
enige verschil wat ik weet is dat het duurder is vooral de IQ van korda!!! ik vis met de chost van ESP en die kost niet veel meer dan een rolletje amnesia.

ik denk dat de witte en de zwarte amnesia even dik zijn met dezelfde trekkracht.
het id volgens mij maar gezichtsbedrog dta de zwarte dunner lijkt!!!

groeten rob
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

11-10-2002 00:27

Ik zweer het bij armadillo van fox :razz:.
Alleen ik denk wel aan de vis die moet dus niet met voorslag rond zwemmen dus gebruik ik wel altijd een safety rig
Maar sinds ik die van fox gebruik heb ik GÉÉN LIJN BREUK meer gehad en ik ben toch een fanatieke maas visser :razz:

succes der mee

gr roberto

:razz: :razz: :razz: :grin:
I love DELKIM TXI that's quallity!
Plaats reactie