Een nieuw water.... hoe pak ik dit best aan?


Plaats reactie
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

29-09-2002 22:12

halo,
ik vis nu sinds kort op een nieuw onbekend water voor mij.Ik voer nu 2weken om de dag... boilies tygers en pindas...ong 2a3kg om de dag.Twee nachten vissen levert nog steeds geen run op... hetzelfde scenario bij m'n vismaat. het betreft een 8hectaren groot water.. niet zo heel groot dus.ik weet niet hoe groot het karperbestand er is maar ik hoor of zie regelmatig vissen springen meestal 20 en 30-ers. ik kan geen informatie winnen daar, aangezien er maar een andere echte karpervisser is die blijkbaar nooit leren spreken heeft, zo lijkt het toch, spijtig genoeg .heeft iemand enige suggesties wat ik kan doen of proberen om de vis op de stek te krijgen.meer voeren... anders voeren? Aan het aas ligt het zeker niet daar we op andere waters goed vangen .En de wind steekt al een tweetal weken naar de kop waar wij vissen, dus dat zou ook moeten positief zijn.
met afwachtende en afvragende groet,
Tim
brad reeve
Berichten: 57
Lid geworden op: 24-08-2002 02:00

29-09-2002 22:30

Je ziet er meestal 20 en 30ers springen waar is dat dan wel hahahahahaha :grin: :grin: :grin:.
Maar volgens mij heb je nog niet veel ervaring met karpervissen. Als je bij 2 keer blanken alzenuwachtig begint te worden. Trouwens aas dat op water A veel vangt hoeft op water B helemaal niet zo goed te vangen. Wat ik zou doen is gewoon wat geduld hebben. En als dr echt 20 en 30ers springen dan moet je dat best wel kunnen opbrengen toch?

met lachende groet :grin: :grin: :grin: ,

Brad
Martijn Schild

29-09-2002 23:19

Gewoon door blijven voeren. Misschien kennen die vissen je aas nog niet zo goed, ze moeten misschien nog inzien dat het voedsel is. De aanhouder wint, let maar op. Trouwens leuk water als je er 20ers en 30ers ziet springen, zo'n water wil ik ook wel in de buurt vinden.

En twee keer blanken wil ook niets zeggen hoor. Ik blank ook weleens een paar keer achter elkaar (valt de laatste tijd wel mee:)), gewoon doorzetten.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

29-09-2002 23:21

Veel peilen, observeren en verschillende stekken bevissen, om een zo compleet mogelijk beeld van het water te krijgen. Bijt je iet vast op 1 stek, zeker niet in het begin!

Met bijtende groet, Sjoerd
Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

30-09-2002 00:17

hoi Tim,

Als je nog geen goed beeld hebt van het bestand is het niet verstandig om een voercampagne op te starten. Probeer dus eerst zo veel mogelijk te weten te komen over het water. Je kan beter een paar keer een middagje aan het water zijn en dan peilen, observeren, sfeer proeven, als een paar keer een weekeind gaan zitten, zonde van je tijd. als je het water beter kent kun je denken aan een voercampagne en langere sessie's.

Groeten jeroen
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

30-09-2002 18:43

mja..;
allereerst brad ik vis al 7jaar op karper dus kweet ongeveer waar ik mee bezig ben ... doch dit water lijkt me niet zo eenvoudig...
en ik kan niet drirekt een betrouwbare bron vinden die correcte informatie kan geven. ik denk dat ik ga blijven voeren en nog een stek bijtrekken ergens anders op het water...
alvast bedankt
greetz
Henny Jordaan
Berichten: 92
Lid geworden op: 05-02-2002 01:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

01-10-2002 21:16

Tim
dit alles heb ik ook mee gemaakt we vonden toevallig een klein viswater en zagen er behoorlijke grote jongens onder de kant liggen .
dat maakte ons helemaal gek dus wij als een speer naar huis de hengels halen maar helaas pindakaas de karpers waren niet te vangen
de dagen erop hebben we iedere dag een poging gedaan en ik had het geluk een karper van 20 pond tevangen op een boor .joh was echt wel gaaf daarna hebben we weken zitten blanken en werden helemaal gek van de karpers die kwamen er als stoomboten voorbij en steeds aan de andere kant als waar wij viste echt om gek van te worden
we besloten om er een voerstek temaken en hebben daar een tijd lang gevoerd maar echt veel is dat niet geworden na een week of 6 kwam de tweede karper op het drogen deze was 26 pond inmiddels was het al november en het begon al aardig koud teworden dus hebben we er maar en punt achter gezet en ja ik zit ook nog steeds met de vraag hoe het mogelijk is zoveel karper in een betrekkelijk klein water en niet tevangen ik snap het echt niet ik ga er een deze dagen weer een kijkje nemen
vr groet Henny
Thijs de Weerd
Berichten: 252
Lid geworden op: 12-05-2002 02:00
Locatie: Eefde

03-10-2002 21:15

meschien ben je je stek wel kapot aan het voeren.......wie zal het zeggen???????
op een nieuw water kilo's voeren vindt ik persoonlijk niet echt verstandig je weet namelijk helemaal niet wat onze vriendn er van vinden.
Ik vind wel weer dat je als je ergens aan begonnen bent je het wel af moet maken en hoop voor je dat je die 20ers en 30ers zal vangen.
LINKSOMDRAAIENDE MET RECHTS EFFECT ANDERSOMHAKENDE SIMSALABIMRIG.
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

04-10-2002 16:45

mja... ben net terug van 20uren-sessie . heb 2 runs gehad... beiden op de hengel buiten de stek,met pop-up.... op de stek met pop-up en met gewone boilie geen tik.Mijn maat met 3hengels op zijn stek , geen tik... wie zoekt die vind zeggen ze ....awel... ik ben bijna zeker dat er daar zware dressuur heerst... volgens mij zijn die karpers bang om op een voerstek te azen... want ik heb ze beiden gevangen buiten de stek met een streng van 3boilies erbij...raar toch...
Nu vraag ik me af hoe ik het best m'n stek onderhou...blijven voeren en buiten de stek vissen... of ...??? iemand enige ideeen... let me know....
Met denkende groet
Tim
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

05-10-2002 02:29

Ik zou zelf eens eerst het water goed bekijken.
bijv de dieptes , plateau , wierbedden etc
want een plateau op het midden of een wierbed of zelfs op de diepste plek van het water kan zéér véél vis op leveren.
Probeer eens met ander aas ipv BOILLIE'S
pinda is goed maar denk aan eens andere particle's.
Verder veel voeren kan het tegen over gestelde effect geven dus probeer eens een singlehookbait.
En probeer eens een onderlijn van 1 meter ipv 20 á 30 cm.
En de aanhouder wint :razz:

ik hoop je een beetje geholpen te hebben
dus vangse die 20 en 30 gers :grin:


gr roberto
I love DELKIM TXI that's quallity!
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-10-2002 11:35

Inderdaad, single hookbait kan hier een goede oplossing zijn. Ik heb het in de zomer zelf enkele dagen meegemaakt dat de karper sprong. Op mijn stek zelf en ook erlangs en meters ervandaan. Ik wierp een single hookbait op de plaats waar ze sprongen en ik had er soms op 4 uurtjes vissen 3 of meer karpers. En dit was op een moeilijke grindplas. Tevens kreeg ik op de voerstek zelf geen enkele aanbeet en ik probeerde vanalles.

dus: probeer eens single hookbait zou ik zeggen.

Greetz
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

05-10-2002 16:15

qua diepte is er maar een klein relief... het loopt zeer traag af... op 40m uit de kant 2,50m en in het midden 2,70m... dit is ong gelijk over de ganse plas... enkel op een plaats is er een richel van 4m diep ideaal voor de winter maar die stek is bezet en levert geen vis op...tzijn wel maar prutsers die er zitten maar na 200uren nog steeds geen vis?!?!dat is lang hoor :smile:
ik denk ook dat idd weinig voeren de oplossing is.; zeker als je vist... maar hoe moet ik het dan aanpakken als ik door de week ga voeren?? weinig, veel?? geconcentreerd?? goed open??
greetz
tim
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

05-10-2002 16:55

Ik zou niet te veel voeren, en dit dan goed verspreid voeren. Dan zou ik met vissen in het begin 1 op de stek en 1 single hookbait.

Die op de stek kan je eventueel een stringer met 2 boilies bij hangen. Voor iets meer aantrekkingskracht op je haakaas.

Greetz
Gebruikersavatar
Jurgen vermeulen
Berichten: 128
Lid geworden op: 23-08-2002 02:00
Locatie: Roquebrune sur Argens - France
Contacteer:

10-10-2002 09:14

Niet om negatief te doen of zo, maar als er op een water van 8ha met afgezien van jij en je maat maar één andere visser is, hoe kan het dan dat er volgens jou een enorme dressuur heerst?
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

10-10-2002 22:11

omdat ... beste jurgen ..; het tot 2j terug zeer druk bevist is gewest... de ene bivvy naast de andere week na week.. maand na maand... daarom...; en eenmaal er dressuur heerst gaat die niet zomaar weg.... als die al weg gaat... vraagt dat een hele tyd....
greetz
Roberto Kluijtmans 1
Berichten: 39
Lid geworden op: 22-02-2002 01:00
Locatie: Drunen
Contacteer:

11-10-2002 00:05

Maar dressuur hoeft het ook niet te zijn misschien is er wel gewoon een klein karper bestand aanwezig :razz: !!!
Klinkt ook wel logisch als je denkt dat daar veel 30+ der zitten :grin:!!!
I love DELKIM TXI that's quallity!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-10-2002 02:23

ik zie dat een hoop mensen direct gigantisch aan t voeren zijn, probeer dit eens met minder hoeveelheden.

een vraagje: al over t meer geweest om de hotspots te vinden, als ze springen houdt niet in dat ze daar ook azen, dit zijn 2 dingen die helaas door elkaar worden gehaald.

ik zeg niet dat het niet geval dt het sommige wateren zo is maar heb je hier zekerheid over ?

vissende groet,
Peter
Veeckman Tim
Berichten: 60
Lid geworden op: 30-07-2002 02:00
Locatie: gavere

20-10-2002 21:48

ik begrijp er niet veel van hoor...na 4weken voeren en 4nachten vissen... 2runs 1vis met 6hengels... nu hebben we onze stek verlegd en na 3dagen voeren... 1vis op 6hengels gevangen OP de voerstek en niet erbuiten zoals andere 2 runs... op de duur zou je nie meer wten wat je het ebst doet qua voorhoeveelheden... is e voer en stek dressuur of niet... en eigenlijk... 1visje (22pond) op een ganse nacht met een ZW en buien;... is niet echt goed... greetz
Plaats reactie