vissen op ijs gaat niet he


Niek Cornelissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-02-2006 16:10
Locatie: Ulft

06-03-2006 19:35

Hahaha stelletje wakvissers!!!!

Nou ik hoor er zelf ook bij hoor! ben vrijdagnacht geweest, het vroor -8 tot -10 bij ons. Nu had ik het zelf niet koud, heb een goede slaapzak en genoeg cup a soupjes gedronken.
Maar toen ik mijn tent open deed 's ochtends, bleek dat mijn hengeltjes het wel erg koud hadden, net zoals mijn boilies die op de bodem van het water lagen. Zie hier:

Afbeelding
Lekkere dikke lijn van een halve millimeter......knapt nooit!!! :P

Afbeelding
Fijn bevroren molens......

Afbeelding
En lekker ijs breken......ik ga geen 100 meter lijn aan moeder natuur afstaan, dan maar 100 meter ijsbreken. En het is nog gelukt ook!! Had alles weer netjes terug :D
Niek Cornelissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-02-2006 16:10
Locatie: Ulft

06-03-2006 19:39

Ooh, die laatste foto heb ik per ongeluk dubbel laten zien, het was de bedoeling dat het een andere foto was, namelijk deze:

Afbeelding
Dus nogmaals, lekker ijsbreken en geen lijn afstaan aan moeder natuur. T zou ook jammer zijn voor het water, slingert er 100 meter lijn ergens door dat water heen, stel je voor dat een karper alsnog de boilie pakt en zich haakt :-?
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

06-03-2006 19:46

Nog in het water gevallen? :lol:
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Niek Cornelissen
Berichten: 21
Lid geworden op: 07-02-2006 16:10
Locatie: Ulft

06-03-2006 19:54

Hahaha, nee gelukkig niet! Brrrrrrrrr........als dat zo zou zijn.......
Net zo kouuddddddd
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

07-03-2006 09:53

Daniel Takken schreef:Nico, je verhaal is de reinste bullshit, sorry.
Een haak met grote weerhaak is wel degelijk heel erg lastig te lossen voor een vis. Ik heb zelf al een keer een vis gevangen met een oude onderlijn nog in z'n bek, en ben niet de enige. Weerhaakloos is in dat opzicht echt 100 % beter.
Lood dat gedregd word? Nog nooit van gehoord.

Daniel


het is hier nu wel weer of topic maar als je weerhaak loos vist blijft de zodanig slecht zitten dat bij een beetje dril de haak zodanig gaat bewegen en wroeten dat je vervolgens heel je hengel door dat gat kan gaan. daarintegen is vissen met weerhaak niet ideaal maar de haak blijft wel vast zitten in plaats van los en een weerhaak is wel degelijk te lossen voor een karper doormiddel van water pompen door zijn kieuwen dit kan binnen een dag of twee gedaan zijn ligt eraan of de haak goed zit of niet en als er een veroest onderlijntje bij een vis wordt gevonden dan is dat niet de schuld van de weerhaak maar van de slechte onderlijn die heel slecht (of goed hoe je het bekijkt) vlees heeft gepakt.
ik raad je aan om als de weerhaak groot is deze iets in te knijpen maar ik zal altijd met weerhaak vissen puur voor het welzijn van de karper

greetz paul
vis zwemt
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-03-2006 12:09

Wat een onverantwoordelijk gedrag!

Maar steeds zeggen dat je met obstakelvissen achter je hengels moet zitten.
Wat denk je wat er gebeurd als je nu een aanbeet zou krijgen?? Zou die karper niet met (+-100m lijn zwemmen + alles er achteraan? )

Quote: ik hoorde al het ijs op het water kruipen..

Waarom heb je je hengels dan niet naar binnen gedraaid??

Ook je maatje met zijn toppen onderwater. Leuk, maar is het functioneel??

Zo zie je maar. Je hebt meer kampeerders dan vissers langs de waterkant zitten...



Groetjes,


Ruud
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

07-03-2006 17:54

wat is dit nu weer voor bullshit.
Zitten we hier nu op t forum om elkaar af te bekken of om elkaars
verhalen te vertellen en elkaar tips te geven.tot nu toe krijg ik
alleen maar geouwehoer hier.
En wat lul je nou met kampeerders Ruud.je kent mij niet eens dus ga dan
ook niet over mij oordelen.
Jullie lullen net alsof de karper heilig is en als je lijntje breekt je gelijk het
water in duikt om m op te vissen.Stel je voor dat een karper hem oppakt. :-?
Ik weet zeker Dat als je een lijnbreuk krijgt tijdens een dril,dat je dan vloekt
omdat je m niet op de kant heb gekregen en Niet omdat je lijntje in zn bek
achterblijft.Mensen afbekken terwijl niemand hier een haar beter is.
Zo moest ik eff kwijt!! :P
groeten nico
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

07-03-2006 17:56

Ow en dan nog eff wat.
Ruud ben jij dat op die foto op je onderschrift??
Als je dat toevallig bent.wie is hier dan d klungel.??Kampeerder??
Kijk hoe je die vis beet hebt.en wie neemt er nu een masker mee naar t
vissen??
Als je het niet bent heb ik nix gezegt.
Laatst gewijzigd door nico offerman op 07-03-2006 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
groeten nico
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

07-03-2006 17:57

nico offerman schreef:Ow en dan nog eff wat.
Ruud ben jij dat op die foto op je onderschrift??
Als je dat toevallig bent.wie is hier dan d klungel.??
Kijk hoe je die vis beet hebt.en wie neemt er nu een masker mee naar t
vissen??
Als je het niet bent heb ik nix gezegt.


Nee joh dat is zn broer Frankenstein. :D
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-03-2006 18:06

Bulshitt???

Sorry ik stel je alleen een paar vragen en om je dan meteen aangevallen te voelen is zeer kinderachtig. Betekent toch wel dat je zelf ook wel weet dat het totaal nergens op slaat om verder te vissen.
Als je niet aan het vissen bent, dan ben je in mijn ogen toch aan het kamperen of niet????
Afbekken is het zeker niet. Ik noem het meer wakkerschudden/vragen stellen.
Wat jij zegt daar zijn we toch op een discussieboard voor?
Over een vis vasthouden...


Toedeledookie,


met een lachende groet,


Ruud
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

07-03-2006 18:17

vind wel dat je hem verkeerd beethoud


.....je knijpt niet hard genoeg :wink:
vis zwemt
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

07-03-2006 18:36

verwijderen aub
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 08-03-2006 02:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark Brouwer
Berichten: 975
Lid geworden op: 02-03-2005 14:08
Locatie: Nuenen

07-03-2006 19:34

hoe oud zijn jullie :roll:
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

07-03-2006 21:12

Afgelopen weekend ook gevist. Toen ik m'n ogen opendeed 's morgens zag ik ineens een Unox muts voorbijkomen. :o Nog eens kijken; echt waar? Fuck, ze waren aan het schaatsen.

Nee, ik vis ook gewoon door in deze tijd. Mocht er ijs op het water komen probeer ik m'n hengels in te draaien, alhoewel dit niet altijd lukt. (midden in de nacht in m'n slaap enzo) En ehh; 2 runs onder het ijs op 400mtr.? Toevallig 2 verschillende hengels? :wink: Weet niet hoe vaak je al gevist hebt in dit soort situaties, maar die 'runs' komen meestal door de ijsvorming.

Zowiezo link om te vissen in deze tijd. Als ik kan slaap ik overdag tijdens vorst, zodat ik 's nachts kan zien wat er met het wateroppervlak gebeurd. Vriest het dicht, draai ik de hengels binnen en wacht totdat het dooit. (Kampeer ik dan? :o) Soms lukt het echter niet om 's nachts wakker te blijven ivm werk etc, dus ook ik ''vis'' weleens onder het ijs. Als dit gebeurd laat ik m'n hengels liggen, en ga niet lopen sleuren om m'n lijn uit het water te krijgen. Dan wacht ik liever totdat 't dooit. Dit duurt vaak toch niet lang aangezien er geregeld een boot langskomt. (Leuk om deze door 't ijs te zien boren :)) Vis zowiezo enkel op stromend water in de winter, om deze risico's te voorkomen.

Ehh, tijd om te vissen. Snap m'n eigen verhaal nog maar half. :oops:
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-03-2006 14:03

juist marcel!

400 meter weg vissen in de winter? goede beetregistratie!? :lol:
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

08-03-2006 14:14

uberhaupt 400 meter ver weg vissen, ???? 400 is ver! in NL.

Dichtvriezen kan gebeuren, heb het ook meegemaakt toen was het aan de kant waar ik zat nog vrij van ijs s'ochtends maar met het iets te ver ingooien toch vast in het ijs, krijg ik nog controle ook, met drie stokken op de rodpod, maar hij geloofde me dat ik echt vast zat aan het ijs en dat zou s'middags wel weg zijn, hoopte ik.
kreeg gelukkig geen bon en s'middags kon ik het lood ook lostrekken toen het ijs dun was.

Helaas ook niks gevangen.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

08-03-2006 14:16

wrom is 400 meter in ned. ver ??? :-?
vis zwemt
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-03-2006 14:22

he paul! als er een verroeste onderlijn in de bek van een vis zit komt dat ECHT wel door de haak hoor!

en voor de kampeerder! als je nog steeds denkt dat een haak met of zonder weerhaak geen invloed heeft op de vis moeten we maar eens om een tafel gaan zitten want dan kan je nog een hoop leren!
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-03-2006 14:24

paul bijma schreef:wrom is 400 meter in ned. ver ??? :-?


maakt niet uit of het nou in NL of FR of weet ik het waar is, het is gewoon ERG onverstandig om te doen in de winter! vooral als er nachtvorst voorspeld is.
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

08-03-2006 14:25

400 meter, waarom dat ver is.

In de meeste wateren in Nederland is dat 2keer heen en weer.
Als je het echt zou meten, hoevaak vis je dan daadwerkelijk 400 meter.
moet er niet aan denken er 3 uit te roeien.
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

08-03-2006 14:28

nico offerman schreef:Ow en dan nog eff wat.

wie neemt er nu een masker mee naar t
vissen??



beetje humor moet kunnen! volgens mij loop je zelf ook vaak met maskers op?
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

09-03-2006 10:15

sorry gheren totaal niet mee eens

ik vis op wateren die de 400 meter grens VER voorbij gaan vind het persoonlijk niet ver en dat de meeste wateren in ned daar maar een kwart van zijn ? :-? ook zal ik gewoon doorvissen en vindt het onzin dat ik hierdoor de vis zal beschadigen ook zullen die wateren niet zo snel bevriesen door hun groote oppervlakte (heb het in iedergeval nog nooit meegemaakt in 1 nacht heel het water dicht.

op kleine putjes ben ik het gedeeltelijk met jullie eens dat het onverantwoord is maar als je hier over moet gaan nadenken denk ik dat je nergens meer kan vissen (en ga mij nu niet als een of andere slachter zien ofzo) ik vis altijd met zorg en sla wel degelijk hotspots af puur om het welzijn van de vis maar om nou voor een beetje nachtvorst gelijk terug voor de openhaard met een kop warme chocolademelk van het vrouwtje te gaan zitten.... :roll:

greetz paul
vis zwemt
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

09-03-2006 10:20

Mike van Zwam schreef:400 meter, waarom dat ver is.

In de meeste wateren in Nederland is dat 2keer heen en weer.
Als je het echt zou meten, hoevaak vis je dan daadwerkelijk 400 meter.
moet er niet aan denken er 3 uit te roeien.


moet je daar niet aan denken???? dan snap ik indd. dat je 400 meter ver vind ik roei dit geen drie keer uit in een sessie als het een beetje mee zit roei ik dit 30 keer uit en of het 400/500 of 600 meter is. maar als je je echt een ikliggraagopmestretcherlievergeenrunnuwanthetregent wilt noemen zou ik aanraden om iets van een motortje aan te schaffen :wink:

greetz paul
vis zwemt
paul bijma
Berichten: 137
Lid geworden op: 28-02-2006 09:41
Locatie: spijkenisse
Contacteer:

09-03-2006 10:22

j van der beek schreef:he paul! als er een verroeste onderlijn in de bek van een vis zit komt dat ECHT wel door de haak hoor!

en voor de kampeerder! als je nog steeds denkt dat een haak met of zonder weerhaak geen invloed heeft op de vis moeten we maar eens om een tafel gaan zitten want dan kan je nog een hoop leren!


haha je bedoelt dat het roesten door de haak komt dat ben ik met je eens maar het feit dat die haak er nog steeds zit dat is een ander verhaal

greetz paul
vis zwemt
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

09-03-2006 10:49

dat klopt paul! maar het komt dus door de haak en niet door de onderlijn? :wink: