Wartels, wat is het verschil?


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-09-2002 11:11

Hallo, ik vroeg mij af: Wat is nou het vershcil tussen de Nash wartels en bijvoorbeeld de PB wartels??? Behalve dan dat de Nash wartels veel en veel duurder zijn?

I dat gewoon oplichterij, of zijn die nash wartels daadwerkelijk zo veel beter? Ik heb dan in elk geval kunnen ontdekken. Jullie?

Groetjes, Sjoerd
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

07-09-2002 11:23

Als je het moet geloven zijn er heel veel fabrieken die wartels, haken en onderlijn maken. Deze fabrieken moeten ook winst maken, de kachel moet immers roken.
Het is gewoon een kwestie dat er altijd mensen zijn die merkartikelen kopen, omdat dit zoveel beter zal zijn. Daar leven de merkartikelen van. Het kan best zo zijn dat de wartels van fox op dezelfde (dure) productielijn gemaakt worden als het huismerk van de winkelier op de hoek. Kwestie van het stickertje of de hele verpakking wijzigen.
En de consument betaalt wel.

Jos
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

07-09-2002 11:53

Ja, precies, dat bedoelde ik ook. En merkproducten hoeven nog niet eens zo goed te zijn. Er is mij bijvoorbeeld ook al een aantal keren een KN haak gewoon geknapt(!)

Ik wou alleen ff eten of ik de enige was die er zo over dacht. Gelukkig niet...

Groetjes, Sjoerd
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2002 11:56

Tja, we zijn zo gewend dat iets wat duurder is ook beter moet zijn. Er zijn maar enkele fabrikanten van haken en wartels op de wereld. Modellen van verschillende merken lijken niet alleen op elkaar, maar zijn gewoon hetzelfde. Wat een merk dan nog kan toevoegen is kwaliteitscontrole bij het verpakken in kleine zakjes. De haken en wartels van het huismerk van de hengelsportwinkel zijn rechtstreeks ingekocht, en daardoor goedkoper. En mogelijk is de kans op een misfabrikaat wat groter.

Een recent voorbeeld is een bekend karperauteur die een voorkeur heeft voor de long shank nailer van Carp-R-Us boven de Fox series 5. Die van fox zou te gemakkelijk uitbuigen. Grappig detail is dan dat beide haken, afgezien van de stand van het oog, dezelfde zijn.

Imitaties uit lagelonenlanden is gewoonlijk echt van mindere kwaliteit, maar bij haken en wartels betreft het vaak geen imitatie.

Kees
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-09-2002 19:39

Ik denk trouwens niet dat er één of andere "manager" rondloopt die het in z'n hoofd haalt om een bedrijf te beginnen in zo'n lageloonland dat wartels of haken maakt.

Kwestie van gat in de markt zou het echt idioot zijn.

Namaak merkkledij of horloges, dat is business, maar hengelsportmateriaal?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-09-2002 20:22

Haken en wartels nog niet voor zo ver ik weet. Maar de rest wel. Kijk maar eens naar een merk als Badger. Rechtsreeks gecopieerd en veelal in India geproduceerd. Zelfs sommige betere merken produceren nu in lagelonenlanden om de concurentie voor te blijven. Nee niet alleen kleding en horloges.

Kees
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

07-09-2002 20:36

Haken en wartels van Ashima scoren bij mij hoog ik hoef geen Fox enz. meer.
Vaak zijn het ook nog eens dezelfde wartels en haken.
P&B weet dat maar al te goed :smile:
_________________
Vissen is een hobby, geen religie!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Douwe Bijlsma op 2002-09-07 20:36 ]</font>
Cor Blokhof

07-09-2002 20:37

Welke wartels van PB of een ander merk passen dan in het safety bolt rig systeem van Nash ?
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

08-09-2002 11:15

hoihoi mensen ......ik kijk niet naar merken voor mn wartels dat vind ik echt bijzaak .
Voor mij moeten het tonwartels zijn zodat deze niet open kunnen schieten.Dat vind ik belangrijker dan dat er nash ofzo opstaat.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-09-2002 11:40

korda wartels passen in nash loden
eureka wartels zijn ook goed en goedkoop1

mvg martijn
Leon Olsthoorn
Berichten: 46
Lid geworden op: 12-07-2002 02:00

09-09-2002 11:53

Ik vind het altijd wel grappig om mensen met hengels van 200 euro te zien die proberen een euro te besparen op een zakje wartels. Dit voorjaar verspeelde ik ik een karper door een gebroken wartel. mijn hoofdlijn had 10LB trekkracht, onderlijn15LB en wartel 70LB, waarom breekt hij dan? omdat het rotzooi is, dus ik bezuinig nooit meer op wartels, al wil ik niet beweren dat duurder perse beter is,

Leon.
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-09-2002 13:03

Nee, dat bedoel ik juist. Er zijn verschillende merken die even goed zijn, maar waar wel een heel groot prijsverschil in zit, en dat vind ik juist raar. Ik heb het idee dat in de karpervisserij als iets bijvoorbeeld voor 5 euro wordt geproduceerd, dat het dan voor 50 euro wordt verkocht.

Als ik dat zou doen(, en ik ben nu met een ondernemersopleiding bezig, dus misschien doe ik dat wel) dan zou ik iets voor 5 euro produceren en het voor 10 euro verkopen, en niet voor 50 euro. Dat principe bedoel ik eigenlijk.
En het ene merk handelt nu zoals ik dat dus NIET zou doen, en het andere zoals ik WEL zou doen.

Deze topic heb ik dus niet gestart, om de wartel te vinden met de beste prijs/kwaliteit-verhouding.

Ik vroeg me alleen af of er nog meer mensen verontwaardigd waren over dat sommige merken ware woekerwinsten maken, op dingen die (waarschijnlijk) spotgoedkoop worden geproduceerd.

Dus nogmaals, is dat zo? Of ben ik de enige die er zo over denkt!?

Met benieuwde groet, Sjoerd Groot
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

09-09-2002 13:27

dat zal je altijd blijven houden voor en stukkie fox rigfoam betaal je jezlef een angeluk maar dan heb je natuurlijk wel high densety bla bla
zelfde als de fox rubber kralen gewonen rubber kralen voor veel geld maar zet er ff bij dat ze gemaakt zijn van speciaal schokabsorberend rubber(ken wel ander rubber dat schokken goed opvangt :wink:)
er zijn altijd mensen die erin trappen

mvg martijn
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-09-2002 13:28

Sjoerd,

Wat je schetst is feitelijk niet helemaal waar. Probleem is dat we met de UK te maken hebben voor veel spullen. Daar is een afwijkend prijsbeleid in vergelijk met onze kant van de Noordzee waardoor de prijzen hoog zijn voor onze begrippen. Als een hengelsportwinkel bij ons in staat is om de Engelse markt uit te schakelen door producten te leveren van een producent op het vaste land, of via rechtstreekse import buiten de UK om, dan zakt de prijs behoorlijk. Maar dan roepen wij weer om Fox, Nash etc. Aangezien de winkel niet een oneindig aantal productlijnen naast elkaar kan voeren, weet je waar je dan op uit komt. Overigens wordt er op het vaste land lang niet zoveel geproduceerd voor de karpervisserij als in de UK.

Er is ook een voordeel bij productie buiten de UK om. Bijvoorbeeld Shimano molens komen uit Japan en zijn in de UK door dat afwijkende prijsbeleid veel duurder als bij ons.

Kees
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

09-09-2002 13:31

Hey sjoerd schiet eens op met die studie en open eens een viswinkel !!!!!!
Met die prijsverschillen van je maak je het wel heel aantrekkelijk om bij jou te kopen :smile:
Met runnende groet,Rob
Op 2002-09-09 13:03, schreef Sjoerd Groot:
Nee, dat bedoel ik juist. Er zijn verschillende merken die even goed zijn, maar waar wel een heel groot prijsverschil in zit, en dat vind ik juist raar. Ik heb het idee dat in de karpervisserij als iets bijvoorbeeld voor 5 euro wordt geproduceerd, dat het dan voor 50 euro wordt verkocht.

Als ik dat zou doen(, en ik ben nu met een ondernemersopleiding bezig, dus misschien doe ik dat wel) dan zou ik iets voor 5 euro produceren en het voor 10 euro verkopen, en niet voor 50 euro. Dat principe bedoel ik eigenlijk.
En het ene merk handelt nu zoals ik dat dus NIET zou doen, en het andere zoals ik WEL zou doen.

Deze topic heb ik dus niet gestart, om de wartel te vinden met de beste prijs/kwaliteit-verhouding.

Ik vroeg me alleen af of er nog meer mensen verontwaardigd waren over dat sommige merken ware woekerwinsten maken, op dingen die (waarschijnlijk) spotgoedkoop worden geproduceerd.

Dus nogmaals, is dat zo? Of ben ik de enige die er zo over denkt!?

Met benieuwde groet, Sjoerd Groot

Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

09-09-2002 13:59

Ja , we moeten nu al een product gaan produceren. Ik heb al diepvriesboilies voorgesteld, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken, misschien wel wartels, maarwaarchijnlijk wordt het niet eens ietsop visgebied. Er zitten immers nog 7 mensen in mijn kantoorgroep,en je moet gewoon het product kiezen waar de grootste markt voor is.

Het is wel de bedoelingdat ik uiteindelijk zelfstandig ondernemer wordt, en dan ga ik waarschijnlijk OF een hengelsportzaak openen, OF iets produceren. Misschien idd wel hengelsportmateriaal...

Met ondernemende groet, Sjoerd
Rob Jacobs
Berichten: 57
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Ridderkerk/Helmond
Contacteer:

13-09-2002 17:31

Ik wens je veel succes daarmee sjoerd,

met een relaxed aan de waterkant groet,
Rob
mark hofman.

18-09-2002 21:18

viste eerst altijd korda en fox wartels.
nu heb ik wartels van 1 euro per 10(echt)fox is ongeveer 4 keer zo duur.
maar ik heb nog nooit een breuk of wat dan ook met mijn wartels gehad. niet met merkwartels en ook niet met ''naamloze'' wartels.

mark
Ger Schuit
Berichten: 42
Lid geworden op: 01-07-2002 02:00
Locatie: Zwolle

22-09-2002 20:40

Als ik dat zou doen(, en ik ben nu met een ondernemersopleiding bezig, dus misschien doe ik dat wel) dan zou ik iets voor 5 euro produceren en het voor 10 euro verkopen, en niet voor 50 euro. Dat principe bedoel ik eigenlijk.


Wat een gelul zeg............

Het zit heel anders in elkaar...... een bekende "naam" in dit wereldje bedenkt dat het winstgevend kan zijn om wartels te verkopen in zijn assortiment voorverpakte lekker dure troep en bestelt gewoon 1000 kilo wartels bij een wartel-fabrikant en laat ze daar verpakken (of eventueel hier op een sociale werkplaats) in zijn blistertjes.

De fabrikant produceert zijn warteltjes voor 3 Eurocent inclusief afschrijving apparatuur en personeelskosten. En verkoopt die inclusief de verpakkingskosten ed. voor 5 Eurocent aan de "naam".

De "naam" gooit er een partij marketing tegenaan, zet ze ook in de dure folder, zet ze op de website en maakt laten we zeggen ook nog eens 5 Eurocent kosten en verkoopt ze voor 13 Eurocent aan een importeur of grossier, die moet ook ergens van leven en heeft een of meerdere vertegenwoordigers rondrijden die ook weer betaald moeten worden.......... dus de wartels gaan voor 18 Eurocent per stuk naar de handelaar/visspeciaal zaak...........

Accessoires gaan simpelweg OVER DE KOP, dus voor 36 - 40 eurocent per wartel gaan ze de deur uit en dat bepaalt dus dat wij (sukkels aan het einde van de lijn),,,,,,,, 3,95 Euro betalen voor een zakje van 10 wartels, en dan zijn er zelfs nog van die handige fabrikanten die slechts 8 wartels in zo'n zakkie doen !!!!!!!!!!!

__ nog maar even verder leren __ !!
De schoonste dames en heren heten TINCA tinca !!!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

22-09-2002 21:16

Ja dat bedoel ik dus,

Als ik winkelier was, dan zou ik daar misschien maar 1 euro boven gaan zitten, ipv 3 euro. Dan maak je nog genoeg winst.
Want de op de prijs die ze normaal gesproken kosten maken ze woekerwinsten.
Sterker nog, je gaat alleen maar meer winst maken, want zo'n lage prijs blijft echt niet lang onopgemerkt.
Veel karpervissers hebben immers ook nog andere verantwoordelijkehden dan karpervissen.

Mvg, Sjoerd
Plaats reactie