Nutteloze postings van mensen


Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

26-10-2005 23:33

Het valt me op de laatste tijd veel mensen gewoon ontzettend offtopic gaan met nutteloze posts of iets plaatsen waar de topic starter totaal niets aan heeft en degene die het gepost heeft ook geen flauw idee heeft over wat hij nou post..

in vergelijking met een paar maanden terug is het niveau sterk gedaald!!

dus laten we het niveau eens weer een beetje opkrikken en niet meer zo dom reageren in topics als je toch niets toe te voegen hebt!! scheelt een bult ellende!!

met ergende groet,
Remko
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

26-10-2005 23:53

In vergelijking met een paar maanden??

Als ik eerlijk moet zijn is het niveau in vergelijking met een aantal jaren fors gedaald.

Maar ik denk echt niet dat daarover discussiëren in een topic hier een oplossing voor biedt. Ik laat het gewoon overwaaien. Nutteloze postings over onderwerpen die geen schade berokkenen zijn het laatste van m'n zorgen. Nutteloze postings waarin teveel met namen en té gedetailleerde info van waters wordt gegooid vind ik wel een probleem...

Wat me wel opvalt: Als je vroeger (vroeger is natuurlijk een relatief begrip) een topic opende met een goede vraagstelling, wat dus vraagt om een goed gefundeerd antwoord, kreeg je meestal ook enkel reakties van mensen die ook effectief iets te vertellen hadden. Het lijkt nu wel of iedereen een mening moet hebben, ook al houdt deze soms totaal geen steek. Dus... dan posten we ook maar even!

Dé oplossing: Gaan vissen, en vooral geen draadloos internet aanschaffen!
Of een andere oplossing: Zoek in je karpervriendenkring mensen met wie je op een normale manier over de dingen kunt praten/discussiëren, en laat het forum links liggen.

MVG
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

26-10-2005 23:58

Mark dat heb ik ook.. maar sommige dingen moet ik toch ff hier plaatsen omdat ik er met mijn vismaten niet uit kom..

maarja er zijn veel te veel mensen bij gekomen die volgens mij hun postcount op willen krikken ipv een nuttig antwoord te geven..

misschien moeten de moddereters.. sorry moderators iets strenger zijn en evt nutteloze posts verwijderen.. dit bevorderd de desbetreffende discussie
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

27-10-2005 00:30

+1

(echt, _sommige_ topics hier zijn wel nuttig, maar de meeste gaan meestal toch nergens over, en wat dat bereft kan je inderdaad beter je heil zoeken bij vrienden/mensen die dichtbij je staan om me te praten, daar die waarschijnlijk ook beter op de hoogte zijn van je stek/aas keus noem het maar op.)

Neem bijvoorbeeld het materiaal topic, 14 pagina's 't maakt mij echt niks uit waarmee pietje of jan met de lange achternaam mee zit te vissen, maar blijkbaar vinden andere mensen het wel leuk om het daar over te hebben, dan vind ik dat je jezelf daar niet aan moet storen (punt is dus: lees gewoon over de nutteloze onzin heen).

edit: je laatste post niet gelezen remko, maar in het geval dat je er niet uit komt, kan je ook een PB naar iemand sturen waarvan je denkt dat die er verstand van heeft oid.
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-10-2005 03:42

Hier weer een nutteloze posting !!

Ik heb ff voor de gein beetje rondgeneusd en had maar 5 min nodig om een paar nutteloze uitspraken van jou op het forum te vinden :-?

1e : een lekkere man zoals Remko maar

2e : zo lekker in de hand ligt

3e : daaf:
nee.. wil wel een dagje doen. maar een nachtje doe ik nog niet.. lig al te snotteren en te doen.. sms me anders ff. dan zie ik wel wat ik kan doen..
Gr. Remko

4e : ik zie jou nu al op het ijs lopen denk dat je er eerder door heen zal zakken..

ik ga zondag dagje vissen aan het kanaal..

Daaf als je zin hebt sms me dan ff dan zal ik je zeggen waar ik zit..

Gr. Remko

Ik vind dit anders hele onnuttige postings, verbeter het forum start bij je zelf !!!!!!!!!
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

27-10-2005 04:15

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 29-11-2005 05:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

27-10-2005 04:17

Nog een zinloze erbij :D

Een Remco valt niet ver van de boom.
(met dank aan Ruud z'n onderschrift 8) )


En wij zijn geen mensen wij zijn brasemssss !!
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-10-2005 06:39

Nou , wie om 04.07 een posting plaats heeft m.i. een nutteloos leven :(
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

27-10-2005 06:57

Heren, ik reageer alleen op zaken die voor mij belangrijk zijn. Krijg ik daar een melding van kijk en reageer ik als ik er behoefte aan heb. Probeer zoveel mogelijk een ieder in zijn eigen waarde te laten ook al kom ik veel kul tegen, het zij zo. Internet een vrij gemakkelijk medium wat voor een ieder toegankelijk is dat daarmee het niveau om laag gaat ten opzichten van de begintijd lijkt me vrij logies. Weet niet hoe jullie dat ervaren kom ik bepaalde namen tegen kijk ik vaak naar zijn bericht, de rede mag duidelijk zijn.

MVG,
Peter
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-10-2005 07:31

Ruud,

beetje moe? heb je wel naar de titels gekeken waar die postings in stonden?? of het had met het topic te maken of ik gaf beleefd antwoord op een vraag die mij gesteld werd..

ok ik heb ook wel eens een nutteloze post geplaatst maar van de bijna 500 berichten die ik geplaatst heb zijn er 98% die gerelateerd zijn aan de vraag van het topic of aan een vraag die persoonlijk word gesteld die ook betrekking heeft op de topic.

maar sommige mensen reageren gewoon zo dom!!
kijk maar in dit topic http://www.karperwereld.nl/board/viewtopic.php?t=26611 het begint goed maar dan krijg je als laatste reactie een echt stomme post van iemand die volgens mij niet eens kan vissen..
maarja zal wel aan mij liggen..
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

27-10-2005 07:56

Je zult zien dat het niveau de komende maanden als meer en meer mensen afhaken i.v.m. de naderende winter vanzelf weer omhoog gaat.

Overigens vindt ik persoonlijk de als grappig bedoelde maar zinloze opmerking als moddereters/moderators nou ook niet echt getuige van niveau :wink:
gr
HB
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

27-10-2005 08:10

Hans,

we hebben heel veel moderaters op dit forum.. maar wat doen ze eigenlijk?? een moderator zou moeten ingrijpen als een topic de verkeerde kant op gaat dmv sturing of het op de vingers tikken van "lastige gebruikers"

ook kunnen ze postings die echt nergens op slaan beter verwijderen om zo het topic beter z'n weg te laten gaan. want meestal als er 1 begint gaat het heel snel ber afwaarts in het topic..

Gr. Remko
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

27-10-2005 08:20

U hebt gezocht op nutteloos:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

nut·te·loos (bn.)
1 zinloos


zin (de ~ (m.), ~nen, ~nen)
1 gevoel voor beleving en waardering van niet direct zintuiglijk waarneembare zaken
2 verlangen om iets te doen => animo, goesting, lust
3 betekenis
4 bestaansreden, nut
5 reeks woorden in syntactisch verband die een afgerond geheel vormen
6 [muz.] afgeronde groep motieven [inf.]


Als ik nu zin heb om iets te doen, kan het nooit zinloos zijn.
Rene de vries

27-10-2005 08:37

Het 6 woorden verhaal, ruim 40 pagina's.
Hoe lang zit jij op kwo....
foto van je visinstallatie
Heerlijk voetbalavondje (ja ook ik heb me daar schuldig aangemaakt)
Wat voor een boot heb je


Zomaar wat onderwerpen die bijdrage tot het vergroten en delen van kennis..... volgens mij komt het merendeel van de bezoekers voor dit soort onzin hier.

Ik heb verleden week een poging gedaan om een serieuze vraag te stellen helaas geen enkele reaktie.
Mogelijk dat een ander de vraag als niet serieus heeft opgevat, dat kan natuurlijk...... maar teleurstellend is het wel.

Dus ja het nivo is niet altijd even hoog
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

27-10-2005 09:06

Zonder iemand op zere tenen te trappen, maar in de zomermaanden ligt het niveau altijd bedroevend laag! De mensen die daadwerkelijk vissen en ervaringen op doen zitten dan namelijk hun vrije tijd aan het water. De "gasten" die nauwelijks tot weinig vissen zie je dan hier op het board wat onzin uitkramen. Tegen eind Oktober/November (misschien nu wat later ivm de warmere temperaturen), wanneer de vangsten terug lopen, komen de "echte" vissers weer binnengedruppeld en stijgt het niveau aanzienlijk aangezien zij nuttige ervaring en kennis in te brengen hebben. Helaas duurt dit maar een paar maanden, want zo rond de karperbeurs heeft iedereen zijn zegje wel weer gedaan, die ook echt iets te zeggen heeft en dan zie je weer een abrupte daling van het niveau. Op dat moment wordt het board weer overgenomen met voornamelijk onzin waar weinig van te leren valt. Dus ben je hier om wat op te steken van een ander, maar heb je zelf eigenlijk niet die "ervaring" die je wenst, lees dan enkel in de maanden November, December en Januari. De rest van het jaar mag je zoveel schrijven als je wilt.

Denk nu niet wat zevert hij nou! Het is een terugkerend fenomeen dat al enkele jaren gaande is en (hopelijk) ook dit jaar weer het geval zal zijn.
mvg

Bart van den Hurk
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

27-10-2005 09:44

Ik zie het probleem er niet van in. Af en toe een beetje lol of andere gespreksonderwerpen op een board kan toch geen kwaad. Ik voel me ook niet echt aangetrokken door topics zoals het 6 woorden verhaal maar dan kijk ik daar toch gewoon niet. Ik ken genoeg boards waarbij het veel erger is. Neem nou deze onderwerpen.

Topic: [ Linkdrop ] Het centrale linkdrop topic : deel 1.
Topic: Het Betaald Voetbal Seizoen 2005 - 2006 Deel VI
Topic: laatst bekeken film (oktober)
Topic: [appr.] vrouwen II
Topic: Blikken drinken in t park
Topic: +/- Oktober
Topic: Expeditie Robinson 2005
Topic: spuiten en slikken

Het is een board wat over muziek gaat. In deze topics wordt flink in gepost maar wat boeit het. De mensen vermaken zich ermee en vermaak jij je er niet mee dan kijk je gewoon niet.

klaar!!!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

27-10-2005 09:45

Bart, ik geef je volkomen gelijk.
Maarrr, er zijn ook postings van mensen die overdag, tijdens hun werk, jaja die bestaan echt hoor, gewoon lekker op dit forum rondhangen.
Op sommige postings ga je serieus reageren, en bij sommige postings is de reaktie minder....oorzaak?Simpelweg omdat de topic aanleiding kan geven tot de wat mindere reakties.
Juist op goeie topics zie ik dus heel vaak weinig reakties, en wanneer dit gebeurt bloed zo een topic snel dood.
Erg jammer, maar het zal idd wel met de tijd van het jaar te maken hebben.
Voorbeeld : ik heb nog nooit zo slecht gevangen in het najaar, terwijl ik de laatste jaren nog nooit zoveel heb gevist in het najaar.
Zet ik er de topic neer, moet je eens opletten hoeveel reakties er komen.
Dit zijn de topics om bepaalde zaken eens goed uit te diepen.

gr Harnold
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

27-10-2005 09:48

Nog eventjes wachten en de meesten haken weer af, dan isd het karpergevoel eventjes in winterslaap gesust.
Dan komen de 'nuttige' discussies wel weer terug.

Nu wil ik niet zeggen dat er helemaal geen nuttige topics zijn, maar er is wel heel veel crap op het board.
Laatst zat ik naar ioemand te kijken die had 170 beruichten gepost... In al die 170 berichten was er geen enkel zinnig antwoord te vinden.
Dan vraag ik me af...

Maar dit heb je altijd, deze topics over onzin en boardvervuiling blijven altijd terugkomen.

Accepteer het zoals het is en regaeer gewoon niet op die topics...

Easy as that!
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

27-10-2005 16:13

16 maanden geleden al geweest Remco ! : http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... deloosheid
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-10-2005 21:15

Zal ik dan ook een nuttige bijdrage aan dit nuttige topic geven...
Volgens mij zijn er trouwens weleens eerder dergelijke zeurtopics geweest.

Met 14635 topics is er natuurlijk al heel wat voorbij gekomen. En heel wat nuttige, serieuze en leerzame dingen. Ik zeg niet dat iedereen daarom maar onzin posts moet voortbrengen, maar hoeveel zinnigs valt er nog te zeggen. Het valt natuurlijk ook niet mee om na deccenia karpergeschiedenis nog een heel nuttig topic te maken. Ik denk dat (naar verhouding) de meest nuttige dingen in de beginnershoek gezegd worden. Als ik voor mezelf spreek: voor mij volstaat het bijna altijd om de zoekfunctie te gebruiken als ik iets wil weten ergens over. Dat zegt al genoeg over de informatie die er te vinden is op het board.

Mij was het eigenlijk niet echt opgevallen dat met name de laatste tijd het "niveau" zoveel lager was. Ik heb me eigenlijk ook niet gestoord aan de zinloze posts, niet zoals jij Remco.
Gebruikersavatar
Marco Zandvoort
Berichten: 1007
Lid geworden op: 23-09-2005 09:14
Locatie: Rijssen
Contacteer:

27-10-2005 21:22

Nou alweer een zinloze topic :P waar praten we over... :P

Nee geintje maar ik vind die zinloze topics ook maar niks.Hier heb ik er 1
http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... 60gelukkig zit er een slot op.Dit forum gaat toch over karpers en alles wat daar bij hoort aas,materiaal enz.....niet over masters of hardcore toch?Het kan ook aan mij liggen maar ik vind het een topic zonder doel eigenlijk wat wil je er mee bereiken?
><((((°> Denk als een vis,vis als een reiger. <°))))><

Of

><((((°> Denk als een vis,vis als een Tijger. <°))))><
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

27-10-2005 21:33

Stoor je je er zo aan dan? Doet het pijn aan je ogen?

...Je hoeft er toch niet te kijken. Als mensen over BIJVOORBEELD over MAsters of Hardcore willen praten met andere karpervissers, laat ze toch. Tenminste dat vind ik.
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

27-10-2005 21:35

deze topic krijg je alleen maar weer irritaties.
als er teveel offtopic is.. zijn er toch moderators.
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

27-10-2005 22:35

Tis maar waar een mens zich druk om kan maken. Irriteert het je, lees het dan niet, en ga een ander forum zoeken, of beter nog, een andere hobby. Als ik met wat maten aan de waterkant zit wordt er even slap geouwehoerd als in sommige topics hier op het board..

De meest onzinnige topics leveren nog reacties op, en de serieuze topics blijven vaak op 10 reacties (of minder) steken..

Groet,
Stefan
jeroen struijk
Berichten: 47
Lid geworden op: 12-11-2003 01:00
Locatie: Spijkenisse

27-10-2005 23:26

Helemaal mee eens. Laten we vooral serieus bezig zijn met onze hobby en wat van elkaar leren.