Ruim je rommel op!


Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

14-09-2005 11:44

http://www.limburger.nl/Pagina/0,7090,3 ... 5-,00.html

Stond vandaag in de Limburger, en ook nog met grote foto op de voorpagina. Wanneer dringt het nu eens door tot vissers dat ze hun ZOOI moeten opruimen?

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

14-09-2005 11:49

Warschijnlijk nooit...

Van de week heb ik een sessie gevist... Ik vond in de bosjes:
- een stretcher (kapot)
- een tray leeg bier
- voorslag
- een rig
- vuilniszakken met troep (op 50 meter staat een afvalbak)
- op de stek veel lijn....

Dit hou je atijd, zal weinig aan veranderen denk ik.
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

14-09-2005 11:51

marijn ham schreef:Waarschijnlijk nooit...


Dit hou je atijd, zal weinig aan veranderen denk ik.


Juist.
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-09-2005 12:34

Een medewerkster van de Dierenambulance vindt dat vissers beter op hun spullen moeten letten. ,,Vissers zijn slordig. En vogels zien die draden vaak niet.''

... staat er in het artikel.

Vissers zijn slordig, nou SOMMIGE vissers zijn slordig en maken er een zooitje van, niet alle vissers. Maar dat is het oordeel wat anti-vissers natuurlijk snel klaar hebben. En bij de dierenambulance zullen ze waarschijnlijk geen al te hoge pet op hebben over vissers aangezien zij wel vaker te maken zullen hebben met vogels verstrikt in vislijnen. Al zijn er natuurlijk genoeg vissers die wel goed bezig zijn. Ook die vogels bevrijden uit vislijnen die hun minder fatsoenlijke collegavissers achtergelaten hebben. Ik heb zelf weleens een meerkoet of een eend verlost van draad dat om de poten of vleugels zaten.
Maar zo'n groot artikel met een uitvoerige dramatisch verhaal erbij over 1 domme kokmeeuw komt natuurlijk niet ten goede aan het imago van de sportvisser.
Ik denk ook dat je altijd wel van die figuren erbij hebt zonder verantwoordelijkheidsgevoel, die de rotzooi maar zo laten slingeren. Is helaas grotendeels door jeugdige vissers veroorzaakt, waaronder gelukkig ook heel veel vissers die zeer goed bezig zijn en respect hebben voor de natuur.
niels vanbaelen
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2005 17:24
Locatie: hechtel

14-09-2005 12:56

waarom de conclusie trekken dat het grotendeels door jeugdige vissers komt?ik ken jeugdige vissers genoeg die al hun rommel opruimen hoor :-?
je ziet het wel vaak dat er een puinhoop achter gelaten wordt
zo ook op een water bij mij in de buurt.vorig jaar stonden er nog vuilbakken,dit jaar niet meer.vorig jaar vond je er bijna geen vuil en dit jaar ligt het overal in de bosjes.is het nou dan zo moeilijk om je rommel mee naar huis te pakken???
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

14-09-2005 13:43

Het maakt niet uit wie het doet, alle vissers zijn verantwoordelijk voor hun eigen rotzooi!
Ook al is de rotzooi van andere mensen, dan kun je het ook even naar een prullebak brengen, is een kleine moeite. Ik heb ook al meerdere vogels gevonden in bomen met nylon om de poten, daar wordt je niet echt vrolijk van! Niet alleen nylon is een probleem, maar ook kleine dingen als blikjes, papiertjes van rietjes etc.... Als je die rotzooi naar het water kunt slepen kun je het ook meenemen naar huis!
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

14-09-2005 14:14

En? Meegenomen?
Gebruikersavatar
pascal kik
Berichten: 326
Lid geworden op: 20-10-2003 02:00
Locatie: beijerland

14-09-2005 14:23

Laatst vond ik nog een dode meerkoet iemand had met korstvissen een koet aan de lijn gekregen en de lijn vervolgens gewoon doorgeknipt.. Het arme beest was vast komen te zitten aan een paar takken in het water en is daar dood gegaan :-?

Vissers hebben echt een ontzettend slechte naam. Meeste mensen hebben er geen goed woord over te zeggen :cry:

Pascal
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-09-2005 14:24

Kun jij voorlopig weer onderlijntjes knopen :wink: :D
laurens v emmerik

14-09-2005 15:14

doodziek word je er van ja,en ook vaak op de rivieren die plezierjachten,die leggen dan aan voor een paar dagen of een dag,en laten dan lekker hun kankerzooi liggen.....wie krijgt er de schuld...juist.....

stenigen zulke gasten,vandaag nog!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

14-09-2005 15:34

Leuk al die krachtermen, slaat net als de rotzooi achterlaten nergens op.

Maar mee stenigen dan?
Vissen is een hobby, geen religie!
laurens v emmerik

14-09-2005 15:39

iemand die onze hobby loopt te verpesten en het hele[karper]vissen in een kwaad daglicht zet......daar heb ik geen goed woord voor over nee.
Wim Verbeek
Berichten: 295
Lid geworden op: 21-09-2004 16:54

14-09-2005 16:33

inderdaad moet iedereen zijn rommel opruimen, maar ik vind het wel frappant dat er op dit board alleen maar engeltjes ronddwarrelen (tenminste zo lijkt het) Hier (op dit board) heeft iedereen een onthaakmat, een groot schepnet met kleine mazen, een klein haakje, desinfecteermiddel, en laat nooit iemand rotzooi achter... :o

of is het anders... :wink:

misschien moeten we er een topic over openen....
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

14-09-2005 16:37

Ik denk dat op dit board ook wat meer de serieuzere en meer gepassioneerde karpervissers komen, zeker diegene die actief zijn en regelmatig een bericht posten. Dat zullen ook de vissers zijn die er niet een grote puinzooi van maken aan het water, tenminste dat lijkt mij.
Iemand die er wel een zwijnenstal van maakt aan het water en het allemaal niks kan interesseren zal dit ook vast niet aan de grote klok hangen hier.
Gebruikersavatar
Bart Siderius
Berichten: 196
Lid geworden op: 10-08-2005 09:18
Locatie: Waalwijk

14-09-2005 16:37

Wim Verbeek schreef:inderdaad moet iedereen zijn rommel opruimen, maar ik vind het wel frappant dat er op dit board alleen maar engeltjes ronddwarrelen (tenminste zo lijkt het) Hier (op dit board) heeft iedereen een onthaakmat, een groot schepnet met kleine mazen, een klein haakje, desinfecteermiddel, en laat nooit iemand rotzooi achter... :o

of is het anders... :wink:

misschien moeten we er een topic over openen....


onthaakmat JA

een groot schepnet met kleine mazen JA

een klein haakje JA

desinfecteermiddel NEE

en laat nooit iemand rotzooi achter ABSOLUUT NOOIT

Mvg,

Bart het bijna engeltje......
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

14-09-2005 16:44

Hier heb je een zandput in de buurt. Omdat de vissen nu wat aan het groeien zijn, komen er een hoop van die peppies op af. Resultaat: nog meer kampvuren, nog meer rotzooi, plastic B*rt Sm*t-boten die langs de waterkant worden achtergelaten en zelfs in het water achterblijven (wat drijft daar toch, oh het is een half verzonken boot :cry: ) en wat ik het ergst vind: dat waarschijnlijk de vissen er onder gaan lijden!
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

14-09-2005 17:36

[/quote] Ik denk dat op dit board ook wat meer de serieuzere en meer gepassioneerde karpervissers komen, zeker diegene die actief zijn en regelmatig een bericht posten. Dat zullen ook de vissers zijn die er niet een grote puinzooi van maken aan het water, tenminste dat lijkt mij.
Iemand die er wel een zwijnenstal van maakt aan het water en het allemaal niks kan interesseren zal dit ook vast niet aan de grote klok hangen hier.
_________________
Groeten uut Wehl[quote]

daar ben ik het wel mee eens ik denk dat de meeste mensen die hier regelmatig te vinden zijn best serieus met zijn hobby bezig is.

die klaplopers langs de waterkant zijn vaak niet geintreseerd in het hele gebeuren die willen dikke vissen vangen en zuipen de rest boeit ze geen zak.

die dikke vissen om mee te pronken :wink:

dat soort mensen gaat thuis echt niet verder met hun hobby !!!
voor mij is karpervissen A WAY OF LIFE !!!
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

14-09-2005 17:51

Gister ook weer. Zag ik toevallig een karper in zo'n bart smit bootje. Het ding was aan het zinken. Snel die vis maar uit het bootje gehaald en gereanimeerd en mond op mond beademing gegeven. Hij wilde niet meer ademen op het droge en was zo te voelen onderkoeld.

Groetjes,

Van een engeltje.

Nu nog de vleugeltjes en ervandoor vliegen. Als een haas naar de eeuwige jachtvelden.




En nu effe serieus.
Gewoonweg dom dat ze dan een meeuw op de voorpagina zetten. Blijkbaar eens een dag zonder moord hier in Limburg.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

14-09-2005 19:11

Het is blijkbaar een grote moeite om even je zooi bij elkaar te zoeken.
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

14-09-2005 19:23

Hier nog zo'n "engeltje" ....
( Al is het de normaalste zaak! :evil: )

Krijg het altijd voor mekaar om meer rommel weg te gooien dan dat ik zelf heb gemaakt.
Ruim altijd de rommel rondom me stek op(strek geregeld de benen tijdens een meerdaagse sessie en dan kom je van alles tegen :evil: :evil: )

Nou heb ik een dilemma....

Heb nu een stek naast een nudistenstrand waar slechts 1 sexe aanwezig is(3x raden welke :wink: )
En zoals hierboven beschreven ruim ik alle rondslingerende rommel op..., echter op deze stek liggen wel heel errug veel van die plastic balonnen en hoopjes tissues..
Moet ik die nou ook opruimen??
live the life you love and
love the life you live ..
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

14-09-2005 20:03

Dáár zou ik lekker vanaf blijven, Patrick. Dat is alvast een goede tip, denk ik! :wink: Nu is het ook wel zo dat er veel mensen verkouden worden, op zulke "ballonnenparty's". :roll: :P
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Niels Bodenstaff
Berichten: 27
Lid geworden op: 07-09-2005 01:53
Locatie: Hillegom
Contacteer:

14-09-2005 22:42

Ik snap echt niet dat mensen rommel achterlaten. Maar dat is logisch, dat is duidelijk en elke SERIEUZE karpervisser snapt dat.

Maar ik heb iets meegemaakt wat ik jullie echt wil melden. In juni ging ik een dagje naar het strand, onderweg kwam ik een "visser" tegen die ik een stuk lijn weg zag gooien. Ik zei er wat van en hij trok zich er niks van aan. Dus ik zei het nog een keer en hij werd boos op mij :o . Ik werd toen boos op hem en vervolgens riep hij zijn vismaat en samen hebben ze me samen weggeduwt van hun stek en vertelden ze me mijn grote smoel te houden anders zou ik wat beleven..... :o
Dit soort mensen mogen van mij echt..... naja, lijkt me logischwat ik bedoel

Mvg Niels
laat geen rommel achter en behandel ELKE vis met respect
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

15-09-2005 11:16

Ik las van de week in de Metro of de Spits ook nog zoiets.
Was een duiker ingezet om een zwaan te bevrijden van een stuk visdraad, waarin hij zat verstrikt.
kevin fermans
Berichten: 101
Lid geworden op: 25-08-2005 12:07

15-09-2005 11:31

Ivo Jacobs schreef:Bij ons in de buurt is het volgens mij wat aan het verbeteren.
Heb laatst controle gehad en mijn naam werd achtergelaten bij de betreffende controleur.
Er wordt vervolgens, na mijn sessie, wederom gecontroleerd, mocht er dermate rommel aanwezig zijn dan komen ze vrolijk bij je langs om een bekeuring uit te schrijven. ( Keurig gevist, netjes 2 lijnen, het enige wat aanwezig was waren mijn banksticks, mijn tent, de boot en schepnet de rest was uiteraard aanwezig in mijn tent )


Dit zou ik een behoorlijke klotestreek vinden. Wie zegt dat als ze rommel vinden dat het dan van jou zou zijn?
Ivo Jacobs
Berichten: 11
Lid geworden op: 19-06-2004 10:25

15-09-2005 16:04

Jah kevin, die discussie kreeg ik al zeer snel met de controleur.

Hij vertelde me te kunnen oordelen aan de manier waarop ik viste en de manier zoals ik mij gedroeg aan de waterkant en hij vervolgens al voldoende kon concluderen.
Tjah ze zullen er wel voor gestudeert hebben...

Nu snap ik jouw opmerking volledig, er zullen absoluut uitzonderingen op de regel zijn he.