Wij karpervissers meten met twee maten!!


Plaats reactie
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

13-08-2002 17:24

Over het algemeen genomen meten wij met twee maten. Neem bv de stelling van de maand. Er moet een verbod komen op het doden van karper!! En wat denken wij dan?? JAJAJAJA! DOEN! Weet je wat? Laten we dan meteen die arme koeien en kippen haringen en scholletjes ook even beschermen! We schreeuwen en schreeuwen maar als het in ons voordeel is, maar echt reeel zijn wij nooit!

Waarom? We zien die karper als heilig! We doen alles voor het beest en verliezen daarmee gewoon het oog op de realiteit.

Ook ik ben zo, maar daarstraks realiseerde ik me tijdens het lezen van de stelling dat ik alweer aan roepen was voordat ik uberhaupt reeel had nagedacht. Eigenlijk is dit slechts n klein voorbeeld uit een hele massa, een beetje triest vinden jullie niet?

Ik mag wel rustig zeggen dat we zwaar egoistisch bezig zijn.

Gaarne jullie meningen!


Met naar mijn idee reele groet
Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

13-08-2002 18:48

Tim, je hebt helemaal gelijk!

En karper meenemen voor consumptie vinden de meeste uit den boze, maar een brasem van 65cm meenemen boeit niet. Sterker nog, weer een ongenode gast minder!

Iedereen moet braafjes zijn vergunningen hebben, maar als het ons uit komt vissen we rustig op plekken waar het niet mag, op tijden die niet toegestaan zijn en met teveel hengels!

Als iemand veel voert op een water verpest hij het voor anderen, maar zelf zou je het ook wel zo grootschalig willen aanpakken!

Gr.

MArtijn
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

13-08-2002 21:00

Daar ben ik het wel mee eens, maar ook een brasem van 65 cm doden vind ik niet kunnen!!! Sportvis doden hoort niet ( en nee, ik eet dus ook geen snoekbaars in een restaurant ) Je hebt wel weer gelijk, omdat ik wel gewoon schol, kabeljauw enz enz eet. Errug krom dus inderdaad, maar wat doe je eraan.?

Stoppen met vis ( en dan ook gelijk maar vlees ) eten zit er voor mij niet in, maar stoppen met vissen ook echt niet!!!!
Moeilijk dus...

Met dilemma-achtige groet, Sjoerd
henk de boer
Berichten: 50
Lid geworden op: 16-05-2002 02:00
Locatie: meppel
Contacteer:

14-08-2002 09:05

hallo LEKKER DIER.

voor koeien en kippen zijn er wel weer anderen. :wink:

van mijn biefstuk blijf je af.
at your service !!
asalaam aleikum !!
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

14-08-2002 10:27

Het heeft volgens mij te maken met de 'Flappie'-factor (konijn van Van 't Hek, dat met kerstmis geslacht werd).
Als er ergens een anonieme, grote dode karper drijft, is dat 'zonde'. Wordt echter 'Popeye', 'De Knik' o.i.d. dood aangetroffen dan is dat een ramp/schande/zielig/een groot verlies.
Een van de velen wordt een individu door het een naam te geven. Niemand staat er bij stil wanneer hij aan de viskraam een zoute haring door zijn keel laat glijden. Stel dat je een zoutwateraquarium hebt, en je zou in staat zijn een haring te houden/kweken, en je noemt die Jakob. Welke bruut eet Jakob op?
Veelgevangen karpers worden bijna een soort familie en worden gevoelens en emoties toegedicht die ze helemaal niet kunnen hebben.
Maar het blijven lieve vissen.

Peter
Plaats reactie