leesmaar


Plaats reactie
Gebruikersavatar
patrick lodewijks
Berichten: 111
Lid geworden op: 17-04-2005 00:17
Locatie: eindhoven

28-07-2005 17:10

beste mensen ik ben waarschijnlijk
van plan om gevlochten lijn 20/100 op men molens te doen wel met 50 meter voor slag 30/honderste nylon bar buster want als ik men lijnen uitvaar met de voerbood
krijg ik het op men heupe men die vedomme kinken
dus wat zou ik doen en wie heeft er wijze raad voor me
mvg
patrick
allemaal een goede en mooie vangst
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

28-07-2005 18:23

Als je niet meer uitvaart op je baitrunner of je slip ben je van dat kinken af,hoef je geen gevlochten lijn erop te zetten.
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-07-2005 18:28

Patrick,

Het kinken van je lijn ontstaat op het moment dat jij de lijnen op de beetrunner/slip uitvaart. Om dit te voorkomen kun je van een oude fietsbinnenband, ter breedte van je spoel, een stuk afknippen en dat over je spoel doen en dan met de beugel open de lijn uitvaren. Het stuk binnenband dient dan ter voorkoming dat je lijn vanzelf van de spoel rolt.

Ik weet dat er een mooi speeltje daarvoor op de markt is, maar om daar nu €9.99 voor uit te geven terwijl het ook stukken goedkoper kan is voor ieder een duidelijke zaak lijkt mij.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker.
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-07-2005 19:38

Beste Rob, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb jij dat speeltje nog nooit geprobeert.
Ik kan je verzekeren dat je in je ééntje met een row runner veel gelukkiger bent dan je lijn op de manier uitvaren die jij voorstelt.
Het lijkt duur maar als je veel uitroeit in je ééntje is een row runner een pracht aanwinst.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-07-2005 19:40

Oja Patrick voor ik het vergeet de row runner is de oplossing voor jou probleem, geen kinken en ook nog eens twee handen vrij om je bootje onder controle te houden.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-07-2005 19:51

Douwe,

Klopt, heb het speeltje nog nooit gebruikt en zie er op termijn ook geen heil in om dat speeltje aan te schaffen, wel diverse malen in de hand gehad. Ik vis meestal op werp afstand en als er gevaren wordt vissen we meestal met ons tweeen dus is het probleem ook opgelost. Maar vindt de prijs gewoon te veel voor dat speeltje.

Groenten,
Grootmeesteropperblanker
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

28-07-2005 20:05

Wij vissen ook altijd met zijn tweeën, ik kan je garanderen dat zodra je kennis gemaakt hebt met het kleinnood je de waarde er wel van gaat inzien.
Samen vissen wil niet zeggen naast elkaar staan.
Wij vissen altijd op enige afstand van elkaar, sociaal contact is leuk maar het moet geen vissen gaan kosten.
Kosten van het ding, tsja je moest eens weten wat de ontwikkeling en fabrikage van een dergelijk kleinnood kost.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Rob Manenschijn
Berichten: 225
Lid geworden op: 20-06-2005 14:40
Locatie: Regio Dokkum (Fryslân)

28-07-2005 20:10

Douwe,

Als wij met ons 2en vissen gaat gezelligheid en vis samen, dus staan de tenten kort bij elkaar. Maar het speeltje is een ideaal ding en daar zal ik ook niets aan af doen, maar die enkele keer dat ik uitvaar gaat me dat op andere manieren net zo goed af en scheelt me weer een speeltje in de tas. Het is maar waar men voor kiest

Groenten,
Grootmeesteropperblanker

P.s. als je niets vangt dan kan het ook niet ten koste van de vis gaan :lol: :lol:
De mens is niet in staat zichzelf, zijn omgeving, zijn wereld te kennen. De mens is overgeleverd aan de chaos van het bestaan.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-07-2005 00:20

Ben het in dit geval volledig met Douwe eens, dit speeltje is ideaal!
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

29-07-2005 09:13

Ik gebruik daar gewoon mn vinger voor , die is gratis.


Enne evt met n voerboot ook, heb n zender waar mee ik met 1 stick mn boot kan bedienen. :P


Gr
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-07-2005 09:27

De Rowrunner is gewoon een ideaal hulpmiddel ! Ik heb er op de beurs in Zwolle drie van gekocht omdat dat de aanbieding was. Ik heb er dan zowel één bij m'n boot, één in de tas en eentje reserve.

Ik gebruik de Rowrunner echter alleen als de situatie dat vraagt. Op kleinere afstanden vis ik met reels, de reel is echt perfekt om in je eentje je lijnen uit te varen. Als ik op grotere afstanden vis maak ik gebruik van m'n molens en zet ik de Rowrunner erop. Werkt ook zéér goed, maar 't liefst toch een reel kwa gebruiksgemak. Als er echter in de buurt van m'n stek een beetje riet of wier is oid en gebruik maak van de molens dan hou ik de hengel gewoon in mijn hand, lijn tussen de vingers en uitvaren met die handel ! Op die manier kan ik de hengel heel hoog over de zooi heen dirigeren, in alle andere gevallen ligt m'n hengel gewoon op de steun.
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

29-07-2005 23:16

Aan de heren "rowrunner-gebruikers",

Ik heb er ook 2..
al sinds ze net uit zijn, alleen nog niet nodig gehad..

Nu komttie, ik haalde ze tevoorschijn en nu heeft dat bovenlaagje "vilt" (ofzo) losgelaten (wat aan de binnenkant zit en, vlgs mij, dient als bescherming van je lijn :-? )

Als ik dit met gewone montagekit of 2 sec. lijm vastlijm dan reageert de lijm met het materiaal :evil: ...

Weet iemand mss welke lijm hiervoor geschikt is??

W8 met smart!!
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-07-2005 12:23

Heren,

wat is een rowrunner? Hoe ziet het er uit etc? :o

miep miep Mitsz
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-07-2005 12:26

hahaha spulleke hoor!!! :lol:
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Stefan Gooijert
Berichten: 330
Lid geworden op: 03-01-2005 11:07

30-07-2005 13:53

Patrick,

ik had hetzelfde probleem, en ik heb ze met dubbelzijdig tape weer vastgezet. Werkt weer perfect!

Mitsz,

een rowrunner lijkt veel op een wasknijper. Een kant is dan langer en je plaats hem over je hengel ter hoogte van je molen/spoel. de lange kant valt dan precies tegen je spoel aan waardoor je lijn er niet vanaf springt bij het openen van de beugel. Alleen als je nou aan je lijn gat trekken komt hij er slag voor slag vanaf. Zo kun je hem vrij strak houden tijdens het uitvaren/ zwemmen. Het voorkomt kinken in de lijn door dit te doen als de baitrunner erop staat. Werkt ideaal, maar ik gebruik het amper...
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-07-2005 14:01

Mitz,

Het was even zoeken, maar zie link.

http://www.raven.nl/framescript/framepr ... m4662.html

Groeten,.

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Plaats reactie