Stroopactie voorkomen !


Plaats reactie
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

06-06-2005 12:13

Zat ff als Hagenees te surfen op de Gelderlander.....
2 duitsers :o hebben een stroperssctie voorkomen
Heb het ff gecut en gepasted,

De Voorn verijdelt grove visstroopactie
Door onze verslaggever


OOIJ - Leden van Visvereniging De Voorn hebben afgelopen zaterdag op het laatste nippertje een grove visstroopactie weten te voorkomen.


Twee Duitse vissers ontdekten zaterdagochtend vroeg een kleefnet in de monding van de Bisonbaai. Onderzoek wees uit dat het ging om een net van tachtig meter waarmee alle vis in de relatief smalle en lage verbinding naar de baai werd afgesloten. Vrijwilligers hebben onder leiding van voorzitter Frans van Kuppeveld het grootste deel van de vis levend uit het net weten te redden. Van Kuppeveld schat dat de stropers een buit van zo'n 350 pond vis in het net hadden zitten. Brasem, winde, koolblei, roofblei, voorn, snoekbaars en karper zaten met hun kieuwen klem in het net. Tot Van Kuppevelds vreugde ging de politie Groesbeek meteen op onderzoek uit en ondervroeg vissers in de omgeving.

Van Kuppeveld: "Het is niet voor het eerst dat hier gestroopt wordt. Maar dit is wel heel grof geschut. Gelukkig waren we er op tijd bij. Ik werd zaterdag om half zeven 's ochtends gebeld. We zijn ervan overtuigd dat de stropers hun buit op de Duitse markt hadden willen afzetten." Van Kuppeveld heeft zijn vermoedens in welke hoek de stropers gezocht moeten worden. "We controleren zeer regelmatig. Vooral hier in dit gebied komen stropers nogal eens van over de grens om hier snel hun slag te slaan. Gelukkig waren we hen dit keer voor."
Gebruikersavatar
paul willemse
Berichten: 26
Lid geworden op: 04-05-2005 10:14
Locatie: nijmegen

06-06-2005 12:37

weet je wat het zijn vuile tering hufters die ze zelf in z'n net moeten stoppen en nog een hoop meer !!!
sorry voor het taalgebruik maar voor zulke mensen heb ik gewoon geen andere woorden. ben blij dat ze het nog enigzins op tijd hebben ontdekt!
dit is dus ook een van de wateren waar ik ook op vis en is al moeilijk genoeg om aan een schub te komen en dan willen hun ook nog alles eruit trekken op een hufterige manier! is hetzelfde als die oostblokkers komen ze vissen, vangen ze karper nemen ze gewoon mee om soep van te maken en kroketten van te draaien!!!!
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

06-06-2005 12:39

Echt niet normaal zeg:S in Zoetermeer is het ook een paar keer gebeurt. Niet normaal, kijk als iemand eens een fuikje zet om wat palingen te vangen vind ik niet zo erg maar dit is abominabel!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

06-06-2005 14:32

m.a.w. GEWOON ZIEK! :evil:
Elmer Karelse
Berichten: 260
Lid geworden op: 19-05-2005 10:26

06-06-2005 15:38

Ik heb het ook meegemaakt op een camping in Italie, ene jaar heel erg veel gevangen veel snoekbaars ed. Na mijn vakantie mochten beroepsvissers er ook vissen met die zelfde netten, kwam er het jaar erna... helemaal niets gevangen, alle sportvissers waren weg meer was leeg gevist :evil: :cry:
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-06-2005 15:57

Laatst nog een programma gezien.
Ging over bepaalde Friese meren waar ook veel werd gestroopt.
Maar daar wordt er flink op gelet, constant toezichthouders die over het water varen opzoek naar stropers.
En terecht.
Aanpakken die gasten.


Mvg
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

06-06-2005 21:24

Rick, helaas is dat 'constant' zwaar overdreven. Daar is n.l. nog geld nog mankracht voldoende voor.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-06-2005 21:35

Als die controle zo constant zou zijn scheelde dat wel 105.000 kilo snoekbaars die er nu weggestroopt wordt.
Ook zou er ongeveer 45.000 kilo aal ter beschikking blijven voor het beroep wat nu weggestroopt wordt.
In het programma kon je een kleine stroper bezig zien, heel aandoenlijk de man deed toch niks verkeert.
Maar samen met al die anderen zorgt dat wel voor die 45.000 kilo aal.

Maar ter compensatie stropen zij ( het beroep ) naar schatting 20.000 kilo snoekbaars terug.

Nee dat toezicht laat nog veel te wensen over.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

06-06-2005 21:46

Hoeveel sportvissers zijn er?
Verhoog de contributie van de vergunning en sportvisakte, hopelijk gauw in 1 pakket, met bijv. 3 euro en men kan weer een paar BOA's aanstellen.

gr Harnold
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

06-06-2005 23:38

Aart,


Weet er verder het fijne niet van,
Alleen in dat programma lieten ze zien dat ze er daar mee bezig zijn.
In een boot opzoek naar netten of fuiken of stropers.
Er wordt in ieder geval op gelet.


Mvg Rick
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

07-06-2005 16:57

Ja Rick er word op gelet, maar nog lang niet genoeg, ik weet hier zat stropers te vinden, maar ze zijn nog nooit gepakt, wel ken ik nettenvissers, het is niet moeilijk, er is geen dressuur, het enige dat je moet doen is tijdens het varen je anker overboord gooien. Hier op de brekken heb ik als eens met mijn schroef in een snoekbaarsnet gezeten, brand goed hoor, nylon.

MVG Pim
Voer en vang!!!

I love BTW
Marty van Asperen
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-10-2004 15:46
Locatie: Veghel
Contacteer:

09-06-2005 10:24

Zag laast een aardige documentaire op TV. Veel beroepsvissers zijn in de zeventige jaren uitgekocht voor het vissen op schubvissen. De palingstand was toen nog zo goed dat de meeste daar ook niet echt problemen mee hadden (financieel ook niet). Echter nu de palingstand drastisch achteruit loopt en er momenteel zelfs rode en zieke palingen in de fuiken zitten, lijkt het wel of ook de "legale stropers"(sorry zo zie ik het nu eenmaal) hun inkomensverlies ten koste van de snoekbaars (en andere vissen) gaan compenseren. Met enige regelmaat tref ik kieuwneten aan, worden er fuiken gezet voor vistrappen, wordt er veelvuldig electrisch gevist (zeker meer dan toegestaan), en zie ik in Lith wel eens een boot half gevuld met snoekbaars door de beroepsvisser daar binnengehaald worden. Het mag duidelijk zijn dat in dergelijke netten alle vis in terecht komt, ook karper. Omdat karper niet echt een consumptievis is wordt deze als bijvangst verkocht voor veevoer!!
Dit baart me echt zorgen. Nu praat ik nog niet eens over de echte stropers (zonder vergunningen). Heb ik dit dan nooit gemeld ?? Jazeker, het is echter bijzonder lastig te controleren en vaak blijkt het zelfs te mogen. Voor een buitenstaander is het haast ook onmogelijk om te weten waneer dit nu wel of niet is toegestaan. Dit geldt zeker voor wateren die verpacht zijn. Naast het karperen ben ik een fanatieke roofvisser, die eerlijkheidshalve ook wel eens een snoekbaarsje meeneemt (ik denk zo 1 op de 100). Ik zie daarom veel misstanden en "sport" / broodvissers. Deze discussie loopt al jaren en er zal altijd wel een spanningsveld tussen vissers en beroepsvissers blijven bestaan.
Ik zie dergelijke berichten dan ook graag, ook al wetende dat dit maar een heel klein topje van de ijsberg is.
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

09-06-2005 10:46

das niet zo mooi maar wel mooi dat ze alles terug hebben gezet

waren ze toch nog optijd

Gr33tz m
Do you want that fish?

Yahhhh Starbaits jaaaaaaah
Plaats reactie