Grote vergunning


Plaats reactie
wouter kanters
Berichten: 204
Lid geworden op: 03-02-2004 17:34
Locatie: Noord-Brabant
Contacteer:

23-01-2005 13:49

Hallo,

Elk jaar koop ik zo'n 8 a 9 vergunningen, van de verenigingen die de vergunning uitgeven zijn er een stuk of 5 aangesloten bij de nvvs.
Dat wil zeggen dat ik 5 x de grote vergunning betaal!!!

Is de vereniging bij machte om de leden te laten kiezen om een grote vergunning bij de lokale vergunning te nemen of zijn zij, van de nvvs uit, verplicht om de grote vergunning met de lokale vergunning uit te geven?

Wouter
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

23-01-2005 14:10

Wouter,

Volgens mij kunnen ze de vereniginsvergunning en de Grote vergunning los van elkaar verkopen, maar MOETEN ze dat niet. Ik zit met hetzelfde probleem. Wellicht dat Aart er iets over kan zeggen (eigenlijk weet ik wel zeker dat hij het weet, haha).
Op dit moment doe ik het zo dat ik de grote vergunning koop bij die vereniging die ze niet los verkoopt. Maar ja, als je zoals jij een fiks aantal verschillende wateren bevist.....

Gr,

Frank

PS: Pluim voor het feit dat je ze toch koopt!
Gebruikersavatar
frank verwijlen
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-07-2003 02:00
Locatie: Ospel(Limburg)

23-01-2005 14:11

Hallo Wouter

De vereniging is zeker niet verplicht om de grote vergunning bij de lokale vergunning te verkopen. De meeste verenigingen bij mij in de buurt geven ook een zogenaamde stichtingsvergunning uit. Ik zou zeggen informeer hierna bij jouw verenigingen.
Laten we wel wezen het kost al duur genoeg al die vergunningen.

Groetjes frank
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

23-01-2005 14:52

Wouter, lees eens het topic in discussiehoek "wat mag wel" eens door daar vind je meer info over het wel en waarom niet van die grote vergunning.

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

24-01-2005 23:30

Hoi,

in feite maakt de vereniging geeneens winst op deze grote vergunning en draagt het bedrag aan het eind van het jaar af aan de federatie. Ik meen dat het betaalde bedrag terug gevraagd kan worden, maar weet dit niet zeker..

grtn Lex
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

25-01-2005 00:27

Iedere HSV die lid is van een federatie, dus in feite ook via die federatie van de NVVS verstrekt een Grote Vergunning bij de verenigingsvergunning. De HSV verdient hier niets aan.
Zodra ooit centrale registratie een feit wordt kan dit (in feite stomme) systeem gewijzigd worden.
Helaas is de meerderheid van de HSV-en tegen een centrale registratie.
Lexus: terugvorderen van dubbele of meer afdrachten van je diverse lidmaatschappen kan alleen in zover de statuten van een federatie daarin voorzien (b.v. bij de federatie Oost-Nederland wel , maar bij b.v. de federatie Zuid-West Nederland niet).
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

05-02-2005 08:48

Voor deze landelijke registratie moet iedere HSV beschikken over een gedegen ledenadministratie, bij het grootste deel van de huidige HSV'en klopt dit nog (lang) niet. Vandaar dus dat de centrale registratie het einde zal betekenen voor een hoop 'droge' verenigingen (en voor een hoop 'natte' ook trouwens), en dat maakt het iets makkelijker te begrijpen dat men niet erg zit te springen om de landelijke registratie.
fishing rocks
Plaats reactie