Scheepvaart en karpervissen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

28-05-2002 00:01

Hallo beste karpervissers.
Een kanaal met scheepvaart, wat doen de karpers?? zijn zij gewent aan die boten en azen ze er lustig op door of houden ze zich overdag gedeist, wat gebeurt er met je zorgvuldig klaargemaakt voer die je al een ganse week op je uitgekozen plaatsje werpt?? Kan de karper na het passeren van zo een schip nog wel je voer vinden?? Als je eens goed kijkt als er een schip voorbij passeert het zuigt een halve meter water weg van de oevers, dus foetsie voerplaats denk ik zo.
Ik zou hier bij mij in de buurt een kanaal eens willen bevissen waar er redelijk veel scheepvaart is, (de karpers zitten er want er worden er s'nachts gevangen). vroeger viel dat nog mee maar nu is het om het half uur een boot. S'nachts vissen doe ik niet omdat het verboden is en ik hou mij aan de regels.
Is het eigenlijk wel verstandig om een voerplaats aan te leggen als er ieder half uur een schip voorbij vaart? En zijn er vissers die enkele tips kwijtwillen ivm scheepvaart en karpervissen?
Zo, een hele boterham, graag jullie reactie hierover.Alvast bedankt, Gino

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gino Wallaert op 2002-05-28 00:02 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Gino Wallaert op 2002-05-28 00:08 ]</font>
Gebruikersavatar
Bob van Biemen
Berichten: 503
Lid geworden op: 04-05-2002 02:00
Locatie: Loosdrecht
Contacteer:

28-05-2002 00:17

Beste Gino, over dit onderwerp is een discusie gaande onder de afdeling : Beginnershoek, hij heet: voerstekken maken op het kanaal, heeft het zin of is het onzin?
Hier zal je verschillende antwoorden vinden op al jouw vragen. ook ik heb mijn mening hierover uitgebreid daar neergezet.
Good luck
Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

28-05-2002 00:20

Oeps sorry, zal er over gezien hebben, domme ik toch.
Toch bedankt hoor
Gino
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

28-05-2002 02:21

beste Gino,
als jij langs een spoorlijn woont of om de 2 minuten er een vliegtuig opstijgt dan heb je daar na verloop van tijd ook geen "last" meer van en treed er dus gewening op.

Ik heb zelf vroeger regelmatig gevist op kanalen met scheepvaart en ervaar de scheepvaart als uitermate positief. Heel vaak kreeg ik een aanbeet net nadat een schip voorbij gevaren was.

In het Twenthekanaal viel het frapant genoeg, of niet?, in de weekenden bijna stil terwijl je met scheepvaart wel goed ving.

Op de Kaag heb ik mijn beste dag gehad in de Warmondse Lede terwijl het 28 graden was en ik de karpers onder de boten vandaan moest trekken. 12 runs overdag!! terwijl wij daar normaar gesproken alleen durende de nacht vangen..... tja!
groet MB
Plaats reactie