Hoe verliep jullie seizoen tot nu toe?


Gebruikersavatar
Gino Wallaert
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-01-2002 01:00
Locatie: Ingelmunster (Belgie)
Contacteer:

07-05-2002 10:37

Hallo beste karpervrienden, hoe verliep jullie seizoen tot nu toe? Ikzelf heb vanaf maart al een 8 keer gaan vissen, daarbij heb ik 17 karpers gevangen en 3 losschieters gehad. Ik heb ook al enkele keren geblankt (gisteren 6 mei nog eens) de grootste vis was 11.8 kg (rond de 23 pond is dat denk ik)
In een supernamiddag heb ik eens 6 vissen gevangen en 2 losschieters gehad (in 4 uur tijd)
Hoe verliep het voor jullie tot nu toe??
Groetjes Gino
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-05-2002 12:04

ik heb dit jaar nu 15 sessies gevist met een totale tijdsduur van 301 uur.

15 karpers gevangen waaronder mijn pb en tevens eerste 30er.
4,4,8,19,25,14,17,6,23,27,22,18,30,13,21 pond.
In totaal 7 lossers (5 daarvan in het hout verspeeld)

Ik heb nog nooit een seizoen gedraaid waarbij ik meer dan 4 twintigponders ving in het complete seizoen... ik heb er nu 5 + een 30er in 2 weken tijd :D

Donderdag ga ik weer 3 dagen weg
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-05-2002 12:24

Heeft vooral te maken met het water waar je vist:-))
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

07-05-2002 12:44

Leuke opmerking Aart,

ik weet wat je bedoeld haha.
Toch is het zo dat ik het gros van de vissen 12 op mijn thuisplas heb gevangen waar ik al 3 jaar actief ben ;)
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

07-05-2002 13:26

Maakt ook niet uit Frank, het is je van harte gegund!
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

07-05-2002 17:44

gegroet

puur voor de info dan

dit jaar tot nu toe 27 keer gevist waarvan 20 nachten komt overeen met ongeveer 400 uurtjes
12 visjes gevangen, de zwaarste waren 14, 12,5 en 11,5 kilo de rest was uiteraard lichter

om 18.30 uur vertrekken we weer dus wie weet komt morgen vroeg net voordat ik weer ga werken nog snel een update

groeten van marcel
Erik van Uijtert
Berichten: 216
Lid geworden op: 24-03-2002 01:00

07-05-2002 19:29

3 sessies achter de rug, 1 flinke karper verspeelt (nylon lijnbreuk). 2 brasems v ongeveer 40 en 50cm gevangen :sad: Ik denk dat het water waar ik zat nog te koud te diep is, meestal levert dit water in het najaar pas goed vis op.

Dit weekend ga ik echt een karper vangen op ander water want ik heb er zat van v dit water waar ik afgelopen keren heb gevist.

_________________
Vissen is Filosofie op zijn best

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Erik van Uijtert op 2002-05-08 09:44 ]</font>
Niels Kleijn
Berichten: 422
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: amsterdam, alphen a/d rijn

07-05-2002 21:58

Ik heb een hele stapel avondsessies, kgeloof 10-15 ofzo en een stuk of 7-8 nachten gevist en dan 1 visje gevangen. kheb wel nog 2 vissen gevangen, maar deze tel ik niet omdat dit op een knullenput was, toevallig was een van deze twee wel de grootste, 23 pond. Vannacht heb ik ook weer geblankt het is gewoon diep en diep droevig dit jaar. Maar ligt ook wel aan het water wat ik bevis, is wel ietsie moeilijker.

Met Vr Gr
Niels
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

07-05-2002 22:22

Nog geen klagen bij mij. Ik lig nu wel zowat stil, door de gesloten tijd in België, maar vanaf juni vliegen de vonken er weer vanaf!

Hopen op een vruchtbare zomer...
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

07-05-2002 22:30

Ik heb dit jaar nog niet volop gevist alleen een paar penvis sessie. Ben dit jaar voor het eerste mee begonnen dus succes was niet gegarandeerd.

4 sessies, 6 vissen.

Donderdag de volgende.
(de sessie waren overig niet van zeer lang duur).
Gast

08-05-2002 01:30

Kan jullie vertellen dat ik en mijn vismaat dit seizoen nog niet mogen klagen. Integendeel, ik durf gerust te spreken over de beste seizoensstart sinsds 3 jaar.

1 x blank pas dit jaar op n sessie 12. Het rare is echter dat de koudste sessie in februari de meeste en zwaarste vissen hebben opgeleverd??? Aart? Oplossing?

Ik wil niet zeggen dat wij er al super veel hebben geland, maar voor de seisoens start vergeleken met voorgaande jaren toch wel ongewoonlijk veel.

Mijn vismaat: eerste sessie, 1e run PB das toch lekker he?

Van nog twee andere vissers hier hoor ik dat ook zij hardop spreken van een buitengewone seizoensstart. Mijn vraag: Is dit toeval? Speelt dit bij iedere visser in Limburg? Is dit landelijk?

Dus kom op heren: Is jullie seisoenstart beter te noemen dan voorgaande jaren ?

Groetjes Tim
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

08-05-2002 03:14

Oke dan.

Ik heb tot nu toe 6 nachten gevist waarvan 1 nacht geblankt. Totaal 13 karpers weten te landen waarvan 4 boven de 20 pond. Hierbij moet ik wel vermelden dat ik alleen op ,voor mij bekende, wateren heb gevist. De echte uitdagingen moeten nog komen. En daar zullen de nogige blanks ook nog wel bij komen kijken. Maar tot nu toe mag ik niet klagen.

Groet
Bart
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

08-05-2002 08:06

Nou, vooruit dan maar.

Dit jaar al erg veel uren gemaakt op veelal onbekend water. Tot nu toe 12 vissen gevangen en 2 vissen verspeeld. 4x 20 pond en 2x 30 pond.
Frapant detail: Eerst ving ik een 34-er (PB) daarna een maand geblankt. De eeste vis die ik daarna weer ving (verleden week) woog 35 pond. Hierbij sneuvelde ook nog 2 20-ers.

Voor mij echt een abnormaal resultaat, zekers voor nederlandse begrippen. Ik hoop dat het spek nog lang niet op is, want ik moet nu ook weer 4 nachten vissen. Shit zeg, wat een rotleven....

Moet wel zeggen, al 3 weken lang elke doordeweekse avond voeren. inmiddels al bijna 75 kilo mais gevoerd. En ik kan zeggen, elke dag is de mais helemaal weggevreten.... jaja, we proberen het gemiddelde gewicht daar wat omhoog te krijgen.

Martin
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-05-2002 09:51

Tim, bewijzen kan ik niks (daar uitzonderingen altijd de regel bevestigen). Frappant is wel dat toch meer dan gemiddeld de grotere vissen in het vroege voorjaar en late najaar worden gevangen. Bij warm water lozingen is het ook vaak zo dat de grootste vissen net op de -rand- van het koude en ietsje warmere water worden gevangen, 0,5 of 1 gr verschil bedoel ik dan, meer vissen gevangen in het warmere water, maar niet de grootste. Waar we ons niet teveel blind op moeten staren zij de vangsten van de één en de blanks van de ander, dit heeft toch in de meeste gevallen te maken met het water waarin gevist wordt. Als voorbeelden: een afgesloten put waarin een vaste bezetting aan karper aanwezig is of als andere uiterste b.v. het IJsselmeer. Zelf heb ik tot nu toe twee blanks achter de rug, had ook naar een kanaal bij mij in de buurt kunnen gaan waar met een goede voorbereiding gemiddeld zo'n 8 a 12 karpers per nacht te vangen zijn. Maar daar kies ik bewust dus niet voor.
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

08-05-2002 10:41

Ik wist dit jaar nog steeds geen enkele vis te vangen. Op mijn thuiswateren waar ik de afgelopen 2 jaar per sessie zo'n 5 vissen kon vangen, blank ik nu al een aantal dagen en nachten.

Op een singel van enkele kilometers lang waar ik al een aantal jaren vis, en vrijwel nooit zonder vis terug naar huis keer wist ik vooralsnog geen enkele karper te vangen.

Ik heb het geprobeerd met een korte voersessie, een langere voersessie. maar het baad voor geen meter. De wateren waar voorheen zo goed ving lijken nu wel uitgestorven.

Ik ga nu mijn visserij verleggen naar een ander water, in de hoop dat het hier wat beter zal zijn.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gast

08-05-2002 12:06

Beste Yordy,

Het kan vele redenenen hebben . ieder water is anders. Hier ligt er ook een plas wat pas echt eind mei loskomt!

Ik ga terug naar een grote put waar ik nu twee jaar niet gevist heb. Op deze plas heeft natuurmonumnten zijn slag geslagen en is afgesloten. Er wordt nauwelijks meer gevist daar het echt 20 min lopen is alvorens je de goede stekken bereikt. Schijnbaar is dat voor de meeste vissers een te lange wandeling. Dit gat blijft voor mij echter intressant. Wij hebben er namelijk een targetvis zitten. Als ik hem een naam moest geven dan zou mystery power wel op zijn plaats zijn. Deze vis werd door mij en mijn vismaten al meerder keren gehaakt maar wil er niet uitkomen!!! Onvoorstelbaar. Ik heb nu twee foto’s van hem waarop je zijn rug en staart vin ziet. Maar het beestje ( of noem het maar monster want klein is ie echt niet) vertoont telkens het zelfde ritueel. Run. 45 minuten intensief drillen, op de een of andere manier weet hij zich dan telkens van de haak te ontdoen. Het zijn geen wilde runs wat hij tijdens het drillen neemt, maar gestaag en langzaam zwemt ie gewoon weg van je, dan laat ie zich weer terug komen tot onder je top en dan gaat ie weer. En op eens … plop!! Weg! Bij mijn weten heeft nog niemand hem op de mat gehad! Het betreft een schub karper.

Dit gat behoeft echter een zeer intensieve aanpak. Veel karper zit er niet. Maar dat wat er zwemt is zeer zeker de moeite waard. Heb je ze eenmaal op de voerstek dan is je seizoen goed. Als je dan niet in staat bent om ze daar vast te houden dan worden blanks meer regel dan uitzondering! Leuk vissen maar het kan er ook een dooie boel worden!!

Dus zoals eerder vermeld: mijn start is ongewoonlijk goed. Maar het kan zijn dat ik over twee weken het tegenovergestelde moet meldden.

Groetjes Tim
Gast

08-05-2002 12:07

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tim Boelema op 2002-05-08 12:11 ]</font>
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-05-2002 12:59

5sessies er op zitten.
allemaal van 1nachtje...

nog maar 3 vissen op de kant.

morgen ga ik sochtends weg, en kom zaterdag weer terug.
hopen dat er wat meer op me lijstje staan.

de 3 gevangen karpers waren trouwens niet boven de 10pond te wegen : - (
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

08-05-2002 13:06

he tim

jouw vermoedens kloppen

helaas voor mij geld dit alleen maar voor midden limburg

een paar vrienden van mij hebben al enkele zeer geslaagde sessies gehad bij jou in de buurt. hier in het zuiden valt het eigenlijk nog redelijk tegen. maar ja dat wisten we eigenlijk al door de ervaringen in de laatste jaren. daarom vangen wij hopelijk in het najaar weer beter dan hun. hi hi

groeten van marcel
Gast

08-05-2002 17:35

Beste Marcel,

Ik sprak van de week twee vissers in mijn stamkroeg waar ik electronisch dart speel. Ik ken ze allebei. Eentje erg goed. Dus het gesprek over karper werd niet toevallig opgestart. Rob en de andere heet John als ik me goed herrinner. Dacht ik dat ik goed begonnen was..... Het bleek nog beter te kunnen. Die john op de maas: 2 x al boven de 40 pond uit! De topper 43.6!! hihi zat ik met mijn bek vol tanden!!!! Hij is de foto's uit zijn auto gaan halen!!! Schitterend man!!! Toen kwam het vreemde: Alles overdag gevangen!!!! Ik heb toen alle foto's bekenen... en mij vermoeden werd bevestigd... ze hadden de laatste 2 weken meer 30+ vissen gevangen als in de laatste 4 jaar! En veel !!! En marcel: ook zij vissen in midden limburg! Ik maak het verhaal nog mooier!! Op de boilies nauwelijks iets! Met deeg: De ene na de ander!!! Wel ook heel veel brasem en kopvoorn. Maar ja, voor 8 maaskarpers op een dag neem je brasem en kopvoorn wel op de koop toe dacht ik zo!
En alles vanaf 1 en dezelfde stek, gewoon onvoorstelbaar!

Tja, ik had al het vermoeden dat het erg regionaal was, daar ik vanuit de richting maastricht nog niet veel positiefs had gehoord!
Heb er ook geen verklaring voor, ik kan niet zeggen dat het weer beter is geweest in midden limburg (geintje)

Adios

Tim
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

08-05-2002 18:56

Dit jaar heb ik nog altijd niks te klagen. De grootste tot nu toe is 9,5kg.

Dat het maar snel 1 juni is, dan kan ik eindelijk op groter water aan de slag gaan.

Piotr
Michiels Gino M W
Berichten: 203
Lid geworden op: 13-01-2002 01:00
Locatie: Michiels GINO België Bredene (kust)
Contacteer:

08-05-2002 20:01

Hoi mannen ik ben de viscollega van Gino die deze discussie heeft geopend wij vissen op hetzelfde water.Ik heb in totaal 8 stuks met als topper een 12,5 schub en 7 verspeeld.Ben wel nog een beetje op zoek op dit water want het is het eerste jaar dat ik er vis Greets Gingino
Gebruikersavatar
Roy Spoelstra
Berichten: 243
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-05-2002 21:44

Tot nu toe heb ik negen vissen weten te landen.Ik heb hier wel een behoorlijk aantal uren voor moeten maken.De teller staat nu op 25 nachten.De korte avond ,ochtend en pensessies even niet meegerekend.Toch heb ik nu al mijn beste seizoen ooit.Van die negen vissen wogen er drie meer dan 10 kilo en ook drie meer dan 15 kilo.De grootste was een nieuw PB : 17,8 kilo.Van de drie overige was de kleinste 17 pond.Ik moet zeggen dat het dus best lekker gaat tot nu toe.
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

09-05-2002 11:37

tot nu toe 15x 1 nacht gevist, 20 vissen gevangen, 7 vissen tussen de 22 en 28 pond, de rest lichter, opvallend meerdere keren aantallen gevangen dus 4 a 5 runs per nacht, en dat zelfs bij temp. onder de 0, ongeveer 4 nachten echt geblankt,

meer informatie in mijn Het Seizoen Van...

groete
gerrit
Gebruikersavatar
marcel vanhommerig
Berichten: 148
Lid geworden op: 06-02-2002 01:00
Locatie: Bocholtz

09-05-2002 11:40

beste Tim

het begint langzaam in het zuiden (werd tijd) vanmorgen 13.5 en 11.5 kilo


groeten van marcel